Αρχική » Χωρίς κατηγορία (Σελίδα 12)
Αρχείο κατηγορίας Χωρίς κατηγορία
Ενημερωνόμαστε για το περιβάλλον από την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης..
Τη Δευτέρα 5 Μαΐου και την Τρίτη 6 Μαΐου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τμημάτων συνεχίζοντας τις περιβαλλοντικές δράσεις του σχολείου μας, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με την ανακύκλωση υλικών από την οικολογική εταιρεία ανακύκλωσης. Τα παιδιά διαπίστωσαν και συζήτησαν για τα προβλήματα που δημιουργούνται στο περιβάλλον όταν τα απορρίμματα πετιούνται σε χώρους που δεν επιτρέπεται και πώς ωφελείται ο πλανήτης μας από την ανακύκλωση των συσκευασιών. Επισημάνθηκαν οι συσκευασίες που μπορούν να ανακυκλωθούν στους μπλε κάδους και υπό ποιες προϋποθέσεις. Τέλος παρακολούθησαν τον τρόπο που γίνεται η διαλογή των συσκευασιών ώστε να οδηγηθούν στο τέλος στα εργοστάσια που θα φροντίσουν για την ανακύκλωση τους. Έτσι συσκευασίες που από άγνοια ή αδιαφορία θα κατέληγαν σε χωματερές ή χώρους ταφής, μπορούν τελικά να ξαναχρησιμοποιηθούν.
Προαγωγή κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και τη δραματοποίηση..
Με όχημα τις θεατροπαιδαγωγικές-διδακτικές μεθόδους του θεατρικού παιχνιδιού και της διερευνητικής δραματοποίησης, οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να προβληματιστούν και να αναζητήσουν, με βιωματικό τρόπο, λύσεις πάνω σε ζητήματα σχετικά με: α) την προστασία του περιβάλλοντος και την καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης, β) την αυτομέριμνα και τη σωστή διατροφή, και γ) την ψυχική και συναισθηματική υγεία.
Πιο συγκεκριμένα, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής κας Μάστορη Γαρυφαλλιάς:
- οι μαθητές/τριες της Α2 τάξης ασχολήθηκαν με τα θέματα της ρύπανσης των ωκεανών και των δασικών πυρκαγιών και, σκεπτόμενοι κριτικά, πρότειναν τρόπους αντιμετώπισης αυτών των φαινομένων, όπως η ανακύκλωση.
- οι μαθητές/τριες της Γ3 τάξης, σύμφωνα με τους κανόνες που διέπουν την τεχνική της διαδραστικής αφήγησης (λόγος, κίνηση, ήχος), αλλά και τα εργαλεία του θεατρικού αυτοσχεδιασμού- ασχολήθηκαν ποικιλοτρόπως με το παραμύθι “Ο ωραίος Δαρείος” της Σ. Ζαραμπούκα, το οποίο θίγει με χιουμοριστικό τρόπο ζητήματα σχετικά με τη σωστή διατροφή και τη σωματική άσκηση.
- οι μαθητές/τριες των Δ1 και Δ3 τάξεων, ασχολήθηκαν κριτικά με ζητήματα κοινωνικής συναίσθησης και ευθύνης, με αφορμή το κείμενο του Τζ. Κοντάρι “Το εισιτήριο με τον αριθμό 13”, μέσω του οποίου μπόρεσαν να εντρυφήσουν βιωματικά στην τυπολογία της ανθρώπινης συμπεριφοράς εντός του κοινωνικού συνόλου και, αυτοσχεδιάζοντας, να τοποθετηθούν κριτικά αναφορικά με τους πιθανούς λόγους και αιτίες που προκαλούν τις συγκεκριμένες συμπεριφορές.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό:
“Εθισμός και Διαδίκτυο – Παρέμβαση” και “Εκφοβισμός στο Φυσικό και Διαδικτυακό χώρο” για τους μαθητές/τριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων
Οι σημερινοί μαθητές/τριες αποτελούν ψηφιακούς “αυτόχθονες” με την έννοια ότι γεννήθηκαν και μεγαλώνουν σε μια εποχή ραγδαίων τεχνολογικών και ψηφιακών εξελίξεων. Έχοντας αυτό ως δεδομένο, προκύπτει η ανάγκη ενημέρωσης των μαθητών/τριών για τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά την περιήγησή τους στο διαδίκτυο και εξαιτίας της πιθανής υπερβολικής έκθεσής τους σε οθόνες, ψηφιακά παιχνίδια (gaming) και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (social media).
Με γνώμονα την ασφάλεια των μαθητών/τριών μας και σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Αγίας Παρασκευής, οι μαθητές/τριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων παρακολούθησαν την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 τα προγράμματα “Εθισμός και Διαδίκτυο – Παρέμβαση” και “Εκφοβισμός στο Φυσικό και Διαδικτυακό χώρο”, διατυπώνοντας απόψεις και ανταλλάσσοντας ιδέες και προσωπικές εμπειρίες σχετικά με τα παραπάνω θέματα που τους αφορούν άμεσα.
Σκοπός της δράσης ήταν η εμπλοκή τους σε κριτικό αναστοχασμό σχετικά με τον κίνδυνο εθισμού και εκφοβισμού που διατρέχουν και η ενδυνάμωσή τους ώστε να μπορούν προφυλάσσουν τους εαυτούς τους από τέτοια ενδεχόμενα.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από τις παρουσιάσεις που παρακολούθησαν τα παιδιά και τη συζήτηση που ακολούθησε με τη υπεύθυνη του Κέντρου Υγείας κα Ελεονώρα Αλέξη.
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΓΩΝΑ «10ος Δρόμος Ζωής Δήμου Αγίας Παρασκευής – ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ 2025»
O ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, το Αθλητικό Σωματείο Αγίας Παρασκευής (Α.Σ.Α.Π.), τον Όμιλο Φίλων Κλασσικού Αθλητισμού Αγίας Παρασκευής (Ο.Φ.Κ.Α.), καθώς και με τη συνδρομή του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών Ανατολικής Αττικής και την υποστήριξη των: Σωματείου Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Β/Α Τομέα Υμηττού (Σ.Ε.Π.ΒΑ.ΤΥ), 1ου – 2ου & 3ου Συστήματος Ελλήνων Προσκόπων Αγίας Παρασκευής, Επίλεκτης Ομάδας Ειδικών Αποστολών Αιγάλεω (ΕΠ.ΟΜ.Ε.Α.), Στρατηγείου Διοικήσεως Ανατολικής Μεσογείου (Σ.Δ.Α.Μ.), του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού Αγίας Παρασκευής,
προκηρύσσει για 10η χρονιά, επετειακό αγώνα δρόμου για όλες τις ηλικίες, με την επωνυμία «10ος Δρόμος Ζωής Δήμου Αγίας Παρασκευής – ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ 2025».
Ο αγώνας θα διεξαχθεί ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ της Ε.Ο.Σ.Λ.Μ.Α.-Υ (Ελληνική Ομοσπονδία Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού- Υπεραποστάσεων).
Η διοργάνωση, εκτός από την αθλητική της διάσταση, έχει και αυτή την χρονιά χαρακτήρα αλληλεγγύης, ενισχύοντας το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ και το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΑΓΕΙΡΕΙΟ του Δήμου Αγίας Παρασκευής, προσφέροντας κατά την ημέρα παραλαβής των αριθμών συμμετοχής στη Γραμματεία της διοργάνωσης, τρόφιμα συσκευασίας όπως ελαιόλαδο 1λίτρου, ζάχαρη, ζυμαρικά, όσπρια, χυμό ντομάτας.
ΗΜΕΡΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Κυριακη 18 Μαΐου 2025.
ΕΚΚΙΝΗΣΗ & ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ: Κεντρική Πλατεία Αγίας Παρασκευής.
Ο αγώνας περιλαμβάνει για τους μαθητές, τις εξής διαδρομές:
1) 600 μ.για μαθητές Δημοτικών Σχολείων, ώρα εκκίνησης: 11:10 π.μ.
2) 1 χλμ για μαθητές Γυμνασίων, ώρα εκκίνησης: 11:00 π.μ.
3) 5 χλμ για μαθητές Λυκείων, ώρα εκκίνησης: 08:40 π.μ.
Η συμμετοχή στον αγώνα είναι ΔΩΡΕΑΝ.
Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά και πρόκειται να κλείσουν την Τετάρτη 14/5/2025.
Ηλεκτρονική εγγραφη στον αγώνα:
https://bit.ly/10os_dromos_zois_agias_paraskevis_registrations
Όλες οι λεπτομέρειες του αγώνα βρίσκονται στο site του Δήμου Αγίας Παρασκευής https://www.agiaparaskevi.gr/portal/enimerosi/nea-anakoinoseis/dimou
Αναπαράσταση μίας ανασκαφής για τη Δ΄ Δημοτικού..
Σε δύο ομάδες, την Παρασκευή 11 Απριλίου και την Παρασκευή 2 Μαΐου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αναπαράσταση μιας ανασκαφής» στο κέντρο πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».
Πώς γίνεται μια ανασκαφή; Ποιοι συνεργάζονται για να έρθουν στο φως κρυμμένοι θησαυροί του παρελθόντος; Πώς συντηρούνται τα ευρήματα και πώς αξιοποιούνται για να συνθέσουν την πολιτιστική κληρονομιά ενός τόπου; Σε αυτά και ακόμη περισσότερα ερωτήματα είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να αναστοχαστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης του σχολείου μας.
Στο πρώτο μέρος του προγράμματος, οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με την επιστήμη της αρχαιολογίας και γνώρισαν τη μεθοδολογία που ακολουθείται για τη διάσωση και τη συντήρηση των μνημείων του τόπου μας. Ακολούθησε το βιωματικό μέρος πραγματοποίησης μιας ανασκαφής, σε ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο. Οι μαθητές με τη χρήση ειδικών εργαλείων συμμετείχαν ενεργά, έφεραν στο φως κρυμμένα αντικείμενα διάφορων εποχών και ένιωσαν τη χαρά της ανακάλυψης.
Πρωτομαγιάτικο στεφάνι..
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας θέλοντας να γιορτάσουν την Πρωτομαγιά, δημιούργησαν με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού των εικαστικών, κα Πλωμαρίτου Δέσποινα, ένα πανέμορφο, πολύχρωμο στεφάνι, κοσμώντας με αυτόν τον τρόπο τον χώρο του σχολείου μας και μεταφέροντας σε όλους την ομορφιά και τη μαγεία της φύσης. Αξίζουν συγχαρητήρια, τόσο στα παιδιά, όσο και στην εκπαιδευτικό μας. Καλή Πρωτομαγιά!
‘Μεγαλώνω και αλλάζω! Τι μου συμβαίνει;”
Την Τρίτη 29 Απριλίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης του Σχολείου μας, στα πλαίσια των μαθημάτων Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Φυσικής, συμμετείχαν σε πρόγραμμα Αγωγής Υγείας του Κέντρου Υγείας Αγίας Παρασκευής. Είχαμε τη χαρά και τη τιμή να φιλοξενήσουμε τις μαίες κα Ζιάκα Χρύσα και κα Παπαθεοδώρου Ιωάννα που μας παρουσίασαν το πρόγραμμα “Μεγαλώνω και αλλάζω! Τι μου συμβαίνει;”.Τα παιδιά ενημερώθηκαν, προβληματίστηκαν και έθεσαν τις ερωτήσεις τους, συμμετέχοντας με ενθουσιασμό στη διαδραστική παρουσίαση.
Κυνήγι πασχαλινού θησαυρού..
Την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας που υποστηρίζονται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης είχαν τη χαρά να συμμετάσχουν σε ένα κυνήγι πασχαλινού θησαυρού που διοργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί που τους/τις υποστηρίζουν. Τα παιδιά ακολούθησαν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών τους και ολοκλήρωσαν με επιτυχία το διαδραστικό αυτό παιχνίδι, με τα χαμόγελα στο πρόσωπό τους να αποδεικνύει πόσο το διασκέδασαν. Μπράβο στους/στις εκπαιδευτικούς που το υλοποίησαν και στα παιδάκια μας συμμετείχαν.
Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας υποδέχονται το Πάσχα..
Τις τελευταίες μέρες πριν τις πασχαλινές διακοπές, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων του σχολείου μας ξεδίπλωσαν το καλλιτεχνικό και δημιουργικό τους ταλέντο και έφτιαξαν όμορφες κατασκευές μέσα στο πνεύμα των εορτών που θα ακολουθούσαν. Έτσι, άλλοι επιδόθηκαν σε κατασκευή πασχαλινής λαμπάδας και άλλοι σε βάψιμο αυγών, χαρίζοντας χρώμα και ομορφιά.
Και του χρόνου να μας χαρίσουν τις όμορφες δημιουργίες τους. Μπράβο στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας!
Πασχαλινές δημιουργίες στο γνωστικό αντικείμενο της αγγλικής γλώσσας..
Με αφορμή την Πασχαλινή περίοδο που διανύαμε, οι μαθητές/τριες των Β΄, Γ΄ και Ε΄ τάξεων, την τελευταία εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα, πραγματοποίησαν τις παρακάτω δραστηριότητες με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού των τμημάτων Πετουσάκη Σταυρούλας.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες των Γ΄ και Ε΄ τάξεων δημιούργησαν πασχαλινές κάρτες με ευχές, με σκοπό να τις προσφέρουν σε αγαπημένα τους πρόσωπα, όπως μέλη των οικογενειών τους, φίλους και συμμαθητές/τριες ή για τους μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης τα πρωτάκια που έχουν υιοθετήσει.
Στο φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί θα δείτε τις όμορφες δημιουργίες των παιδιών μας.
Οι μαθητές/τριες των Β΄ τάξεων έπαιξαν ένα εναλλακτικό κυνήγι πασχαλινών αυγών, αυτή τη φορά όχι με σοκολατένια αυγά, αλλά με αυγά αναγραμματισμένων λέξεων που ενεργοποιούν την ήδη υπάρχουσα γνώση των παιδιών μέσα από το παιχνίδι.
Στο φωτογραφικό υλικό θα πάρετε μια ιδέα από το χαρούμενο συνεργατικό παιχνίδι μας, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες θα αναρτηθούν στη σχολική μας εφημερίδα σε λίγο καιρό.







































































