Καλοκαιρινή γιορτή “Οι Ιππότες των Βιβλίων”
Άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της, κουβαλώντας νέες γνώσεις συναισθήματα και αναμνήσεις!
Αποκορύφομα όλων αυτών των εμπειριών η γιορτούλα μας, που ήταν γεμάτη από εκπλήξεις, τραγούδια και ευχές για καλό καλοκαίρι και κατευόδια για τους μαθητές μας που πάνε με τη νεα χρονιά στο δημοτικό.
Δραστηριότητες 3ου τριμήνου- Ολοκλήρωση σχεδίου δράσης
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικού έτους 2024-2025
Τα παιδιά μας ραπάρουν … και συμβουλεύουν!!!
Καλοκαιρινή γιορτή: Οι Ιππότες των βιβλίων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.
Με αφορμή τα βιβλίο “Καλώς τον κ. Κοκ” και “Ο φίλος μου ο ποδηλατακιας”
συζητήσαμε για τη σημασία τον κανόνων του Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας για την ασφάλεια μας.
Παρατηρήσαμε τα διαφορετικά σχήματα και χρώματα των οδικών σημάτων και μάθαμε τους συμβολισμούς τους. (Προειδοποίηση, απαγόρευση, κίνδυνο κλπ).
Μάθαμε για τους συμβολισμούς των χρωμάτων στο φωτεινό σηματοδότη, τι είναι διάβαση και ποιος είναι ο ρόλος του τροχονόμου και το παίξαμε βιωματικά στην τάξη μας.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την παρουσία της ομάδας Λυρικός Μικρός πλανήτης και τη δράση: ‘’Πού πας; Κράνος έβαλες;’’, όπου τα παιδιά δραματοποίησαν ένα παραμύθι και στη συνέχεια ανά ομάδες σχεδίασαν τα δικά τους σχήματα και συναρμολόγησαν και ομαδοποίησαν τα σήματα του κ.ο.κ.
Αξιοποιήσαμε τα παρακάτω φύλλα εργασίας
Έκδοση βιβλίου: Τα γενέθλια της Μπίζυ!
Μια πολύ όμορφη συνεργατική δράση που έγινε στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης μας για τη φιλαναγνωσία, ήταν η συγγραφή και η εικονογράφηση ενός παραμυθιού με θέμα τη μέλισσα.
Ο συντονισμός έγινε με τη βοήθεια της κ. Λιάνας Δενεζάκη, συγγραφέως και εικονογράφου παιδικών βιβλίων, διαδικτυακά. Αφού αποφασίσαμε το περιεχόμενο και το όνομα της πρωταγωνίστριας (Μπίζυ), τα παιδιά μέσα από κατάλληλες ερωτήσεις δημιούργησαν την πλοκή της ιστορίας.
Στη συνέχεια αφού χωρίσαμε το κείμενο σε σκηνές, τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες εικονογράφησαν τους ήρωες και τα διακοσμητικά στοιχεία του βιβλίου και ιδού….. το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό!!!!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα της κ. Δανεζάκη για το άψογο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα!
Υ.Γ. το βιβλίο τυπώθηκε σε 52 αντίτυπα
Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία 1. Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική, Οι Μικροί εξερευνητές.
ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Ολοκληρώσαμε το ταξίδι μας στα μνημεία της Ευρώπης. Το θέμα άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά και όταν κατάλαβαν ότι πλησιάζει στο τέλος του, θέλανε να γνωρίσουμε και άλλα μνημεία. «Στη Ρωσία κυρία δε θα πάμε;»
Ένα υπέροχο θέμα με προεκτάσεις σε έννοιες μαθηματικών, γεωγραφίας, ιστορίας, αρχιτεκτονικής, συμμετρίας, ρομποτικής κατασκευών, καλλιτεχνικής έκφρασης κλπ.
Η έννοια του μνημείου χρειάστηκε να αποσαφηνιστεί από την αρχή καθώς τα παιδιά δεν αντιλαμβάνονταν τον ορισμό του.
Με καθοδηγούμενες ερωτήσεις και παραδείγματα στη συνέχεια έγινε αντιληπτό ότι μνημείο είναι: το γλυπτό, η στήλη, η αρχιτεκτονική κατασκευή που δημιουργείται προς τιμή ενός προσώπου ή για να θυμίζει κάποιο σημαντικό γεγονός. Μεμονωμένο οικοδόμημα ή σύνολο οικοδομημάτων που διασώθηκε από παλιότερη ιστορική περίοδο και θεωρείται σημαντικό από άποψη αρχαιολογική, ιστορική ή αισθητική. Πηγή: https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF
Τα μνημεία με τα οποία ασχοληθήκαμε αναλυτικότερα είναι 1. Ο Παρθενώνας, 2. Ο Πύργος του Άιφελ, 3. Το Big Ben, 4. To Κολοσσαίο .

Με αφορμή τον Πύργο του Άιφελ γνωρίσαμε την ένοια της συμμετρίας.
Με τη δασκάλα των Αγγλικών μιλήσανε για για το Big Ben και μάθανε επιπλέον πληροφορίες ενώ κάναμε και αυτό το εικαστικό έργο.
Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε στα παιδιά το Κολοσσαίο, με το μέγεθος, τους χώρους του , αλλά και τη χρήση του.
- η Bee Bot ταξιδεύει
- Βρίσκω το όνομα του μνημείου και το τοποθετώ
Σχετικά ψηφιακά παιχνίδια που αξιοποιήσαμε
Ήρθ’ ο Λάζαρος ήρθαν τα Βάγια….
Όμορφη που είναι η παράδοσή μας!
Σήμερα με τα παιδιά αναβιώσαμε το έθιμο των καλάντων του Λαζάρου!
Το Σάββατο του Λαζάρου (το Σάββατο πριν από την Κυριακή των Βαΐων) τα παιδιά γυρίζουν τα σπίτια και τραγουδούν τα ειδικά κάλαντα (Λαζαρικά) σε διάφορες παραλλαγές, που εξιστορούν την «εκ νεκρών έγερση» του Λαζάρου.
Τελειώνοντας το τραγούδι τους τα Λαζαράκια, όπως αποκαλούνται οι καλαντιστές της ημέρας, συνεχίζουν με ευχετικούς και επαινετικούς στίχους για το σπίτι και δέχονται ως φιλοδώρημα αυγά που τα τοποθετούν σ’ ένα στολισμένο καλαθάκι (σε κάποιες περιοχές φρούτα, κουλουράκια ή χρήματα). Τον Λάζαρο τραγουδούν κυρίως κορίτσια σχολικής ηλικίας, τα οποία αποκαλούνται λαζαρίνες, λαζαρίτσες, λαζαρούδισσες κ.α.
Γενικότερα, το Σάββατο του Λαζάρου λαμβάνει χαρούμενο χαρακτήρα, καθώς η έγερση του Λαζάρου προαναγγέλλει την Ανάσταση του Χριστού.Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/584/174 © SanSimera.gr
Με στολισμένο το ομοίωμα του Λαζάρου, τον Σταυρό, καλαθάκια με λουλούδια που συμβολίζουν την αναγέννηση της φύσης και μουσικά όργανα ,είπαμε τα κάλαντα στο γειτονικό Νηπιαγωγείο και στους γονείς και συγγενείς των μαθητών μας!
Ευχαριστουμε τους γονείς για την προσφορά τους σε λουλούδια, λαζαράκια και πασχαλινά αυγά γιατί μας βοηθούν να κρατάμε τις παραδώσεις του τόπου μας ζωντανες!































