“Η παρέα μας…η δύναμη μας!”
Στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης “Η παρέα μας..η δύναμη μας!”, οργανώσαμε δράσεις, όπου τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν τον ρόλο και την συμβολή τους μέσα στο σύνολο. Σκοπός ήταν η καλλιέργεια της συνεργατικής κουλτούρας και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής της τάξης. Χρησιμοποιείται η βιωματική μάθηση και η ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, μετατρέποντας την καθημερινότητα σε ένα πεδίο εξάσκησης κοινωνικών δεξιοτήτων. Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου “Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας”, προκαλούμε προβληματισμό σχετικά με την διαφορετικότητα και την αξία της μονάδας μέσα στο σύνολο. Τα παιδιά συνδιαμορφώνουν το “Συμβόλαιο των Κανόνων” της τάξης, οι οποίοι οπτικοποιούνται, υπογράφονται από όλους και αναρτώνται σε εμφανές σημείο. Παράλληλα, χρησιμοποιήσαμε κάρτες “αυτί- στόμα”, η χρήση των οποίων ενισχύει την καλλιέργεια της ενεργητικής ακρόασης και την επίλυση συγκρούσεων και διαφωνιών. Η δημιουργία ομαδικής αφίσας με τίτλο “Δώστε τα χέρια να γίνουμε φίλοι”, με αποτύπωση των χεριών λειτουργεί ως καθημερινή υπενθύμιση των κανόνων της τάξης και ενισχύει την αυτοπεποίθηση τους, καθώς αισθάνονται ότι αποτελούν ισότιμα μέλη της ομάδας. Το κουβάρι της φιλίας, μία κινητική δραστηριότητα με νήμα που περνάει από παιδί σε παιδί, δημιουργώντας έναν “ιστό”, που συμβολίζει την δύναμη της ομάδας και οπτικοποιεί τους δεσμούς μεταξύ τους. Φυσικά, οργανώσαμε και ομαδικά παιχνίδια εξωτερικού χώρου, όπως: σκυταλοδρόμιες, παιχνίδια με στεφάνια, κυνήγι κρυμμένων αυγών στην αυλή, παιχνίδια κυκλοφοριακής αγωγής, κλπ. Σε πολλές δράσεις μάλιστα, συμμετείχαν και οι γονείς (π.χ. βάψιμο αυγών- λαζαράκια) ενισχύοντας έτσι στα παιδιά περισσότερο το νόημα της συνεργασίας και της προσφοράς.























