Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας (4 Απριλίου) δύο τμήματα της Α΄ Γυμνασίου επισκέφθηκαν το Μουσείο Στρατιωτικής Κτηνιατρικής Υπηρεσίας στο Στρατόπεδο Στγου Ν. Πλαστήρα, 1η ΣΤΡΑΤΙΑ, στη Λάρισα. Το Μουσείο θεωρείται μοναδικό για τα ελληνικά και ευρωπαϊκά δεδομένα και η ιστορία των εκθεμάτων του ξεκινάει το 1883.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αποφασίσθηκε να δημιουργηθεί μουσείο της Στρατιωτικής Κτηνιατρικής Υπηρεσίας με σκοπό να διαφυλαχθεί μέρος της ιστορικής παράδοσης του Στρατού και να εκτίθεται μουσειακά ο εξοπλισμός και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν παλαιότερα από το Κτηνιατρικό Σώμα.
Η ιδέα της δημιουργίας μουσείου ανήκει στο Γραφείο Κτηνιατρικού της Διευθύνσεως Υγειονομικού του ΓΕΣ το οποίο έκρινε ως κατάλληλη Μονάδα το Κέντρο Εκπαιδεύσεως – Νοσηλείας Κτηνιατρικού (ΚΕΝΟΚ) στη Λάρισα καθώς είχε τις αναγκαίες εγκαταστάσεις και την απαραίτητη συμμετοχή στην ιστορία του Κτηνιατρικού στο Στρατό.
Οι εκθεσιακοί χώροι έχουν συνολικό εμβαδόν 600τ.μ. περίπου και αποτελούνται: 1. Από το πεταλουργείο – πεταλωτήριο, το οποίο διαθέτει πέντε (5) σταθερά καμίνια, αμόνια κ.λπ., εμβαδού 250τ.μ. περίπου.
2. Από ένα τμήμα παλαιού στάβλου μονόπλων με μία συνεχόμενη αίθουσα εκθεμάτων, εμβαδού 350τ.μ. Ο στάβλος έχει όλες τις κατασκευές και τα απαραίτητα μέσα ενσταβλίσεως, όπως χρησιμοποιούνταν παλιά.
Τα εκθέματα που υπάρχουν συγκεντρωμένα στη Μονάδα είναι περίπου 3000 είδη και όλα έχουν σχέση με την περιποίηση, χρησιμοποίηση και κτηνιατρική περίθαλψη των μονόπλων.
Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες εκθεμάτων όπως εργαλεία πεταλουργείου, διάφορα είδη πετάλων, συλλογές εργαλείων σαγματοποιού, υλικά ενσταβλίσεως, χειρουργικά εργαλεία, παλιό φαρμακευτικό υλικό, εργαλεία κτηνιατρικής οδοντιατρικής, έντυπο υλικό, βιβλία και φωτογραφικό υλικό, παλιό εργαστηριακό υλικό ελέγχου τροφίμων και πολλά άλλα.
Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με τα εκθέματα των μουσειακών χώρων, αλλά και των αρμάτων μάχης που εκτίθενται σε εξωτερικό χώρο. Όμως είχαν μια ακόμη ενδιαφέρουσα εμπειρία καθώς παρακολούθησαν μια μικρή επίδειξη εκπαίδευσης σκύλου.
Ευχαριστούμε πολύ τον Διοικητή του ΚΕΝΟΚ Αντισυνταγματάρχη Κτηνίατρο Τριανταφύλλου Ελευθέριο και τον Υπλγο Λίτσα Δημήτριο για τον κανονισμό της επίσκεψής μας καθώς και τον Ανθστη Μπαρούτα Αθανάσιο για την εμπεριστατωμένη ξενάγηση.
«Τα βιβλία δίνουν ψυχή στο σύμπαν, φτερά στο μυαλό, «τροφή» στη φαντασία και ζωή στα πάντα…» Πλάτων, αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος.
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY) το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα.
Ο ετήσιος εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία. Κάθε χρόνο ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλον τον κόσμο. Το φετινό θέμα είναι από το τμήμα της IBBY στην Ολλανδίαμε τίτλο «Η ελευθερία της φαντασίας» ενώ το σύνθημα είναι «Η γλώσσα των εικόνων».
Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της ημέρας οργανώσαμε ένα βιωματικό εργαστήρι με ένα τμήμα της Α΄ Γυμνασίου.
Αρχικά τα παιδιά ενημερώθηκαν για τη σημερινή ημέρα μέσω μιας, μικρής διάρκειας, βιντεοπαρουσίασης μέσω της οποίας διαπίστωσαν πως δημιουργείται ένα βιβλίο προκειμένου να πάρει την τελική του μορφή, πως ξεκινάει από την αρχική ιδέα ενός συγγραφέα, τη συγγραφή, τη διόρθωση από τον επιμελητή, τη συνεισφορά του εικονογράφου, του εκδότη κλπ. Κατόπιν ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά να εκφράζουν τις δικές τους απόψεις σχετικά με τη θέση της λογοτεχνίας στη ζωή τους, αν είναι απόλαυση και πηγή γνώσης ή μόνο υποχρεωτική σχολική εργασία.
Στη συνέχεια οι μαθητές έγιναν για λίγο οι ίδιοι συγγραφείς και εικονογράφοι δημιουργώντας τη δική τους μικρή ιστορία με αφόρμηση λίγες μόνο λέξεις (5 φίλοι, χωριό, σπηλιά, περιπέτεια, μυστήριο), αλλά χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και δημιουργώντας τους δικούς τους ήρωες.
Στο τέλος της δράσης επισκεφτήκαμε την αίθουσα της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας και μάθαμε πως μια δανειστική Βιβλιοθήκη μετατρέπεται ουσιαστικά σε χαριστική Βιβλιοθήκη επειδή οι γνώσεις, τα ταξίδια, τα τοπία, οι περιπέτειες, τα συναισθήματα από τα βιβλία δεν επιστρέφονται, αλλά στην πραγματικότητα χαρίζονται.
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον χώρο της Βιβλιοθήκης, την εξερεύνησαν, γνώρισαν τη διαδικασία και τους όρους δανεισμού και επέλεξαν να δανειστούν τα βιβλία της επιλογής τους.
Το συντονισμό της δράσης είχε η φιλόλογος κ. Καστώρη Ελένη.
«Ένας αναγνώστης ζει χιλιάδες ζωές πριν πεθάνει… Ο άνθρωπος που δεν διαβάζει ποτέ ζει μόνο μία» Τζορτζ Ρέιμοντ Ρίτσαρντ Μάρτιν (George R.R. Martin), Αμερικανός συγγραφέας και σεναριογράφος.
Σας ενημερώνουμε ότι θα λάβετε σήμερα από τα παιδιά σας μια επιστολή και 2 Υπεύθυνες Δηλώσεις που αφορούν στην ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής των μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη των Δημόσιων Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2025-2026.
Παρακαλούμε να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες και να συμπληρώσετε τις Υ.Δ. (και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες, εφόσον υπάρχουν) και εν συνεχεία να επιστραφούν στη σχολική μονάδα έως τις 9-04-2025, είτε με γνήσιο της υπογραφής είτε μέσω Gov.gr.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στον έλεγχο των στοιχείων των κηδεμόνων, στην ακριβή ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας και στη διεύθυνση της κατοικίας του/της (οδός, αριθμός, δήμος, ταχυδρομικός κώδικας). Επισημαίνεται ότι στις δύο Υ.Δ. θα πρέπει να ταυτίζεται η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας.
Για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας και την έναρξης λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής E-eggrafes θα αποσταλεί νεότερο μήνυμα.
Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΕ 05 ΓΑΛΛΙΚΩΝ
από 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημέρωση για τις ηλεκτρονικές εγγραφές στην Α’ Τάξη Λυκείου για το σχ. έτος 2025-2026
Την Τρίτη 1 Απριλίου 2025 επισκέφτηκε το σχολείο μας επιστημονική ομάδα του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Λάρισας και πραγματοποίησε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο: “ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ”.
Στόχος του προγράμματος η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των μαθητών και η εκμάθηση στρατηγικών αντιμετώπισης και διάχυσης του διαδικτυακού εκφοβισμού.
57 μαθητές και μαθήτριες των τριών τμημάτων της Α’ τάξης, χωρισμένοι σε ομάδες, μέσα από βιωματικές δράσεις και παιχνίδια ρόλων, δίωρης διάρκειας, έμαθαν να αναγνωρίζουν, να κατανοούν και να διαχειρίζονται τα φαινόμενα διαδικτυακού εκφοβισμού.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό βιωματικό εργαστήριο, το οποίο ενθουσίασε εκπαιδευτικούς και μαθητές, οι οποίοι συμμετείχαν με πολύ μεγάλη προθυμία στις διάφορες συζητήσεις και δράσεις.
Το εργαστήρι υλοποιήθηκε από εξειδικευμένο προσωπικό του Κέντρου Ψυχικής Υγείας του ΠΓΝΛ που ενημέρωσαν και ευαισθητοποίησαν τους μαθητές σχετικά με το επίκαιρο κοινωνικό ζήτημα του διαδικτυακού εκφοβισμού.
Η Δ/νση του Σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστούν θερμά τους:
Αμανατίδου Αλεξάνδρα – Επισκέπτρια Υγείας,
Αναστασοπούλου Σωτηρία – Παιδαγωγό,
Γκουντρουμπή Κωνσταντίνο – Ψυχολόγο και
Καραγεώργο Αλέξανδρο – Ψυχολόγο
και ευελπιστούμε σε μια μελλοντική συνεργασία μας.
70η επέτειος από την έναρξη του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα των Κυπρίων Αγωνιστών (1955-1959)
Στο πλαίσιο του εορτασμού των 70 χρόνων από την έναρξη του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα των Κυπρίων Αγωνιστών (1955-1959) για την αποτίναξη του βρετανικού αποικιοκρατικού ζυγού και τον καθορισμό της 1ης Απριλίου ως εθνικής επετείου της Κυπριακής Δημοκρατίας ,για πρώτη φορά φέτος, τα ελληνικά σχολεία τιμούν την έναρξη του αγώνα που σηματοδότησε τη δίψα για ελευθερία και ανεξαρτησία, με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της μαθητικής κοινότητας για ένα σημαντικό κεφάλαιο της Ιστορίας του Μείζονος Ελληνισμού.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Την 1η Απριλίου 1955, οι ελληνοκύπριοι ξεσηκώθηκαν για να αποτινάξουν τον βρετανικό ζυγό και να ενώσουν την Κύπρο με τη μητέρα Ελλάδα. Ο αγώνας αυτός διήρκησε έως το 1959 όπου έληξε με τις «Συμφωνίες Λονδίνου/Ζυρίχης», με τις οποίες η Κύπρος ανακηρύχθηκε ανεξάρτητο κράτος, με την επωνυμία Κυπριακή Δημοκρατία και με τρεις εγγυήτριες δυνάμεις: Αγγλία, Ελλάδα, Τουρκία.
Τον Ιανουάριο του 1950, η εκκλησία της Κύπρου, είχε διοργανώσει δημοψήφισμα με στόχο την απελευθέρωση και την ένωση με την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα υπήρξαν συντριπτικά αφού το 95,7% των Κυπρίων, ψήφισε υπέρ του αιτήματος αυτού. Το Λονδίνο όμως, απέρριψε το δημοψήφισμα παρόλο που η Βρετανία είχε υποσχεθεί ότι, θα παραχωρούσε την Κύπρο στην Ελλάδα, εάν οι Έλληνες συμμαχούσαν εναντίον του άξονα στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πράγμα το οποίο και έπραξαν συμβάλλοντας ουσιαστικά στη νίκη των συμμάχων εναντίον του άξονα. Δυστυχώς όμως, οι Βρετανοί δεν κράτησαν την υπόσχεση τους, αναγκάζοντας τους ελληνοκύπριους να ξεσηκωθούν, ζητώντας επιτακτικά την Ελευθερία τους και την ένωση με την Ελλάδα.
Η δίψα για απελευθέρωση από τον αγγλικό ζυγό και ένωση με την μητέρα πατρίδα Ελλάδα, ξεσήκωσε τον κυπριακό λαό σε έναν αγώνα με στρατιωτικό ηγέτη τον Γεώργιο Γρίβα Διγενή και πολιτικό ηγέτη τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο.
Ο αγώνας της ΕΟΚΑ γρήγορα αγκαλιάστηκε από το σύνολο του κυπριακού λαού. Άντρες, γυναίκες και παιδιά, ο καθένας όπως μπορούσε, άφηνε το στίγμα του στον άνισο αυτόν αγώνα. Το πείσμα και η λαχτάρα τους για λευτεριά, τους όπλιζε με θάρρος και ορμή. Η μαθητιώσα δε νεολαία, υπήρξε πρωτοπόρα στον ασύμμετρο αυτό αγώνα, που ανάγκασε ακόμη και τους ίδιους τους Άγγλους στρατάρχες να ομολογήσουν ότι «Η ΕΟΚΑ στρατηγικά ήταν αήττητη».
Τα τέσσερα χρόνια του κυπριακού αγώνα δημιούργησαν το έπος της ΕΟΚΑ. Σύσσωμος ο κυπριακός λαός, έγραψε σελίδες απίστευτου ηρωισμού και αυτοθυσίας. Στην πορεία του απελευθερωτικού Αγώνα της ΕΟΚΑ, εκατοντάδες ήταν οι αγωνιστές που έχασαν την ζωή τους σε μάχες, ενέδρες και βασανιστήρια. Κάποιοι οδηγήθηκαν από τους Βρετανούς στην αγχόνη.
Μιχάλης Καραολής, Ανδρέας Δημητρίου, Ανδρέας Ζάκος, Ιάκωβος Πατάτσος, Χαρίλαος Μιχαήλ, Μιχαήλ Κουτσόφτας, Ανδρέας Παναγίδης, Στέλιος Μαυρομμάτης και Ευαγόρας Παλληκαρίδης. Είναι οι εννέα ήρωες που αντίκρισαν την αγχόνη μα δεν λύγισαν.
Οι απαγχονισθέντες τάφηκαν στο χώρο των φυλακών που σήμερα έχουν γίνει τόπος προσκυνήματος, ως «Φυλακισμένα Μνήματα». Εκεί βρίσκονται θαμμένοι και άλλοι τέσσερις ήρωες της ΕΟΚΑ που έπεσαν μαχόμενοι. Ο Γρηγόρης Αυξεντίου, ο Κυριάκος Μάτσης, ο Στυλιανός Λένας και ο Μάρκος Δράκος. Όλοι τους πέρασαν στο πάνθεον των ηρώων και ο αγώνας τους για απελευθέρωση έγραψε αμέτρητες σελίδες δόξας στην κυπριακή ιστορία. Γιατί όπως έγραψε και ο ίδιος ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης, “ζωή για σας ο θάνατος κι αθάνατοι θα μείνετε”.
Στη διάρκεια των τεσσάρων χρόνων του αγώνα, εκατοντάδες αγωνιστές πότισαν με το αίμα τους το κυπριακό χώμα, όχι όμως ανώφελα. Στις 16 Αυγούστου 1960 εγκαθιδρύθηκε επίσημα η Κυπριακή Δημοκρατία σηματοδοτώντας μια καινούρια ιστορική περίοδο για την Κύπρο.
ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Στο πλαίσιο αυτού του εορτασμού, στο σχολείο μας έγινε παρουσίαση – ενημέρωση από τη Διευθύντρια κ. Χουρμουζιάδου Δέσποινα στους μαθητές της Γ΄Γυμνασίου.
Αρχικά, μέσα από μια σύντομη ιστορική αναδρομή στην ιστορία της Κύπρου από την Οθωμανική περίοδο έως και την έναρξη του αγώνα το 1955, και την προβολή οπτικοακουστικού υλικού, οι μαθητές αντιλήφθηκαν τη γεωπολιτική σημασία του νησιού στο πέρασμα των αιώνων, μέχρι στις μέρες μας.
Στη συνέχεια έγινε αναφορά στην έναρξη και στη διεξαγωγή του αγώνα, στη συμβολή της ΕΟΚΑ, σε σημαντικά πρόσωπα, μάχες και σε όσα υπέστησαν οι κύπριοι αγωνιστές και πολίτες.
Τέλος, έγινε αναφορά στη ιστορία της Κύπρου μέχρι σήμερα και έγιναν οι απαραίτητες συνδέσεις για να γίνει κατανοητή η τωρινή πολιτική κατάσταση στην Κύπρο.
Η ενημέρωση έκλεισε με συζήτηση για τη θέση της Κύπρου στο παρόν και στο μέλλον.
Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή, για πρώτη φορά, με την κυπριακή ιστορία και τον κυπριακό πολιτισμό και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την εθνική προσπάθεια για την απελευθέρωση της Κύπρου, μιας πανάρχαιας κοιτίδας του Ελληνισμού που οδεύει μέσα στον χρόνο, διατηρώντας, σε πείσμα της γεωγραφίας, της ιστορίας και όλων των επίδοξων κατακτητών ανά τους αιώνες, ανέπαφη και αναλλοίωτη την ταυτότητά της στο πέρασμα του χρόνου.
«Πρόσκληση σε κύκλο ημερίδων με τίτλο: «Νέοι και Εθισμός στο Διαδίκτυο, Ψηφιακή Νοημοσύνη και Ασφάλεια»
Σας προσκαλούμε στην τρίτη ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στη Λάρισα, στο «Χατζηγιάννειο» Πνευματικό Κέντρο, στις 4 Απριλίου 2025 με ώρα έναρξης 10:30 π.μ.. Την ημερίδα με τίτλο «Νέοι και Εθισμός στο Διαδίκτυο, Ψηφιακή Νοημοσύνη και Ασφάλεια» διοργανώνουν το Europe Direct Περιφέρειας Θεσσαλίας και η Περιφέρεια Θεσσαλίας από κοινού, μαζί με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους γονείς – κηδεμόνες.
Τα Στελέχη Εκπαίδευσης, οι Εκπαιδευτικοί όλων των Σχολικών Μονάδων της Δ.Δ.Ε. Λάρισας και οι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση, εφόσον το επιθυμούν, λαμβάνοντας υπόψη τις κείμενες διατάξεις. Σας ενημερώνουμε ότι υπάρχει και η δυνατότητα παρακολούθησης μέσω live streaming στο σύνδεσμο: https://youtube.com/live/0DOQV2gs_f8
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ψυχοκοινωνικής Ανάπτυξης (Ι.Ψ.Α.) και τον Δήμο Λαρισαίων, στα πλαίσια του κύκλου ομιλιών με θέμα την Εφηβεία 2024 – 2025, σας προσκαλούν στην πέμπτη ημερίδα του κύκλου ομιλιών με τίτλο «Αποκλίνουσες Αντικοινωνικές Συμπεριφορές, Επιθετικότητα του Εφήβου, Παραβατικότητα, Ενδοσχολική Βία», που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025 και ώρα 19:00 στο “Χατζηγιάννειο” Πνευματικό Κέντρο Δήμου Λαρισαίων.
Το θέμα της ημερίδας εστιάζει στην κατανόηση και στην ευαισθητοποίηση για τη σημασία της έγκαιρης παρέμβασης. Οι ομιλίες από έμπειρους επιστήμονες καλύπτουν κρίσιμες πτυχές.
Πρόγραμμα και Ομιλίες:
– «Οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με την αντικατάσταση των αναμορφωτικών μέτρων των ανηλίκων»
Στυλιανός Καλογεράς, Δικηγόρος, Αντιπρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λάρισας
– «Βία κατά ανηλίκων – βία από ανηλίκους: κυκλικές διαδρομές της βίας – καλές και αδιέξοδες πρακτικές αντιμετώπισής της»
Γιώργος Νικολαΐδης, Ψυχίατρος, MD, MA, MSc, PhD Διευθυντής Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, Κέντρο για τη Μελέτη και την Πρόληψη της Κακοποίησης – Παραμέλησης των Παιδιών, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού
– «Η οικογένεια αντιμέτωπη με τη βία και την παραβατικότητα των εφήβων»
– Συντονιστής της εκδήλωσης:Μυρσίνη Λιατίφη, Παιδοψυχίατρος, Οικογενειακή Θεραπεύτρια
Η ημερίδα αποτελεί μια ευκαιρία για γονείς, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες υγείας και όλους τους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν πολύτιμα εργαλεία και γνώσεις που μπορούν να υποστηρίξουν τους εφήβους σε αυτή την κρίσιμη περίοδο.
Η είσοδος είναι δωρεάν.
Με εκτίμηση,
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
από 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόσκληση Ημερίδας “Χρονιά Εφήβου 2024-2025”
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, ο Δήμος Λαρισαίων, η Αντιδημαρχία Παιδείας και Αθλητισμού με το πρόγραμμα «Λάρισα Πόλη που Μαθαίνει», η Αντιδημαρχία Τουρισμού και Εξωστρέφειας, το Θεσσαλικό Θέατρο, το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας και το Διεθνές Μαθητικό Φεστιβάλ AMENANOS FESTIVAL ανέλαβαν κοινή πρωτοβουλία για τη διοργάνωση του 1ουΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ «Εφήβων δρώμενα στο Αρχαίο Θέατρο Λάρισας 2025» για την προώθηση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος στους εφήβους.
Το 1ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ υλοποιείται στον χώρο του Α΄ Αρχαίου Θεάτρου Λάρισας από χθες Τετάρτη 26 Μαρτίου έως και αύριο Παρασκευή 28 Μαρτίου με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας.
Στο Μαθητικό Φεστιβάλ γίνονται παραστάσεις αρχαίου ελληνικού δράματος (τραγωδία, κωμωδία, σατυρικό δράμα) από θεατρικές ομάδες σχολείων και ταυτόχρονα άλλες παράλληλες δράσεις, όπως εκπαιδευτικά-βιωματικά εργαστήρια.
Μάλιστα σήμερα 27 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου και ο Κάρολος Κουν, ο μεγάλος θεατρικός σκηνοθέτης, έλεγε:
Το Θέατρο ως μορφή τέχνης
δίνει τη δυνατότητα
να συνδεθούμε, να συγκινηθούμε,
να αγγίξουμε ο ένας τον άλλον,
να νιώσουμε μαζί μιαν αλήθεια.
Να γιατί
διαλέξαμε το Θέατρο σαν μορφή
εκδήλωσης του ψυχικού μας κόσμου.
……………………………………..
Η αφετηρία και η βάση του Θεάτρου,
όπως και κάθε μορφή τέχνης,
είναι η ποίηση και η μαγεία. Αν
λείψουν αυτά, δεν υπάρχει Θέατρο.
…………………………………….
Κάνουμε Θέατρο
για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας,
το κοινό που μας παρακολουθεί,
και όλοι μαζί
να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί
ένας πλατύς, ψυχικά πλούσιος και
ακέραιος πολιτισμός στον τόπο μας.
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Το σχολείο μας είχε τη χαρά να συμμετέχει σήμερα Πέμπτη 27 Μαρτίου με ένα τμήμα της Γ΄ τάξης σε ένα βιωματικό εργαστήριο στον Μύλο του Παππά. Η θεατρολόγος-θεατροπαιδαγωγός κ. Γκότση Ειρήνη έκανε μία ιστορική αναδρομή στο Θεσσαλικό Θέατρο και μας ξενάγησε στους χώρους του.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Κατόπιν οι μαθητές/τριες μετέβησαν στο Α΄ Αρχαίο Θέατρο όπου παρακολούθησαν, μαζί με άλλα σχολεία, την «Αντιγόνη» του Σοφοκλέους από το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας χειροκροτώντας στο τέλος την αξιέπαινη προσπάθεια των μαθητών/τριών.
Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνόδευσαν οι καθηγήτριες Κατσαρού Νικολέτα και Καστώρη Ελένη.
Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των νεαρών μαθητών, την Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025, επισκέφθηκαν το σχολείο μας ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης κ. Λεωνιδάκης Δημήτριος, η κ. Χαυτίκη Ελένη, αναπληρώτρια προϊσταμένη του τμήματος «εναλλακτικής διαχείρισης και πράσινων σημείων» και η κ. Λεονταρίδου Αιμιλία, στέλεχος του τμήματος, και ενημέρωσαν τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ τάξης για την ορθή διαχείριση των αποβλήτων και ειδικότερα για τα διαφορετικά ρεύματα ανακύκλωσης στο Δήμο Λαρισαίων.
Συζητήθηκαν σωστές και λάθος πρακτικές και δόθηκαν συμβουλές για την απόρριψη απορριμμάτων και ανακυκλωσίμων στους σωστούς κάδους.
Κατά την ενημέρωση τονίστηκε πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση των νέων παιδιών ώστε να γίνει η ανακύκλωση τρόπος ζωής για τα ίδια και τις οικογένειές τους.
ΤΙ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:
ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΚΑΔΟΣ:ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΝΙ
Χάρτινες συσκευασίες από χυμό, γάλα, ροφήματα, τρόφιμα κ.α. Χαρτόκουτα (χωρίς τα φελιζόλ τους). Χαρτιά τύπου Α4 τυπωμένα ή μη, τετράδια, φακέλους, βιβλία (ακόμη κι αν έχουν πλαστικοποιηθεί), εφημερίδες, περιοδικά (ακόμη κι αυτά με γυαλιστερές σελίδες) κ.α.
ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΔΟΣ: ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
Πλαστικά μπουκάλια από νερό, χυμό κ.α. Το πλαστικό περιτύλιγμα από τα τρόφιμα του κυλικείου ή από τα έντυπα, το κεσεδάκι από το γιαούρτι, τα μπολ από τις σαλάτες, κάθε είδους πλαστικές σακούλες κ.α.
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΚΑΔΟΣ:ΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
Κουτάκια από αναψυκτικά, αλουμινένια σακουλάκια ή μπολ μιας χρήσης, καθαρά κομμάτια από αλουμινόχαρτο κ.α.
ΚΑΔΟΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ
Στον Κάδο Μπαταριών ΑΦΗΣ, που βρίσκεται στη Βιβλιοθήκη του σχολείου, πετάμε όλες τις χρησιμοποιημένες μπαταρίες.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Λεωνιδάκη, την κ. Χαυτίκη και την κ. Λεονταρίδου για την ανταπόκρισή τους στο αίτημά μας και για την εμπεριστατωμένη και πολύ χρήσιμη παρουσίασή τους.
Από σήμερα, 24/3 έως και τις 7/4, οι αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία
Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).
Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.
Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.
Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):
α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Π.Σ., των ΔΗΜ.Ω.Σ., των Π.Ε.Σ. (2 μηνύματα),
β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).
Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Π.Σ. (Γυμνάσια-Λύκεια), ή/και 1 ΔΗΜ.Ω.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο), ή/και 1 Π.Ε.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο) και έως 1 ΠΕΙ.Σ. (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Αν έχουν επιλεγεί περισσότερες της μιας σχολικές μονάδες (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.) δηλώνεται η σειρά προτίμησης στο Π.Σ.Α.Ε. για τη φοίτηση σε αυτές. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) από τα Π.Σ. ή το ΔΗΜ.Ω.Σ. ή το Π.Ε.Σ., στο οποίο ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα, σε περίπτωση μη επιτυχίας σε καμία από τις επιλογές του. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι επιτυχών/ούσα σε ένα από τα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ταυτόχρονα σε ΠΕΙ.Σ. θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων επιτυχίας με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.
Υπενθυμίζεται ότι:
η ημερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου αριθμού προτεραιότητας, για τη ρύθμιση των ισοβαθμιών στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ., είναι η Παρασκευή 2 Μαΐου 2025. Πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 3 Μαΐου 2025. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία είναι επίσης το Σάββατο 3 Μαΐου 2025, καθώς η διαδικασία εισαγωγής στα ανωτέρω Σχολεία θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών εννοιών και Θρησκευτικών που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στις ιστοσελίδες:https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea
Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων και γνώσεων για εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία είναι η Κυριακή 4 Μαΐου 2025. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την Ελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας (τεστ) είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές/τριες ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Ως εκ τούτου, δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης από τα σχολικά εγχειρίδια και οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://dedimos.minedu.gov.gr/
Το Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».
από 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ κάτω από: Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή