Στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning με τίτλο “Stem στην κουζίνα…Stem τροφών…” ασχοληθήκαμε με την ανασκαφή μπισκότων. Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητας επιδιώξαμε να εισάγουμε τα παιδιά στο ρόλο του αρχαιολόγου προσομοιώνοντας τη διαδικασία της ανασκαφής με τη χρήση ενός μπισκότου. Το μπισκότο αναπαριστούσε το χώμα (σκάμμα) και οι σοκολατένιες σταγόνες τα ευρήματα (αντικείμενα).
Μικροί αρχαιολόγοι εν δράσει…
Κάθε παιδί πήρε μια χαρτοπετσέτα, δυο οδοντογλυφίδες, ένα μπισκότο και ένα φύλλο καταγραφής. Τα παιδιά παρατήρησαν το σοκολατένιο μπισκότο και ζωγράφισαν τη μπροστινή και την πίσω όψη του μπισκότου στο φύλλο καταγραφής. Μετά έκαναν μια πρόβλεψη για το πόσες σταγόνες σοκολάτας περιέχει το μπισκότο. Αργότερα πήραν τα εργαλεία του αρχαιολόγου ( οδοντογλυφίδες ) και άρχισαν την ανασκαφή. Προσοχή…οι σταγόνες σοκολάτας έπρεπε να αφαιρεθούν χωρίς να σπάσει το μπισκότο. Όταν αφαίρεσαν όλα τα ευρήματα ( σταγόνες σοκολάτας) τα καταμέτρησαν και σύγκριναν τον αριθμό που βρήκαν σε σχέση με την αρχική τους πρόβλεψη. Οι αριθμοί των ευρημάτων καταγράφηκαν στο φύλλο εργασίας, συγκρίθηκαν και επαλήθευσαν ή όχι την αρχική πρόβλεψη.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ-ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΜΠΙΣΚΟΤΟΥ
ΑΝΑΣΚΑΦΗ ΜΠΙΣΚΟΤΟΥ
ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ
Δημιουργός φύλλου καταγραφής: Νίκη Κάντζου