Αρχική » Χωρίς κατηγορία (Σελίδα 7)
Αρχείο κατηγορίας Χωρίς κατηγορία
Δράση για τα Δικαιώματα του Παιδιού..
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Δικαιωμάτων του Παιδιού (20/11/25), οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Β2 του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με ένα ιδιαίτερα σημαντικό και επίκαιρο θέμα: τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και συζήτηση, τα παιδιά γνώρισαν τις βασικές αρχές της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού και αναγνώρισαν ότι κάθε παιδί στον κόσμο έχει δικαίωμα στην αγάπη, την εκπαίδευση, την προστασία, τη φροντίδα και στο να ακούγεται η φωνή του.
Συζητήσαμε για τα δικαιώματα, προβληματιστήκαμε πάνω σε περιπτώσεις όπου αυτά καταπατούνται και αναζητήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούν τα ίδια να γίνουν μικροί πρεσβευτές αλλαγής και ευαισθητοποίησης στην καθημερινότητά τους.
Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μιας συλλογικής αφίσας, που πλέον κοσμεί το σχολείο μας και μας υπενθυμίζει καθημερινά τη σημασία του σεβασμού και της προστασίας όλων των παιδιών.
Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β2 όχι μόνο γνώρισαν τα δικαιώματά τους, αλλά έμαθαν και πώς να τα διεκδικούν με σεβασμό και υπευθυνότητα — ένα ακόμη βήμα για να μεγαλώσουν ως ενεργοί, συνειδητοποιημένοι και ευαισθητοποιημένοι πολίτες.
Δράση για τη Διατροφή στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, που ο ΟΗΕ καθιέρωσε να εορτάζεται στις 16 Οκτωβρίου, με στόχο την καταπολέμηση της πείνας και την προώθηση της υγιεινής διατροφής, πραγματοποιήθηκε δράση στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας, στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων της Β΄, της Δ΄ και της ΣΤ΄ τάξης, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού των τμημάτων κας Πετουσάκη Σταυρούλας. Στόχος της δράσης ήταν, αφενός η εκμάθηση λεξιλογίου σχετικού με τη διατροφή και η παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, και αφετέρου η εμπλοκή των μαθητών/τριών σε κριτικό αναστοχασμό πάνω σε ένα θέμα που αφορά την καθημερινότητα και την υγεία τους.
Οι μαθητές/τριες των τμημάτων της Β΄ τάξης παρακολούθησαν το βίντεο The Very Hungry Caterpillar (από το ομώνυμο παραμύθι του Eric Carle), ως αφόρμηση για συζήτηση σχετικά με το θέμα της υγιεινής διατροφής. Στη συνέχεια, τα παιδιά ενεπλάκησαν σε βιωματική δραστηριότητα κατά την οποία τάισαν την κάμπια με όλα τα φαγητά που έφαγε στο παραμύθι. Τέλος, κατόπιν συζήτησης, οι μαθητές/τριες διαχώρισαν παραδείγματα τροφών σε υγιεινές και ανθυγιεινές, μέσα από μια δραστηριότητα που περιελάμβανε ζωγραφική εικόνων και δημιουργία ατομικών κολλάζ, όπου κάθε παιδί δημιούργησε 2 βάζα (good food jar / bad food jar), όπως αποτυπώνεται και στο φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί. Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά επεξεργάστηκαν το θέμα της διατροφής, αξιοποιώντας την κριτική τους σκέψη, καθώς κλήθηκαν να κατηγοριοποιήσουν τις τροφές, διατυπώνοντας τις απόψεις τους σχετικά με την καταλληλότητά τους, τη συχνότητα κατανάλωσής τους και τη διατροφική τους αξία.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό:
Οι μαθητές/τριες των τμημάτων της Δ΄ τάξης ασχολήθηκαν με το ίδιο παραμύθι The Very Hungry Caterpillar (του Eric Carle), με διαφορετικό όμως τρόπο. Αρχικά, έγινε ανάγνωση του παραμυθιού από την εκπαιδευτικό και στη συνέχεια τα παιδιά παρακολούθησαν και το σχετικό βίντεο. Έπειτα, επεξεργάστηκαν το λεξιλόγιο μέσα από σχετικό φύλλο εργασίας και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τη διατροφική αξία των φαγητών που αναφέρονται στο παραμύθι. Στη συνέχεια το κάθε τμήμα, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, ανέλαβε να δημιουργήσει μία αφίσα με το ψηφιακό εργαλείο canva. Συγκεκριμένα:
- το τμήμα Δ3 ασχολήθηκε με τη διάκριση των τροφών που κατανάλωσε η πεινασμένη κάμπια σε υγιεινές και ανθυγιεινές, δημιουργώντας την αφίσα με τίτλο “What did the Very Hungry Caterpillar eat?”
- το τμήμα Δ1 επέκτεινε την έννοια της υγιεινής διατροφής, δημιουργώντας αφίσα με τίτλο “Healthy Food”, στην οποία τα παιδιά συμπεριέλαβαν τρόφιμα που θεωρούν υγιεινά και που θα πρέπει να καταναλώνονται τακτικά.
- το τμήμα Δ2 δημιούργησε αφίσα με τίτλο “Unhealthy Food”, στην οποία εμβάθυναν στο τι αποτελεί ανθυγιεινή τροφή, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι αυτές οι τροφές θα πρέπει να καταναλώνονται αραιά και σε μικρές ποσότητες.
Έτσι, οι μαθητές/τριες, αξιοποιώντας την κριτική τους σκέψη και στηριζόμενοι στις προσωπικές τους εμπειρίες, διαχειρίστηκαν με κριτική ματιά το ζήτημα της διατροφής και εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με την αξία του να κάνουμε υγιεινές επιλογές, προκειμένου να προφυλάσσουμε την υγεία μας.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό:
Οι μαθητές/τριες των τμημάτων της ΣΤ΄ τάξης, αξιοποιώντας το κεφάλαιο 2 του σχολικού εγχειριδίου, επεξεργάστηκαν το θέμα της διατροφής με τρόπο βιωματικό. Αφού διδάχθηκαν σχετικό λεξιλόγιο και εκφράσεις, ενεπλάκησαν σε παιχνίδι ρόλων (πελάτης / υπάλληλος καταστήματος) πραγματοποιώντας διαλόγους σε ζευγάρια με θέμα “Buying food at the grocery store”. Στη συνέχεια, κλήθηκαν να δημιουργήσουν ατομικά projects με θέμα “My Diet”, όπου περιέγραψαν την διατροφή τους, διατυπώνοντας την άποψή τους σχετικά με το αν αυτή είναι υγιεινή ή όχι. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά εξασκήθηκαν στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, ενώ παράλληλα, επεξεργάστηκαν το θέμα της διατροφής, αντιμετωπίζοντας κριτικά τις προσωπικές τους διατροφικές επιλογές και διατυπώνοντας άποψη για το τι αποτελεί υγιεινή διατροφή.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό:
“Είμαι εδώ για σένα”
Γιορτή 17ης Νοεμβρίου 2025
17η Νοεμβρίου 2025 σήμερα και με ιδιαίτερη χαρά παρακολουθήσαμε τη γιορτή που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές και οι μαθήτριες των τεσσάρων τμημάτων της Ε΄ τάξης του σχολείου μας, πάντα με την καθοδήγηση και τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους.
Τα θεατρικά δρώμενα, τα επετειακά τραγούδια και τα ηχητικά ντοκουμέντα μας μετέφεραν στο πνεύμα και στα γεγονότα που έλαβαν χώρα εκείνο το τριήμερο τον Νοέμβριο του 1973, υπενθυμίζοντάς μας πως όλοι μας οφείλουμε να αγωνιζόμαστε για τα πολύτιμα αγαθά της ελευθερίας και της δημοκρατίας.
Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στα παιδιά μας για την εξαιρετική παρουσία τους, αλλά και στους εκπαιδευτικούς τους, τον κύριο Βασιλόπουλο Γιώργο, την κυρία Κουντουράκη Άννα, τον κύριο Χελιδώνη Ιωάννη, την κυρία Κοργιαλά Ελένη, την μουσικό, κυρία Μπέκου Έφη και τη σχολική μας νοσηλεύτρια κυρία Καλογιαννίδου Δήμητρα.
Άσκηση σεισμού (11/11/2025)
Ενημέρωση σχετικά με τον εορτασμό της 17ης Νοεμβρίου 2025
Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ και ΣΤ΄ τάξεων θα παρακολουθήσουν κατά τη διάρκεια του πρωινού προγράμματος τη γιορτή που έχουν επιμεληθεί και διοργανώσει οι μαθητές/τριες των τμημάτων της Ε΄ τάξης με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους. Το σχολείο τη συγκεκριμένη μέρα θα λειτουργήσει κανονικά, τόσο το πρωινό, όσο και το ολοήμερο πρόγραμμα.
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025
Το σχολείο θα λειτουργήσει από τις 8:15π.μ. έως τις 9:40π.μ. με τους γονείς των μαθητών/τριών της Ε΄ τάξης να παρακολουθούν τη γιορτή. Οι μαθητές/τριες των υπόλοιπων τάξεων, αξιοποιώντας σχετικό εκπαιδευτικό υλικό θα τιμήσουν στις τάξεις τους τη γιορτή της 17ης Νοεμβρίου. Η αποχώρηση όλων των μαθητών/τριών θα γίνει στις 9:40π.μ. και η πρωινή ζώνη και το ολοήμερο πρόγραμμα δε θα λειτουργήσουν τη συγκεκριμένη ημέρα.
1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Την Κυριακή 16 Νοεμβρίου, κατά τις πρωινές ώρες στο Πάρκο Πευκακίων (είσοδος: Χρυσοβαλάντου και Επαμινώνδα) ο Δήμος Αγίας Παρασκευής σε συνεργασία με το Αθλητικό Σωματείο Αγίας Παρασκευής Α.Σ.Α.Π. συνδιοργανώνει το “1ο Φεστιβάλ Ποδηλασίας Δήμου Αγίας Παρασκευής”.
Η προσέλευση των συμμετεχόντων μαθητών ορίζεται στις 10:30π.μ. (λειτουργία Γραμματείας για επικύρωση συμμετοχών και παραλαβή αριθμών), ενώ η έναρξη των αγώνων θα είναι στις 11:30 π.μ.
Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές έως την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 17:00 το απόγευμα με τη συμπλήρωση της παρακάτω ηλεκτρονικής φόρμας:
https://asap.org.gr/1o-festival-podilasias-dimou-agias-paraskevis-dilosi-symmetochon/
Για περισσότερες πληροφορίες επισυνάπτεται η σχετική προκήρυξη των αγώνων ποδηλασίας.
Πάμε Ανακύκλωση;
Ενδοσχολικές δράσεις για την Εβδομάδα Ψυχικής Υγείας
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου) και της Εβδομάδας Ψυχικής Υγείας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε σχετικές δράσεις υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους.
Στο τμήμα Β1 πραγματοποιήθηκε προβολή βίντεο με τα συναισθήματα. Ακολούθησε συζήτηση και καταγραφή των θετικών συναισθημάτων και σκέψεων που συμβάλλουν στη διατήρηση της ψυχικής υγείας.
Στο τμήμα Β2, μετά από μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τα συναισθήματα, δημιουργήθηκε μια όμορφη και συμβολική κατασκευή με τίτλο «Αγκαλιάζω τα συναισθήματά μου». Κάθε παιδί είχε την ευκαιρία να διαλέξει ένα συναίσθημα και να το εκφράσει γράφοντας ή ζωγραφίζοντας πάνω στη δική του καρδιά. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά ανακάλυψαν πόσο σημαντικό είναι να αναγνωρίζουμε και να αποδεχόμαστε όλα μας τα συναισθήματα, ακόμα και τα πιο απαιτητικά. Το αποτέλεσμα συμβολίζει τη μεγάλη αγκαλιά που δίνουμε σε όσα νιώθουμε, δείχνοντας ότι όλα έχουν τη θέση τους στη ζωή μας!
Οι μαθητές του Ε1 δημιούργησαν το δικό τους κολλάζ συναισθημάτων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία έμαθαν να εκφράζουν σκέψεις- συναισθήματα, να αποδέχονται τα διαφορετικά είδη συναισθημάτων, να αναγνωρίζουν τα θετικά στοιχεία έκφρασης των συναισθημάτων τους και ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση και αυτοεκτίμησή τους.
Επίσκεψη της Ε τάξης στο Ίδρυμα Ευγενίδου
Ίδρυμα Ευγενίδου – Το Κέντρο του Κόσμου
…από το Γεωκεντρικό σύστημα στη διαστολή του Σύμπαντος
Την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Ίδρυμα Ευγενίδου και να παρακολουθήσουν στο Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο την προβολή με τίτλο: «Το Κέντρο του Κόσμου».
Μέσα από ένα εντυπωσιακό ταξίδι γνώσης και εικόνας, τα παιδιά ακολούθησαν την πορεία των ανθρώπινων ιδεών για τη θέση της Γης στο Σύμπαν, από το γεωκεντρικό σύστημα των αρχαίων χρόνων, μέχρι τις σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες που δείχνουν ότι το Σύμπαν δεν έχει ούτε άκρη ούτε κέντρο.
Η προβολή συνδύασε επιστήμη και φαντασία, βοηθώντας τους μαθητές να κατανοήσουν πώς οι παρατηρήσεις, τα πειράματα και η περιέργεια οδηγούν στην ανακάλυψη νέων γνώσεων. Η εμπειρία στο Πλανητάριο προκάλεσε ενθουσιασμό και απορίες για το πώς αλλάζει η αντίληψή μας για τον κόσμο μέσα από την επιστήμη.
Ήταν ένα πραγματικό «ταξίδι στο Σύμπαν» που μας έκανε όλους να νιώσουμε πόσο μικροί, αλλά και πόσο σπουδαίοι μπορούμε να είμαστε μέσα σε αυτό!











































