Τα ρομπότ στην Υπηρεσία της Ανακύκλωσης.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πανελλήνια ημέρα σχολικού εκφοβισμού
Η μέρα 6 Μαρτιου είναι αφιερωμένη στον σχολικό εκφοβισμό και τα παιδιά μέσα από διάφορες δραστηριότητες γνώρισαν τι είναι φαινόμενο της σχολικής βίας(σωματική, λεκτική ή και ψυχολογική) και πως αντιμετωπίζεται.Αφου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο με την ιστορία του Oliver Button,το αναλύσαμε, μιλήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων και “παίξαμε”με ρόλους διάφορα πιθανά σενάρια σχολικού εκφοβισμού και τους τρόπους αντιμετώπισης τους Κυριάρχησαν τα συνθήματα “Σταματά Μ ενοχλείς”, “Μιλά τώρα” και “ΟΧΙ στη βία ΝΑΙ στη φιλία”.Επιπλέον φτιάξαμε κατασκευές όπου γράφτηκαν τα συνθηματα αυτά για να τα πάρουν εκτός σχολείου και να διαδώσουν το μήνυμα της ημέρας.Τέλος οι μαθητές όλων των τμημάτων βγήκαν στην αυλή και με τις σχολικές τσάντες σχημάτισαν το γενικό σύνθημα της μέρας “ΟΧΙ ΒΙΑ”!
ANIMATED DRAWINGS και οι αποκριάτικες ζωγραφιές… ζωντανεύουν!!
Εν όψει του αποκριάτικου πάρτυ που θα ακολουθούσε στο τέλος του μήνα,περιγράψαμε, μαντέψαμε με παντομίμα και στο τέλος ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας να φοράει την αποκριάτικη στολή που θα φορέσουμε.Ομως δεν περιμέναμε να μπορούν να ζωντανέψουν κιόλας!!
Με το πρόγραμμα ΑNIMATED DRAWINGS του υπολογιστή δώσαμε “ζωή” και κίνηση στις στολές μας, γίναμε αστείοι μεταμφιεσμένοι χορευταράδες που γέμισαν τον διαδραστικό πίνακα της τάξης και γελάσαμε πολύ!!!
“ΘΕΤΟΝΤΑΣ ΟΡΙΑ” μια ενημερωτική συναντηση
Στο πλαίσιο των δράσεων αξιολόγησης που υλοποιούνται στο σχολείο μας και έχοντας ως στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας με τους γονείς, προσκαλεστηκε ο κ. Ευάγγελος Κωνσταντίνου, ψυχολόγος και υπεύθυνος το κέντρου ψυχικής υγείας ΗΛΙΟΣ,
την ΠΈΜΠΤΗ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ και ώρα 5:30μμ
σε συνάντηση με θέμα ” ΘΈΤΟΝΤΑΣ ΌΡΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ” . Η οριοθέτηση των παιδιών είναι μια διαδικασία που διαρκεί σε όλη μας τη ζωή, συνοδεύεται από λάθη , αλλά τα παιδιά την έχουν ανάγκη.
Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και οι γονείς είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα που τους απασχολούν γύρω από το θεμα στον κ . Κωνσταντίνου και μοιράστηκαν εμπειρίες που εμπλούτισαν την ενημέρωση προς όφελος όλων των συμμετοχόντων.Στη συνάντηση συμμετείχαν και γονείς από το 4ο ΝΓ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, το οποίο ανταποκρίθηκε στην προσκλησή μας.
Ευχαριστούμε τον κ.Κωνσταντίνου για την ανταπόκριση στο αιτημά μας και την καθοριστική του ενημέρωση γύρω από ένα θεμα που απασχολεί πολλούς γονείς κι εκπαιδευτικούς στις μέρες μας.
Παιδαγωγικά αποκριάτικα παιχνίδια
Γλωσσικό παιχνίδι με το beebot
Επιδαπέδιο παιχνίδι φωνολογικής ανάπτυξης.
Οδήγησε το beebot σε όποιο γράμμα θέλεις ή χρησιμοποίησε το ζάρι και βρες μία αποκριάτικη στολή που ξεκινάει από τη φωνούλα αυτή.

Βρες τη διαδρομή, στόλισε τα μπαλόνια του κλόουν

Βάλε τη μύτη του κλόουν με τα μάτια κλειστά

Γλωσσική δραστηριότητα με θέμα τις απόκριες
Δημιουργία παραμυθιού με την παρουσίαση των στολών.
Η παρέλαση των παιδιών με τις στολές μας έδωσε την έμπνευση να ταξιδέψουμε μαζί τους στον κόσμο του παραμυθιού. Εντάσσοντας το θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, αφού ομαδοποίησαν τις στολές τους , έγραψαν τη δική τους ιστορία, αποδίδοντάς την θεατρικά. Εφαρμόζοντας και τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, όλα τα παιδιά βρήκαν το ρόλο τους, σύμφωνα με τις ανάγκες τους και τις επιθυμίες τους.


Ο Γ….. ο καπετάνιος έχει μια αποστολή. Το κράτος του ποτέ ποτέ , εκεί όπου ζουν οι βασιλιάδες οι βασίλισσες οι πρίγκιπες και οι πριγκίπισσες τον διέταξε να μεταφέρει με το πλοίο του τρεις βασιλοπούλες στη χώρα των πάγων., για να συναντήσουν ….άκουσον άκουσον.. τη βασίλισσα των παγων. Τι περίεργες επιθυμίες έχουν αυτοί οι βασιλιάδες!!!!!Ο καπετάνιος είχε στην ομάδα του και τη μαγειρισσα Σ…… η οποία όλη μερα μαγείρευε χαρουμενόπιτες, αγαποφαγητα, πιάτα με όμορφα συναισθήματα, χαμογελαστά ψωμιά, γλυκοφατσούλες φασολάκια που χόρευαν και άλλα πολλά . Για να αρχίσει το ταξίδι και να είναι γλυκό γλυκό, έφτιαξε το πιο περίτεχνο πολυχρωμο γλυφιτζουρι για να υποδεχτεί τους επιβάτες και το έστησε στην είσοδο του πλοίου. Ο καπετάνιος εκτός από τη μαγειρισσα της χαράς είχε και τη γατούλα του, την Α…………… ,που δεν την αποχωριζόταν ποτέ. …. Οι βασιλοπούλες, η Α……., η Α….. και η Κ…………., ανέβηκαν στο πλοίο χαρούμενες . Δεν μπόρεσαν βέβαια να αποχωριστούν κάποια από τα παιχνίδια τους γι αυτό και πήραν μαζί τους τις κούκλες τους τις μίνι, την Α……….. και την Γ……, καθώς και την πασχαλίτσα Ρ…., για να παίζουν όσο ταξίδευαν. Αφού όλοι οι επιβάτες τακτοποιήθηκαν στις θέσεις τους, ο καπετάνιος έβαλε μπρος τις μηχανές και με τα κυάλια του παρατηρούσε πολύ προσεκτικά τη θαλασσα μη τυχόν και κάποιο παγόβουνο εμφανιστεί. Ξαφνικά , μακριά στον ορίζοντα βλέπει ένα καράβι με μαύρα πανιά . Όσο πλησιαζε τόσο γινόταν πιο ξεκάθαρο ότι ήταν ένα επικίνδυνο καράβι. Δεν άργησε να καταλάβει ότι ήταν ένα πειρατικό καράβι. Οι τρεις πειρατές πηγαινοερχοντουσαν στο κατάστρωμα κοιτάζοντας κι εκείνοι με τα κυάλια τους προς το μέρος του πλοίου. Ανάμεσα τους ο καπετάνιος διεκρινε μια μικρή μάγισσα με μαύρο ψηλό καπέλο και μια σκούπα στο χέρι της. Αμέσως δίνει την εντολή να σημάνει συναγερμός . Έπρεπε να βρουν λύση να σωθούν. Τι θα έκαναν αν οι πειρατές ανέβαιναν στο πλοίο;;; Η μαγείρισσα άρχισε να φτιάχνει όσες πιο πολλές χαρουμενόπιτες μπορούσε , καθώς και χαμογελοψωμα, και πιάτα με φοβοδιωχτες και παγιδοτρομαρες, με μεγάλη ταχύτητα μήπως και καταφέρει να διώξει το φόβο και την ανησυχία . Η γάτα του κρύφτηκε πίσω από μια κουρτίνα κι έκλαιγε νιαουριζοντας ενώ οι βασιλοπούλες είχαν πάρει αγκαλιά τα παιχνίδια τους και χώθηκαν κάτω από μια κουβέρτα. Το πειρατικό καράβι πλησίαζε απειλητικά το πλοίο, όταν άρχισε να φυσάει ένα αεράκι που σιγά σιγά δυνάμωνε με αποτέλεσμα να το αναγκάσει να αλλάξει πορεία και να το απομακρύνει για λίγο.Όμως το αεράκι σιγά σιγά δυνάμωσε, έγινε δυνατός βοριάς που σηκωσε ψηλά κύματα κι έκανε μεγάλη φουρτούνα στη θάλασσα. Το πειρατικό καράβι χτυπιοταν σαν καρυδότσουφλο πάνω στα κύματα και οι πειρατές ζήτησαν απεγνωσμένα τη βοήθεια της μικρής μάγισσας για να σωθούν. Κι αυτή κάλεσε αμέσως , τους σούπερ ήρωες , τον σούπερ Μάριο και τον πάουερ Ρέιντζερ οι οποίοι πέταξαν αμέσως πάνω από τα δύο πλοία για να τα σώσουν. Ο σούπερ Μάριος έδεσε πολυ σφιχτά τα πανιά του καραβιού και πέταγε γύρω τους προσέχοντας μη λυθούν. Δίπλα στον καπετάνιο στάθηκε ο πάουερ Ρέιντζερ κρατώντας σταθερά το πηδάλιο του καραβιού για να μη βυθιστεί. Και στα δύο πλοία όλοι μαζί προσπαθούσαν να τα κρατήσουν στην επιφάνεια. Στο σημείο έφτασε αμέσως και η μικρή γοργόνα που βλέποντας τα τεράστια κύματα και τον κίνδυνο άρχισε να χτυπάει με την ουρά της τη θάλασσα να σταματήσει την τρικυμία και να φυσάει δυνατά κόντρα στον άνεμο διώχνοντας τον μακριά.Μετά από αρκετή ώρα η θάλασσα ηρέμησε και μια όμορφη γαλήνη επικρατούσε παντού γύρω. Ήταν όλοι ανακουφισμένοι. Είχαν σωθεί. Το πειρατικό καράβι πλησίασε το πλοίο του καπετάνιου ομως όχι απειλητικά.. αλλά με φιλική διάθεση . Ο φόβος του κινδύνου μαλάκωσε τις ψυχές τους και πλέον θέλουν να είναι οι καλοί πειρατές και να κάνουν όμορφα πράγματα. Ανέβηκαν όλοι στο πλοίο και τότε η μικρή μάγισσα σκέφτηκε να τους κάνει ένα δώρο. Με τη μαγική της σκούπα τους πήγε ένα ταξίδι στο διάστημα και μάλιστα σε ένα διαστημικό Σταθμό όπου ζούσε ο αστροναύτης Ι………. . Από εκεί θαύμασαν τους πλανήτες και τα αστέρια.παρατηρησαν τους αστερισμούς και τις Νεφέλες το φεγγάρι και είδαν από μακριά τη γη μας. Στη συνέχεια πάλι με τη μαγική της σκούπα τους κατέβασε ξανά στη γη και προσγειώθηκαν σ ένα γήπεδο όπου ο Μέσι επαιζε σε αγώνα ποδοσφαίρου. Όλοι κάθισαν στις κερκίδες να τον θαυμάσουν. Στις κερκίδες γνώρισαν και τον Τ…….οποίος παρακολουθούσε τον αγώνα και μετρούσε τα γκολ μιας και είναι άσσος στα μαθηματικά.
Εδώ κάπου το ταξίδι τελειώνει.Μπορεί να μην κατάφεραν να δουν τη βασίλλισσα των πάγων, απέκτησαν όμως καινούργιους φίλους και είδαν μαζί υπέροχα πράγματα. Κι ένας ένας αφού χαιρέτησε τους φίλους του πήρε το δρόμο για το σπίτι του, να ξεκουραστεί.
Οι απόκριες και οι ρίζες τους
Οι ελληνικές απόκριες έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα και συνδέονται άμεσα µε την λατρεία του Θεού Διονύσου.Αυτή η δημοφιλής παράδοση προέρχεται από τις τελετουργίες των αρχαίων Ελλήνων και τις γιορτές προς τιµή του Διονύσου, θεού του κρασιού και της ευθυμίας. Οι άνθρωποι μεταμφιέζονταν σε σατύρους ή φορούσαν διάφορες μάσκες και ξεχύνονταν στους δρόμους, με τον Διόνυσο να έχει το ρόλο του “Ελευθέριου” και του «Λύσιου» θεού – του Απελευθερωτή θεού, που οδηγεί τον άνθρωπο να παύει για λίγο να είναι ο εαυτός του και να απολυτρώνεται.
Αφού παρακολουθήσαμε τα βίντεο και συζητήσαμε για τις ρίζες της αποκριάς, παρατηρήσαμε τον πίνακα Ο “Μικρός Βάκχος” Θεόφιλου Χατζημιχαήλ που έχει καθίσει σ’ ένα βαρέλι ζαλισμένος από το κρασί που πίνει. Ο μικρός Διόνυσος στεφανωμένος με τσαμπιά από σταφύλια κρατάει ένα σκήπτρο με σταφύλια στο δεξί του χέρι, ενώ με το αριστερό του χέρι σηκώνει ένα ποτήρι κρασί, σα να εύχεται «εις υγείαν». Στον πίνακα αναγράφεται ο τίτλος «Βάκχος,θεός του οίνου, θεός των αρχαίων».Η αποτύπωση του Διόνυσου έγινε από ένα παιδί με το σώμα του.


ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Προβολή του χάρτη της Ελλάδας

ΗΠΕΙΡΟΣ
Πώς το τρίβουν το πιπέρι
Λιποθυμιάρικος-χορός της νύφης

Ο Γανωτζής

Σκούπα Λέρου
-Μήπως είδατε το Μανωλιό
-Ποιον Μανωλιό
-Τον Μανωλιό που κάνει ετσά!

Αποκριάτικο πάρτι
Οι αποκριάτικες δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με ένα ξέφρενο πάρτυ.
Τα παιδιά ντύθηκαν με τις υπέροχες στολές τους..έπαιξαν παιχνίδια ομαδικά,οι γονείς οργάνωσαν τον μπουφέ…και ο καταπληκτικός Ρίκο ο κλόουν έκανε τα μαγικά του κόλπα στα παιδιά !!.Το πάρτυ ολοκληρώθηκε με τραγούδια χορό και σερπαντίνες απολαμβάνοντας όλοι μαζί αυτήν την γιορτινή μέρα!!
Καλή Σαρακοστή!!












- Aμυγδαλιά
- EΡΓΑ eTwinning
- Αγγλικά
- Ανακύκλωση
- ΑΝΟΙΞΗ
- Αξιολόγηση σχολικής μονάδας
- Γιορτές
- Γλώσσα
- Διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Διάστημα και πλανήτες
- Διαχείριση τάξης-Παιδαγωγική Φρενέ
- ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
- Εγγραφές
- Είμαι εγώ!
- Εκπαιδευτικές δράσεις
- Ελεύθερες δραστηριότητες
- Ενημέρωση-εγκύκλιοι
- Εργαστήρια δεξιοτήτων
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025-26
- Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα
- Ζωγράφοι
- Ιανουάριος
- ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
- Μαθηματικά
- Οι μήνες
- Οκτώβριος
- ομαδικές εργασίες
- Ομαδικότητα-συνεργασία
- Ονομαστικές γιορτές -γενέθλια
- παγκόσμιες ημέρες
- ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2023
- ΣΤΕΜ
- Συναισθηματική νοημοσύνη
- ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
- Φθινόπωρο
- Φιλαναγνωσία
- Φυσικές καταστροφές
- Χειμώνας
- Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες

















Πρόσφατα σχόλια