Συμμετοχή στον Διαγωνισμό STEAM 2025

Η ομάδα TechTitans του σχολείου μας κατάφερε να κερδίσει την πρόκριση για τον πανελλήνιο διαγωνισμό STEAM 2025, μετά την συμμετοχή στον περιφερειακό αγώνα.
Το θέμα του διαγωνισμού ήταν “Μπορείς να επιβιώσεις στον Άρη;” και τα παιδιά μας, με την απίστευτη δημιουργικότητά τους, κατασκεύασαν ένα αυτόνομο σύστημα συλλογής και επεξεργασίας περιβαλλοντικών δεδομένων στον Άρη.
Η παρουσίασή τους ήταν πραγματικά πολύ καλή και απέσπασε θετικά σχόλια από τους κριτές. Οι κριτές τόνισαν την καινοτομία, την επιστημονική αρτιότητα και την πρακτική εφαρμογή του συστήματος, καθώς και την εξαιρετική ομαδική δουλειά των παιδιών.
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Καραπατσούδη Δήμητρα
480608766 668607839029533 8927515208604988386 n 480621754 668602292363421 5433732186679762840 n 480681177 668600609030256 914852322031528970 n 480683661 668600349030282 7810129957874040371 n  481258573 668600379030279 8485588112291793513 n 484072723 668600389030278 4885211620755278977 n481954513 668608019029515 6471543428335769725 n 481958411 668607912362859 6989826696179727526 n 480960345 668607832362867 3412781723420166267 n
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή στον Διαγωνισμό STEAM 2025

3ος Πανελλήνιος Μαθητικός Οικονομικός Διαγωνισμός

Στις 11 Μαρτίου 2025 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διεξαγωγή του 3ου Πανελλήνιου
Μαθητικού Οικονομικού Διαγωνισμού στην Α΄ Γυμνασίου σχολικού έτους 2024-2025, στο
πλαίσιο του μαθήματος «Οικιακή Οικονομία». Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στο
πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας
(Θεματική Ενότητα ΠΔΕ02: Διδακτική Οικονομικών, Διοίκησης και Εκπαιδευτική
Αξιολόγηση) της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και με την υποστήριξη των Εργαστηρίων
της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών α) Μάνατζμεντ & Δημόσιας Διοίκησης και β)
Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής, προκήρυξαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον
μαθητικό αυτό διαγωνισμό. Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ευαισθητοποίηση της
σχολικής κοινότητας σε ζητήματα που άπτονται της οικονομικής επιστήμης, της
διαχείρισης των παραγωγικών πόρων και της “αειφορίας”.
Μαθητές και μαθήτριες του 6ου Πειραματικού Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης
συμμετείχαν στη δράση με μεγάλο ενθουσιασμό. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού
αφορούσε «τον ρόλο της διαφήμισης στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς
στη σύγχρονη οικονομία». Ο διαγωνισμός αναπτύχθηκε σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο οι
συμμετέχοντες/ουσες καλούνταν να απαντήσουν σε κουίζ 15 ερωτήσεων κλειστού τύπου
(πολλαπλής επιλογής) και στο δεύτερο σε μία ερώτηση ελεύθερης ανάπτυξης παραγωγής
λόγου/επιχειρηματολογίας με τίτλο «Ποιος είναι ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαφήμιση και πώς αυτό επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά;». Ο συνδυασμός διαφορετικού τύπου ερωτήσεων εξασφαλίζει την αξιολόγηση τόσο του γνωστικού αντικειμένου όσο και της κριτικής σκέψης και της δεξιότητας ανεύρεσης βιώσιμων λύσεων.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες του σχολείου μας, όπως και σε
όλους/όλες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στον διαγωνισμό, για την ευγενή άμιλλα που
επέδειξαν κατά τη συμμετοχή τους στην παρούσα προσπάθεια.
Συγχαρητήρια σε όλους και όλες και καλά αποτελέσματα!!!
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Καραμπάτσα Αηδόνα, ΠΕ78 και Σαρδανίδου Ελένη, ΠΕ86

εικόνα Viber 2025 03 15 17 07 57 865 εικόνα Viber 2025 03 15 17 08 04 874 εικόνα Viber 2025 03 15 17 08 05 355 εικόνα Viber 2025 03 15 17 08 05 858

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3ος Πανελλήνιος Μαθητικός Οικονομικός Διαγωνισμός

Όμιλος Λαϊκός Πολιτισμός: Προς τους πρώτους θεατρικούς ρόλους, από το δρώμενο στο δράμα

Προς τους πρώτους θεατρικούς ρόλους, από το δρώμενο στο δράμα:
ανθρωπόμορφες μεταμφιέσεις και παραστατικά δρώμενα με εθιμικό υπόβαθρο.
Στα λαϊκά δρώμενα των διαβατηρίων εθίμων των Αποκρεών, ο μεταμφιεσμένος είναι ο «άλλος» στην κατεξοχήν περίοδο μεταμφίεσης και της μάσκας, στο καρναβάλι δηλαδή, όταν οι άνθρωποι αλλάζουν ταυτότητα. Το λαϊκό θέατρο ξεκινά από τις προδρομικές μορφές (κάλαντα, μίμηση) και φτάνει μέχρι τον δομημένο αυτοσχέδιο διάλογο ανάμεσα σε πρόσωπα που μεταμορφώνονται με ανθρωπόμορφη μεταμφίεση.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των αποκρεάτικων εθίμων συνοψίζονται στην αντιστροφή του
κόσμου (mundus reversus), όπου το «κάτω» γίνεται «πάνω» και αντίστροφα. Αντιστρέφεται δηλαδή η τάξη και η κοινωνική ιεραρχία (γύρισμα του χρόνου και του κόσμου από την ανάποδη), οι άνθρωποι βγάζουν τα ρούχα τους, οι άντρες ντύνονται γυναίκες, οι ζητιάνοι άρχοντες, οι μωροί γίνονται σοφοί, οι φτωχοί πλούσιοι και σε αυτό το σημείο το «κάτω» προωθείται «επάνω». Η μωρία σμίγει με το συμπλήρωμά της, τη σοφία, «σκοτώνει» κάθε λογικό νόημα. Στη διαμόρφωση του διαλόγου υπάρχει υπόθεση και αυτοσχέδιος λόγος από τους πρωταγωνιστές.
Στον Όμιλο Λαογραφίας την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025, μια μέρα μετά την
Τσικνομπέμπτη όπου στην παραδοσιακή κοινωνία και ο πιο φτωχός όφειλε να επισημάνει την υπαρξιακή παρουσία του σπιτιού του και να δώσει το παρόν στη γειτονιά του με την οσμή του τσικνισμένου κρέατος ενισχύοντας έτσι το οικογενειακό γόητρο ότι η οικογένεια έχει τις στοιχειώδεις δυνατότητες, λίγο πριν την Κρεατινή Κυριακή λοιπόν δημιουργήσαμε έναν τέτοιον Όμιλο λαϊκού θεάτρου που ξεφεύγει από τον αγερμό δηλαδή τα κάλαντα, τις ζωόμορφες μεταμφιέσεις π.χ. αρκούδα, καμήλα, οι οποίες παριστάνουν ΠΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΛΑΪΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ και εξελίσσεται στην ανθρωπόμορφη μεταμφίεση και στη διεξαγωγή θεάτρου με ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΔΙΑΛΟΓΟ, μάλιστα με εντυπωσιακά αποτελέσματα και στην περίπτωση του δικού μας Ομίλου!.
Εδώ το λαϊκό θέατρο ξεπερνά τα αρχέγονα στάδια της μίμησης και μεταβιβάζεται στην
υποκριτική. Οι πρώτες πληροφορίες που παίρνει ο θεατής για τον θεατρικό ρόλο φυσικά
προέρχονται από την ενδυμασία, δηλαδή τη μεταμφίεση που καθορίζει την κοινωνική μας
ταυτότητα. Το σημαντικότερο στοιχείο της θεατρικής τέχνης είναι ο ρόλος που παριστάνει ένας ηθοποιός μπροστά στον θεατή. Εξ άλλου πιο ελεύθερα εμφανίζονται οι μικροί θεατρικοί ρόλοι στην εύθυμη ατμόσφαιρα του καρναβαλιού.
Στην αρχή φτιάξαμε έναν Όμιλο μεταμφιεσμένων σε πομπή. Συνεχίσαμε με αποκριάτικες
παραστάσεις, οι οποίες από το δρώμενο μετέρχονται στο δράμα. Οι σύνθετες μορφές λαϊκού θεάτρου, όταν αναπτύσσονται ελεύθερα, σατιρίζουν τα ζητήματα της μικροκοινωνίας. Τα παιδιά παράστησαν τον «τεμπέλη» σύζυγο και τη γυναίκα/σύζυγό του που τον μαλώνει διαρκώς, εκείνος πεθαίνει κι αυτή «απελευθερωμένη» ενώνεται με τις φίλες της. Ο αυτοσχέδιος διάλογος έρεε αβίαστα και εντυπωσιακά κτίζοντας την υπόθεση, τους χαρακτήρες, τα μοτίβα, τους ανθρώπινους τύπους και τις αρχετυπικές συμπεριφορές, το πρωτοθέατρο και τη σατιρική παρωδία.
Μπράβο στα παιδιά του Ομίλου που μας εξέπληξαν! Καλή Αποκριά!!

Η εκπαιδευτικός
Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου

IMG 20250221 141754   IMG 20250221 1418332

  IMG 20250221 141837

IMG 20250221 1421482 viber image 2025 02 21 15 49 18 857viber image 2025 02 21 15 26 19 213 viber image 2025 02 21 15 26 19 792 viber image 2025 02 21 15 49 16 502 viber image 2025 02 21 15 49 17 043 viber image 2025 02 21 15 49 17 360 viber image 2025 02 21 15 49 17 505

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Όμιλος Λαϊκός Πολιτισμός: Προς τους πρώτους θεατρικούς ρόλους, από το δρώμενο στο δράμα

Συμμετοχή στο 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο

0 02 05 e645f773cde48480eccb066793f227bbb9b0a32058f96ac51040f16a57518095 9beb5588650e8511Ο Δήμος Αλεξανδρουπόλεως διοργάνωσε το 1o Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο
στην Αλεξανδρούπολη, στο διάστημα από 16 έως 24 Φεβρουαρίου 2025, με δύο
θεματικές ενότητες:

(Α) ΒΥΖΑΝΤΙΟ. Επιδράσεις και Αντανακλάσεις στο Σήμερα
(Β) Εξερευνώντας την Κοινωνία, την Οικονομία και την Τεχνολογία –

Τεχνητή Νοημοσύνη

Ειδικότερα, ο Δήμος Αλεξανδρουπόλεως σε συνεργασία με το Εθνικό και
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Κανονικού Δικαίου και το
Επιστημονικό Σωματείο Διαπολιτισμικών, Διαθρησκευτικών και Ιεραποστολικών
σπουδών «Μνήμη και Πρωτοπορία» διοργάνωσε το Μαθητικό Συνέδριο με θέμα:
«ΒΥΖΑΝΤΙΟ. Επιδράσεις και Αντανακλάσεις στο Σήμερα»
Το συνέδριο απευθυνόταν σε μαθητές της Β’, της Γ’ τάξεως του Γυμνασίου και
της Α’, Β’ και Γ’ τάξεως Λυκείου και διευθυνόταν από την Επιστημονική και
Οργανωτική του Επιτροπή σε συνεργασία με τους κατά τόπους υπεύθυνους των
σχολικών μονάδων που συμμετείχαν σε αυτό, καθώς και τους φορείς της
διοργάνωσης.
Το σχολείο μας έλαβε μέρος στο Συνέδριο με τρεις ομάδες μαθητών της Β’
Γυμνασίου και με τις παρακάτω εισηγήσεις υπό την προετοιμασία και την ευθύνη
της φιλολόγου Γαρυφαλλιάς Θεοδωρίδου:
α. Καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο: Τα λουτρά
β. Οι τροφές των Βυζαντινών σύμφωνα με το έργο του Φαίδωνος Κουκουλέ
γ. Η άλωση της Κωνσταντινούπολης και η Αγία Σοφία στην ελληνική
Λαογραφία
Οι ομιλίες έγιναν την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025 στο ξενοδοχείο Ramada Plaza
by Wyndham Thraki 4ο χλμ Αλεξανδρούπολης – Θεσσαλονίκη και οι μαθητές/ριές
μας Κ.Β., Θ.Σ., Δ.Σ., Σ.Χ., E.Π., Ε.Κ. παραβρέθηκαν ανάμεσα σε μαθητές/τριες
πολλών άλλων σχολείων από όλη την Ελλάδα και συμμετείχαν στην εποικοδομητική
αυτή εμπειρία.
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του συνεδρίου https://edu-
congress.com/vyzantio/ σκοπός του ήταν η δημιουργική προσέγγιση και γνωριμία
των μαθητών/τριών με το Βυζάντιο, τη μακραίωνη αυτή περίοδο της ιστορίας και τη
διασύνδεσή του με τη σύγχρονη εποχή, με τη νεοελληνική και ευρωπαϊκή ταυτότητα
και αυτοσυνειδησία. Στη διατύπωση των στόχων του αναφέρεται ότι «το Συνέδριο
είναι μια σύνθετη διαδικασία που αναπτύσσει γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις,
δηλαδή όλους τους τομείς μάθησης, των συμμετεχόντων μαθητών/-τριών, τόσο κατά
τη διάρκεια της προετοιμασίας του όσο και κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του»,
ενώ τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι πλείστα.
Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας ξεκίνησαν από την αρχή του σχολικού έτους
να συγκεντρώνουν το υλικό τους κάνοντας την έρευνά τους με τη βοήθεια της
υπεύθυνης φιλολόγου, έπειτα το αποδελτίωσαν και το κατανόησαν σε βάθος, διότι
αυτό ήταν σε λόγια γλώσσα, ετοίμασαν το διάγραμμα τής εκάστοτε εισηγήσεως από
κοινού μετά από συνεχείς επαφές, συνομιλίες και ομαδική συνεργασία, εν συνεχεία
τις διόρθωσαν κατ’ εξακολούθησιν και τις εμπλούτισαν, έπειτα έγραψαν τις εργασίες
τους σε συγκεκριμένη έκταση σύμφωνα με τους αρχικούς άξονες, τέλος ετοίμασαν

ιδιαίτερα καλαίσθητες διαφάνειες παρουσίασης (power points) των εργασιών τους.
Με δυο λόγια, ακολουθήθηκε εξ ολοκλήρου η προετοιμασία μιας επιστημονικής
εισηγήσεως για την οποία είχαν την εμπειρία της εξοικειώσεως με αυτήν.
Επιπροσθέτως, παρακολούθησαν με αμέριστο ενδιαφέρον τις υπόλοιπες
εισηγήσεις των άλλων μαθητών/τριών-συνέδρων και οι ίδιοι/ες ανταποκρίθηκαν
πλήρως όχι μόνον στην προετοιμασία, αλλά και στην άρτια παρουσίαση των
εργασιών τους. Ήταν δε εξαιρετική η παρουσία τους σε όσα ερωτήματα τούς
ετέθησαν επί των εισηγήσεών τους από την Επιστημονική Επιτροπή αποτελούμενη
από Καθηγητές του ΕΚΠΑ, τα οποία ακολούθησαν μετά το πέρας των
ανακοινώσεών τους. Στα ερωτήματα αυτά ανταποκρίθηκαν άριστα και με
πληρότητα, χειροκροτούμενοι από τους μαθητές/τριες των υπόλοιπων σχολείων.
Οι μαθητές/τριές μας είχαν πραγματικά μια εξαιρετικά πολύτιμη εμπειρία!
Η εκπαιδευτικός
Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου, Δρ Λαογραφίας,
Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια ΔΠΘ

περιλήψεις των μαθητικών εισηγήσεων

IMG 20250218 0948531  IMG 20250218 1302532

IMG 20250218 133455

IMG 20250218 110615  IMG 20250218 094853   0 02 05 f7e8e227e340f2e76373ac0655965d67edaa05c774dc424f025435cf142e5614 bca2fc80f486723

Κατηγορίες: Συνέδρια, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή στο 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο

Πρόσκληση

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Κατηγορίες: Νέα - Ανακοινώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόσκληση

Γνωριμία με τη δημιουργική γραφή

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της καινοτόμου δράσης «Δημιουργική γραφή και Παραμύθι», το τμήμα Α1 του σχολείου μας είχε τη χαρά να γνωρίσει τον φιλόλογο κ. Βασίλη Τσιφτσή, ο οποίος στις μεταπτυχιακές του σπουδές ασχολήθηκε σε βάθος με τη δημιουργική γραφή.
Παρουσίασε στους μαθητές τα διάφορα είδη παραμυθιού και στη συνέχεια τα παιδιά
εργάστηκαν σε ομάδες και με τη φαντασία τους έπλασαν τον δικό τους ήρωα και τη δική
τους μικρή ιστορία. Ήταν μία ευχάριστη ώρα κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές
έμαθαν τις βασικές τεχνικές δημιουργικής γραφής και παράλληλα συνεργάστηκαν,
μοιράστηκαν ιδέες και διασκέδασαν ακούγοντας τις ιστορίες κάθε ομάδας. Ευχαριστούμε
πολύ τον προσκεκλημένο μας και ελπίζουμε ότι αυτή η συνεργασία θα επαναληφθεί
σύντομα.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κατερίνα Συμεών, Φιλόλογος

εικόνα Viber 2025 02 26 22 53 13 212 εικόνα Viber 2025 02 26 22 53 14 803 εικόνα Viber 2025 02 26 22 53 14 819 εικόνα Viber 2025 02 26 22 53 15 479 εικόνα Viber 2025 02 26 22 53 15 726 εικόνα Viber 2025 02 26 22 53 15 728

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γνωριμία με τη δημιουργική γραφή

Επίσκεψη του ομίλου παραδοσιακών χορών στον Πολιτιστικό Σύλλογο Ποντίων

Η εκπαιδευτική επίσκεψη του ομίλου παραδοσιακών χορών στον Πολιτιστικό Σύλλογο Ποντίων ήταν γεμάτη από όμορφες στιγμές και γνώσεις. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στο λαογραφικό μουσείο του συλλόγου και να δούμε εκθέματα που αναπαριστούν την ποντιακή παράδοση. Επισκεφτήκαμε τη βιβλιοθήκη και τον ραδιοφωνικό σταθμό του συλλόγου, όπου μάθαμε για την ιστορία και τη δράση τους. Χορέψαμε παραδοσιακούς ποντιακούς χορούς με τη συνοδεία ποντιακής λίρας και τύμπανου, ενώ δοκιμάσαμε και ποντιακές λιχουδιές, ζώντας μια ανεπανάληπτη εμπειρία πολιτισμού και παράδοσης.

2fe8f88c 7989 4427 96f0 41c69235de7b 3cd9d9e5 cda9 4c54 b013 b56e2f6a9e77 a45db27b d5ae 4c76 ba76 e54f0ab5b40d ad1d9775 f068 4594 9cf1 edded079ddcf b4967d4d e658 4358 bf1c 1f8c77ead729 c446ea24 c2fa 4753 a9fe a16db270ac96

Κατηγορίες: Όμιλος Παραδοσιακών, Λαϊκών και Ευρωπαϊκών Χορών | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επίσκεψη του ομίλου παραδοσιακών χορών στον Πολιτιστικό Σύλλογο Ποντίων

La Chandeleur

Η Υπαπαντή του Χριστού στη Γαλλία ονομάζεται Chandeleur και γιορτάζεται στις 2 Φεβρουαρίου.
Κάθε χρόνο αυτήν την ημέρα σε κάθε σπίτι της Γαλλίας αναβιώνει το έθιμο της παρασκευής κρέπας.
Οι άνθρωποι στα χωριά γύριζαν στον αέρα την πρώτη κρέπα με το δεξί τους χέρι ενώ στο αριστερό κρατούσαν ένα χρυσό νόμισμα. Έπειτα, τύλιγαν το νόμισμα μέσα στην κρέπα και περνούσε τελετουργικά από όλη την οικογένεια για να καταλήξει σε ένα ντουλάπι ενός δωματίου φυλαγμένο μέχρι την επόμενη χρονιά. Το χρυσό νόμισμα, τέλος, προσφερόταν την επόμενη χρονιά στον πρώτο φτωχό που θα ερχόταν στο σπίτι τους.
Αν όλα αυτά τηρούνταν η οικογένεια θα είχε σίγουρα καλή σοδειά σιταριού και κατ’επεκταση χρήματα για όλη τη χρονιά.

Γιορτάσαμε, λοιπόν κι εμείς αυτό το έθιμο για καλοτυχία και ευημερία!

εικόνα Viber 2025 02 21 15 06 06 910 εικόνα Viber 2025 02 21 15 06 08 201   εικόνα Viber 2025 02 21 15 06 09 191 εικόνα Viber 2025 02 21 15 07 16 928   εικόνα Viber 2025 02 21 15 07 39 645 εικόνα Viber 2025 02 21 15 07 54 634εικόνα Viber 2025 02 21 15 07 53 637 εικόνα Viber 2025 02 21 15 07 53 972 εικόνα Viber 2025 02 21 15 07 54 321 εικόνα Viber 2025 02 21 15 07 20 706

Κατηγορίες: Δραστηριότητες, Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο La Chandeleur



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο