Χριστούγεννα ,η αγαπημένη μας γιορτή!!!

Γιορτινές στιγμές    …. δημιουργίας και χαράς.

Στολίσαμε τα δένδρα μας και τις τάξεις μας , μάθαμε για την ιστορία της γέννηση του Χριστού μας  μέσα από παραμύθια ,  τραγούδια ,  πίνακες ζωγραφικής , φύλλα εργασίας,  κάρτες ακολουθίας και κατασκευές .

Μιλήσαμε για τα έθιμα των γιορτών , τιμήσαμε… τον Αη Βασίλη με πολλά παραμύθια , γράμματα και ζωγραφιές και αυτός με τη σειρά του για να μας ευχαριστήσει , μας επισκέφθηκε.

Φτιάξαμε τσάντες και δώρα για την οικογένεια μας, τραγουδήσαμε τα κάλαντα και άλλα τραγούδια , κάναμε    ζωγραφιές και χειροτεχνίες.

Τέλος , φορέσαμε τις στολές μας ,  χορέψαμε , τραγουδήσαμε και είπαμε ποιήματα στη γιορτή μας .

Εργαστήρια δεξιοτήτων : Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Εργαστήρια δεξιοτήτων:

Θεματική ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.

Ανθρώπινα Δικαιώματα

 Τίτλος :  «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Ζητάμε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους και στη συνέχεια να  τη παρουσιάσουν στην ομάδα.

Έχουμε φτιάξει σπιτάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας από το 2 έως το 7 .Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, την τοποθετεί ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν. Στη συνέχεια  εντοπίζουν  τις ομοιότητες και τις διαφορές που παρατηρούν στις οικογένειες των συμμαθητών τους.

Ζητάμε από τα παιδιά  να μας πουν  τι σημαίνει για αυτά οικογένεια  και πράγματα που κάνουν με την οικογένειά τους, τα καταγράφουμε , βρίσκουμε τις σχετικές εικόνες  στο διαδίκτυο και φτιάχνουμε αφίσα  με τις αγαπημένες οικογενειακές ασχολίες!

Φτιάξαμε το σπίτι μας  με τα μέλη της οικογένειάς μας

Παραμύθι: Η μονα-δική μου οικογένεια.

Παρατηρούμε ποια ζωάκια ήταν οι ήρωες της ιστορίας. Τα καταγράφουμε, τα εκτυπώνουμε  και τα βάζουμε με τη σειρά που εμφανίστηκαν.

 

 

Ζωγραφίσαμε  ποια ζωάκια συνάντησε ο Έλφι ο ουρανοκατέβατος .

Εκτεταμένη οικογένεια

Με αφορμή την 1η Οκτωβρίου , παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας, μιλήσαμε για την εκτεταμένη οικογένεια.(  Η οικογένεια που οι γονείς ζουν με τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους).

Φτιάξαμε δωράκια – κορνίζες  και ζωγραφιές για τον παππού και τη γιαγιά.

Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με το θέμα μας.

Ταυτίσαμε τον λύκο από το παραμύθι ‘’Η μοναδική μου οικογένεια’’ με την εκτεταμένη οικογένεια και είπαμε ότι και αυτός έχει μεγάλη οικογένεια και ζει σε αγέλες .Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τον λύκο και τη ζωή του .

Διαβάσαμε τον ‘’Πέτρο και τον λύκο’’

Ζωγραφίσαμε τον λύκο και την μεγάλη του οικογένεια.

Πυρηνική οικογένεια.

Μιλήσαμε για   τον τύπο της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της . Πυρηνική  είναι η οικογένεια που αποτελείται από τους δύο  γονείς και τα παιδιά τους  που ζουν σε μια κατοικία ).Με αφορμή το παραμύθι η μονα-δική μου οικογένεια, αναφέρουμε ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, είναι ο πρωταγωνιστής  της ημέρας! Προβάλουμε εκπαιδευτικά  βίντεο  με την ζωή των πιγκουίνων και  ακολουθεί συζήτηση για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

Ζωγραφίζουμε την οικογένεια του πιγκουίνου

Χειροτεχνία

Μονογονεϊκή οικογένεια

Η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της ημέρας. Ακολουθεί συζήτηση για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας (μονογονεϊκή  εννοούμε την οικογένεια, στην οποία τα παιδιά μεγαλώνουν μόνο με ένα γονέα, είτε γιατί ο άλλος γονέας έχει πεθάνει, είτε λόγω διαζυγίου) . Προβάλουμε εκπαιδευτικά  βίντεο  με την ζωή των καγκουρό.

Ζωγραφίζουμε την οικογένεια του καγκουρό.

Χειροτεχνία

Ορφανά παιδιά

Συζήτηση  για τα παιδιά  που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας. Τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές της ημέρας. Προβάλουμε εκπαιδευτικά  βίντεο  με την ζωή της χελώνας καρέτα καρέτα.

Ζωγραφίζουμε τα χελωνάκια

Χειροτεχνία.

Θετή οικογένεια

Γνωρίζουν τον τύπο της θετής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η οικογένεια του κούκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της ημέρας .Παρουσιάζουμε πληροφοριακό  υλικό και προβάλλουμε  βίντεο που παρουσιάζει τον θηλυκό κούκο να αφήνει το αυγό του σε ξένη φωλιά). Ως θετή οικογένεια ερμηνεύεται ο τύπος οικογενείας όπου τουλάχιστον ένας γονέας δεν έχει βιολογική συγγένεια με τουλάχιστον ένα από τα τέκνα ή τα παιδιά να έχουν υιοθετηθεί.

Ζωγραφίζουμε τον κούκο.

Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορούν να συναντήσουν όλοι οι  τύποι των οικογενειών  αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν μαζί. Καταγράφονται οι ιδέες των μαθητών.

Γίνεται αντιστοίχιση εικόνας με τον τύπο της οικογένειας , ποιο ζώο θυμάστε  να ταιριάζει  σε κάθε οικογένεια , καταγραφή των θετικών και αρνητικών στοιχείων της κάθε οικογένειας.

 

 

Νοέμβρης και λαογραφία

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ 

Μέσα από τη λαογραφία γνωρίσαμε τις διάφορες ονομασίες του μήνα Νοέμβρη και τις αντιστοιχίσαμε  με τις  σωστές εικόνες.

 Ενώσαμε δύο μισές εικόνες για να συνθέσουμε και να μάθουμε παροιμίες.
 Φτιάξαμε την ακροστιχίδα του Νοέμβρη και βρήκαμε λέξεις από τα αρχικά του γράμματα .
 “Διαβάσαμε” το ποίημα της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη με τη βοήθεια ενός εικονόλεξου ,το τραγουδήσαμε και το ζωγραφίσαμε σε φύλλα εργασίας.

Επέτειος του Πολυτεχνείου

Είδαμε   εκπαιδευτικά βίντεο  για το  Πολυτεχνείο  στο διαδίκτυο  Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για τα γεγονότα μέσα από  σχετικές φωτογραφίες .

20241113 113525

 

Δώσαμε έμφαση στην αξία της δημοκρατίας  μέσα από το παραμύθι ΄’Η κυρά  Δημοκρατία’ ’και   στο πόσο σημαντικό είναι να  ζούμε ελεύθεροι και να αποφασίζουμε εμείς για τη ζωή μας.  Τα παιδιά τοποθετήσαν  σχετικές εικόνες στη κυρά Δημοκρατία και στη Ρία τη Δικτατορία αιτιολογώντας την επιλογή τους.

20241113 101625

Αινίγματα για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία.

20241113 084503

Μάθαμε το γνωστό σύνθημα ‘’Ψωμί ,παιδεία ,ελευθερία,  τονίζοντας  ότι οι φοιτητές   τότε αγωνίζονταν ώστε να έχουν όλοι οι άνθρωποι   δουλειά, να μπορούν  να έχουν  καλή παιδεία και να μπορούν  να ζουν  ελεύθεροι.

20241113 113846

20241113 112345

Τραγούδι:  ‘’ Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο’’ .

20241113 112457

 

20241114 100038 20241114 100157

20241114 113339

Τα ολοήμερο τμήμα μας , διάβασε  το παραμύθι  ‘’Στο δάσος ‘’της Σοφίας Ζαραμπούκα  και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους εντυπωσίασε από το παραμύθι. Έκαναν  φύλλα εργασίας σχετικά με το Πολυτεχνείο και διάφορες κατασκευές.

 

Ο φίλος μας το σαλιγκάρι

Γνωρίσαμε το σαλιγκάρι ( τα μέρη του σώματός του , τι τρώει , που ζει , τι γεννάει κ.α.).

Ζωγραφίσαμε το σαλιγκάρι  με πινέλα και τέμπερες.

 

Κάναμε χειροτεχνία κόβοντας κύκλους και συνθέτοντας το κέλυφος του σαλιγκαριού.

Τα παιδιά έγιναν τα ίδια σαλιγκάρια προσπαθώντας να μην πέσει το κέλυφος τους!

Μαθήτριά  μας , μας έφερε πολλά κελύφη σαλιγκαριών αλλά και  ζωντανά σαλιγκαράκια έχοντας έτσι την δυνατότητα να τα  παρατηρήσουμε από κοντά.

Μάθαμε το γράμμα Σ’….όπως σαλιγκάρι20241112 080530 1

Είδαμε στο διαδίκτυο το παραμύθι της Γερμανού Ελισάβετ Screenshot 10

Το Σ στολισμένο …. από τα κελύφη των  σαλιγκαριών.

20241111 114807

Και φυσικά είπαμε και είδαμε την ιστορία ‘’Ο Τομ το σαλιγκάρι΄΄

 

Το ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου μας  αξιοποίησε διδακτικά ή την ιστορία  με τον  Τομ το σαλιγκάρι  , υλοποιώντας  δραστηριότητες αφήγησης κ αναδιήγησης της ιστορίας, εικαστικής έκφρασης με ομαδικό κολλάζ κ ατομική κατασκευή, φύλλων εργασίας αλλά και ρομποτικής με τη χρήση της beebot (έξυπνη μελισσα) όπου τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομπότ  να ακολουθήσει τη διαδρομή που έχουμε σχεδιάσει στο χαρτί ( δηλαδή ο Τομ το σαλιγκάρι να συναντήσει τους φίλους του).

8 Νοεμβρίου : Γιορτή των Ταξιαρχών και της Πολεμικής Αεροπορίας

 

8 Νοεμβρίου : η Εκκλησία  μας γιορτάζει τη σύναξη των Ταξιαρχών των  Παμμέγιστων Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ . Επίσης είναι  μεγάλη γιορτή και  για  την Ελληνική Πολεμική  μας Αεροπορία. Ο Αρχάγγελος  Μιχαήλ, ως ο φρουρός των Ουρανών, έχει επιλεγεί – στις 11 Ιουνίου του 1954 – από την Πολεμική Αεροπορία ως ο Προστάτης Άγιος της.images

Βρήκαμε ποια ονόματα γιορτάζουν σήμερα και διαπιστώσαμε  ότι είναι  η γιορτή  πολλών ανθρώπων. Όλοι είχαμε κάποιον γνωστό μας  που γιορτάζει αυτή την ημέρα.

(Αγγελική, Άγγελος, Γαβριήλ, Γαβριέλα  Μιχαήλ, Μιχαλίτσα,

Σεραφείμ, Σεραφειμία  Ραφαέλα, , Ραφαήλ,

Σταμάτης, , Σταματία  Στρατηγός, Στρατής, ,Ταξιάρχης κ.α )

Ζωγραφίσαμε τους δύο Αρχαγγέλους.

20241111 085303

Είπαμε ότι το  1903, σ’ ένα απόμερο ψαροχώρι των ΗΠΑ, δύο κατασκευαστές ποδηλάτων, οι αδερφοί Ράιτ  πέταξαν το πρώτο αεροπλάνο. Είδαμε σχετικές
εικόνες και κάναμε συγκρίσεις με τα τωρινά αεροπλάνα.

 

Φτιάξαμε τα δικά μας αεροπλάνα

20241111 090347

Ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος μπορούν να θεωρηθούν οι πρώτοι μυθικοί αεροπόροι, που πέταξαν με ανθρώπινα μέσα.

a17d500e ee20 4b22 a691 9887915bef37

Ο Ίκαρος πετάει ψηλά στον ήλιο (ολοήμερο τμήμα).20241111 075336maxresdefault

31 Οκτωβρίου : Ημέρα αποταμίευσης

Διαβάσαμε το βιβλίο ”Τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε” το οποίο μας έδωσε αφορμή για να βρούμε  τι μπορούμε να αγοράσουμε με τα χρήματα και τι όχι (π.χ. η αγάπη , η αγκαλιά κ.α) . Η αποταμίευση είναι σημαντική  για  να  μπορούμε  να αντιμετωπίσουμε  μία  δύσκολη  κατάσταση  αλλά  και  για να μπορέσουμε  να αποκτήσουμε κάτι  που επιθυμούμε πολύ μαζεύοντας σιγά σιγά τα χρήματα.  αρχείο λήψης

Μιλήσαμε για την αξία των χρημάτων , κάναμε τον διαχωρισμό κερμάτων κα χαρτονομισμάτων , παρατηρήσαμε αληθινά χρήματα, παίξαμε  με ψεύτικα λεφτά, κάναμε αντιστοιχίσεις , κ.α.20241031 09243720241031 080704

20241031 080757

Φασούλι το φασούλι… γεμίζει το σακούλι.

20241031 124352
20241031 113204

Οι κουμπαράδες μας.

20241031 115434

28η Οκτωβρίου 1940

Μιλήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα μέσα από εικόνες , εκπαιδευτικά βίντεο και ιστορίες.

Είδαμε το χάρτη της Ελλάδας και της Ευρώπης , αντιστοιχίσαμε τις χώρες , τις σημαίες και τους αρχηγούς των τριών κρατών  και ζωγραφίσαμε την Ελλάδα μας.20241024 094319

20241025 084435

Σύνθεση αριθμών για το 1940.20241024 112449

Το όχι .20241025 084624

Κατασκευές : στεφάνια , ελληνική σημαία  ,αλεξιπτωτιστές.

20241025 084700

20241025 084602

Πόλεμος και ειρήνη : τοποθετούμε τις εικόνες  εκεί που ταιριάζουν , τις περιγράφουμε , τι συναισθήματα μας προκαλούν κ.α.

20241022 111122 1

Εργασίες από το ολοήμερο τμήμα μας

Επετειακά τραγούδια  και ποιήματα  στη γιορτή  μας.

Φθινοπωρινά φύλλα.

Συζητάμε για τα φύλλα του  φθινοπώρου, παρατηρούμε τη φύση έξω από το παράθυρό μας , βλέπουμε εικόνες και πίνακες ζωγραφικής από το διαδίκτυο .Βρίσκουμε  τα χρώματα του φθινοπώρου και  ομαδοποιούμε  φύλλα ανάλογα το χρώμα τους.20241021 075701

Ζωγραφίζουμε το δικό μας φύλλο  επιλέγοντας αυτά τα χρώματα20241021 125229

Φυλλοβόλα και αειθαλή δένδρα.20241017 095834

Χωρικές  έννοιες : πάνω , κάτω,  ανάμεσα, ψηλά, χαμηλά κ.α.  σε ομαδική εργασία με 20241016 125228 20241016 125345 τα φθινοπωρινά φύλλα.

Το Φ των ….φύλλων.

20241017 095811 20241017 095819

Ανάγνωση παραμυθιού : Το τελευταίο φύλλο.20241021 075902

Το δένδρο των εποχών με φύλλα που μας έφεραν τα παιδιά.20241022 114108

Ο Φθινοπωρούλης….  με τα φύλλα  από το ολοήμερο τμήμα μας.20241021 080446

Γραμμές και σχήματα

Παραμύθι ‘ Η τελεία  ’ του Peter H . Reynolds

images

και ζωγραφίσαμε με πολλές τελείες…

20241009 110752 20241009 111308

Σχεδιάσαμε γραμμές ευθείες , πλάγιες , καμπύλες και άλλες πολλές!!

20241009 094808    20241009 095010

20241015 075529 20241015 075609

Ομαδοποιήσεις  με βάση το σχήμα.

20241007 094241

 

Με τις γραμμές μπορούμε να φτιάξουμε πολλά σχήματα.

Με πλαστελίνη  και ξυλάκια.

Ας κόψουμε και ας ζωγραφίσουμε σχήματα.

20241007 121515 1                                    20241015 075708

Σχήματα και στο ….ολοήμερο τμήμα μας.

Με τις γραμμές ας φτιάξουμε και ας μάθουμε τον πρώτο μας αριθμό , τον 1.