Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα Επίσκεψης Πολωνών Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Σχολείο μας
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus, το σχολείο μας φιλοξένησε εκπαιδευτικούς και μαθητές από την Πολωνία σε μια εβδομάδα γεμάτη δράσεις, συνεργασίες και πολιτιστικές ανταλλαγές.
Δευτέρα 10/11/2025
- Υποδοχή από τον Διευθυντή του σχολείου.
- Ε2 (κυρία Βανέσα και κυρία Κατερίνα): Παιχνίδια γνωριμίας στην αίθουσα θεάτρου.
- Γ2 (κυρία Γιώτα και κυρία Κατερίνα): Περιβαλλοντικό πρόγραμμα και δημιουργία μπρελόκ για τα ζώα υπό εξαφάνιση.
- Στ1 (κυρία Κυριακή): Παρουσίαση μορφών ενέργειας στα ελληνικά και αγγλικά με χρήση προτζέκτορα. Προβολή βίντεο για το αιολικό πάρκο της Κεφαλονιάς και την τεχνητή λίμνη των Κρεμαστών. PowerPoint για τη δύναμη του νερού και τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια σε Ελλάδα και Πολωνία. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με κατασκευή ανεμόμυλου.
“Τα παιδιά συστήθηκαν με τα παιδιά από την Πολωνία λέγοντας το όνομά τους! Στη συνέχεια παρουσίασαν τις μορφές ενέργειας στα ελληνικά και στα αγγλικά έχοντας και την εικόνα στον προτζέκτορα.Οι μορφές ενέργειας ήταν του ήλιου, του νερού, των τροφίμων, του ανέμου, της γεωθερμίας, του φυσικού αερίου και του πετρελαίου.
Επίσης προβλήθηκε video έχοντας ως θέμα το αιολικό πάρκο της Κεφαλονιάς και την τεχνητή λίμνη των Κρεμαστών.
Στο τέλος υπήρξε ένα power point με θέμα τη δύναμη του νερού και τη δημιουργία υδροηλεκτρικών εργοστασίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Πολωνία.
Η γνωριμία των παιδιών τόσο στα πλαίσια της τάξης όσο και της διάδρασης ολοκληρώθηκε μέσα από την κατασκευή ενός ανεμόμυλου, αφού πρώτα τον έκοψαν, τον χρωμάτισαν και τον συναρμολόγησαν.“ -κυρία Κυριακή, δασκάλα του Στ1
Τρίτη 11/11/2025
- Α1 (κυρία Ελσα και κυρία Βασιλική): Παιχνίδια και ζωγραφική για το περιβάλλον, δημιουργία πανό συνεργασίας, face painting.
- Στ1 (κυρία Νατάσα): Δραστηριότητες στα Αγγλικά με διεθνείς ομάδες. Οι μαθητές έγραψαν κείμενα για τις χώρες, τα σχολεία και τις δραστηριότητές τους, έκαναν συγκρίσεις και παρακολούθησαν παρουσίαση για την Πολωνία. Στο τέλος έλαβαν αναμνηστικά δωράκια.
“Η επίσκεψη των Πολωνών μαθητών και δασκάλων στο σχολείο μας ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και πλούσια εμπειρία. Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών, οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους στα Αγγλικά προκειμένου να επικοινωνήσουν σε πραγματικές συνθήκες, γεγονός που ενίσχυσε τα κίνητρά τους και τους έκανε να αισθανθούν την αξία του να γνωρίζουν μια ξένη γλώσσα. ΟΙ μαθητές χωρίστηκαν σε διεθνείς ομάδες και συνεργάστηκαν για να γράψουν κείμενα σχετικά με τις χώρες τους, τα σχολεία τους, τις διακοπές και τις δραστηριότητές τους βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές και κάνοντας απλές και χρήσιμες συγκρίσεις. Παρακολούθησαν επίσης μια παρουσίαση για την Πολωνία και το πολωνικό σχολείο στην οποία συμμετείχαν απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις. Στο τέλος έλαβαν αναμνηστικά δωράκια, ολοκληρώνοντας τη δραστηριότητα σε ευχάριστο κλίμα. Συνολικά, μέσα από αυτές τις δραστηριότητες και τη γενικότερη επαφή τους με τα παιδιά από την Πολωνία γνώρισαν καλύτερα τον τρόπο ζωής, το περιβάλλον και τις συνήθειες των μαθητών, κάτι που τους βοήθησε να διευρύνουν την αντίληψή τους για την καθημερινότητα σε άλλες χώρες, να ανταλλάξουν ιδέες και να βρουν κοινά σημεία, ενισχύοντας την ικανότητά τους για συνεργασία και την αυτοπεποίθησή τους.” -Κυρία Νατάσα, δασκάλα Αγγλικών
- Γ1 (κυρία Μαρία – Μουσικός): Μουσική δράση με το αντιπολεμικό τραγούδι «Τα ραφτικά της γιαγιάς». Οι μαθητές το τραγούδησαν με περιγραφικές κινήσεις και μουσικοκινητική αγωγή, συνοδεία εικόνων και μετάφρασης στα πολωνικά. Δημιουργήθηκε μεγάλος κύκλος με ρυθμική συνοδεία από κρουστά οργανάκια (ταμπουρίνο, ντέφια, ξυλάκια, μαράκες). Στη συνέχεια μοιράστηκαν μεταλλόφωνα σε όλα τα παιδιά, εμπλουτίζοντας το τραγούδι με μελωδική συνοδεία. Όσα παιδιά επιθυμούσαν συμμετείχαν στον κύκλο με οργανάκια, δημιουργώντας μια ζωντανή μουσική εμπειρία υπέρ της Ειρήνης.
Τετάρτη 12/11/2025
- Εκδρομή στο Μουσείο Ακρόπολης και στον Παρθενώνα.
Πέμπτη 13/11/2025
- Αίθουσα θεάτρου (κυρίες Σταυρούλα, Ανθούσα, Βανέσα, Μαρία – Μουσικός): Παρασκευή ψωμιού, ντάκων και πολωνικής μηλόπιτας.
- Γ3 (κυρία Κατερίνα – Εικαστικά): Διαπολιτισμικό μάθημα «We are vase painters» με θέμα τα μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αγγεία. Οι μαθητές γνώρισαν βασικά αγγεία (αμφορέας, υδρία), εμπνεύστηκαν από τα Ολυμπιακά αθλήματα και δημιούργησαν τις δικές τους παραστάσεις σε εκτυπωμένα περιγράμματα αγγείων, τις οποίες αντάλλαξαν με τους Πολωνούς μαθητές.
“ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ: «We are vase painters» – μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αγγεία. Πραγματοποιήθηκε εικαστική δραστηριότητα με τους μαθητές του Γ3 τμήματος του σχολείου και τους Πολωνούς μαθητές και εκπαιδευτικούς με θέμα τα μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αγγεία της αρχαίας Αθήνας. Οι Πολωνοί φιλοξενούμενοι ρωτήθηκαν αν έχουν παρόμοια αγγεία ή κεραμική στη δική τους ιστορία. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες γνώρισαν βασικά αγγεία
όπως ο αμφορέας και η υδρία, τους δύο ρυθμούς και εμπνεύστηκαν από τα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων ώστε να γίνουν αγγειογράφοι και να δημιουργήσουν τις δικές τους παραστάσεις σε εκτυπωμένα περιγράμματα αγγείων. Τέλος, αντάλλαξαν τις δημιουργίες τους.” -Δασκάλα Εικαστικών
- Στ2 (κυρία Ανθούσα): Δραστηριότητα ανακύκλωσης στην αυλή με βιωματικές δράσεις και παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού.
Παρασκευή 14/11/2025
- Αίθουσα θεάτρου: Παρακολούθηση της γιορτής για την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου.
- Γ1 (κυρία Σταυρούλα): Μικτές ομάδες με τους Πολωνούς μαθητές παρακολούθησαν παρουσίαση για σημαντικά οικοσυστήματα της Ελλάδας και έπαιξαν το παιχνίδι Kahoot. Δημιούργησαν γύψινα αντίγραφα της Ζωφόρου του Παρθενώνα, τα οποία πήραν μαζί τους στην Πολωνία.
- Στ3 (κυρία Ανθούσα): Παρουσίαση ελληνικών χορών από τους Έλληνες μαθητές και πολωνικό χορευτικό από τις Πολωνές μαθήτριες.
- Στο τέλος, η ελληνική ομάδα προσέφερε δώρα στους φιλοξενούμενους (μπλούζες και παραδοσιακά γλυκίσματα). Ο αποχαιρετισμός έγινε στην αυλή με κοινό χορό συρτάκι Ελλήνων και Πολωνών.
“ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΜΠΛΟΥΖΑΣ
Σχεδιάστηκε λογότυπο συνεργασίας Ελληνικού και Πολωνικού σχολείου και τυπώθηκαν μπλουζάκια τα οποία δωρίστηκαν στους Πολωνούς και Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς οι οποίοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα.“ -Δασκάλα Εικαστικών
Προετοιμασίες για τη Φιλοξενία του Πολωνικού Σχολείου
Η επίσκεψη των εκπαιδευτικών και μαθητών από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Chelm της Πολωνίας αποτέλεσε για το σχολείο μας μια ξεχωριστή εμπειρία, που προετοιμάστηκε με ιδιαίτερη φροντίδα και συνεργασία.
Η ομάδα Erasmus των εκπαιδευτικών του σχολείου μας εργάστηκε μεθοδικά και με ενθουσιασμό, ώστε να οργανώσει την υποδοχή και τη φιλοξενία των Πολωνών συναδέλφων και μαθητών. Από τον σχεδιασμό των δράσεων μέχρι τη διαμόρφωση των χώρων, η ομάδα φρόντισε κάθε λεπτομέρεια, ώστε οι φιλοξενούμενοι να νιώσουν την ελληνική φιλοξενία και τη ζεστασιά της σχολικής μας κοινότητας.
Για την προετοιμασία, ευχαριστούμε θερμά:
- Τον Δήμο Νέας Ιωνίας, που φρόντισε να βαφτεί τμήμα της εισόδου του κεντρικού κτηρίου και να διαμορφωθεί ο χώρος στην είσοδο του σχολείου από την πλευρά της Πλατείας Τυάννων.
- Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα για παροχή υλικών, ώστε να ετοιμαστούν φαγητά και γλυκά για τους φιλοξενούμενους.
- Την ομάδα των εκπαιδευτικών του σχολείου, που συμμετείχε ενεργά σε όλες τις δράσεις και στην οργάνωση της φιλοξενίας.
- Τους μαθητές μας, που με χαρά και ενθουσιασμό υποδέχθηκαν τους Πολωνούς συμμαθητές τους, δημιουργώντας ένα κλίμα ζεστό και φιλικό.
Η ανταπόκριση των φιλοξενούμενων ήταν συγκινητική. Οι τρεις Πολωνές δασκάλες εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους για την άψογη φιλοξενία και μας προσκάλεσαν να επισκεφθούμε κι εμείς το σχολείο τους στο Chelm της Πολωνίας, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες εμπειρίες και συνεργασίες.
Η προετοιμασία και η φιλοξενία αυτής της επίσκεψης ανέδειξε τη δύναμη της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της ευρωπαϊκής συνύπαρξης, αφήνοντας σε όλους μας πολύτιμες αναμνήσεις και δεσμούς φιλίας που θα συνεχιστούν.
“ΣΥΝΘΕΣΗ «ΚΑΛΩΣΗΡΘΑΤΕ» ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος σύνθεση με κεντρική ιδέα τη λέξη «ΚΑΛΩΣΗΡΘΑΤΕ» μεταφρασμένη σε πολλές γλώσσες και τοποθετημένη σε συννεφάκια διαλόγου. Συνδυάστηκε με πολύχρωμες φιγούρες παιδιών.
ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΑ ΣΕ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ
Δημιουργήθηκαν σε σχεδιαστικό πρόγραμμα στον υπολογιστή συνθέσεις με βασικές έννοιες οι οποίες θα πρέπει να διέπουν τη σχολική ζωή όπως ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΑΓΑΠΗ, ΕΙΡΗΝΗ, κ.τ.λ. μεταφρασμένες στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά και Πολωνικά συνδυαστικά με κάποια σύμβολα. Στη συνέχεια μπήκαν σε φόντο με τα χρώματα του ουράνιου τόξου και έντυσαν τα σκαλοπάτια που οδηγούν από το ισόγειο στον πρώτο όροφο του σχολείου. Η εκτύπωση χρηματοδοτήθηκε από τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου.”
-Δασκάλα Εικαστικών
Παιδαγωγικά Οφέλη της Επίσκεψης και Συνεργασίας
Η επίσκεψη των εκπαιδευτικών και μαθητών από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Chelm της Πολωνίας στο σχολείο μας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus, αποτέλεσε μια εμπειρία με βαθιά παιδαγωγική αξία.
- Ενίσχυση της διαπολιτισμικής κατανόησης: Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής, τις συνήθειες και τον πολιτισμό συνομηλίκων τους από άλλη χώρα. Μέσα από κοινές δραστηριότητες, ανακάλυψαν ομοιότητες και διαφορές, καλλιεργώντας σεβασμό και ανοιχτό πνεύμα απέναντι στη διαφορετικότητα.
- Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων: Η επικοινωνία στα Αγγλικά σε πραγματικές συνθήκες έδωσε στους μαθητές κίνητρο να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα με αυθεντικό τρόπο, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους και δείχνοντάς τους τη χρησιμότητα της ξένης γλώσσας στην καθημερινή ζωή.
- Καλλιέργεια συνεργασίας και κοινωνικών δεξιοτήτων: Οι μικτές ομάδες Ελλήνων και Πολωνών μαθητών συνεργάστηκαν σε παιχνίδια, κατασκευές, εικαστικά και μουσικές δράσεις. Η συνεργασία αυτή ενίσχυσε την ικανότητα επικοινωνίας, την αλληλοϋποστήριξη και την ομαδικότητα.
- Ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής: Η χαρά με την οποία οι μαθητές μας υποδέχθηκαν τους Πολωνούς συμμαθητές τους, η προσφορά δώρων και η κοινή γιορτή στο τέλος της εβδομάδας, έδειξαν ότι η φιλοξενία και η αλληλοϋποστήριξη είναι αξίες που καλλιεργούνται στο σχολείο και μεταφέρονται στην κοινωνία.
- Ενδυνάμωση της επικοινωνίας: Η χρήση της αγγλικής γλώσσας σε αυθεντικές συνθήκες έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να δουν τη γλώσσα ως εργαλείο επικοινωνίας και όχι μόνο ως σχολικό αντικείμενο. Αυτό ενίσχυσε την αυτοπεποίθησή τους και την επιθυμία να μάθουν.
- Καλλιέργεια αξιών: Μέσα από τους χορούς και τις κοινές δημιουργίες, οι μαθητές βίωσαν την αξία της ειρήνης, της συνεργασίας και της αλληλεγγύης. Η τέχνη και η μουσική λειτούργησαν ως κοινή γλώσσα που γεφύρωσε πολιτισμούς.
- Διεύρυνση γνωστικών οριζόντων: Μέσα από παρουσιάσεις για την ενέργεια, το περιβάλλον, την ιστορία και την τέχνη, οι μαθητές εμπλούτισαν τις γνώσεις τους και συνέδεσαν τη θεωρία με βιωματικές εμπειρίες. Η επίσκεψη σε μουσεία και η ενασχόληση με πολιτιστικά στοιχεία ενίσχυσε την ιστορική και περιβαλλοντική τους συνείδηση.
- Βιωματική μάθηση: Οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες που συνέδεσαν τη θεωρία με την πράξη – από την παρουσίαση μορφών ενέργειας και την ανακύκλωση, μέχρι την κατασκευή ανεμόμυλων και γύψινων αντιγράφων της Ζωφόρου του Παρθενώνα. Έτσι, η γνώση έγινε εμπειρία και μνήμη.
- Διαθεματική προσέγγιση: Η εβδομάδα συνδύασε περιβαλλοντική εκπαίδευση, γλώσσες, ιστορία, τέχνη, μουσική και μαγειρική. Οι μαθητές αντιλήφθηκαν ότι η μάθηση δεν περιορίζεται σε ένα μάθημα, αλλά είναι ένα πλέγμα εμπειριών που συνδέεται με την καθημερινή ζωή.
- Έκφραση μέσα από την τέχνη και τη μουσική: Οι δραστηριότητες ζωγραφικής, κεραμικής, χορού και μουσικής πρόσφεραν στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, να μοιραστούν συναισθήματα και να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας. Μέσα από τη συλλογική εμπειρία, η τέχνη λειτούργησε ως κοινή γλώσσα επικοινωνίας, γεφυρώνοντας πολιτισμούς και ενισχύοντας την αίσθηση ενότητας και ειρήνης.
- Ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης: Η εμπειρία αυτή έδωσε στους μαθητές την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια ευρύτερη κοινότητα μάθησης, όπου οι σχολικές πρακτικές ανταλλάσσονται και εμπλουτίζονται. Η πρόσκληση των Πολωνών εκπαιδευτικών να επισκεφθούμε το σχολείο τους στο Chelm αποτελεί συνέχεια αυτής της συνεργασίας και ενισχύει την ευρωπαϊκή ταυτότητα των μαθητών μας.
Επίσκεψη Πολωνών Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Σχολείο μας
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus, το σχολείο μας είχε την χαρά να φιλοξενήσει τον Νοέμβριο του 2025 εκπαιδευτικούς και μαθητές από την Πολωνία. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης πραγματοποιήθηκαν δημιουργικές δράσεις, όπως κοινά εργαστήρια STEAM, παρουσιάσεις πολιτιστικών στοιχείων και συνεργατικές δραστηριότητες με τους μαθητές μας. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε την αλληλοκατανόηση, προώθησε την ανταλλαγή καλών πρακτικών και δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς φιλίας και συνεργασίας.
Απονομή Εθνικής Ετικέτας Ποιότητας eTwinning για τα περσινά ευρωπαϊκά προγράμματα συνεργασίας
Στο σχολείο μας απονεμήθηκαν 2 Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας eTwinning στους μαθητές και τις μαθήτριες του περσινού Β3 για τα Ευρωπαϊκά έργα συνεργασίας «SHINE» (με την Ουκρανία και την Ισπανία), και «ECOCITI-TECS: Οικολογική Πολιτειότητα και Τεχνολογική Δημιουργικότητα: Από τη Λογοτεχνία στο Διάστημα» (σε συνεργασία με δημοτικό σχολείο της Λευκωσίας στην Κύπρο).
Επίσης, Εθνική Ετικέτα Ποιότητας έλαβε και το έργο συνεργασίας “Connecting Through Letters” στο οποίο συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της περσινής Έκτης τάξης στο μάθημα των Αγγλικών.
Συγχαίρουμε τα παιδιά του περσινού Β3 και της Στ’ τάξης για την προσπάθειά τους και για τη διάκριση που έλαβαν και τίμησαν το σχολείο μας!
Οι δασκάλες
Σταυρούλα Λαδά και Νατάσσα Παρασκευά





























