ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ ΤΗΣ Δ΄ΤΑΞΗΣ (8-4-2020)
Το 16σελιδο αρχείο WORD σε επεξεργάσιμη μορφή είναι εδώ
———————————————————————————————————–
ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ ΤΗΣ Δ΄ΤΑΞΗΣ (31-3-2020)
————————————————————————————————-
Καλωσόρισμα των δασκάλων της Δ΄τάξης για την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευση (24/3/2020)
Αγαπημένα μας παιδιά, γεια σας!
Αισθανόμαστε την ανάγκη να επικοινωνήσουμε μαζί σας, έστω και μ΄αυτόν τον τρόπο…Μας λείπετε…Το σχολείο είναι άδειο χωρίς την παρουσία σας, που του δίνει ζωντάνια και χαρά…Πώς περνάτε στον ελευθερο χρόνο σας; Πώς αισθάνεστε σ΄αυτή τη δύσκολη και πρωτόγνωρη, για όλους μας κατάσταση;Αυτές είναι σκέψεις που περνάνε καθημερινά απ΄το μυαλό μας…
Κι εμείς, όπως κι εσείς, « Μένουμε σπίτι» , με τις οικογένειές μας , για να προστατέψουμε τους εαυτούς μας και τους υπόλοιπους συνανθρώπους μας απ΄αυτόν τον απειλητικό ιό, που έχει αναστατώσει, όχι μόνο τη χώρα μας, αλλά ολόκληρο τον κόσμο…
Το άγχος, η αγωνία και ο φόβος όμως είναι συναισθήματα που μπορούν να ξεπεραστούν με τη σωστή ενημέρωση, με το ν΄ακούμε τις οδηγίες των ειδικών και με το να ελπίζουμε πως, η επιστήμη σύντομα θα δώσει απάντηση σ΄αυτή την απειλή, βρίσκοντας το κατάλληλο εμβόλιο, ή τον κατάλληλο τρόπο για να εξαλείψει τον COVID 19, όπως είναι το άλλο όνομα του (μεταλλαγμένου) κορονωΪου… Εξάλλου αυτό έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν με άλλες ασθένειες!
Η ανθρωπότητα λοιπόν, περνάει μια παροδική δοκιμασία…Μέσα όμως από αυτήν, θα βγει πιο ώριμη, πιο δυνατή…Σκεφτείτε πόσοι άνθρωποι δείχνουν αλληλεγγύη κι αγωνίζονται να φροντίσουν και να σώσουν άλλους ανθρώπους και πόσα πράγματα έχουμε να μάθουμε για το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε στη Φύση, στην οποία δεν πρέπει να επεμβαίνουμε με αρνητικό τρόπο.
Μέσα στα δύσκολα όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε να συνεχίζουμε… «Να ζούμε, ν΄αγαπάμε και να μαθαίνουμε…», όπως είχε γράψει και ο Λέο Μπουσκάλια ( Είναι ο συγγραφέας του «’Ενα φύλλο που το έλεγαν «Φρέντυ». Θυμάστε το κείμενο απ΄το Ανθολόγιό μας; )…
Σε λίγες μέρες λοιπόν θα ξαναμιλήσουμε. Θα επικοινωνήσουμε, θα θυμηθούμε πράγματα μαζί και θα δοκιμάσουμε τη μαθησιακή διαδικασία «εξ αποστάσεως», που σίγουρα, όμως, δεν θα είναι όπως όταν είμαστε μαζί! Θα δώσει πάντως μια συνέχεια σ΄αυτό που κάναμε…
Μέχρι τότε, ελάτε να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι από την αρχή μέχρι το «έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα».
Ο καθένας ας γίνει για λίγο ένας μικρός παραμυθάς και ας ταξιδέψει τους αναγνώστες του σε ένα κόσμο που θα τον πλάσει η δική του φαντασία.Ας δείξει στους άλλους τη δική του παραμυθοχώρα!
Φτιάξε λοιπόν τους δικούς σου ήρωες ( μπορείς να είσαι κι εσύ ένας απ΄αυτούς ), τον τόπο που θα υπάρχουν, τις σχέσεις μεταξύ τους, τις περιπέτειες που θα ζήσουν , τα συναισθήματα που θα βιώσουν, χρησιμοποιώντας αυτά που έχουμε πει για την αφήγηση. Οι ερωτήσεις ( ποιος, πού, πότε , τι έγινε μετά, συνέπειες , συναισθήματα) θα σε οδηγήσουν να το γράψεις.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαλόγους, ευθύ και πλάγιο λόγο.
Πρόσεξε τον χρόνο των ρημάτων που θα χρησιμοποιήσεις( παρελθοντικούς χρόνους, δηλ. Αόριστο, Παρατατικό…)
Χρησιμοποίησε και μαγικά στοιχεία. Εξάλλου, παραμύθι θα γράψεις!Θα δεις, θα γίνει φανταστικό!!!
Γίνε εικονογράφος.Εικονογράφησε τις σκηνές του παραμυθιού. Διασκέδασέ το!!!
Τέλος, γίνε βιβλιοδέτης. Κατασκεύασε ένα όμορφο βιβλίο με ό,τι υλικά έχεις στο σπίτι και…τη φαντασία σου.!
Βάλε έναν τίτλο που σου αρέσει!
Είμαστε σίγουρες ότι θα τα καταφέρεις και θα το ευχαριστηθείς!
‘Οταν το τελειώσεις, διάβασέ το στους γονείς σου και όταν γυρίσουμε στο σχολείο, θα μας το παρουσιάσεις!
Εμείς, οι δασκάλες σας ,είμαστε ακόμη σίγουρες ότι κάποιο λογοτεχνικό βιβλίο διαβάζετε όλοι αυτή τη στιγμή. Σωστά; Εμπλουτίζει το λεξιλόγιο και τις εμπειρίες σας και σας ταξιδεύει!
Όσοι έχετε δανειστεί βιβλία από τη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας, συνεχίστε να τα διαβάζετε… Μόλις επιστρέψουμε, τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης πρέπει να επιστραφούν.
Μπορείτε, επίσης, να ανατρέξτε στα τετράδια των μαθηματικών σας και να λύσετε και πάλι ασκήσεις και προβλήματα διαίρεσης, που έχουμε κάνει μέχρι τώρα.Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζετε καλά τον Πολλαπλασιασμό.
Για το μάθημα της Ιστορίας περιμένουμε από σας απλώς να ξαναδιαβάσετε τις περιλήψεις (δηλαδή το εισαγωγικό κειμενάκι κάθε κεφαλαίου μέσα στο μπλε πλαίσιο ) και τις ανακεφαλαιώσεις – περιλήψεις στο τέλος των ενοτήτων που έχουμε κάνει μέχρι τώρα. Όταν ανοίξουν πάλι τα σχολεία, θα συζητήσουμε πάλι τα κυριότερα σημεία της φετινής Ιστορίας μας.
Μην ανησυχείτε, αν τα βιβλία σας είναι στο σχολείο. Μπορείτε να τα βρείτε και στο διαδίκτυο και να απασχοληθείτε με ασκήσεις και εργασίες για την Ιστορία.Προτείνουμε να μπείτε στις παρακάτω πλατφόρμες :
http://photodentro.edu.gr/aggregator/
Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (πλατφόρμα Φωτόδεντρο)
Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Βοοks)
Τις υπόλοιπες ώρες και επειδή έχετε πολύ χρόνο στη διάθεσή σας, υπάρχουν πάντα αναρτημένες στο ιστολόγιο του σχολείου μας οι 77 δραστηριότητες για να απασχολείστε δημιουργικά.
Να είστε υγιείς, γενναίοι, δυνατοί και να μην ξεχάσετε να επικοινωνείτε «εξ αποστάσεως» με τους συμμαθητές σας και τους ανθρώπους που αγαπάτε…! Υπάρχει ΕΛΠΙΔΑ…!
Μέχρι να ξανανταμώσουμε…!
Σας αγαπάμε!
Οι δασκάλες σας
Παρασκευή Λυγκώνη, Γιάννα Κουτρουλάρα και Τασιάνα Τσιάκου
«Η μέρα που θεός δημιούργησε την ΕΛΠΙΔΑ, ήταν πιθανότατα η ίδια μέρα που δημιούργησε την άνοιξη…!»
Bernard Williams