Πολιτειότητα/Δράσεις Ενεργού Πολίτη

Το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» (ΦΕΚ 6048/Β’/1-11-2024)

α) ενσωματώνει  τους 17 Στόχους της  Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ)

β) επιδιώκει να καλλιεργήσει, μέσω ολιστικών προσεγγίσεων,   στους/στις μαθητές/τριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.

γ) αποσκοπεί στη διαμόρφωση «Ενεργών Πολιτών» που θα  συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου μέλλοντος.

LOGO ENERGOS POLITHS

Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από

τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015

Στα πλαίσια της δράσης του Ενεργού Πολίτη-Πολιτειότητας,  συνεχίσαμε, τη Δευτέρα 5-5-2025, στο σχολείο μας τις δραστηριότητες με τους/ τις μαθητές/τριες της Γ’ τάξης. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοθήκη του σχολείου με την επίβλεψη του υπεύθυνου (Χ. Μποντζίδη)  και των δασκάλων του τμήματος (Στ. Λαδά, Γ. Τσεκουρά) . Στις δράσεις συμμετείχαν η Σύμβουλος Εκπαίδευσης κ. Μαρία Μπιμπούδη, η διευθύντρια (Κ. Κανάρη) και ο δάσκαλος ΤΠΕ (Α. Παναγιωτίδης) του σχολείου. Μετά την εναρκτήρια συζήτηση με τους μαθητές για τις σχετικές εμπειρίες τους για τους πρόσφυγες και τις συνθήκες που τους αναγκάζουν να εγκαταλείψουν τις χώρες τους, προβλήθηκαν 3 βίντεο με θέματα:

α) Τη φυγή του Χριστού στην Αίγυπτο (https://www.youtube.com/watch?v=8wcYzC7arLg)

β) Τη ζωή σύγχρονων προσφύγων στον προσφυγικό καταυλισμό Zaatari,  στην Ιορδανία, μέσα από τη ματιά μιας δωδεκάχρονης, της Sidra (https://www.youtube.com/watch?v=mUosdCQsMkM) .

γ) Το  βίντεο “I am Giannis 1” που παρουσιάζει στιγμιότυπα από τη ζωή του Γιάννη Αντετοκούνμπο στην Ελλάδα (https://www.youtube.com/watch?v=XyxLKFDwwU4).

Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές με έμφαση στη συνεχή προσπάθεια και την επιμονή που πρέπει να δείχνει κανείς για τη βελτίωση της ζωής του, καθώς και την ανάγκη σεβασμού, αποδοχής, συνεργασίας με κάθε τι διαφορετικό που υπάρχει γύρω μας, ώστε να δημιουργήσουμε «Ενεργούς Πολίτες» σε μια συνθήκη ιδανικής συνύπαρξης στις συνθήκες της «παγκόσμιας κοινωνίας» προσώπων.

Οι δράσεις θα ολοκληρωθούν στις τάξεις των μαθητών με επιλεγμένες δραστηριότητες από το πρόγραμμα «Δράσεις για τη Μετανάστευση στο Δημοτικό Σχολείο» και από το πρόγραμμα «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των προσφύγων» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες www.unhcr.gr

*Η ίδια δράση είχε πραγματοποιηθεί και για τους/τις μαθητές/-τριες των Α’ & Β’ τάξεων στις 3 Απριλίου 2025 click gif

ENERGOS POLITHS G 14 ENERGOS POLITHS G 13 ENERGOS POLITHS G 12 ENERGOS POLITHS G 11 ENERGOS POLITHS G 10 ENERGOS POLITHS G 9 ENERGOS POLITHS G 8 ENERGOS POLITHS G 7 ENERGOS POLITHS G 6 ENERGOS POLITHS G 5 ENERGOS POLITHS G 4 ENERGOS POLITHS G 2 ENERGOS POLITHS G 1 ENERGOS POLITHS G 3

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση