Λιομάζωμα στο σχολείο

Με μεγάλη χαρά συλλέξαμε τις ελιές του σχολείου μας ακολουθώντας την παραδοσιακή τεχνική.

Ακολούθως, τις κάναμε  βρώσιμες για:

  1. ένα απολαυστικό μεσογειακό γεύμα στο σχολείο
  2. διάθεση στο bazaar του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

 

Αυτή η   βιωματικού και εμπειρικού χαρακτήρα δραστηριότητα, εντάσσεται στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Εγγραμματισμού.

 

10 114

1 23 22 3

8 7 5

3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που υπογραμμίζει την αναγκαιότητα διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών/τριών στην εκπαίδευση, καλλιέργειας του σεβασμού και καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών.
Η αναγκαιότητα δημιουργίας εκπαιδευτικών συστημάτων που βασίζονται στις αρχές της ενταξιακής/συμπεριληπτικής εκπαίδευσης αποτελεί πλέον διεθνές πρόταγμα (https://www.minedu.gov.gr/dimofili/50904-03-12-21-3i-dekemvriou-pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria).
Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιήθηκαν δράσεις στο σχολείο μας την 3η Δεκεμβρίου 2024  με σκοπό του διάδοση του μηνύματος «είμαστε όλοι διαφορετικοί- είμαστε όλοι ίσοι». Άλλωστε, είναι πάγια αίτημα και επιδίωξη του σχολείου μας η ισότιμη-δίκαιη αντιμετώπιση ΟΛΩΝ και η λειτουργική ενσωμάτωση των παιδιών με αναπηρίες.
Ενδεικτικά, αναπτύχθηκαν από τους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες και συντονίστρια την κα Φακάλου Λίλη τα:
1)        Παρακολούθηση σχετικών με την αναπηρία  βίντεο και συζήτηση/δημιουργική αλληλεπίδραση
2)        Βιωματικό για την ακουστική αναπηρία (γραφή)
3)        Βιωματικό για την οπτική αναπηρία (γραφή)
4)        Βιωματικό για την οπτική αναπηρία (από τη θέση του αναπήρου και από τη θέση του καθοδηγητή βοηθού)
5)        Καλλιτεχνικές δημιουργίες
6)        Αθλητικά δρώμενα

Τα παιδιά έδειξαν πραγματικό ενδιαφέρον και συμμετείχαν  με προθυμία σε όλες τις δράσεις.

Θα συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε ενεργά τα άτομα με αναπηρία, όλες τις μέρες του χρόνου, γιατί ενστερνιζόμαστε/υιοθετούμε  το σκεπτικό «είμαστε όλοι διαφορετικοί- είμαστε όλοι ίσοι»!

20241203 130803 20241203 130920 20241203 131039 20241203 112414 20241203 130227 IMG20241203093910 IMG20241203092511 IMG20241203091754 IMG20241203091906 IMG 20241203 130723ν

Διδακτική Επίσκεψη Γ΄ τάξης στο Αρχαιολογικό Μουσείο

Μια μέρα στο Μουσείο: πρωτόγνωρη εμπειρία για τους μικρούς μαθητές μας!

Πήραν μέρος σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα και έζησαν μια εξαιρετική, μοναδική και εμψυχωτική  εμπειρία!
Είναι εποικοδομητικό να είσαι θεατής και ακροατής μιας ξενάγησης αλλά είναι απείρως πιο ενδιαφέρουσα η συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα!
Με πολύ κέφι και ζωντάνια, οι μαθητές μας έγιναν “μικροί αρχαιολόγοι” και με την αρχαιολογική σκαπάνη τους, ανακάλυψαν με βιωματικό τρόπο κάποιους κρυμμένους θησαυρούς του μουσείου.
Απομένουν πολλοί ακόμη,να τους αποκαλύψουμε…
Ίσως σε μια επόμενη επίσκεψη, μια άλλη φορά, να έχουμε την ευκαιρία να δούμε, να πούμε και να κάνουμε κι άλλα, εξίσου αξιόλογα!
IMG 0f326b249fe6bc510f785ae6509c961c 20241128 121726 20241128 121731 2

Διδακτική Επίσκεψη στο Δάσος Συγγρού

Την Παρασκευή 22/11/2024 οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί των Ε΄ και ΣΤ ΄τάξεων του σχολείου μας  επισκέφτηκαν πεζοί το Δάσος (Άλσος- Κτήμα) Συγγρού, όπου συμμετείχαν σε πρόγραμμα αθλητικών
δράσεων υπό την επίβλεψη έμπειρων εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Αρχικά πραγματοποίησαν μια πολύ ενδιαφέρουσα  πεζοπορία μέσα στο Δάσος όπου απόλαυσαν την φύση. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και έλαβαν μέρος σε έξι δράσεις ομαδικής συνεργασίας και υψηλής δεξιότητας.

Ήταν μια ξεχωριστή και αναζωογονητική εμπειρία για τα παιδιά αλλά και για τους/τις εκπαιδευτικούς!

Συνοδοί εκπαιδευτικοί:
Γιώργος Κοκκινομηλιώτης, Μαρία Λευκιμιώτη, Χρυσάνθη Φαραστέλη, Σπυριδούλα Κασσή,  Γεσθημανή Φωστηροπούλου Κωνσταντίνα Πλακούτση, ‘Άλκηστης Ζαπαντιώτη

1000000728 1732549086805

Τα παιδιά της Α΄ & Β΄ τάξης στο Μέγαρο Μουσικής

Την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου τα παιδιά των Α και Β τάξεων παρακολούθησαν, στη Μουσική Βιβλιοθήκη του Μεγάρου Μουσικής, την παράσταση «Η Φάρμα των ζώων », σε διασκευή για παιδιά, με ζωντανή μουσική. Η «Φάρμα των ζώων» του Τζωρτζ  Όργουελ θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα του 20ού αιώνα. Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου τα παιδιά έμαθαν, διασκεδάζοντας, για τη δημοκρατία, την αλληλεγγύη, την ενσυναίσθηση, αλλά και για τη σημασία του διαλόγου και των κανόνων, καθώς συναποφάσιζαν με τους ηθοποιούς για την εξέλιξη της ιστορίας.

b 43174 b 35265 or Farma2 1 1732202012061 1732202012035 1732202012011 1732202011985

Επέτειος του Πολυτεχνείου

Την Παρασκευή 15/11/2024 οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης, η Διευθύντρια και  οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας τίμησαν την 51η επέτειο της εξέγερσης των φοιτητών του Πολυτεχνείου εναντίον της δικτατορίας των Συνταγματαρχών. Τα παιδιά παρουσίασαν το αλληγορικό παραμύθι “Μια φορά κι έναν καιρό στη χώρα του Αρπατίλαου…” υπό την μορφή θεατρικής παράστασης. Έδωσαν έμφαση στην  αξία της δημοκρατίας, τονίζοντας το δικαίωμα όλων  σε “Ψωμί-Παιδεία- Ελευθερία”. Ήταν ένα συγκινητικό αφιέρωμα που εξήρε την κορυφαία αντιδικτατορική πράξη  η οποία προανήγγειλε την πτώση της χούντας αποτελώντας έμπνευση για την νέα γενιά, προβάλλοντας  ταυτόχρονα το μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον.

Φωτογραφίες, μουσική & τραγούδια από την εκδήλωση

 

Βίντεο με αποσπάσματα από τη χορωδία της εορταστικής εκδήλωσης για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Προγράμματα μέσω του “Το Χαμόγελο του Παιδιού”

Την Τετάρτη 6  Νοεμβρίου  2024 πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δύο πολύ αξιόλογα Προγράμματα, εγκεκριμένα από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., μέσω του
«Χαμόγελο του Παιδιού»:
1) Π
ρόγραμμα πρόληψης με θέμα «Εμπορία και Εκμετάλλευση Παιδιού» για τα παιδιά της Πέμπτης τάξης
2) Πρόγραμμα “Ασφαλή όρια σώματος” για τα παιδιά της Δευτέρας τάξης.
Οι μαθητές/τριες προσέγγισαν σημαντικά ζητήματα που άπτονται της ατομικής τους υγείας-προστασίας- εξέλιξης, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους τρόπους χειρισμού σχετικών καταστάσεων και συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις.
Επίσης, πληροφορήθηκαν για την 
 Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 και την  Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000.  

hamogelo 3 hamogelo 4 hamogelo 5 hamogelo 6 hamogelo 7 hamogelo 8 hamogelo 1

Διδακτική Επίσκεψη της Δ΄τάξης στο Μουσείο τηλεπικοινωνιών

Στις 31 Οκτωβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ τάξης επισκέφθηκαν το μουσείο τηλεπικοινωνιών ομίλου ΟΤΕ. Η ξενάγηση ξεκίνησε από την αίθουσα της Αρχαίας Ελλάδας για να γνωρίσουν πώς μεταδίδονταν τα μηνύματα με τη φωτιά και το νερό, συνεχίστηκε  με την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού και μάθανε  πώς ο Μορς, αν και  ζωγράφος, εφηύρε τον ηλεκτρικό τηλέγραφο και τα σήματα Μορς. Είδαν παλιά τηλέφωνα, έμαθαν πώς τηλεφωνούσε κάποιος εάν δεν είχε συσκευή στο σπίτι του, γνώρισαν τον κόκκινο κερματοδέκτη και ενημερώθηκαν για το  σημαντικό ρόλο που είχαν οι τηλεφωνήτριες πριν τα τηλέφωνα γίνουν αυτόματα. Γνώρισαν το καλωδιακό πλοίο «Θαλής ο Μιλήσιος», είδαν από κοντά την οπτική ίνα και έμαθαν πώς στέλναμε φωτογραφίες τότε που δεν υπήρχαν κινητά.

Το πρόγραμμα στόχευε στο να γνωρίσουν οι μαθητές, με διαδραστικό τρόπο, την ιστορία της επικοινωνίας από την αρχαιότητα έως τον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, να ανακαλύψουν τις ιστορίες των ανθρώπων πίσω από τις τηλεπικοινωνίες και να αντιληφθούν πόσο σημαντική ήταν η συμβολή τους στην εξέλιξη της τεχνολογίας. Κατάφεραν να διαπιστώσουν πόσο σημαντική αλλά και πόσο δύσκολη ήταν παλαιότερα η επικοινωνία και να συνειδητοποιήσουν πώς φτάσαμε στα τηλεπικοινωνιακά μέσα που χρησιμοποιούμε όλοι σήμερα. Ανακάλυψαν τις απεριόριστες δυνατότητες των τηλεπικοινωνιών στη ζωή μας σήμερα και μπήκαν στη διαδικασία να σκεφτούν τι μπορούν να φέρουν στο μέλλον…

Η επίσκεψη έκλεισε με διαδραστικό παιχνίδι!

ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ- ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας υλοποιήθηκαν δράσεις στο χώρο του σχολείου με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν  στην αναγνώριση και στην έκφραση των συναισθημάτων τους.
Πιο συγκεκριμένα:
•        Α’ τάξη και Β΄ τάξη: Προβολή παραμυθιού με αναφορά στα συναισθήματα και στους τρόπους  διαχείρισης του θυμού. Επίσης,  δόθηκαν στους μαθητές/τριες πρόσωπα (αγόρι/κορίτσι) στα οποία κλήθηκαν  να κολλήσουν μάτια, μύτη, στόμα, ώστε να δημιουργηθεί το αντίστοιχο συναίσθημα (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος). Ακολούθησε συζήτηση για την αναγνώριση και την έκφραση των συναισθημάτων.
•        Γ΄τάξη,  Ε’ τάξη και ΣΤ’ τάξη: Με τη μουσική υπόκρουση «Το νησί των συναισθημάτων» του Μάνου Χατζηδάκη, έγινε η ακρόαση του  «Το νησί των Συναισθημάτων». Στη συνέχεια τους ζητήθηκε από τους/τις μαθητές/τριες να ζωγραφίσουν κάποιο από τα καράβια που εκφράζουν ένα ανάλογο συναίσθημα (ευτυχία, λύπη, αγάπη).

Τα προγράμματα υλοποιήθηκαν από την εκπαιδευτικό Ιωάννα Ράμμου και την εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης Φακάλου Ευαγγελία με την συμβολή των δασκάλων όλων των τάξεων.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων,  δημιουργήθηκε ένα Μοντέλο Διαχείρισης των Διαφωνιών που οικειοποιείται από το σύνολο του σχολείου:

Μοντέλο Πέντε Βημάτων για τη Διαχείριση των Διαφωνιών

Montelo Pente Bhmaton gia th Diacheirish ton Diafonion

 

Μέρα ψυχικής υγείας 20 Μέρα ψυχικής υγείας 19 Μέρα ψυχικής υγείας 18 Μέρα ψυχικής υγείας 17 Μέρα ψυχικής υγείας 16 Μέρα ψυχικής υγείας 15 Μέρα ψυχικής υγείας 14 Μέρα ψυχικής υγείας 12 Μέρα ψυχικής υγείας 11 Μέρα ψυχικής υγείας Μέρα ψυχικής υγείας 5 Μέρα ψυχικής υγείας 6 Μέρα ψυχικής υγείας 7 Μέρα ψυχικής υγείας 8 Μέρα ψυχικής υγείας 9 Μέρα ψυχικής υγείας 10 Μέρα ψυχικής υγείας 2 Μέρα ψυχικής υγείας 1

“Happy Halloween!” / “Joyeux Halloween!”

Η γιορτή του Halloween είναι Αγγλο-Κέλτικη παράδοση για Άγγλους, Ιρλανδούς και Αμερικανούς.  Κυρίαρχο σύμβολο της: η κολοκύθα σκαλισμένη και με φαναράκι μέσα για να φωτίζει το βράδυ. Μικροί και μεγάλοι μεταμφιέζονται σε κάτι τρομακτικό, επισκέπτονται τα σπίτια το βράδυ, χτυπούν τις πόρτες και επαναλαμβάνουν τη φράση “Trick or Treat” / «κόλπο ή κέρασμα».
Γιορτάζεται στις 31 Οκτωβρίου, παραμονή της γιορτής των Αγίων Πάντων για τους Καθολικούς (“La Toussaint”, σημαίνει Tous – les – Saints = όλοι οι Άγιοι).
Στη Γαλλία, αυτή η χρονική περίοδος συμπίπτει με τις διακοπές των σχολείων για το Φθινόπωρο και έτσι τα μικρά παιδιά έχουν την ευκαιρία να διασκεδάσουν λίγο περισσότερο. Συνηθίζεται να τηρούν το έθιμο του Halloween, να μεταμφιέζονται με κοστούμια, να κτυπούν τις πόρτες των γειτόνων και να ζητούν κέρασμα «Des bonbons ou un sort!».​

Στo πλαίσιο του μαθήματος των Αγγλικών και των Γαλλικών, τα παιδιά των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του Σχολείου μας γνώρισαν τη γιορτή του Halloween με βιωματικό τρόπο μέσα από μία σειρά κατασκευών και δραστηριοτήτων και κυρίως….. διασκέδασαν πολύ!

Αγγλικά

Hall0ween Αγγλικα 3 Hall0ween Αγγλικα 4 Hall0ween Αγγλικα 5 Hall0ween Αγγλικα 6 Hall0ween Αγγλικα 7 Hall0ween Αγγλικα 1 Hall0ween Αγγλικα 2

Γαλλικά

 

Halloween Γαλλικά 3 Halloween Γαλλικά 2 Halloween Γαλλικά 1 Halloween Γαλλικά 11 Halloween Γαλλικά 10 Halloween Γαλλικά 9 Halloween Γαλλικά 8 Halloween Γαλλικά 7 Halloween Γαλλικά 6 Halloween Γαλλικά 5 Halloween Γαλλικά 4

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση