Στην ερώτηση, “τι είναι ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ;”, τα παιδιά απάντησαν τα εξής:
“Κυρία ….δεν ξέρουμε….”
Μιλήσαμε λοιπόν για τη Δημοκρατία και τον αγώνα από τους απλούς ανθρώπους, τους πολίτες, για ελευθερία, δικαιοσύνη και ειρήνη! Μιλήσαμε και είδαμε αποσπάσματα ταινιών για τα ιστορικά γεγονότα του Νοέμβρη του 1973 και των προηγούμενων χρόνων. Ακούσαμε τραγούδια, είδαμε πίνακες ζωγραφικής και κάναμε τις κατασκευές μας για να θυμόμαστε και να τιμούμε τους αγωνιστές της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
- Διαβάσαμε το παραμύθι, « Η κυρά Δημοκρατία», της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου και το αξιοποιήσαμε διδακτικά..
- Μιλήσαμε για τις έννοιες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΔΙΚΤΑΤΟΡIΑ και φτιάξαμε τα σπίτια που θα μπορούσαν να μένουν.
- Παρακολουθήσαμε τα καταπληκτικά εκπαιδευτικά βίντεο για το Πολυτεχνείο… σε animation».
Επίσης, παρακολουθήσαμε το συγκινητικό βίντεο «12410 και 1 τριαντάφυλλα», μια πρωτότυπη προσέγγιση στα γεγονότα του 1973. Μέσα από τα µάτια μιας γάτας «περνά» η εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου κατά της δικτατορίας των συνταγματαρχών στην ταινία. Ο δημιουργός του φιλμ αξιοποίησε πραγματικές λήψεις από τα γεγονότα του Νοεμβρίου του 1973 και τα «δείχνει» μέσα από τα μάτια μιας γάτας που ήταν στο Πολυτεχνείο τη μοιραία νύχτα.
https://youtu.be/VyqJrtRn44k
- Φέτος μας ενέπνευσε το τραγούδι του Μάνου Λοΐζου, “το ακορντεόν”, και φτιάξαμε με τα παιδιά ένα ακορντεόν που τραγουδούσε τη μελωδία της Δημοκρατίας.
- Με αφορμή το τραγούδι, «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», αποφασίσαμε κι εμείς να γράψουμε τα δικά μας συνθήματα σε χαρτί του μέτρου…
- Παίξαμε με τα γράμματα και φτιάξαμε τα συνθήματα των φοιτητών του Πολυτεχνείου: ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
- Κάναμε σειροθέτηση εικόνες από την ιστορία του Πολυτεχνείου και την αναδιηγηθήκαμε.
- Ζωντανέψαμε το Πολυτεχνείο κι εμείς με μια κατασκευή και αφιερώσαμε τα κατακόκκινα γαρίφαλα που ζωγραφίσαμε και κόψαμε στους φοιτητές…
- Ασχοληθήκαμε με κάποια φύλλα εργασίας σχετικά με το Πολυτεχνείο…
- Αφηγηθήκαμε την ιστορία, “Τα μαγικά μαξιλάρια”, του Ευγένιου Τριβιζά, μέσα από ένα όμορφο βίντεο με παιδικές ζωγραφιές, στο οποίο παρουσιάζεται το παραμύθι σε πιο απλοποιημένη μορφή, με σκοπό να γίνει πιο προσιτό σε παιδιά Νηπιαγωγείου.
Συζητήσαμε πάνω σε αυτό με τα παιδιά και τα αφήσαμε να εκφραστούν μέσα από δικές τους ζωγραφιές.
- Διαβάσαμε την ιστορία της “Ντενεκεδούπολης” της Ευγενίας Φακίνου και συζητήσαμε αφήνοντας τα παιδιά να προβληματιστούν πάνω σε αυτή και να εκφράσουν τις δικές τους σκέψεις. Δημιουργήσαμε σε ομαδική εργασία τη δική μας “Ντενεκεδούπολη”.
- Την ημέρα της επετείου του Πολυτεχνείου παρουσιάσαμε την κουκλοθεατρική παράσταση : ”Ντενεκεδούπολη”, της Ευγενίας Φακίνου. Με παραστατικότητα, ζωντάνια και αλληγορικό χαρακτήρα τα παιδιά διδάχτηκαν τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας στη ζωή και το διαδκέδασαν!
«Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται ,διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία»
Ισοκράτης, Αθηναίος Ρήτορας










