Η Μονα-δική μου Οικογένεια!!

1ο Εργαστήριο 

“Η Μονα-δική μου Οικογένεια”

Στο πρώτο εργαστήριο του εκπαιδευτικού προγράμματος στόχος είναι:

  • Να «ξανασυστηθούν» οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο.
  • Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων
    οικογενειών εκτός από τη δική τους.
  • Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.
  • Να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας».
  • Να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού.

 

Το εργαστήριο ξεκινά με μία εργασία για το σπίτι. Σε κάθε νήπιο δόθηκε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για το πρόγραμμα για τους γονείς και ένα χάρτινο σπιτάκι σε Α4, που συμβολίζει το σπίτι της οικογένειάς του. Τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς θα πρέπει να σχεδιάσουν στο εσωτερικό του σπιτιού, τα μέλη της οικογένειάς τους, να τα ονομάσουν, να τα καταγράψουν και να συζητήσουν μεταξύ τους.



Λήψη αρχείου

e6b95e3436c53061aa4d1516f123041c 2

 

Όλα τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και μας “ξανά” σύστησαν την οικογένειά τους και έπειτα δημιούργησαν ομάδες με βάση τα μέλη της οικογένειάς τους.

271567897 647163307078450 4603940916251356506 n271590003 2129160297253229 8615495945741436148 n

272073117 216690623920049 4095979565642251344 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

277454939 1112546039579803 7818204894059940383 n

Ο πίνακας αναφοράς των μοναδικών οικογενειών μας!!!

 

Σε επόμενη δραστηριότητα, η εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια;» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε σε υπολογιστή με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης  Bubbl.us.

 

Οικογένεια

 

Έπειτα, η νηπιαγωγός πρόβαλλε στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons). 

Ψηφιακό Παραμύθι: “Η μονα-δική μου οικογένεια”

.jpg

 

Σε κάθε σκηνή του παραμυθιού τα νήπια εντόπιζαν το ζώο που εμφανιζόταν σε εικόνες-καρτέλες και αντιστοίχιζαν το δώρο που προσέφερε το καθένα στον πρωταγωνιστή του παραμυθιού. Το δώρο κάθε ζώο ήταν σχετικό με την οικογένεια που εκπροσωπούσε. Ο λύκος έδωσε την ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (εκτεταμένη οικογένεια), το καγκουρό την ΣΤΟΡΓΗ (μονογονεϊκή οικογένεια), η χελώνα την ΔΥΝΑΜΗ (ορφανά παιδιά), ο πιγκουίνος την ΑΓΑΠΗ (πυρηνική οικογένεια), η κότα την ΖΕΣΤΑΣΙΑ, ο κούκος την ΑΠΟΔΟΧΗ (θετή οικογένεια).  Σε κάθε σκηνή προβληματίζονταν για την οικογένεια του ζώου και έκαναν τις παρατηρήσεις τους, που είναι σημαντικές για την συνέχεια του προγράμματος. Η δύναμη της αφόρμησης του παραμυθιού είναι τόσο δυνατή που θα μας ακολουθήσει σε κάθε στάδιο αυτού του εργαστηρίου.

271585395 611981620100609 688500083535655531 n

Ακολούθησε επεξεργασία του παραμυθιού και συζήτηση σχετικά με το ποιο δώρο θα επέλεγαν για να χτίσουν το δικό τους σπίτι και γιατί;  Στο τέλος, δόθηκε ένα φύλλο εργασίας όπου τα νήπια σχεδίασαν ελεύθερα το σπίτι τους με το υλικό-δώρο που επέλεξαν.

254744861 272743368114376 1594018753823007370 n

Αφήστε μια απάντηση