Προγραμματισμός για το σχολικό έτος 2023-2024

Ο Προγραμματισμός του 77ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης για το σχολικό έτος 2023-2024 εστιάζει στους Άξονες:

  • “Σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών”.  
  • Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις” 

 

Οι τίτλοι των σχεδίων δράσης που θα υλοποιηθούν την τρέχουσα σχολική χρονιά είναι:

  • «Αγαπώ, σέβομαι, προστατεύω, ακούω, μαθαίνω και ενεργώ.»
  • “Παρακολούθηση προγραμμάτων επιμόρφωσης από το σύνολο των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας” 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 

Οκτώβριος – Νοέμβριος 2023: 5-7 εβδομάδες,  2-3 ώρες εβδομαδιαία

1ος Θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην

ΥΠΟθΕΜΑΤΙΚΗ: Αυτομέριμνα  και πρόληψη -Ψυχική Υγεία

ΤΙΤΛΟΣ: «Το παπάκι πάει», Το χαμόγελο του παιδιού

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

ΜΑΘΗΣΗΣ: Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα

ΖΩΗΣ: Αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση κι ευαισθησία, κοινωνικές δεξιότητες, υπευθυνότητα, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα

ΝΟΥ: Μελέτη περίπτωσης, πλάγια σκέψη, επίλυση προβλημάτων, κατασκευές

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ &ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ: Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας – επικοινωνίας και συνεργασίας

 

Δεκέμβριος 2023 – Ιανουάριος 2024: 5-7 εβδομάδες,  2-3 ώρες εβδομαδιαία

2ος Θεματικός κύκλος “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη “

Υποθέματική : Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος: Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία“.

Γενικός στόχος:

  • Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης
  • Να σέβονται τους άλλους
  • Να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με τρόπο κατανοητό και άμεσο
  • Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση, την κατανόηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας των άλλων
  • Να αντιληφθούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των ατόμων
  • Να διαχειρίζονται αποτελεσματικά συγκρουσιακές καταστάσεις

 

Φεβρουάριος 2024- Μάρτιος 2024: 5-7 εβδομάδες ,  2-3 ώρες εβδομαδιαία

3ος Θεματικός κύκλος:  Φροντίζω το περιβάλλον

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Οικολογική συνείδηση-Κλιματική αλλαγή

ΤΙΤΛΟΣ: «Το παράπονο των ζώων»

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Δεξιότητες μάθησης: Κριτική σκέψη – Επικοινωνία – Συνεργασία- Δημιουργικότητα

Δεξιότητες ζωής:  Αυτομέριμνα,  Ενσυναίσθηση, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα

Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Στρατηγική σκέψη

 

Απρίλιος2024-Μάιος 2024 : 5-7 εβδομάδες ,  2-3 ώρες εβδομαδιαία

4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEM/ Εκπαιδευτική ρομποτική

ΤΙΤΛΟΣ: « STEM και η ΓΗ γυρίζει….»

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

 Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης, Δεξιότητες του νου, Δεξιότητες μάθησης, Δεξιότητες ζωής.

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης, οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας.

Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί  μαθητές  πειραματίζονται και γνωρίζουν με βιωματικό τρόπο.

Ολοκληρώνοντας θα έχουμε την ευκαιρία να εισάγουμε  το  επιδαπέδιο ρομπότ beebot και την κίνηση του στην πίστα του ηλιακού συστήματος .Εκεί τα παιδιά θα μάθουν με παιγνιώδη τρόπο τις αρχές της ρομποτικής.