Ας μάθουμε για τον φίλο μας τον Πιγκουίνο

Το διευρυμένο τμήμα του νηπιαγωγείου μας τη βδομάδα που μας πέρασε έκανε ένα μακρινό ταξίδι μέχρι την Ανταρκτική, στον Νότιο Πόλο. Οι πρώτοι φίλοι που συναντήσαμε ήταν οι πιγκουίνοι. Μάθαμε ότι υπάρχουν 17 με 19 διαφορετικά είδη πιγκουίνων στο νότιο ημισφαίριο και αποφασίσαμε να μάθουμε νέες πληροφορίες για αυτούς.

pigouinoi4 pigouinoi3

pigouinoi2 pigouinoi1 pigouinoi5

Πηγή εποπτικού υλικού : https://www.kindykids.gr/teachers-material/winter/576-pigkouinoi.html

Φτιάξαμε τα δικά μας Mini book

με το κύκλο ζωής των πιγκουίνων …

IMG 20240213 153801 IMG 20240213 153813

IMG 20240213 155852

Με τη βοήθεια των νέων μας φίλων μάθαμε να μετράμε

απο το 1 έως το 10….

 

Περπατήσαμε σαν μικροί πιγκουίνοι, κάναμε γυμναστική και χορέψαμε…

 

 

ΓΙΝΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΜΙΚΡΟΙ ΤΑΠΕΡΙΣΤΕΣ

Τα παιδιά του Α΄ τμήματος του νηπιαγωγείου μας φέτος έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα “ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ 2024”

Το θέμα της Δράσης αφορά το σχολικό γεύμα των μαθητών (δεκατιανό), τον τρόπο προμήθειάς του, το σκεύος ή τη συσκευασία μεταφοράς του, την ποσότητα, ποιότητα και τη γεωγραφική εγγύτητα των υλικών, την επιλογή των κατάλληλων τροφίμων για τις ενεργειακές ανάγκες και την υγεία των μαθητών, τη ρύθμιση της ποσότητας τροφής ώστε να μην παράγονται οργανικά απορρίμματα αλλά και να μην υπάρχει σπατάλη τροφής.

Μια δράση γεμάτη μάθηση και νοστιμιές…πάμε να δούμε πως κύλησε…και τι μάθαμε …

 

Αλκυονίδες ημέρες

Λίγο οι καλές μέρες που είχαμε λίγο η χαρά μας που πλησιάζει σιγά σιγά και η Άνοιξη…έφεραν στη τάξη μας ένα πανέμορφο πουλάκι…με ένα υπέροχο κελάηδισμα…

 

“Το όνομα μου είναι Αλκυόνη, αλλά παιδιά ξέρετε κάτι….δεν ήμουν πάντοτε πουλί” Θέλετε να μάθετε την ιστορία μου;;;

Σύμφωνα με το μύθο , η Αλκυόνη πριν γίνει πουλί , ήταν μια πεντάμορφη κοπέλα , κόρη του Αίολου , του θεού του ανέμου  και της Ενάρετης .

Η Αλκυόνη ήταν παντρεμένη με τον Κύηκα κι ήταν τρισευτυχισμένη . Περνούσαν τόσο όμορφα , που άρχισαν να πιστεύουν σιγά – σιγά ότι δεν είναι κοινοί θνητοί , αλλά ισάξιοι με τους 12 Θεούς του Ολύμπου .

Ο Κύηκας θεώρησε τον εαυτό του ισάξιο του Δία και η Αλκυόνη πίστευε πως ήταν ισάξια της Ήρας . Μάλιστα άρχισαν να αποκαλούν ο ένας τον άλλο με τα ονόματα των Θεών . Αυτό προκάλεσε την οργή του Δία . Όταν το έμαθε θύμωσε τόσο πολύ , που έριξε έναν κεραυνό στο καράβι του Κύηκα κι αυτός μη μπορώντας να παλέψει με τα μανιασμένα κύματα , πνίγηκε .

Η Αλκυόνη περίμενε τον άνδρα της στο ακρογιάλι και καθώς περνούσε η ώρα κι ο καιρός η αγωνία της  μεγάλωνε ακόμη περισσότερο . Μέσα από τη μανιασμένη θάλασσα το μόνο που μπορούσε πια να αντικρύσει ήταν κάποια ξύλα από το καράβι του Κύηκα . Άρχισε τότε να κλαίει απαρηγόρητα . Ημερόνυχτα θρηνούσε το χαμό του αγαπημένου της Κύηκα . Ο Δίας στο τέλος τη λυπήθηκε και τη μεταμόρφωσε σε ένα πανέμορφο πουλί , με λαμπερά γαλάζια φτερά  , την αλκυόνα (Alcedo atthis ) .

Η αλκυόνα ζει και αναπαράγεται κοντά σε ακτές , ποτάμια , λίμνες , υγροτόπους και σε παράκτιες λιμνοθάλασσες της Ελλάδας , της Κύπρου και της Ευρώπης γενικότερα . Μοιάζει σα να περιμένει να εμφανιστεί μέσα από τα κύματα ο αγαπημένος της Κύηκας .

Το μαρτύριο όμως της αλκυόνας δεν τελείωνε εδώ . Γεννούσε τα αυγά της μέσα στη βαρυχειμωνιά και τα κλωσούσε πάνω σε πέτρες και βράχια στις ακτές . Κάποιες φορές τα αγριεμένα κύματα όμως ορμούσαν με μανία πάνω στη φωλιά της κι αυτή καταστρεφόταν μαζί με τα αυγά της . Ο Δίας και πάλι έδειξε συμπόνια στην αλκυόνα κι έτσι μέσα στην καρδιά του χειμώνα , οι άνεμοι κοπάζουν κι ο ήλιος λάμπει , βοηθώντας την αλκυόνα να κλωσήσει τα αυγά της .

Οι Αλκυονίδες μέρες λοιπόν είναι εκείνες οι μέρες του χειμώνα κατά τις οποίες επικρατεί καλός καιρός με έντονη ηλιοφάνεια, χωρίς σύννεφα και ανέμους και κάποιες φορές με υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες. Οι ημέρες αυτές κάνουν την εμφάνισή τους από 15 Δεκεμβρίου ως 15 Φεβρουαρίου κάθε χρόνο, και συχνότερα μεταξύ 16-31 Ιανουαρίου. 
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν τόσο απο την ιστορία της μικρής Αλκυόνας όσο και από τα όμορφα χρώματα της…και θέλησαν να την μελετήσουμε περισσότερο
22
146272635 758848655064329 2998683816898137277 n 400x279 1 145906765 889233868557956 8679579492116757117 n 400x288 1
Στη συνέχεια ακούσαμε και μάθαμε με τη βοήθεια του εικονόλεξο της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση το τραγούδι της..
αλκ1
 αλκ2
αλκ4
Φτιάξαμε τις δικές μας Αλκυόνες ….
collage 4
Το διευρυμένο τμήμα του νηπιαγωγείου μας βοήθησε τις αλκυόνες να φτιάξουν φωλιές στην αυλή μας για να προστατέψουν τα αυγά τους!!
collage 1 2 IMG 20240201 155625 IMG 20240201 155601

14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΑΓΑΠΗΣ

14 Φεβρουαρίου μια μέρα αφιερωμένη στην αγάπη.
Ένα έθιμο ξενόφερτο αλλά πλέον πολύ δημοφιλές στη χώρα μας και παγκοσμίως.
Μια δημοφιλής αγιογραφική αναφορά του Αγίου Βαλεντίνου της Ρώμης αναφέρει ότι φυλακίστηκε επειδή πάντρευε στρατιώτες οι οποίοι απαγορεύονταν να παντρευτούν Χριστιανές, καθώς ο χριστιανισμός ήταν υπό διωγμό στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Σύμφωνα με το θρύλο, κατά τη φυλάκισή του, θεράπευσε την κόρη του φύλακά του, Αστέριου. Ένα καλλωπιστικό στοιχείο της ιστορίας αναφέρει ότι πριν την εκτέλεσή του της έγραψε ένα γράμμα υπογράφοντας “ο Βαλεντίνος σου”
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι:
“Ο κ. Κατσίκας την ημέρα της αγάπης”
1707898040261
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Ένα κατσικάκι διαβάζει στην εφημερίδα ότι είναι 14 Φεβρουαρίου, ημέρα Αγάπης και ξεκινάει να πάρει ένα δώρο για την πρώτη του αγάπη, για να της δείξει πόσο σημαντική είναι για εκείνον.
Μαντεύετε ποια είναι η πρώτη του αγάπη;;;
Παρακολουθήσαμε μερικά ακόμη animated βίντεο που μας έδειξαν την έννοια της πραγματικής αγάπης!!

Μεταφέραμε και εμείς καρδιές αγάπης …. μια κουταλιά αγάπης είναι αρκετή να αλλάξει τον κόσμο 

(Ιδέα απο την συνάδελφο Αφροδίτη Καραλή)

1707897991601

Με αφορμή το τραγούδι Love is in the air φτιάξαμε τα δικά μας αερόστατά αγάπης και τα αφήσαμε να πετάξουν σε ένα ουρανό γεμάτο αγάπη!!
collage 1 1collage 2 1
Κλείσαμε την ημέρα μας με ένα υπέροχο τραγούδι απο την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου με το Γιώργο Θεοφάνους…

ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

Το Α τμήμα του Νηπιαγωγείου μας όπως και πέρσι έτσι και φέτος έλαβε μέρος στην πανελλαδική, ετήσια εκστρατεία που διοργανώνει  “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το «YouSmile», το Ευρωπαϊκό Εθελοντικό Δίκτυο Μαθητών και Μαθητριών του Οργανισμού με τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (E.A.N) 

“Μίλα Τώρα”

Η εκστρατεία εστιάζει στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ενάντια στο φαινόμενο της Ενδοσχολικής Βίας και τον Εκφοβισμό /  Bullying.

Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying.

Μία ταινία μικρού μήκους από «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

 

Η Νεφέλη είναι 16 ετών και μένει στην Αθήνα με την μητέρα της που την αγαπάει πολύ. Είναι μαθήτρια Λυκείου και ζει μία κανονική πραγματικότητα ενός παιδιού της ηλικίας της, ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται… Για παρέα της έχει μόνο τις σκέψεις και τα συναισθήματα της. Η παρουσία τους έχει γίνει τόσο έντονη που απόκτησαν τη δική τους φωνή και υπόσταση και ακούγονται πιο δυνατά από αυτά που θέλει να πει.Όλα αυτά που νιώθει είναι πλέον πρωταγωνιστές στην ζωή της και οδηγούν τώρα τις πράξεις της. Οι σκέψεις της Νεφέλης θα την οδηγήσουν στο τέλος της ιστορίας της ή μήπως στην αρχή;

Στο παρακάτω link μπορείτε να δείτε δράσεις

απο όλα τα σχολεία της χώρας μας που συμμετέχουν στην εκστρατεία!!!​

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Όλες οι δράσεις γίνονται στο πλαίσιο της θεσμοθετημένης συνεργασίας του οργανισμού με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και μέσα από το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με τίτλο «ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ» (Φ.2.1/ΜΓ/75735/120154/Δ7).

Η δική μας συμμετοχή για φέτος με ένα ισχυρό μήνυμα από όλα τα παιδάκια μας…

……………ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ …. ………….

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2024

ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΤΟ EUROPEANSCHOOLRADIO.EU

Η 6η Φεβρουαρίου 2024 είναι η ημέρα που ολόκληρος ο κόσμος ενώνει τη φωνή του και ζητάει ένα καλύτερο και ασφαλέστερο διαδίκτυο για εμάς και τα παιδιά μας.SID2024 Save the date

Το saferinternet4kids.gr κάθε χρόνο μας προτείνει πολύ πλούσιο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό , κατανοητό απο τα παιδιά και εύχρηστο απο τους γονείς.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των οnline τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας και να διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. Παρακάτω βλέπουμε ένα χάρτη με τους υποστηρικτές της Ημέρας, που έμπρακτα ενώνουν τις φωνές τους μαζί μας για ένα ασφαλέστερο και ποιοτικότερο διαδίκτυο για εμάς και τα παιδιά μας.

Στιγμιότυπο οθόνης 82

Πηγή : https://saferinternet4kids.gr/sid/sid-2024/sid-2024_challenges/

Γνωρίσαμε τον νέο μας φίλο τον Παπάκη απο την σελίδα: https://saferinternet4kids.gr/digiduck/    

και διαβάσαμε τις  ιστορίες του :

Ο ΠΑΠΑΚΗΣ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ @ΠΑΠΑΚΗ

Μπορείτε να ακούσετε και άλλες ιστορίες του @ΠΑΠΑΚΗ (όπως και άλλο πρόσθετο υλικό ) εδώ https://saferinternet4kids.gr/yliko-nhpiagwgeiou/page/2/?age%5B0%5D=for-pre-school&submit=%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7

Επικεντρωθήκαμε στη μεγάλη απόφαση που πήρε τελικά ο φίλος μας ο Παπάκης… φτιάχνοντας ένα ιστόγραμμα για την ιστορία που είδαμε!!

Τα παιδιά από την προσχολική ηλικία κιόλας  ασχολούνται με τους υπολογιστές  και να ζητάνε να εξερευνήσουν το διαδίκτυο μόνα τους. Έχουν την ικανότητα να ακολουθούν οδηγίες και εντολές στον υπολογιστή, να παρακολουθούν βίντεο και να παίζουν παιχνίδια.

Φτιάξαμε τους δικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές για να μπορούμε να σερφάρουμε με ασφάλεια στο διαδίκτυο!!

collage 1 collage

Οι γονείς, μαζί με τα παιδιά, μπορούν να επισκεφθούν ιστοσελίδες με κατάλληλο εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και ψυχαγωγικό υλικό και να τα βοηθήσουν να κατανοήσουν την ορθή χρήση του διαδικτύου και τους κινδύνους που κρύβει.

Μικρές συμβουλές:

  • Προτιμότερο θα ήταν να   μην αφήνετε τα παιδιά αυτής της ηλικίας να συνδέονται μόνα τους στο διαδίκτυο, αλλά μόνο μαζί σας.
  • Όλα τα μέλη της οικογένειας πρέπει να αποτελούν πρότυπα για τα μικρά παιδιά, καθώς αρχίζουν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο.

poster 1 poster 2 poster 3

Μάθαμε τι είναι ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ και τους λόγους που καθιστούν επικίνδυνο το να τα ανεβάζουμε στο διαδίκτυο!!

IMG 20240205 120728 IMG 20240205 120757 IMG 20240205 120814 IMG 20240205 121039

Κυρία μια πατούσα στον Υπολογιστή μας….

original 4357584 1

Το ψηφιακό αποτύπωμα είναι μια συλλογή από όλα τα ηλεκτρονικά “ίχνη” που αφήνουμε πίσω μας, καθώς περιηγούμαστε στο Internet. Κάποια από αυτά είναι περιεχόμενο, που οι ίδιοι συνεισφέρουμε εθελοντικά, όπως είναι το προφίλ στο Facebook. Κάποια άλλα ίχνη είναι παθητικά, για παράδειγμα τα cookies , που ένα online κατάστημα αποθηκεύει στον browser μας κ.ο.κ. Το σύνολο των δεδομένων αυτών μπορεί να αναζητηθεί και να συλλεχθεί, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα προφίλ για εμάς, τα παιδιά μας και την online φήμη τους.
Αυτό που πρέπει να διδαχθούν τα παιδιά σχετικά με το ψηφιακό αποτύπωμα είναι πως το Internet είναι ένα ανοιχτό περιβάλλον. Οι προσωπικές πληροφορίες συλλέγονται σταθερά και αποθηκεύονται για δεκαετίες από εταιρείες, για παράδειγμα, που επιθυμούν να πουλήσουν προϊόντα και προβάλλονται σε άτομα που αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τα παιδιά σας.”
ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ
Πηγή πληροφοριών και εποπτικού υλικού:
Στη συνέχεια κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του και γράψαμε παρέα  τις πληροφορίες που  αναζητούν στο διαδίκτυο και ποια θέματα τα απασχολούν. Για παράδειγμα, παιχνίδια με αυτοκίνητα, ποδόσφαιρο, σελίδες με πληροφορίες για ζώα, τραγούδια παιδικά, αναζητήσεις ανάλογα με το σχολικό μάθημα κτλ. 
1706869004017 1706869004010
Φτιάξαμε και το ψηφιακό αποτύπωμα της τάξης βάζοντας μέσα όλες τις σελίδες που επισκεπτόμαστε συχνά!!
1706869004023

Στη συνέχεια παίξαμε με διάφορα online puzzle για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε όσα έχουμε ήδη μάθει: 

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα στη σελίδα: https://saferinternet4kids.gr/?s=puzzle

“Βρέχει κινδύνους, αλλά εμείς κρατάμε ομπρέλα”
Στην αφίσα μας φτιάξαμε μια ομπρέλα και από πάνω πέφτουν σταγόνες που απεικονίζουν κάποιους από τους κινδύνους του διαδικτύου
4fd88f27 c2cf 499d 9297 6b4f19a61e76

Πηγή ιδέας: https://e-children.blogspot.com/2018/02/blog-post.html?spref=pi

Συμβιώνοντας με τα ζώα (Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φιλοζωίας)

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει στον  1 ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοζωίας με θέμα: «Συμβιώνοντας με τα ζώα», για μαθήτριες και μαθητές των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και αντίστοιχων Σχολικών Μονάδων του Εξωτερικού, τον οποίο διοργανώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας

Αφίσα Διαγωνισμού Φιλοζωίας 2023 2024

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης που διοργανώνει το διαγωνισμό: 

Σκοπός των δράσεων είναι να βελτιώσει τα πρότυπα της καλής συμβίωσης των ανθρώπων με τα ζώα και να προαγάγει τη Φιλοζωία και την καλή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα ως μια αξιακή διάσταση του πολιτισμού μας, να αναδείξει τη διαχρονική, πρότυπη, αυθεντική, σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, η οποία είναι μια πρωταρχική σχέση, υπαγορευμένη από την ίδια τη φύση, εφόσον από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας συμπορευόμαστε με τα ζώα και είμαστε μαζί με αυτά φιλοξενούμενοι στον πλανήτη μας μαζί με εκατομμύρια άλλες μορφές ζωής, τις οποίες οφείλουμε να σεβόμαστε και να προστατεύουμε, να κάνει συνειδητή τη σημασία των ζώων στη ζωή του ανθρώπου, γιατί, από καταβολής της ανθρωπότητας, τα ζώα αποτελούν σημαντικότατους παράγοντες για την επιβίωση, την ευημερία και την εξέλιξη του ανθρώπινου γένους. Τα χρησιμοποιούμε καθημερινά για την παραγωγή τροφής, για τη διεκπεραίωση εργασιών, ακόμα και για την πολύτιμη συντροφιά, την οποία μπορούν να προσφέρουν, που σε πληθώρα περιπτώσεων λειτουργεί ιαματικά και λυτρωτικά. Είναι γεγονός πως δίχως την παρουσία των ζώων η διαβίωσή μας πάνω στον πλανήτη θα ήταν αδύνατη και να  τονίσει ότι η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα έχει ξεπεράσει τα στενά όρια της χρησιμότητας για την επιβίωση και ο δεσμός μεταξύ ανθρώπου και ζώου είναι μια αμφίδρομα ωφέλιμη και δυναμική σχέση, που επηρεάζεται από συμπεριφορές απαραίτητες για την υγεία και την ευεξία και των δύο. Τα οφέλη από την κατοχή ή την αλληλεπίδραση με τα ζώα είναι εξαιρετικά σημαντικά. Ο δεσμός του παιδιού με τα ζώα σχετίζεται με τη θετική συναισθηματική λειτουργία του, με την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του και την κοινωνική και γνωστική του ανάπτυξη. Ειδικότερα για τα παιδιά με αναπηρία η παρουσία ενός ζώου και ο δεσμός μαζί του είναι καταλυτικής σημασίας”.

Σε αυτά τα λόγια στηρίχθηκε και η δική μας συμμετοχή 

received 255303660935709

 

ΟΙ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

αρχείο λήψης 3

Την ονομασία Τρεις Ιεράρχες έχουν τρεις άγιοι και Θεολόγοι της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστεως, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός ή Θεολόγος.

c4bb0b200f6c796f175c18ebbeb61161

Κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου γιορτάζουμε τη μνήμη των τριών Ιεραρχών.  Η γιορτή τους, από το 1842, λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, μια και οι Τρεις Ιεράρχες ήταν Μεγάλοι Δάσκαλοι αλλά και Πατέρες της Εκκλησίας.

Διαβάσαμε ένα όμορφο παραμύθι για τους 3 Ιεράρχες 

Πηγή: http://pro-sxolika.blogspot.com/2011/01/blog-post_26.html

Ηλεκτρονική επεξεργασία: Τάνια Μάνεση

ΟΙ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Και εκεί που μιλούσαμε για το παραμύθι…. μια έκπληξη μας περίμενε…

Ο κύριος Νίκος ο Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου επισκέφθηκε τη τάξη μας. Μας έφερε τον Άρτο μας απο την εκκλησία που το Δημοτικό παρακολούθησε τη Θεία Λειτουργία για την Εορτή των Τριών Ιεραρχών.

collage 2 5

Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδια Online για να δούμε αν έχουμε μάθει σωστά…

Στο τέλος φτιάξαμε τα βιβλιαράκια μας με τους 3 Ιεράρχες για να θυμίσουμε στο μπαμπά και τη μαμά γιατί γιορτάζουμε σήμερα!!

collage 1 8 1706603668119

(ιδέα από το https://mycreationsfromtheheart.blogspot.com/2019/01/3.html?m=0&fbclid=IwAR0JykXLv7Me99tpGgcTmODgX2dI1nnpHjd2SVE1PABh0VW-G37dqTaqUV4)

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ

IMG 20240130 150950IMG 20240129 153211 IMG 20240129 153215

ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΗΡΘΕ… ΩΡΑ ΝΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΩ….ΓΙΑ ΥΠΝΟ ΠΕΦΤΩ ΕΓΩ

Βρισκόμαστε στα μέσα του Χειμώνα…και το κρύο τσουχτερό…αλλά ο ήλιος κάθε μέρα εκεί ψηλά…. ήλιος με δόντια που λέγανε απο παλιά…

Και αφού ο Χειμώνας καλά κρατεί είπαμε να διαβάσουμε μια ιστορία μαγική…για δυο φίλους αγαπημένους, αχώριστους και μονιασμένους…..

αλλά για κάποιο λόγο…ο Χειμώνας…τους χώριζε για λίγο….

BKS.0313271

  ligoulaki-heimwnas_compressed 

Πατήστε τον παραπάνω σύνδεσμο για να διαβάσετε το παραμύθι

Μα γιατί τους χώριζε ο χειμώνας….και τι χάρη ζήτησε ο σκαντζόχοιρος απο το φίλο του;;

ligoximonas 006

 

 

 

 

 

 

ligoximonas 007

“Φύλαξε μου ΛΙΓΑΚΙ ΧΕΙΜΩΝΑ”

Λέτε να το καταφέρει ο Λαγός και με τι τρόπο;;;

ligoximonas 016

1706087062789 1 1706087062783 1

Εσείς τι θα κάνατε παιδιά;;;;

 

collage 1 6 collage 14

ΟΟΟΟΠΠΠΠΠΣΣΣΣ ΗΣΥΧΙΑ ΟΛΟΙ

Ο ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ

ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ!!!

collage 2 3

Αλλά γιατί κοιμάται τώρα; μήπως πέρασε η ώρα;;;

μήπως είναι άρρωστος, να καλέσω το γιατρό;;;

Όχι κυρία Ρούλα…πέφτει σε χειμερία νάρκη!!!

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΤΟ Α4 ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟΕΚΤΥΠ. ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΤΟ Α4

ΕΚΤΥΠ. ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΤΟ Α4 3 ΕΚΤΥΠ. ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΤΟ Α4 4

Στη συνέχεια αφού είδαμε τα ζωάκια που κοιμούνται το χειμώνα αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας lapbook …

1706514501487 1706514486894 collage 16 1706514486851

Κυρία Ρούλα κάτι ακούγεται στο παράθυρό μας….

1706600946769 1706600946755 17066009467631706600986887

1706600986872

Σπουργιτάκια μικρά έκαναν την εμφάνιση τους στη τάξη μας ψάχνοντας για ζέστη και φαγητό…τα ταΐσαμε και τα βάλαμε στη παρεούλα μας να ζεσταθούν!!

1706601034629 1706601034617 1706601034601

 

Νηπίων Παιδεία: Εμείς φτιάχνουμε τη Δημοκρατία

Θεματικός κύκλος

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ/Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Επιμέρους θεματικές ενότητες/ Υποενότητες

Συμπερίληψη, αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Βασικός σκοπός του προγράμματος  αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας απέναντι στην έννοια της Δημοκρατίας. Τι σημαίνει η Δημοκρατία και πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε εμείς σαν σωστοί πολίτες. Ποιες είναι οι υποχρεώσεις και ποια τα δικαιώματά μας μέσα σε μια δημοκρατική κοινωνία. Μέσα από την οπτική μας ως διαφορετικοί αλλά ίσοι ο καθένας μας με τη ξεχωριστή του ταυτότητα αποτελεί κομμάτι κάθε δημοκρατικού πολιτεύματος. Αυτές τις έννοιες θα προσεγγίσουμε (ταυτότητα, ισότητα, διαφορετικότητα) για να φτάσουμε στα επιθυμητά αποτελέσματα που έχουν τεθεί ως στόχοι.

1ο Εργαστήριο «Καλώς ήρθατε στη Ντενεκεδούπολη»

Χρησιμοποιώντας την ιστορία της Ευγενίας Φακίνου «Ντενεκεδούπολη» τα παιδιά εντάχθηκαν στη θεματική μας!! Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι με τα παιδιά και παρακολουθήσαμε  και το αντίστοιχο εικονογραφημένο παραμύθι.

Γνωρίσαμε μια διαφορετική πολιτεία με κατοίκους που δε μοιάζουν με εμάς. Μαζί με τα παιδιά σε ένα χαρτόνι καταγράψαμε όλους τους ήρωες της ιστορίας αλλά και τις προτάσεις τους στο πρόβλημα της πόλης. Εντοπίσαμε τους ήρωες της ιστορίας μας

image 3 3

 

 

 

 

 

 

 

collage 10

Παίξαμε κουκλοθέατρο δίνοντας κάθε φορά διαφορετική εκδοχή στην ιστορία

image 5 1

Μέσα από το διάλογο με τα παιδιά στο τέλος του κουκλοθέατρου αναρωτηθήκαμε :

  • Είχε δικαίωμα ο Λαδένιος να τα ζητάει όλα αυτά;
  • Τα ντενεκεδάκια ήταν υποχρεωμένα να κάνουν ότι τους έλεγε;

Με το τρόπο αυτό εισάγουμε τους μικρούς μας μαθητές στις δυο βασικές έννοιες που διέπουν το Δημοκρατικό πολίτευμα…. δικαιώματα και υποχρεώσεις!!!

Αποφασίσαμε λοιπόν σαν μια δημοκρατική τάξη να κάνουμε στις 17 Νοεμβρίου εκλογές….

Τη φετινή χρονιά στη χώρα μας είχαμε εκλογές και τα παιδιά άκουσαν πολλές φορές αυτή τη λέξη χωρίς να ξέρουν τι σημαίνει στην πραγματικότητα. Έτσι μέσα από την ενασχόληση μας με τη Ντενεκεδούπολη θα πάρουν μέρος στην πρώτη τους εκλογική διαδικασία. Αλλά θα είναι λίγο διαφορετική από των μεγάλων. Πρώτα από όλα γνωρίσαμε τους υποψήφιους και το τι προτείνει ο καθένας σαν λύση στο πρόβλημα που προέκυψε στην Ντενεκεδούπολη. Μάθαμε τις σχετικές έννοιες όπως εκλογικό κέντρο, κάλπη, ψηφοδέλτιο, ψηφοφορία, υποψήφιοι, ψηφοφόροι, παραβάν και μυστική ψήφος, καταμέτρηση ψήφων και  γνωρίσαμε την εκλογική διαδικασία. Ετοιμάσαμε τη τάξη μας …το πίνακα με τους υποψήφιους….. τα ψηφοδέλτια… και η διαδικασία ξεκίνησε ομαλά τη Παρασκευή το πρωί…. 

IMG 20231117 084443

collage 1 5 collage 2 2

Με την ολοκλήρωση της μετρήσαμε τις ψήφους και βγάλαμε τον ιδανικό ηγέτη σύμφωνα με τη γνώμη των μικρών μας μαθητών.

collage 11 image 6

2ο Εργαστήριο « Ίδιοι αλλά και διαφορετικοί δικαιώματα έχουν όλοι στη ζωή»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού που κάθε χρόνο γιορτάζεται κάθε στις 20 Νοεμβρίου στο Α΄ τμήμα του Νηπιαγωγείου μας  παρακολουθήσαμε μια βραβευμένη ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Το κουτί».

Στην ιστορία μας παρουσιάζεται η ζωή ενός παιδιού που, ενώ αρχικά το βλέπουμε να ζει ευτυχισμένο, η κατάσταση αυτή ανατρέπεται όταν ξαφνικά ξεκινά πόλεμος (χάνεται η δημοκρατία). Ο πόλεμος δεν άλλαξε μόνο τη ζωή του μικρού μας πρωταγωνιστή, αλλά και το ρόλο του κουτιού του.

image 10

IMG 20231120 112049IMG 20231120 112258

Έτσι από σπιτάκι-παιχνίδι έγινε μέρος-καταφύγιο σε ένα στρατόπεδο προσφύγων γεμάτο κινδύνους και τελικά καράβι που ξεκινά για ένα ταξίδι προς την ελπίδα

ΤΟ ΚΟΥΤΙ

Μέσα από την ιστορία τα παιδιά προβληματίστηκαν πως ένα παιχνίδι έγινε απαραίτητο αντικείμενο για να μπορέσει να ζήσει και εξέφρασαν τα συναισθήματα που τους προκάλεσε η ιστορία μας. Στη συνέχεια και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού είδαμε ποιες εικόνες της ιστορίας μας αφορούσαν βασικές ανάγκες που έχει ο μικρός μας πρωταγωνιστής, όλα όσα χρειάζεται για να μεγαλώσει αρμονικά και να νιώθει ευτυχισμένος.

Τις απαντήσεις των παιδιών τις καταγράψαμε σε ένα κάνσον χαρτόνι και στη συνέχεια τις αντιστοιχίσαμε με εικονογραφημένες κάρτες δικαιωμάτων που εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο.

170047393255517004739325491700473932544

Στόχος μας ήταν οι μικροί μας  μαθητές μας να κατανοήσουν πως οι ανάγκες που ανέφεραν είναι ίδιες για όλα τα παιδιά του κόσμου όπου κι αν ζουν, όπως κι αν ζουν, πρόκειται για τα δικαιώματά τους και πως κάθε χώρα πρέπει να φροντίζει για τα δικαιώματα αυτά αν θέλει να λέγεται Δημοκρατική!!

1700473932529

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα πολύ όμορφο βίντεο που μας τόνισε ποια είναι τα δικαιώματα μας σαν παιδιά!!

Σε φύλλο εργασίας με εικόνες βάζουμε χ σε αυτές που παραβιάζεται κάποιο δικαίωμα και τσεκ σε όσες τα παιδιά είναι χαρούμενα και έχουν ότι χρειάζονται!

IMG 20231122 112503IMG 20231122 112521

Δημιουργήσαμε το βιβλίο των δικαιωμάτων της τάξης μας. Σε κάθε παιδί δόθηκε ένα φύλλο που απεικονίζει ένα από τα δικαιώματα τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων και τους ζητήσαμε να το απεικονίσουν όπως αυτά το φαντάζονται.

IMG 20231120 111119IMG 20231120 111047

Στο τέλος τα ενώσαμε δημιουργώντας το δικό μας «ΜΕΓΑΛΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ» με εξώφυλλο τις χρωματιστές παλάμες των παιδιών.

Επιπρόσθετα δημιουργήσαμε και ηλεκτρονικό βιβλίο με τις εργασίες το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στη διάχυση της δράσης. 

Τέλος κάθε παιδί πήρε σε αντίτυπο το βιβλίο με τις ζωγραφιές όλων των φίλων του. Στο ξεφύλλισμα τους τα παιδιά αναγνώριζαν ποια ζωγραφιά έχει κάνει ο καθένας απο τους φίλους τους!!

collage 14Μέσα από τη συζήτηση περνάμε το μήνυμα ότι για να είμαστε χαρούμενοι όλοι οι άνθρωποι πρέπει να σεβόμαστε τα δικαιώματα των άλλων, μικρών και  μεγάλων. Δεν έχει σημασία αν είμαστε μικροί η μεγάλοι ίδιοι ή διαφορετικοί όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες!!! Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τη διαφορά ανάγκης και επιθυμίας παίξαμε ένα παιχνίδι. 

«Το ταξίδι των αναγκών και των επιθυμιών»

    Με αφορμή το βίντεο το  κουτί αποφασίσαμε να μπούμε στη θέση του μικρού παιδιού αλλά λίγο διαφορετικά (χωρίς τον πόλεμο), Μπήκαμε στη βάρκα μας και το ταξίδι μας ξεκίνησε.

Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και είδαμε τις κάρτες μας…Εξηγήσαμε τι μας δείχνουν και έγινε διαχωρισμός των απαραίτητων και μη αντικειμένων.. Βοήθησε πολύ τι γεγονός οτι τα παιδιά ήδη γνώριζαν τα δικαιώματα ως ανάγκες!!

IMG 20231122 111818

Στην αρχή το ταξίδι μας ήταν πολύ διασκεδαστικό. Ο ήλιος έλαμπε και η θάλασσα ήταν ήρεμη και καταγάλανη. Εμείς παίζαμε με τα παιχνίδια μας και απολαμβάναμε τις όμορφες στιγμές του ταξιδιού μας!! Όμως κάτι απρόσμενο συνέβη… δεν ελέγξαμε το δελτίο καιρού και τώρα μια μεγάλη καταιγίδα εμφανίστηκε ξαφνικά. Η βάρκα  μας άρχισε να κουνιέται και να γέρνει. Υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να βυθιστεί και για να μπορέσει να συνεχίσει να επιπλέει έπρεπε να ρίξουμε στη θάλασσα τρία από τα πράγματα που είχαμε πάρει μαζί μας.

image 12

image 11

Ζητήσαμε από την κάθε ομάδα να αποφασίσει τι θα ρίξει στη θάλασσα ( ένα αντικείμενο η κάθε ομάδα). Εξηγήσαμε πως ότι πέσει στη θάλασσα δε θα μπορέσουμε να το έχουμε μαζί μας ξανά όταν θα φτάσουμε στη στεριά και είμαστε ασφαλείς.

Κινούμασταν ανάλογα με το καιρό και εκφράζαμε τα συναισθήματα μας .. είτε φόβο… είτε ανακούφιση!!

collage 15

Επιτέλους η καταιγίδα άρχισε να ηρεμεί. Όλοι είμαστε ανακουφισμένοι και ασφαλείς μέσα στη βάρκα. Ωστόσο, μια μετεωρολογική πρόβλεψη αναφέρει πως ένας τυφώνας Κατηγορίας 5 κατευθύνεται προς το μέρος που βρισκόμαστε. Για να επιβιώσουμε από τον τυφώνα, έπρεπε να πετάξουμε στη θάλασσα τρία ακόμη αντικείμενα!

image 2 3

Να θυμάστε παιδιά: μην πετάξετε αυτά που πιθανότατα θα χρειαστείτε για να επιβιώσετε στη νέα σας χώρα.

Παραλίγο να μην γλιτώσουμε! Ωστόσο, σχεδόν είχαμε φτάσει στον προορισμό μας. Όλοι ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι. Όμως, τη στιγμή που είδαμε στεριά στον ορίζοντα, ένας καρχαρίας χτύπησε τη βάρκα μας δημιουργώντας μια τρύπα στο πλευρό. Έπρεπε να κάνουμε το καράβι ακόμη πιο ελαφρύ! Πετάξαμε ακόμη τρία αντικείμενα για να φτάσουμε γρήγορα στη στεριά. Και ενώ στην αρχή μας ήτανε εύκολο να ρίξουμε τα περιττά αντικείμενα όταν έφτασε η ώρα με τις κάρτες των παιχνιδιών και τω διακοπών προβληματιστήκαμε αρκετά… όμως και τώρα κατανοήσαμε οτι ο γιατρός το σπίτι και η οικογένεια είναι πιο σημαντικά!!

Επιτέλους φτάσαμε στον προορισμό μας και είμαστε ασφαλείς. Ζητήσαμε  από την κάθε ομάδα να παρουσιάσει τι φέρνει μαζί της.

Έχετε όλα όσα χρειάζεστε για να επιβιώσετε για να μεγαλώσετε και να αναπτυχθείτε σωστά; Υπάρχει κάτι που λείπει που θα χρειαστείτε για να επιβιώσετε; Συγκρίναμε τι πέταξε και τι κράτησε η κάθε ομάδα.

 Μέσα στη βάρκα τοποθετούμε τις ανάγκες μας και στη θάλασσα μας πετάμε τις επιθυμίες μας… Είναι και αυτές σημαντικές αλλά μπορούμε να επιβιώσουμε και χωρίς αυτές.

image 1 5

IMG 20231122 111057IMG 20231122 111104

3ο Εργαστήριο «Έλα στην παρέα μας. Στο νηπιαγωγείο μας είμαστε όλοι φίλοι»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία (3/12) δεχτήκαμε μια απρόσμενη επίσκεψη στη τάξη μας.

Τη φίλη μας τη λένε Δροσούλα. Συστήθηκε στα παιδιά, ήταν μέσα σε ένα πακέτο που ανοίξαμε από τα πόδια προς τα πάνω. Βλέποντας το σκούρο χρώμα στα πόδια κατάλαβαν ότι είναι από άλλη χώρα,  ανοίξαμε σιγά σιγά, πόδια, ρούχα, άρα είναι κορίτσι, σώμα, μαλλάκια, πρόσωπο, περίμεναν έκπληκτα να τη δουν. 

1700849081860

Μετά την αφήγηση της ιστορίας της  συζητήσαμε για τα συναισθήματα της νέας μας φίλης και το πώς μπορεί να νιώθει… χαρά, λύπη, φόβο, άγχος, αμηχανία, ντροπή, θυμό;  τι θα κάναμε εμείς αν είμαστε στη θέση της, αν τα ίδια έχουν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά και προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις στο πρόβλημα των νέων μας φίλων.

1700849081837 1700849081845

1700849081806

Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας παρέα με τους νέου μας φίλους!!

collage 12

IMG 20231128 083735 IMG 20231128 083801

Διαβάσαμε μαζί με τη Δροσούλα την κοινωνική ιστορίας «Τι κάνω για να νιώσω καλά». Με αφορμή τα συναισθήματα που ένιωθε η νέα μας φίλη και τις λύσεις που εμείς τις προτείναμε, προσπαθήσαμε μέσα από την ιστορία να βρούμε τρόπους που μας κάνουν να νιώθουμε λίγο πιο όμορφα όταν τα πράγματα γύρω μας, μας δυσκολεύουν.

ΤΙ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΩΣΩ ΚΑΛΑ

αρχείο λήψης

Σε κολάζ καθώς διαβάζαμε την ιστορία τα παιδιά βρήκαν τις εικόνες και τις βάλαμε σε σειρά για να δημιουργηθεί το δικό μας ταμπλό…. « ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΩΣΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ»

IMG 20231128 095236 IMG 20231128 095746

IMG 20231128 095855

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου όπου αφηγούμαστε διάφορες καθημερινές καταστάσεις και τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης!!

IMG 20231128 100219 IMG 20231128 100025

IMG 20231128 100448

Έγινε μέσω ενός φύλλου εργασίας η αξιολόγηση της δραστηριότητας. Είχαμε ένα φύλλο χωρισμένο στα δύο.

Στη μία μεριά τα παιδιά απεικόνισαν τον τρόπο που θα προτείνουν στη νέα μας φίλη για να μην νιώθει λυπημένη και στην άλλη μεριά σκέφτηκαν το πρόβλημά της και αν όντως η λύση που της πρότειναν θα την κάνει να νιώσει πιο όμορφα

1701237522225 1701237522236

4ο Εργαστήριο « Εγώ και εσύ μαζί φτιάχνουμε το εμείς»

Στην αρχή του εργαστηρίου μας αφηγηθήκαμε στα παιδιά το παραμύθι «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια» , Pennart , 2000. Στο παραμύθι μας θίγονται θέματα όπως: το ζήτημα της ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας.

αρχείο λήψης

images 1 αρχείο λήψης 1

Στη πρώτη φάση δεν ολοκληρώνουμε το παραμύθι μέχρι το τέλος. Σταματάμε μετά την τελευταία της απόπειρα να μπει σε μια ομάδα από μουσικούς – ορχήστρα. Ζητάμε από τα παιδιά να μας υποδείξουν τις ορχήστρες που προσπάθησε να πάρει μέρος η Σοφία, τις καταγράφουμε μαζί και το λόγο για τον οποίο την απέρριψε η κάθε ομάδα!!

405426961 2038316033215610 4429825676082206353 n

Στο τέλος κάθε παιδί απεικόνισε το τέλος της ιστορίας όπως αυτό το φαντάζεται.

IMG 20231129 124404 IMG 20231129 124359 IMG 20231129 124354 IMG 20231129 124350

Με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κατανόησης -αποδοχής του “άλλου” συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μπορεί να ένιωσε  η Σοφία η αγελαδίτσα. Μπήκαμε στη θέση της και εκφράσαμε τα συναισθήματα με το σώμα μας και τις εκφράσεις του προσώπου μας.

Στο τέλος φτιάξαμε το «Θερμόμετρο συναισθημάτων». Τα παιδιά καταγράφουν ή αναπαριστούν με φατσούλες τα πιθανά συναισθήματα που βιώνει η Σοφία μέσα από την ιστορία.

IMG 20231130 111610 IMG 20231130 111627

IMG 20231130 115030 IMG 20231130 115024

5ο Εργαστήριο «Μαθαίνω τον εαυτό μου…. για να μπορώ να σέβομαι τους άλλους»

Στόχος μας ήταν οι μαθητές

  1. να εντοπίζουν μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές
  2. να αναπτύξουν ενσυναίσθηση σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας
  3. Να αλληλεπιδράσουν με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα.

Παίξαμε το Ομαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος»

   «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου, με στόχο να μην κοιτάς κανέναν/καμία και να μη σε βλέπει και κανείς/καμία». Με συνοδεία μουσικής τα παιδιά κινούνται στην τάξη. Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρούν το/τη διπλανό/ή τους και εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά!

1704960603303

Στη συνέχεια κόψαμε τις εφημερίδες σε σχήμα ανθρώπου και φτιάξαμε τους εαυτούς μας….

1704960765478 1704960765491 1704960765503 1704960765448

Μάθαμε ότι αφού είμαστε διαφορετικοί και ξεχωριστοί ο καθένας μας έχει τα δικά του προσωπικά στοιχεία και υπάρχει ένα χαρτί που τα καταγράφει και μας κάνει να ξεχωρίζουμε. Λέγεται ταυτότητα και όλοι οι άνθρωποι όταν γίνουν 18 χρονών αποκτούν τη δική τους ταυτότητα. Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες από ταυτότητες και παρατηρήσαμε ποια στοιχεία αναγράφονται επάνω. Στη συνέχεια φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες!!

1705574820005 1705574820012 1705574820019 1705574820025

Παίξαμε το ομαδικό παιχνίδι «Πες μου κάτι για σένα…» Καθίσαμε σε κύκλο και ο βοηθός της ημέρας άρχισε το παιχνίδι με τη φράση «θέλω να μάθω για σένα: ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι απευθυνόμενος/η στο παιδί που κάθεται δεξιά του. Πήραν το λόγο όλα τα παιδιά και το παιχνίδι συνεχίστηκε με παρόμοιες ερωτήσεις ( αγαπημένο φαγητό, φίλος/η, χρώμα κ.ά). Στο τέλος παρατηρήσαμε  πως αν και εξωτερικά διαφέρουμε πολύ τα αγαπημένα μας αντικείμενα και οι επιλογές/ επιθυμίες μας δε διαφέρουν πολύ.

received 343889085121272 received 834962728395532

6ο Εργαστήριο «Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι»

Έγινε διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού

« Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας».

αρχείο λήψης 2

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι ρωτήσαμε  τα παιδιά:

Ποιό ήταν το πρόβλημα του Έλμερ;

-Τι έκανε για να το λύσει;

-Αν ήσουν εσύ στη θέση του τι θα έκανες;

-Θυμήσου τους φίλους σου στο νηπιαγωγείο και σκέψου ομοιότητες και διαφορές που έχετε μεταξύ σας

-Γελάμε και κοροϊδεύουμε τους άλλους όταν είναι διαφορετικοί;

-Πως μπορείς να βοηθήσεις κάποιον που τον κοροϊδεύουν ή τον χτυπάνε άλλα παιδιά;

Εδώ ακούσαμε το παραμύθι, το σταματούσα συνέχεια συζητούσαμε για τις διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους, πώς θα αισθάνονται αν τους στοχοποιουν, κάναμε αναπαράσταση

420069827 1549767745874689 4211697531729017667 n

 

Στη συνέχεια χρωματίσαμε εμείς τον Έλμερ όπως θέλαμε και τον βοηθήσαμε να βγει απο τον λαβύρινθο!!

IMG 20240125 120631 1706177125877

Γνωρίσαμε ένα νέο φίλο….

ΤΟ ΖΑΜΠΝΤΕΡΦΙΛΙΟ page 0001

Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους, αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο!!! Παίξαμε  σε κουκλοθέατρο την ιστορία για να γίνει πιο προσιτή στους μικρούς μας μαθητές. Συζητήσαμε για την ιστορία του Ζαμπντερφίλιο και εκφράσαμε τις απόψεις μας

Τι θα συνέβαινε αν ένα…Ζαμπντερφίλιο ζητούσε να γίνει φίλος μας; 

collage 2 4 collage 1 7

 

collage 15

 

Στο τέλος των εργαστηρίων μάθαμε πως σε μια δημοκρατική κοινωνία δε μπορούμε με επιθέσεις και συγκρούσεις να λύνουμε τις διαφορές μας. Θα πρέπει να βρούμε έναν ειρηνικό  και δημοκρατικό τρόπο για να επιλύνουμε τις διαφορές μας. Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο «Η εχθρόπιτα».

 

Τι έφτιαξε ο μικρός με τον μπαμπά του;

Για ποιο λόγο;

Τι κατάλαβε στο τέλος ο μικρός πρωταγωνιστής μας;

Ακολούθησε διάλογος σχετικά με τους τρόπους που χρησιμοποιήθηκαν στην ιστορία μας για την επίλυση των όποιων διαφορών με άλλα παιδιά… Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις των παιδιών…

1706176287013 1706176287028 1706176287038 IMG 20240125 120840

Αν έφτιαχνες την πίτα της φιλίας, τι συστατικά θα έβαζες μέσα; Ζωγράφισε την ‘Φιλόπιτα’ !!!Γράψε και ζωγράφισε τα συστατικά που θα έβαζες!!! 

1706176257566 1706176257558