Ο Αγιασμός του Νηπιαγωγείου μας θα γίνει την Πέμπτη 11/9/2025 και ώρα 9:00 π.μ. στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας.
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
Εργαστήρια δεξιοτήτων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Οι μαθητές/τριες γνωρίζουν τις εποχές του έτους, καθώς και τα καιρικά φαινόμενα, εξερευνούν τις εποχές με στόχο να ανακαλύψουν τη σημασία της εναλλαγής των εποχών και τη σύνδεση της κάθε εποχής με τα καιρικά και κλιματικά φαινόμενα. Το έτος χωρίζεται σε τέσσερις εποχές.
Υπάρχει μια κυκλική διαδοχή στις εποχές . Με λίγα λόγια , οι εποχές είναι πάντα ίδιες και διαδέχονται η μία την άλλη με την ίδια πάντα σειρά. Μπορούμε να αναγνωρίσουμε ποια κάρτα αναφέρεται σε κάθε εποχή και να βάλουμε σωστά την σειρά των εποχών;
Κατασκευή : ο κύκλος των εποχών
Τι είναι αυτό όμως που ξεχωρίζει τις εποχές μεταξύ τους ; Μα φυσικά ο καιρός και το κλίμα . Τα παιδιά αναφέρουν χαρακτηριστικά της κάθε εποχής και τα καταγράφουμε. Ψηφίζουμε την αγαπημένη μας εποχή και τη ζωγραφίζουμε.
Σχηματίζουμε 4 ομάδες όσες και οι εποχές δημιουργώντας μια αισθητική δημιουργία για τις τέσσερις εποχές με βάση τον καιρό και το κλίμα.
Γιατί όμως ο καιρός αλλάζει ανά εποχή ; Με όσο πιο απλά λόγια εξηγούμε στα παιδιά ότι:
Όταν οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν κάθετα σε μια περιοχή της γης τη ζεσταίνουν. Όσο πιο πλάγια πέφτουν οι ακτίνες, τόσο λιγότερο τη ζεσταίνουν. Η κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο, δεν είναι κάθετη έχει μία κλίση . Έτσι, κατά την διάρκεια του χειμώνα που στο ένα ημισφαίριο του πλανήτη πέφτουν περισσότερο οι ακτίδες του ήλιου έχει ζέστη και κατά συνέπεια καλοκαίρι ενώ στο άλλο μισό της , έχει κρύο και χειμώνα.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά video αναζητήσαμε υλικό με σχετικές πληροφορίες στο διαδίκτυο.
Προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε βιωματικά την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο με την υδρόγειο σφαίρα μας και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε σχετικό φύλλο εργασίας .
Μάθαμε για τις 4 εποχές με το ακόλουθο εκπαιδευτικό βίντεο .
«Ο μύθος της Περσεφόνης – Οι 4 Εποχές» . Ποια ερμηνεία έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες για τις τέσσερις εποχές και πως συνδεόταν η κάθε εποχή με τη φύση. Εκπαιδευτικό βίντεο και ζωγραφική.
Παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια στο wordwall όπως ταξινόμηση κατά ομάδα,
Ρούχα και εποχές
Αναγραμματισμοί
Κάρτες ταξινόμησης με βάση τις εποχές.
Επισκεφθήκαμε τα Βαλιμίτικα Αιγίου , περπατήσαμε και παίξαμε στην παραλία, τρέξαμε και παίξαμε στο γήπεδο μπάσκετ του Δήμου , ξεκουραστήκαμε και φάγαμε στο τουριστικό περίπτερο Βαλιμιτίκων.
Θέτουμε τον προβληματισμό στα παιδιά ΄΄Πώς θα ήταν άραγε η ζωή μας χωρίς τις μέλισσες ,;
Η απάντηση που θα τους δώσουμε δεν είναι καθόλου καλή. Θα εξαφανιζόταν το 80% των τροφίμων, δεν θα υπήρχαν δεκάδες φρούτα και λαχανικά, και το ανθρώπινο είδος θα είχε πρόβλημα επιβίωσης.
Διότι όταν πάψουν οι μέλισσες να μεταφέρουν τη γύρη από λουλούδι σε λουλούδι γονιμοποιώντας τα φυτά, αυτά δεν θα μπορούν να δημιουργήσουν καρπούς (φαγητό), και κατά συνέπεια να διαιωνίσουν το είδος τους (σπόρους). Δηλαδή χωρίς τις μέλισσες δεν θα υπάρχει φαγητό το οποίο είναι απαραίτητο για την επιβίωση όλων μας.
Οι μέλισσες απειλούνται με εξαφάνιση παγκοσμίως κυρίως εξαιτίας της ανθρώπινης παρέμβασης. Ποια είναι όμως τα αίτια μείωσης της πληθυσμού των μελισσών; Κυρίως η χρήση χημικών φυτοφαρμάκων , οι υψηλές περιβαλλοντικές θερμοκρασίες, , οι εκτεταμένες πυρκαγιές καθώς και η ύπαρξη μικροβίων και ιών και η καλλιέργεια μεγάλων εκτάσεων με ένα μόνο είδος .
Συζήτηση, αναζήτηση και εκτύπωση των αιτιών και εικόνες αυτών στο διαδίκτυο.
Φτιάξαμε τη δική μας κυψέλη με δημιουργίες των παιδιών με συνθήματα για τη διάσωση των μελισσών.
Ας βοηθήσουμε τη μελισσούλα beebot μας, να κάνει σωστά βήματα ώστε να αποφύγει αυτούς τους εχθρούς.
Τι λέτε παιδιά να φτιάξουμε έναν λουλουδόκοσμο , πολύχρωμο , χαρούμενο και φωτεινό , χωρίς ίχνος φυτοφαρμάκων;
Και πως φαντάζεστε τον κόσμο μας χωρίς μέλισσες;
Ποιο είναι το σπίτι των μελισσών; Υπάρχουν οι φυσικές κυψέλες που τις φτιάχνουν οι μέλισσες και οι τεχνητές που τις φτιάχνουν οι άνθρωποι.
Ας φτιάξουμε και τις δικές μας κυψέλες.
Η Ανατομία της μέλισσας : Μάθαμε για τα μέρη του σώματος της μέλισσας , που της χρησιμεύουν , πως τα χρησιμοποιεί . Το σώμα της μέλισσας αποτελείται από 3 μέρη : το κεφάλι, το θώρακα και την κοιλιά. Στο κεφάλι έχει δύο μεγάλα μάτια με τα οποία αντιλαμβάνεται ι τη θέση του ήλιου ακόμα και όταν είναι κρυμμένος πίσω από κάποιο βουνό και τρία απλά μάτια στο κέντρο του κεφαλιού, που σχηματίζουν τρίγωνο, για να αντιλαμβάνονται τις αλλαγές στην ένταση του φωτός. Δυο κεραίες ανάμεσα στα μάτια που είναι τα όργανα της όσφρησης, της γεύσης και της ακοής. Το στόμα με 2 σιαγόνες και την προβοσκίδα. Η προβοσκίδα είναι το κύριο όργανο αναρρόφησης νέκταρ. Έχει 3 ζευγάρια πόδια , τα φτερά, το σώμα (κοιλιά) και φυσικά το κεντρί.
Μάθαμε ότι σε κάθε κυψέλη υπάρχουν 3 είδη των μελισσών καθώς και ποια είναι η δουλειά της κάθε μέλισσας. Η εργάτρια είναι η μικρότερη σε μέγεθος , αυτή συλλέγει το νέκταρ και ασχολείται με όλες τις εργασίες του μελισσιού , η βασίλισσα που είναι η πιο μεγαλόσωμη , γεννάει τα αυγά και ο αρσενικός κηφήνας που γονιμοποιεί τη βασίλισσα. Είδαμε εικόνες , παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και τις ζωγραφίσαμε .
Παραμύθι: Μηνάς ο κηφήνας
Μιλήσαμε για τον κύκλο της ζωής των μελισσών και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας και χειροτεχνία.
Διαβάσαμε την ιστορία ΄΄ Η μέλισσα Σου Σου εξηγεί ’’ που έχει πολλές χρήσιμές πληροφορίες για τη ζωή των μελισσών.
Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι σχετικό με τη μέλισσα .
Ζωγραφίζω τη μέλισσα.
Μα πώς φτιάχνουν οι μέλισσες το μέλι; Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο και βρήκαμε χρήσιμες πληροφορίες από το παρακάτω βιβλίο που μας έφερε στο σχολείο μαθήτρια μας.
Μαθαίνουμε το σχήμα εξάγωνο (το σχήμα του κελιού στη κυψέλη), το σχεδιάζουμε και το συνθέτουμε.
Μαθαίνουμε ποια προϊόντα μας δίνει η μέλισσα Ας φάμε ένα νόστιμο πρωινό με ψωμί και μέλι.
Φτιάξαμε μάσκα μέλισσας.
Αινίγματα για τη μέλισσα.
Αναπαράσταση το χορό της μέλισσας. Μουσικοκινητικό παιχνίδι .
Πώς είναι η στολή του μελισσοκόμου, ποια είναι η δουλεία του και τα σύνεργα του; Εκπαιδευτικά βίντεο από το διαδίκτυο – ζωγραφίζουμε τον μελισσοκόμο.
Παραδοσιακό παιχνίδι ‘’Περνά περνά η μέλισσα’’
Ας φτιάξουμε και εμείς έναν μικρό ανθόκηπο. Δεν έχουμε κήπο ή χώμα στην αυλή αλλά αυτό δεν θα μας εμποδίσει. Θα φυτέψουμε ευωδιαστά λουλούδια σε γλάστρες για να προσελκύσουμε μελισσούλες για νέκταρ και μέλι!!
Τέλος , θέλοντας να συμβάλλουμε στην υιοθέτηση μιας περιβαλλοντικά υπεύθυνης συμπεριφοράς και να ενισχύσουμε την οικολογική συνείδηση των μαθητών μας , μαζέψαμε τα σκουπίδια ενός μικρού πάρκου και μιας ακτής σε παραλία της περιοχής μας. Μέλισσες, άνθρωποι και όλα τα όντα της γης δικαιούνται να ζουν σε ένα καθαρό περιβάλλον!
Το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 2ο Νηπιαγωγείο Αιγίου, το Νηπιαγωγείο Καμαρών και το Νηπιαγωγείο Ζήριας πραγματοποίησαν τις παρακάτω ενδοσχολικές επιμορφώσεις.
Το νηπιαγωγείο μας στα πλαίσια του Ενεργού Πολίτη και σε συνεργασία με την Παραμυθούπολη και την κυρία Βένη Νικολοπούλου ( που είχε την ιδέα και εμείς ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα της) και μαζί με το 4ο Νηπιαγωγείο Αιγίου , το Νηπιαγωγείο Αβύθου ,το Νηπιαγωγείο Αιγείρας , το νηπιαγωγείο Διακοπτού και το νηπιαγωγείο της Τέμενης πραγματοποιήσαμε μια κοινή δράση εθελοντισμού .
Απλώσαμε ευτυχία στα Ψηλαλώνια εκθέτοντας τις μπλούζες μας , τις οποίες είχαμε ζωγραφίσει στο σχολείο μας μαζί με τους γονείς , βοηθώντας τη Φλόγα και τον αγώνα που δίνουν καθημερινά οι γονείς παιδιών που νοσούν από νεοπλασματικές ασθένειες.
Στα πλαίσια του τρίτου εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα την Στοματική υγεία και σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Αιγίου μας επισκέφθηκε η οδοντίατρος κυρία Μαρία Κολέζα. Μας μίλησε για τη σπουδαιότητα της διατροφής και της φροντίδας των δοντιών , για το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών , για τις αρρώστιες των δοντιών και για το ποιες τροφές είναι βλαβερές και κάνουν κακό στα δόντια μας..
Προσπαθώντας να συμβάλουμε στην ομαλή μετάβαση των μαθητών /τριών μας από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο πραγματοποιήσαμε επίσκεψη γνωριμίας και εξοικείωσης με τους χώρους και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου , οργανώνοντας κοινές εκπαιδευτικές δράσεις.
Ετοιμάσαμε αφίσα και δωράκια .
Επισκεφθήκαμε την τάξη της Α΄Δημοτικού , είδαμε την αίθουσα , εντοπίσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές , ακούσαμε τραγούδια , είδαμε τα βιβλία, μιλήσαμε με τα πρωτάκια, γνωρίσαμε τη δασκάλα κ.α.
Κοινό μάθημα γυμναστικής με την καθοδήγηση του γυμναστή του Δημοτικού σχολείου ,τον κύριο Βασίλη Κωσταρίδη.