Θα προσέχεις την 💓 καρδούλα μου;;
Διαχείριση συμπεριφοράς
Άνοιξη
Η Άνοιξη μπήκε για τα καλά…κι εμείς δεν θα μπορούσαμε να μη ασχοληθούμε με αυτήν την όμορφη εποχή!!
Μιλήσαμε για όλα όσα μας φέρνει η εποχή … είπαμε παραμύθια και τραγούδια.. είδαμε σχετικά βίντεο, κάναμε γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες..φιλοτεχνήσαμε ομαδικά υπέροχη αφίσα για την Άνοιξη, ζωγραφίσαμε ηλιοτρόπια εμπνευσμένα από τα έργα του Van Gogh !!
Καλώς μας ήρθες Άνοιξη!!
2 Απριλίου Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
Τα παιδικά βιβλία διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των νηπίων, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη:
* Γλωσσική ανάπτυξη:
* Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο.
* Βελτιώνουν την κατανόηση και την έκφραση.
* Ενισχύουν την ικανότητα αφήγησης.
* Γνωστική ανάπτυξη:
* Καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.
* Διευρύνουν τις γνώσεις για τον κόσμο.
* Αναπτύσσουν την κριτική σκέψη.
* Συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη:
* Βοηθούν στην κατανόηση και διαχείριση συναισθημάτων.
* Προωθούν την ενσυναίσθηση και την κοινωνική αλληλεπίδραση.
* Ενισχύουν τη συναισθηματική σύνδεση με τους ενήλικες.
* Προετοιμασία για το σχολείο:
* Εξοικειώνουν με τη δομή του βιβλίου και την έννοια της ανάγνωσης.
* Δημιουργούν θετική στάση απέναντι στη μάθηση.
* Αναπτύσσουν την ικανότητα συγκέντρωσης και προσοχής.
Επιπλέον, η ανάγνωση βιβλίων στα νήπια δημιουργεί μια ευχάριστη και διαδραστική εμπειρία, ενισχύοντας τη σχέση μεταξύ τους.Στις 2 Απριλίου γιορτάσαμε τα γενέθλια του παιδικού βιβλίου με συζήτηση, δημιουργία αφίσας και σελιδοδείκτων για δωράκι.
ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ
Χελιδονίσματα -τα κάλαντα της Άνοιξης
Ένα πανάρχαιο έθιμο, ζωντάνεψαν με τραγούδι και χορό οι μικροί μας μαθητές στην αυλή του σχολείου. Τραγούδησαν κάλαντα της Άνοιξης από τις Σέρρες , τη Θράκη και τη Φθιώτιδα και χόρεψαν όλοι μαζί.
Οι Λαογράφοι τα συνδέουν με τα Αρχαία χελιδονίσματα. Το τραγούδι, μάλιστα, ξεκινάει με τον ίδιο στίχο:
«ήλθε ήλθε χελιδών καλάς ώρας άγουσα, καλούς ενιαυτούς, επί γαστέρα λευκά, επί νώτα μέλιανα…» Το έθιμο πέρασε στους Βυζαντινούς χρόνους, διασώθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, και έφτασαν στις μέρες μας.
Το πρωί της 1ης Μαρτίου τα παιδιά (αγόρια και κορίτσια),κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα της χελιδόνας πλημμυρίζουν τους δρόμους τραγουδώντας: «Χελιδόνα έρχεται απ’την Μαύρη θάλασσα….» και μοιράζουν τους γνωστούς «Mάρτηδες» (στριφτό νήμα από κόκκινη και άσπρη κλωστή) για να μη μας «πιάνει» ο Μάρτης. Που σημαίνει ότι οι αχτίδες του Μαρτιάτικου ήλιου είναι τόσο καυτές που κινδυνεύουμε να μαυρίσουμε. Και δεδομένου στην παράδοση ότι οι γυναίκες έπρεπε να είναι «αφράτες» και «άσπρες» σαν το γάλα, έπρεπε να φυλαχθούν.
Η αυλή του νηπιαγωγείου μας ήταν για άλλη μια φορά ο τόπος που τα παιδιά γιόρτασαν τα χελιδονίσματα και παρουσίασαν το δρώμενο στους γονείς. Η αυλή ο τόπος έκφρασης των μαθητών μας!
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ
Με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου δημιουργήθηκε στο χώρο του σχολείου σε συνεργασία με τους γονείς ΜΟΥΣΕΙΟ λαικής τέχνης και πολιτισμού. Η θεματολογία του Μουσείου φέρνει τα παιδιά σε επαφή τόσο με τον πολιτισμό και την ιστορία του τόπου τους, όσο και με σημαντικές πλευρές της καθημερινής τους ζωής, συνδέοντας τα ενδιαφέροντά τους με τις σχολικές δραστηριότητες.Ένα μουσείο, συλλέγει και προστατεύει το παρελθόν, παρουσιάζει τις μνήμες και τα πειστήριά της στο παρόν και συμβάλλει για τη διαμόρφωση του μέλλοντος. Προάγει και ενθαρρύνει τον διάλογο του παρελθόντος με το παρόν, συνθέτοντας – και ίσως κάποιες φορές, απαντώντας – στους προβληματισμούς για το μέλλον
25η Μαρτίου
Οι προετοιμασίες για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου ξεκίνησαν νωρίς με πλήθος δραστηριοτήτων!
Τα παιδιά γνώρισαν τους ήρωες και τα γεγονότα της επανάστασης μέσα από πίνακες ζωγραφικής, ιστορικά βιβλία, παραμύθια, βίντεο. Έμαθαν για την ζωή τις συνήθειες και τις ενδυμασίες τους. Ζωγράφισαν σημαίες, ήρωες τσολιάδες και Ελληνίδες, έμαθαν τραγούδια παραδοσιακά, έκαναν ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, γλωσσικές και μαθηματικές ασκήσεις. Μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και δημιούργησαν σχετικές χειροτεχνίες!!
Τέλος αναγνωρίσαμε τις αξίες της ελευθερίας και της ειρήνης και τον γενναίο αγώνα που χρειάζεται για την κατακτησή τους!!
Γιορτή 25ης Μαρτίου 1821
Με ιδιαίτερη χαρά γιορτάσαμε και φέτος την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης στο σχολείο και τιμήσαμε τους ήρωες του 1821.Κάθε τμήμα ετοίμασε και παρουσίασε με αναπαράσταση (μέθοδο “παγωμένης εικόνας”) απο ένα πίνακα ζωγραφικής σχετικό με την ιστορική αυτή περίοδο και ένα παραδοσιακό χορό.Επεξεργαστήκαμε τους πίνακες “Κλέφτικος χορός” και “Ορκομωσία στην Αγία Λαύρα” με τη μέθοδο του
Artful Thinking (έντεχνος συλλογισμός). Στη συνέχεια τα παιδιά παρουσίασαν ιστορικά στοιχεία που είχαν συλλέξει από τους δρόμους της πόλης μας και επεργαστήκαμε στην τάξη. Χορέψαμε τα παραδοσιακά τραγούδια “Να τανε το 21″,”Τσακώνικος” και “Αφούσης” και στο τέλος , όλοι μαζί παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί χορέψαμε στην αυλή του σχολείου τον “Καγκελάρη ” της Ηπείρου! Χρόνια πολλά Ελλαδα!!
ΚΛΕΦΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ
ΟΡΟΡΚΟΜΩΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΣΑ Θ. ΒΡΥΖΑΚΗΣ
ΧΟΡΟΙ
ΝΑ΄ΤΑ ΄ΝΑΙ ΤΟ ΄21
ΤΣΑΚΩΝΙΚΟΣ
ΑΦΟΥΣΗΣ
ΚΑΓΚΕΛΑΡΙ
Πρότζεκτ : ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΦΗΓΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ”, σε σχέση με την 25η Μαρτίου 1821
Το κάθε παιδί με τους γονείς του περπάτησε στην πόλη μας και βρήκε το δρόμο που είχε επιλέξει από τη λίστα με τους δρόμους που είναι αφιερωμένοι στην ιστορία της 25ης Μαρτίου 1821. Φωτογραφήθηκαν κάτω από την ταμπέλα, εγραψαν σε συνεργασία με τους γονείς τους λίγα λόγια και στη συνέχεια στην τάξη το παρουσίασν και το αποτύπωσαν σε πίνακα.
“Οι καλοί και οι κακοί πειρατές”μια κουκλοθεατρική παράσταση στο νηπιαγωγείο μας

Τα παιδιά παρακολούθησαν μια ιδιαίτερη παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο σπ την ομάδα Αφού.
Κατέληξαν πως να αντιμετωπίζουν τους “κακούς “πειρατές και να σκάνε στα γέλια μαζί τους.
Οι ηθοποιοί ενθουσίασαν με τις τεχνικές του επιτραπέζιου κουκλοθέατρου, με τις πρωτότυπες κούκλες και με την χρήση προτζέκτορα και προβολής εικόνων.
Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν ο,τι τους άρεσε απ την παράσταση.
Μάρτιος…τι φέρνει?
Τι μας φέρνει ο μήνας Μάρτιος;
Μάρτη Μάρτη μου καλέ και Απρίλη θαυμαστέ….
φέρε αβγά σαρακοστά και σχοινιά πεντηκοστά
για να δέσουμε το Μάρτη και τον τσιλιμπουρδάκι…
Μαρτάκια στα χερακια!!
Δημιουργία ιστολογίου
Μας φέρνει…την Καθαρά Δευτέρα, τους χαρταετούς και την κυρά Σαρακοστή. Τι φαγητά μπαίνουν στο τραπέζι την περίοδο της σαρακοστής;
Μας φέρνει τα χελιδόνια..
Μας φέρνει την Άνοιξη!!!
Μικρά βιβλία με το γράμμα Μμ και όλα όσα φέρνει ο Μάρτης.
Μας φέρνει την παρέλαση της 25ης Μαρτίου
Μας φέρνει τον άστατο καιρό
Μάρτης είναι …νάζια κάνει..πότε κλαίει , πότε γελάει!!
ΜΥΘΟΙ
Ο Μάρτης και η μπουγάδα της μάνας
Ο Μ άρτης και η άσχημη γυνάικα του
- Aμυγδαλιά
- EΡΓΑ eTwinning
- Αγγλικά
- Ανακύκλωση
- ΑΝΟΙΞΗ
- Αξιολόγηση σχολικής μονάδας
- Γιορτές
- Γλώσσα
- Διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Διάστημα και πλανήτες
- Διαχείριση τάξης-Παιδαγωγική Φρενέ
- ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
- Εγγραφές
- Είμαι εγώ!
- Εκπαιδευτικές δράσεις
- Ελεύθερες δραστηριότητες
- Ενημέρωση-εγκύκλιοι
- Εργαστήρια δεξιοτήτων
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025-26
- Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα
- Ζωγράφοι
- Ιανουάριος
- ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
- Μαθηματικά
- Οι μήνες
- Οκτώβριος
- ομαδικές εργασίες
- Ομαδικότητα-συνεργασία
- Ονομαστικές γιορτές -γενέθλια
- παγκόσμιες ημέρες
- ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2023
- ΣΤΕΜ
- Συναισθηματική νοημοσύνη
- ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
- Φθινόπωρο
- Φιλαναγνωσία
- Φυσικές καταστροφές
- Χειμώνας
- Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες



















































































































































Πρόσφατα σχόλια