Επέτειος 25ης Μαρτίου 1821
Η επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 ήταν μια όμορφη ευκαιρία για τα παιδιά να μάθουν για την ελληνική ιστορία και παράδοση μέσα από δραστηριότητες όπως η δημιουργία ελληνικών σημαιών, η ανάγνωση παραμυθιών και ιστοριών για την Επανάσταση του 1821, και οι μικροί μαθητές να συμμετέχουν σε χορούς και τραγούδια που εκφράζουν την υπερηφάνειά τους για την Ελλάδα.
Επίσης, μιλήσαμε για τις αντιθέσεις της ειρήνης και του πολέμου. Τα παιδιά ζωγραφίσαν για την “ειρήνη” με φωτεινά χρώματα, ευχάριστα πρόσωπα και εικόνες που συμβολίζουν αυτή, ενώ για τον “πόλεμο” χρησιμοποιήσαν σκοτεινά χρώματα, εικόνες με ανησυχία και λύπη, που αντιπροσωπεύουν τις αντιφάσεις και τις συνέπειες του πολέμου.
Φυσικά, βρήκαμε την ευκαιρία να κλείσουμε με μια παρέλαση των παιδιών στην όμορφη αυλή μας!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΕΛΛΑΔΑ!!!
Απόκριες στο σχολείο μας!
Μαζί με το Μάρτιο και την Άνοιξη αυτή τη χρονιά, ήρθαν παρέα και οι Απόκριες! Μεγάλος ο ενθουσιασμός στο σχολείο μας!
Συζητήσαμε για το τι ακριβώς γιορτάζουμε τις Απόκριες, τα ήθη και τα έθιμα στη χώρα μας. Μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα και την έναρξη της Σαρακοστής.
Την Τσικνοπέμπτη τη γιορτάσαμε, φορώντας τις πιτζάμες μας και παίζοντας δημιουργικά και διασκεδαστικά παιχνίδια!
Οι τάξεις μας άρχισαν, αυτές τις μέρες, να παίρνουν πολύ χρώμα με τις αποκριάτικες δημιουργίες μας. Στολίσαμε με μάσκες και χρωματιστές κατασκευές το σχολείο μας. Δημιουργήσαμε ονειροπαγίδες με αφορμή τα καπέλα των Ινδιάνων την πρώτη εβδομάδα, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο άρθρο, και συνεχίσαμε με αποκριάτικες κορνίζες και κλόουν! Φυσικά δεν παραλείψαμε να δημιουργήσουμε και μοναδικούς χαρταετούς!
Με την Εκπαιδευτικό της Αγγλικής Γλώσσας δημιουργήσαμε όμορφες μάσκες ζώων, επιλέγοντας τα παιδιά το ζωάκι, που επιθυμούσαν…
Την τελευταία μέρα πριν το τριήμερο της Αποκριάς ήρθαμε στο σχολείο με τις στολές μας. Κάναμε… μαγικά με ενδιαφέροντα πειράματα και ζωγραφική προσώπου στα παιδιά! Γνωρίσαμε το έθιμο με το γαϊτανάκι στην αυλή του σχολείου μας και παίξαμε παιχνίδι με πινιάτα. Όλα αυτά, με την πολύτιμη βοήθεια δύο συναδέλφων, που επισκέφθηκαν το σχολείο μας και τις ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό!
Τα παιδιά το χάρηκαν και το διασκέδασαν πολύ!
Καινούριος μήνας, νέα εποχή!
Αποχαιρετώντας το Φθινόπωρο και το Χειμώνα
Οι 2 κρύες εποχές του χρόνου μας έφτασαν στο τέλος τους. Κάνοντας μια ανασκόπηση σε αυτές, θα λέγαμε πως βρήκαμε την αφορμή να μάθουμε, να παρατηρήσουμε αλλά και να δημιουργήσουμε σχετικά με αυτές και τα στοιχεία τους.
Μας δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσουμε τους μήνες της καθεμιάς εποχής, τις αλλαγές που δημιουργήθηκαν στο περιβάλλον με τα καιρικά φαινόμενα αλλά και τα χρώματα που τις αντικατοπτρίζουν.
Το Φθινόπωρο μας γέμισε με κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί και καφέ χρώματα τις δημιουργίες μας και τις τάξεις μας! Φυσικά, δεν έλειψαν οι αναφορές και οι δημιουργίες μας σχετικά με τα φρούτα του Φθινοπώρου!
Παρατηρήσαμε τις βροχερές μέρες, εξερευνήσαμε τα στοιχεία και τα αποτελέσματα αυτών και διακοσμήσαμε το σχολείο μας σχετικά…
Ο Χειμώνας, από τη μεριά του, μας έδωσε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε, τι συμβαίνει στη φύση αυτές τις παγωμένες μέρες του χρόνου.
Συζητήσαμε για τις έννοιες, ζεστό–κρύο, και κάναμε σχετικές εργασίες…
Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και φυσικά δεν παραλείψαμε να «φέρουμε» στο σχολείο μας τις αρκούδες με τη σπηλιά τους με το δικό μας μοναδικό τρόπο! Συζητήσαμε για τα ρούχα τα οποία φοράμε τις κρύες μέρες και με αφορμή αυτό, με ένα όμορφο τζάκι φτιαγμένο από χαρτόνι και τέμπερες, κάναμε το σχολείο μας ακόμα πιο ζεστό!
Με αφορμή τα στοιχεία του Χειμώνα δημιουργήσαμε εργασίες με βασικά στοιχεία το χιόνι και τους πάγους. Φυσικά, μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τα ζώα του Βόρειου και του Νότιου Πόλου και να κάνουμε σχετικές δραστηριότητες…
Το συνδυάσαμε με το θέμα της «Οικογένειας» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, το οποίο το δουλέψαμε εκείνο το διάστημα κι έτσι τα παιδιά έκαναν μια όμορφη ομαδική δουλειά, δημιουργώντας οικογένειες με ζώα των Πόλων και άλλες ομαδικές εικαστικές δημιουργίες.
Επιλέον, με αφορμή τις απορίες των παιδιών, μιλήσαμε για τα φρούτα του Χειμώνα.
Τέλος, δε μπορούσαμε να μην κάνουμε μια αφιέρωση στις Αλκυονίδες μέρες, αφού ήρθαν για να μας «μπερδέψουν» με αυτές τις ηλιόλουστες μέρες μέσα στην πιο κρύα εποχή του χρόνου!
Βιβλία, βιβλία, βιβλία!!!
Όπως είναι γνωστό, είναι πολύ σημαντική και ωφέλιμη η επαφή των παιδιών με τα βιβλία από μικρή ηλικία.
Αρχικά, διαβάζοντας στα παιδιά παραμύθια, τους δίνεται η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τον προφορικό λόγο και αναπτύσσονται οι δεξιότητες κατανόησης αυτού. Μέσω της δημιουργικής αφήγησης των βιβλίων, αναπτύσσουν τη φαντασία τους και την κριτική τους σκέψη. Επιπλέον, η επαφή με τις ιστορίες των παραμυθιών έχει θετικές επιδράσεις στον ψυχικό και κοινωνικό τους κόσμο και αναπτύσσεται η ενσυναίσθησή τους, καθώς ταυτίζονται με τις καταστάσεις και τους ήρωες και τους δίνεται η δυνατότητα να εκφράσουν συναισθήματα και να “δούνε μέσα από τα μάτια” αυτών. Σημαντικό είναι να αναφερθεί, πως είναι εξίσου ωφέλιμο το να επεξεργάζονται τα βιβλία και με το δικό τους τρόπο, καθώς έρχονται σε επαφή με τις εικόνες αλλά και το γραπτό λόγο μέσω της παρατήρησης και φυσικά με το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα βιβλία και τα μέρη αυτού.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος ξεκινήσαμε στο σχολείο μας τη δράση της δανειστικής βιβλιοθήκης! Κάθε εβδομάδα τα παιδιά επιλέγουν το βιβλίο που θα δανειστούν για να επεξεργαστούν και να διαβάσουν στο σπίτι με την οικογένειά τους. Επιστρέφοντας αυτό, τους δίνεται η δυνατότητα να φέρουν μαζί μια μικρή ζωγραφιά, με σκοπό να μας εκφράσουν με το δικό τους τρόπο τις εντυπώσεις από το βιβλίο που επέλεξαν.
Σε αυτή την όμορφη δράση, είχαμε την ευκαιρία να έχουμε συντροφιά τα “ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ“!!! Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα, το οποίο μεταφέρει σε δημόσια Δημοτικά και Νηπιαγωγεία όλης της Ελλάδας μικρές κινητές βιβλιοθήκες. Τα βιβλία έρχονται μέσα σε μια μικρή βαλίτσα και παραμένουν για 4 εβδομάδες σε κάθε σχολείο. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν, με σκοπό να εμπλουτιστεί η βιβλιοθήκη των τάξεων, η δράση της δανειστικής βιβλιοθήκης και διάφορες άλλες δραστηριότητες.
Να σημειωθεί, πως τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ δημιουργήθηκαν το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία “Η ΠΡΥΝΑ” με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α΄Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.
Η βαλίτσα έφτασε στο σχολείο μας παρέα με μια όμορφη αφίσα, την οποία δημιούργησαν τα παιδιά του προηγούμενου σχολείου, που την είχαν συντροφιά. Έτσι κι εμείς με τη σειρά μας, αφού εμπνευστήκαμε από τα βιβλία που μας στάλθηκαν, δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα και την αφήσαμε μαζί με τη βαλίτσα, η οποία θα συνεχίσει το ταξίδι της στο επόμενο σχολείο!
“Αν θέλετε το παιδί σας να γίνει έξυπνο, διαβάστε του παραμύθια. Αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο, διαβάστε του περισσότερα παραμύθια.”
ALBERT EINSTEIN
Ένα θεατρικό δρώμενο με πολλή μουσική στο σχολείο μας!
Είναι αλήθεια, πως η μουσική και το τραγούδι είναι αγαπημένα στοιχεία πολλών ανθρώπων και ειδικά των παιδιών. Αυτό αποδείχτηκε για άλλη μια φορά μέσα από ένα όμορφο μουσικο-θεατρικό δρώμενο, που είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν, να ακούσουν και να επεξεργαστούν διάφορα μουσικά όργανα (πνευστά, έγχορδα, κρουστά). Κατά τη διάρκεια αυτής της ιδιαίτερης και όμορφης παράστασης τα παιδιά συμμετείχαν ταυτόχρονα και όλα μαζί. Χόρεψαν και διασκέδασαν και αυτό ήταν κάτι που φάνηκε σε μεγάλο βαθμό.
Τέλος, με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο συνδέθηκε όλο αυτό με το θέμα της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ που επεξεργαστήκαμε το τελευταίο διάστημα…
Πώς;;
Δημιουργώντας μουσικά όργανα και συγκεκριμένα, κλακέτες, με ανακυκλώσιμα υλικά!
Έρχονται τα Χριστούγεννα!
Μπαίνοντας ο Δεκέμβριος παρέα με το Χειμώνα, το σχολείο μας σιγά σιγά έπαιρνε χρώματα και όψεις χριστουγεννιάτικες!
- Με αφορμή συζητήσεις που άνοιγαν τα παιδιά πάνω σε αυτό, μιλήσαμε για το τι ακριβώς γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα. Κάναμε σχετικές δραστηριότητες, ακούσαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια, είδαμε βίντεο με την ιστορία της γέννησης του Χριστού και διαβάσαμε σχετικά παραμύθια. Επίσης, εμπλουτίσαμε τις γωνιές της βιβλιοθήκης με χριστουγεννιάτικα παραμύθια, με σκοπό να μπορούν τα παιδιά ελεύθερα και με το δικό τους τρόπο, να τα παρατηρήσουν και να τα επεξεργαστούν.
- Δημιουργήσαμε κάρτες, χριστουγεννιάτικα στολίδια, σελιδοδείκτες και διακοσμήσαμε με τα παιδιά τις τσάντες μέσα στις οποίες παρέλαβαν τις κατασκευές τους.
- Ετοιμάσαμε μοναδικές ομαδικές εργασίες, οι οποίες διακοσμούσαν μέρα με τη μέρα τις τάξεις μας και το αποτέλεσμα ήταν κάτι περισσότερο από εντυπωσιακό!
- Φυσικά, δε γινόταν να μη δημιουργήσουμε τα δικά μας ημερολόγια, με σκοπό να τα έχουν τα παιδιά για το νέο έτος.

- Με την Εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας μάς δόθηκε η ευκαιρία να διερευνήσουμε με τα παιδιά, πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα και σε χώρες, όπου μιλούνε την Αγγλική Γλώσσα και να δημιουργήσουμε σχετικές κατασκευές.
- Ετοιμάσαμε στολίδια από πηλό με σκοπό να τα πάμε στην Κουνδούρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγίου Νικολάου Κρήτης και να στολίσουμε το δέντρο τους όλοι μαζί!
Κάναμε επίσκεψη, λοιπόν, στην Κουνδούρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη και εκεί μας υποδέχτηκε η κυρία Ειρήνη, η οποία αφού μας έδειξε το χώρο της βιβλιοθήκης και μας είπε λίγα λόγια γι΄αυτή και τη λειτουργία της, μας διάβασε ένα υπέροχο παραμύθι με τίτλο: “Ένα δώρο για τον καθένα” (συγγραφέας: Black Birdie). Στη συνέχεια, φτιάξανε τα παιδιά επιπλέον στολίδια από χαρτί κατεστραμμένων βιβλίων και τα τοποθέτησαν μαζί με τα στολίδια, που φτιάξαμε στο σχολείο στο δέντρο της βιβλιοθήκης!
Εδώ, είναι σημαντικό να σημειωθεί, πως η συγκεκριμένη βιβλιοθήκη έχει μια μεγάλη ποικιλία βιβλίων όχι μόνο για ενήλικες αλλά και για παιδιά. Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα της (http://koundourios.elidoc.gr/cgi-bin/koha/opac-library.pl), μπορείτε να κάνετε εγγραφή και στη συνέχεια να επικοινωνήσετε με τη βιβλιοθήκη με σκοπό να σας ενεργοποιήσουν το λογαριασμό και να πηγαίνετε, όποτε θέλετε με τα παιδιά να αναζητάτε και να δανείζεστε βιβλία.
Ευχαριστούμε πολύ την Κουνδούρειο Βιβλιοθήκη για την υπέροχη αυτή δράση…
- Τέλος, μας έκανε επίσκεψη στο σχολείο ο Άγιος Βασίλης παρέα με ένα από τα ξωτικά του, κάνοντας στα παιδιά ζωγραφική προσώπου και μοιράζοντας δώρα. Τους ευχαριστούμε πολύ και τους δύο! Τα παιδιά το διασκέδασαν και το ευχαριστήθηκαν πολύ!
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!
Πάμε ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ 2023-2024
Στο πλαίσιο της δημοτικής πλατφόρμας για την επιβράβευση της ανακύκλωσης Followgreen https://followgreen.gr/agiosnikolaoscrete, ο Δήμος μας διοργανώνει για τη σχολική χρονιά 2023-2024 Σχολικό Μαραθώνιο «Πάμε Ανακύκλωση», σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου, την Creta Recycling και την ΑΦΗΣ Α.Ε. .
Το σχολείο μας συμμετέχει στο Μαραθώνιο με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών του και των οικογενειών τους γύρω από την ανακύκλωση και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί ξεκινάμε να ανακυκλώνουμε χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο και μπαταρίες, σε ειδικούς χάρτινους κάδους που παραδόθηκαν από την εταιρία και έχουν τοποθετηθεί σε χώρους μέσα στο σχολείο μας.
Από 1/12/2023 έως τον Ιούνιο 2024 “Πάμε Ανακύκλωση”!
Η επίδοση των σχολείων μετριέται σε πόντους:
1) ανάλογα με τα κιλά ανακυκλώσιμων υλικών που συγκεντρώνει κάθε σχολείο.
2) ανάλογα με τις δωρεές πόντων προς το σχολείο από φίλους, γονείς/κηδεμόνες/ εκπαιδευτικούς που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα followgreen με email και κωδικό επιλέγοντας ΕΙΣΟΔΟΣ/ΕΓΓΡΑΦΗ.
Παρακαλούμε τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών μας να στηρίξετε την προσπάθεια του σχολείου με τους εξής 2 τρόπους:
1) Να προμηθεύετε τα παιδιά σας με ανακυκλώσιμα υλικά τα οποία με τη σειρά τους θα φέρνουν στο σχολείο.
2) Να δωρίζετε πόντους στο σχολείο μας ή/και σε όποιο άλλο επιθυμούν, αφού εγγραφείτε στην πλατφόρμα.
H επίσημη ανακοίνωση της τελικής κατάταξης των σχολείων θα γίνει με τη λήξη του μαραθωνίου. Όλα τα σχολεία θα επιβραβευθούν για τη συμμετοχή τους σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί από τον Δήμο.
Επιπλέον, τα σχολεία που θα καταλάβουν τις πρώτες θέσεις στην ανακύκλωση, θα λάβουν χρηστικά δώρα για τη διάκριση τους, αλλά και τα σχολεία που θα συλλέξουν τα περισσότερα κιλά σε ανακυκλώσιμα υλικά (χωρίς τον υπολογισμό μαθητών και πόντων δωρεάς).





























