Καλλιτεχνικά Σχολεία: Για την εισαγωγή μαθητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2023-2024, οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών/τριών από τις 2 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2023 και ώρα 14:00 υποβάλλουν από κοινού ηλεκτρονικά ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής (στην οποία δύναται να δηλώσουν μέχρι δύο κατευθύνσεις) μόνο στο Καλλιτεχνικό Σχολείο της περιοχής όπου κατοικεί ο/η υποψήφιος/α.
Μουσικά Σχολεία: Για την εισαγωγή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2023-2024, οι γονείς/κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών από τις 2 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2023 και ώρα 14:00 υποβάλλουν από κοινού ηλεκτρονικά ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής μόνο στο Μουσικό Σχολείο της περιοχής όπου κατοικεί ο/η υποψήφιος/α.
Οι μαθητές/τριες της Ε’ & Στ’ τάξης συμμετείχαν με ιδιαίτερη επιτυχία στους παρακάτω πανελλήνιους διαγωνισμούς:
1. 4ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ελληνικής Γλώσσας “Κλείταρχος και Βερενίκη” (πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 3 Απριλίου του 2023- 8:15 έως 9:40).
2. Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικών Δημοτικού «Αριστοτέλης» (Πέμπτη, 23 Μαρτίου 2023- 10:00 έως 11:30).
3. 17ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» (Παρασκευή,31 Μαρτίου 2023-8.15 έως 10.15).
{Επιπρόσθετα, μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετάσχουν σε αρκετούς διαγωνισμούς εικαστικής δημιουργίας προγραμμάτων αγωγής υγείας και περιβάλλοντος}.
Συγχαρητήρια στις εκπαιδευτικούς και στους μαθητές/τριες τους για τη συμμετοχή τους!
Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας, σήμερα 3-4-2023, λίγες ημέρες πριν το Σάββατο του Λαζάρου. Οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης, τα Λαζαράκια, τραγούδησαν με πολύ όρεξη και ιδιαίτερη χαρά, συνοδευόμενοι από τις εκπ/κους τους και με την καθοδήγηση της εκπ/κου της μουσικής, σε όλες τις τάξεις του σχολείου κρατώντας τα καλαθάκια τους στολισμένα με λουλούδια για τα κεράσματα των υπολοίπων μαθητών του κάθε τμήματος.
Στο τέλος, τραγούδησαν τα κάλαντα στο γραφείο του Δ/ντή, όπου όπως και στις υπόλοιπες τάξεις και δέχτηκαν κεράσματα.
Τα Κάλαντα του Λαζάρου
Στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας, την παραμονή ή ανήμερα το Σάββατο του Λαζάρου, τα παιδιά κρατώντας ένα καλάθι στολισμένο με λουλούδια, γύριζαν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούσαν τα Κάλαντα του Λαζάρου για να διηγηθούν την ιστορία του αναστημένου φίλου του Χριστού και να μαζέψουν αυγά για το Πάσχα.
Πού ’σαι Λάζαρε, πού είναι η φωνή σου
που σε γύρευε η μάνα κι η αδερφή σου.
Ήμουνα στη γη, στη γη βαθιά χωμένος
κι από τους εχθρούς, εχθρούς βαλαντωμένος.
Βάγια, βάγια των βαγιών,
τρώνε ψάρια, τον κολιόν
και την άλλη Κυριακή,
ψήνουν το παχύ αρνί.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και την εκπ/κό της Μουσικής για την οργάνωση και παρουσίαση της δράσης. Καλό Πάσχα!
Ολοκληρώθηκε από τα αρμόδια τοπικά Συμβούλια επιλογής του ΥΠΑΙΘ η διαδικασία συνέντευξης και η μοριοδότηση των υποψηφίων Διευθυντών βάσει προϋποθέσεων και κριτηρίων επιστημονικής, παιδαγωγικής και διοικητικής κατάρτισης.
Βασικά κριτήρια αξιολόγησης:
1.Επιστημονική – παιδαγωγική συγκρότηση.
2.Διδακτική, συμβουλευτική – καθοδηγητική και διοικητική – υποστηρικτική εμπειρία.
3.Προσωπικότητα και γενική συγκρότηση του υποψηφίου.
Το χρονοδιάγραμμα για την επιλογή των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης είναι το παρακάτω:
Τα Τοπικά Συμβούλια Επιλογής θα ανακοινώσουν τον τελικό πίνακα μοριοδότησης των υποψηφίων Διευθυντών, την Τετάρτη 5 Απριλίου 2023.
Οι επιλεγέντες Διευθυντές Σχολείων θα κληθούν να δηλώσουν σχολεία προτίμησης το διήμερο 6 και 7 Απριλίου.
Στις 8 Απριλίου θα ανακοινωθούν οι τοποθετήσεις των νέων Διευθυντών Σχολείων.
1. Η ανακοίνωση των τελικών πινάκων μοριοδότησης θα ανακοινωθεί ενιαία στις 5 Απριλίου, ανεξάρτητα εάν κάποια Συμβούλια ολοκληρώσουν τις διαδικασίες νωρίτερα.
2. Η ανάληψη υπηρεσίας των νέων Διευθυντών Σχολείων προτείνεται να γίνει το Ιούλιο.
Έπειτα από αίτημά μας προς τον Πρόεδρο της πρωτοβάθμιας σχολικής επιτροπής του Δήμου Παλλήνης, κο Μουρτζιάπη Γεώργιο, αντικαταστάθηκαν οι δύο μπασκέτες καλαθοσφαίρησης του σχολείου μας για λόγους ασφάλειας και καλύτερης απόδοσης στις δραστηριότητες των μαθητών μας.
Παράλληλα, κατασκευάστηκε και ένα ασφαλές στέγαστρο σκίασης και αποφυγής βροχής στο βορινό τμήμα του σχολείου για την απρόσκοπτη μετακίνηση των μαθητών και τον ασφαλή προαυλισμό τους, ιδιαίτερα σε περιόδους δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση του Προέδρου της σχολικής επιτροπής σε θέματα υλικοτεχνικών αναγκών και ασφάλειας του σχολείου μας, συντελώντας με αυτό τον τρόπο σε καλύτερες συνθήκες φοίτησης των παιδιών μας.
Μετά το Πρόγραμμα Ψυχολογικής Υποστήριξης Νέων 18-25 ετών, ξεκινά η λειτουργία και του αντίστοιχου, δωρεάν Προγράμματος, για όλους τους κατοίκους άνω των 25 ετών.
Εξειδικευμένοι επιστήμονες της ψυχικής υγείας, παρέχουν δωρεάν στους κατοίκους, διαγνωστικό και συμβουλευτικό έργο,, σε ασφαλές περιβάλλον και με αυστηρή τήρηση απορρήτου και εμπιστευτικότητας.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα: 2132031653 – 2132031655 – 2132031660, ή ηλεκτρονικώς στη διεύθυνση pronoia@0112.syzefxis.gov.gr
Οι συνεδρίες πραγματοποιούνται σε ειδικό χώρο των Δημοτικών Ιατρείων Παλλήνης, στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου 33, Παλλήνη, κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή.
Το Πρόγραμμα δημιούργησε ο Δήμος Παλλήνης σε συνεργασία με την αστική, μη κερδοσκοπική Εταιρεία «Συμβάλλειν».
Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας, σήμερα 21 Μαρτίου, επίσημα την πρώτη ημέρα της άνοιξης. Οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης τραγούδησαν με πολύ όρεξη και ιδιαίτερη χαρά, συνοδευόμενοι από τις εκπ/κους τους και με την καθοδήγηση της εκπ/κου της μουσικής, σε όλες τις τάξεις του σχολείου κρατώντας χελιδονάκια, λουλούδια και καλαθάκια για τα κεράσματα των υπολοίπων μαθητών του κάθε τμήματος.
Στο τέλος, τραγούδησαν τα κάλαντα στο γραφείο του Δ/ντή, όπου όπως και στις υπόλοιπες τάξεις πρόσφεραν μαργαρίτες και δέχτηκαν κεράσματα.
Ας χαρούμε τα παιδιά μας!
Ευχαριστούμε την εκπ/κό της Μουσικής Παιδείας για την οργάνωση και παρουσίαση της δράσης των μαθητών στο σχολείο!
Τα ανοιξιάτικα κάλαντα
“Τα παιδιά, με το τραγούδι τους, επικαλούνται τα αληθινά χελιδόνια, να έρθουν στον τόπο τους και μαζί μ’ αυτά η άνοιξη. Είναι ένα έθιμο με σκοπό του την υποβοήθηση της βλάστησης της γης.
Ο Γεώργιος Μέγας («Ελληνικές γιορτές και έθιμα της λαϊκής λατρείας») καταγράφει ένα τραγούδι από τα «χελιδονίσματα» στις Μέτρες της Θράκης όπου δύο παιδιά παίρνουν ένα καλάθι, το γεμίζουν φύλλα κισσού και περνούν μέσα από αυτό ένα ραβδί’ στην άκρη του ραβδιού προσαρμόζουν τη χελιδόνα, ένα ξύλινο ομοίωμα πτηνού. Γύρω στον λαιμό της χελιδόνας υπάρχουν κουδουνάκια, που ηχούν, καθώς κινείται το ραβδί από το οποίο αυτή κρέμεται.
Τα παιδιά με το καλάθι της χελιδόνας πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούν:
Ήρθε, ήρθε χελιδόνα
ήρθε κι άλλη μελιηδόνα,
κάθισε και λάλησε,
και γλυκά κελάδησε:
Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ,
κι αν φλεγίσεις κι αν τσικνίσεις,
καλοκαίρι θα μυρίσεις.
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις,
πάλιν άνοιξιν θ’ανθίσεις.
Θάλασσαν επέρασα
και στεριάν δεν ξέχασα,
κύματα κι αν έσχισα,
έσπειρα, ‘κονόμησα.
Έφυγα κι αφήκα σύκα,
και σταυρόν και θημωνίτσα,
κι ήρθα τώρα κιηύρα φύτρα,
κι ηύρα χόρτα, σπάρτα, βλίτρα,
βλίτρα, βλίτρα, φύτρα, φύτρα.
Συ, καλή νοικοκυρά,
έμπα στο κελάρι σου,
φέρ’ αυγά περδικωτά,
και πουλιά σαρακοστά,
δώσε και μιαν ορνιθίτσα,
φέρε και μια κουλουρίτσα…
Μέσα ‘δω πού’ρθαμε τώρα,
μέσα γεια, μέσα χαρά,
στον αφέντη, στην κυρά,
στα παιδιά και στους γονείς
σ’όλους τους τους συγγενείς.
Μέσα Μάρτης, έξω ψύλλοι,
έξ’ οχτροί, σας τρών’ οι σκύλοι.
Μέσα φίλοι, μέσα φτήνεια,
και χαρές, χοροί, παιγνίδια.
Η νοικοκυρά παίρνει λίγα φύλλα κισσού από το καλάθι της χελιδόνας, τα τοποθετεί στο κοτέτσι, για να γεννούν πολλά αυγά οι κότες, και δίνει ένα ή δυο αυγά στα παιδιά που ξεκινούν για άλλο σπίτι. Όπως είναι γνωστό, ο βαθυπράσινος κισσός είναι σύμβολο της αειθαλούς βλαστήσεως και θεωρείται μέσο ικανό να μεταδώσει τη θαλερότητα και τη γονιμότητα στις όρνιθες και τα άλλα ζώα. Έπαιρναν για αμοιβή γλυκίσματα και χρήματα, κάτι ανάλογο με την αμοιβή από τα κάλαντα, δίνοντας ευχές για ευημερία και ευγονία. Πρόκειται για έθιμο που κατάγεται από την αρχαιότητα, όπως αποδεικνύει το «χελιδόνισμα», δηλαδή το τραγούδι της χελιδόνας, που μας παρέδωσε ο Αθήναιος γύρω στα 200 μ.Χ., αλλά ανάγεται σε πολύ παλιότερα χρόνια”.πηγή: e-evros.gr
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή