Πες μας, Πιγκουίνε!!

ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ

2ο Εργαστήριο

«Πες μας, Πιγκουίνε!»

Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

 

Στο δεύτερο εργαστήριο του εκπαιδευτικού προγράμματος στόχος είναι:

  • Να γνωρίσουν τον τύπο της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.
  •  Να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας πυρηνικής οικογένειας με
    δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο).
  •  Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας πυρηνικής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες,
    αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

Με αφορμή το παραμύθι του πρώτου εργαστηρίου με πρωταγωνιστή τον Έλφι, η νηπιαγωγός υποδέχθηκε τους μαθητές με μία ανακοίνωση ότι ένας από τους ήρωες του παραμυθιού, ο πιγκουίνος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του!

277458363 393337698896377 295860995327635844 n 277481103 1296834817394134 3802835909024065509 n277335392 365485888816163 3291558486066239230 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός προβάλλει αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009.

Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδήγησε στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.

Πυρηνική οικογένεια: αποτελεί την κύρια μορφή οικογένειας. Δημιουργείται με το γάμο και αποτελείται από τους συζύγους μόνο ή από τους συζύγους και τα παιδιά τους.

 

Τα παιδιά στο τέλος ζωγράφισαν την πυρηνική οικογένεια του πιγκουίνου.



Λήψη αρχείου

 

Στο τέλος της ημέρας, τα νήπια πήραν μαζί τους μία εργασία για το σπίτι!!!  Η εργασία προάγει την συνεργασία με την οικογένεια και θα παρουσιαστεί σε άλλο σημείο του εργαστηρίου.

για το σπίτι

 

Σε επόμενη δραστηριότητα, οι μαθητές  ήρθαν πρώτη φορά σε επαφή με την δράση του οικογενειακού συμβουλίου!! Αρχικά, χωρίστηκαν σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δυο γονείς και δύο παιδιά. Ο εκπαιδευτικός μοίρασε σε κάθε «τετραμελή οικογένεια» ένα φύλλο Α4 με μία προβληματική κατάσταση για την πυρηνική οικογένεια που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» έκαναν «οικογενειακό συμβούλιο» με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Στο τέλος, κάθε ομάδα παρουσίασε τις προτεινόμενες λύσεις στην ολομέλεια της τάξης.



Λήψη αρχείου

Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με την καταγραφή των θετικών και αρνητικών χαρακτηριστικών της πυρηνικής οικογένειας σε έναν λευκοπίνακα Google Jamboard με χαρτάκια.



Λήψη αρχείου

 

Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με δραστηριότητες αξιολόγησης για την κατανόηση της δομής της πυρηνικής οικογένειας από τα νήπια. Τα παιδιά κατασκεύασαν με τουβλάκια την πυρηνική οικογένεια.

277683199 1860131187529589 7458825511803929013 n

 

Πρόσθετα, επεξεργάστηκαν το υλικό που έφεραν από την εργασία από το σπίτι- τις παλάμες των μελών της οικογένειάς τους και τη λίστα με το τί κάνουν με την οικογένειά τους. Κάθε νήπιο παρουσίασε σε ποιον ανήκει κάθε παλάμη και τις σειροθέτησαν ανάλογα με το μέγεθος και τις καταμέτρησαν.

“Οι παλάμες των μελών της οικογένειάς μου”

277456108 3086284921584143 224851553762535754 n

 

 

Οι παλάμες συνέθεσαν μια υπέροχη βεντάλια καρδιάς με τίτλο: 

“Την οικογένειά μου την έχω πάντα στην καρδιά μου”

277689444 518374303147551 179959519928248209 n

277358258 390505249238401 8303545181831443458 n277408921 497514768693576 6857192115321040965 n


277461354 985778685664056 8099979630878506439 n277543119 1408040042998013 5786041714337915851 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Τί κάνω με την οικογένειά μου”

Παρουσιάστηκαν στην τάξη οι λίστες που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι και όλοι μαζί φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα στο διαδικτυακό εργαλείο εννοιολογικής χαρτογράφησης Bubbl.us.

277424518 4895185943880536 6725932071042828425 n

ΤΙ κάνω με την οικογένεια μου

 

 

 

 

 

 

 

Το εργαστήριο ενισχύθηκε από την αφήγηση του παραμυθιού “Η οικογένεια Ψιλοκοντού” (Μαρίνος Γ., 1995, εκδ.Κέδρος), ενώ με αφορμή το παραμύθι πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το τι κάνει το κάθε παιδί για να βοηθήσει την οικογένειά του.

277450035 1136703873762547 8034484128796240874 n277416397 273590521590935 612656288473644123 n277593162 698251564526182 6534708378265734913 n 1277418779 282694224045975 2727317344386272300 n 1

Αφήστε μια απάντηση