Λίγες εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα οι μαθητές του τμήματος των Γερμανικών ενημερώθηκαν για τα έθιμα που τηρούν τα παιδιά στις γερμανόφωνες χώρες αυτή την περίοδο και κατασκεύασαν ένα χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο (Adventskalender) και χριστουγεννιάτικες κάρτες.

Στη Γερμανία το χρονικό διάστημα του Δεκεμβρίου που προηγείται των Χριστουγέννων είναι πολύ σημαντικό. Ονομάζεται Advent και αφορά στην περίοδο των τεσσάρων Κυριακών και εβδομάδων μέχρι τα Χριστούγεννα. H λατινική λέξη Adventus σημαίνει άφιξη. Οι Χριστιανοί χρησιμοποιούν τις τέσσερις αυτές εβδομάδες για να προετοιμαστούν και να θυμηθούν την πραγματική έννοια των Χριστουγέννων.

Ένα έθιμο αυτής της εποχής είναι και το  χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο Adventskalender. Πρόκειται για ένα ημερολόγιο με 24 θέσεις αριθμημένες από το 1 μέχρι το 24 που συμβολίζουν τις ημέρες του Δεκεμβρίου πριν από τα Χριστούγεννα. Οι θέσεις είναι κλεισμένες με πορτάκια. Κάθε μέρα ανοίγουν το αντίστοιχο πορτάκι και βρίσκουν μια έκπληξη που μπορεί να είναι ένα σοκολατάκι, ένα ζαχαρωτό ή ένα μικρό παιχνίδι. Στα σχολεία τα παιδιά κατασκευάζουν διάφορες παραλλαγές του χριστουγεννιάτικου ημερολογίου.

Adventskalender 1

Adventskalender 2

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Την Παρασκευή 05-12-2025 οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων θα παραμείνουν
ΚΛΕΙΣΤΕΣ με Απόφαση της Περιφέρειας Αττικής λόγω αναμενόμενων καιρικών συνθηκών.
Τα μαθήματα θα διεξαχθούν μέσω WEBEX.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Orologio Prog Thlekp

Στην τηλεκπαίδευση θα ισχύσει το παραπάνω ωράριο. Θα ενημερωθείτε με e-mail για τις ηλεκτρονικές τάξεις των εκπαιδευτικών.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης του σχολείου μας συγκέντρωσαν όλες τις τάξεις ξεχωριστά και υλοποίησαν μια βιωματική δράση με στόχο την καλλιέργεια ενσυναίσθησης, κατανόησης και σεβασμού στη διαφορετικότητα. Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν ένα σύντομο βίντεο σχετκό με την αναπηρία και στη συνέχεια ακολούθησε μια μικρή συζήτηση. Τα παιδιά εξέφρασαν απορίες και συναισθήματα, ανοίγοντας έναν όμορφο διάλογο για το τι σημαίνει συμπερίληψη και συνεγασία.

Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί ετοίμασαν πέντε σταθμούς δραστηριοτήτων, μέσα από τους οποίους οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν διαφορετικές μορφές δυσκολιών και αναπηριών. Κάθε δραστηριότητα διαρκούσε περίπου 10 λεπτά και βοηθούσε τα παιδιά να αντιληφθούν πώς μπορεί να βιώνει την καθημερινότητα κάποιος με διαφορετικές ανάγκες:

  1. Όρασης – Πώς είναι να μη βλέπεις;
  2. Ακοής – Ανάγνωση λέξεων χωρίς ήχο, μόνο από το στόμα (Χειλανάγνωση).
  3. Κινητικότητας – Δραστηριότητα με χρήση μόνο του ενός χεριού.
  4. Αντίληψης & Κατανόησης – Δυσκολία στην ανάγνωση ή κατανόηση ενός απλού κειμένου.
  5. Αισθητηριακές δυσκολίες – Εμπειρία ενόχλησης από έντονα ερεθίσματα.

Παράλληλα, σε κάθε σταθμό γινόταν συζήτηση γαι το πώς μπορούμε να στηρίζουμε ένα άτομο που αντιμετωπίζει ανάλογες προκλήσεις. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον, καλλιεργώντας μια πιο ώριμη και ευαίσθητη στάση απέναντι στη διαφορετικότητα.

Η δράση αυτή υπενθύμισε σε όλους μας ότι η συμπερίληψη δεν είναι μια «ειδική μέρα», αλλά μια καθημερινή στάση ζωής. Οι εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης έκαναν εξαιρετική δουλειά, προσφέροντας στα παιδιά μια εμπειρία που θα θυμούνται και θα τους βοηθήσει να βλέπουν τον κόσμο με περισσότερο σεβασμό και κατανόηση.

Ακολουθούν φωτγραφίες από τη δράση…

IMG 5910 1                                                IMG 5905 2

Αξιότιμες/οι,

Με αφορμή την Ημέρα Αναφυλαξίας (21 Νοεμβρίου) η οποία έχει θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Αλλεργιολογίας και Κλινικής Ανοσολογίας – European Academy of Allergy & Clinical Immunology (EAACI), σας αποστέλλουμε ενημερωτικό υλικό με σκοπό την ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση της σχολικής κοινότητας σχετικά με τη διαχείριση σοβαρών αλλεργικών αντιδράσεων τόσο στους μαθητές, όσο και στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η αναφυλαξία αποτελεί απειλητική για τη ζωή αλλεργική αντίδραση, η οποία μπορεί να εκδηλωθεί αιφνίδια μετά από έκθεση σε αλλεργιογόνα, με συχνότερη αιτία στα παιδιά τις τροφικές αλλεργίες. Η έγκαιρη αναγνώριση των συμπτωμάτων και η άμεση χορήγηση αυτοενιέμενης αδρεναλίνης αποτελούν κρίσιμους παράγοντες επιβίωσης.

 

📍 Γιατί είναι αναγκαία η ενημέρωση στα σχολεία

Η αναφυλαξία μπορεί να εκδηλωθεί σε οποιονδήποτε χώρο, συχνά για πρώτη φορά στο σχολείο.

Η σχολική κοινότητα χρειάζεται πρακτική γνώση διαχείρισης έκτακτου περιστατικού.

Ο κύκλος του παιδιού, είναι οι συμμαθητές του, οπότε καλλιεργούμε τη γνώση, την αποδοχή και την ενσυναίσθηση στους μαθητές, ώστε να γνωρίζουν πώς να δράσουν σε τυχόν επεισόδιο.

Η ενημέρωση συμβάλλει στη συμπερίληψη παιδιών με αλλεργίες, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς φόβο και περιθωριοποίηση.

Ενισχύει την ετοιμότητα και την ασφάλεια όλου του προσωπικού.

Η σωστή χρήση αυτοενιέμενης αδρεναλίνης μπορεί να σώσει μια ζωή μέχρι να φτάσει ιατρική βοήθεια.

 

❎ Βρώσιμα κεράσματα σε σχολικές εκδηλώσεις

Καθώς σημαντικό ποσοστό περιστατικών αλλεργικής αντίδρασης συνδέεται με μη ελεγχόμενα τρόφιμα σε σχολικούς χώρους (π.χ. κεράσματα γενεθλίων, εκδηλώσεις, κοινή χρήση φαγητού), προτείνεται ιδιαίτερη προσοχή:

στην καταγραφή αλλεργιών ανά τάξη,

την αποφυγή κερασμάτων χωρίς ετικέτα ή με άγνωστα συστατικά,

και την προτίμηση ατομικών, ασφαλών, συσκευασμένων επιλογών, τα οποία θα μοιράζονται κατά την αποχώρηση των μαθητών ή μη βρώσιμων κερασμάτων.

Το παρόν συνοδεύεται από ενημερωτικό βίντεο που κατήρτισε η Ελληνική Παιδοαλλεργιολογική Εταιρεία σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και την Eaaci, κατάλληλο για προβολή σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, σχετικά με ασφαλή κεράσματα και πρακτικές πρόληψης κινδύνου.

 

 

🎯 Στόχοι της δράσης

Ενημέρωση για συμπτώματα αναφυλαξίας και έγκαιρη αναγνώριση.

Εξοικείωση με τις διαδικασίες χορήγησης αδρεναλίνης.

Δημιουργία ασφαλούς, υποστηρικτικού και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.

Συνεργασία σχολείων – οικογενειών – επαγγελματιών υγείας.

 

 

Με εκτίμηση,

Σύλλογος Γονέων και Φίλων Παιδιών με Αλλεργίες

 

Το σχολείο μας διενεργεί σειρά δράσεων που αφορούν την πρόληψη ατυχημάτων και πρώτες βοήθειες. 

ksl1Α) Την Τετάρτη 26/11/2025 οι Ε΄και ΣΤ΄τάξεις θα παρακολουθήσουν διαδικτυακά  το Σχολικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «KIDS SAVE LIVES – ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ». Στόχοι του προγράμματος είναι η μετάδοση ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (για την αντιμετώπιση θύματος πνιγμονής από ξένο σώμα, θύματος πνιγμού, αναίσθητου θύματος, θύματος χωρίς φυσιολογική αναπνοή, διαχείριση τραύματος και αιμορραγίας, κλήση σε Υπηρεσίες Έκτακτης Ανάγκης κ.α.), στη βελτίωση του επιπέδου άνεσης ενός θύματος και στην αποτροπή επιδείνωσης μιας κατάστασης, μέχρι την άφιξη των Υπηρεσιών Έκτακτης Ανάγκης.
Σε δεύτερο χρόνο θα γίνει στο σχολείο μας εκπαίδευση με πρακτική εξάσκηση από έμπειρους εκπαιδευτές.

Με τη συμμετοχή μας βοηθάμε καθοριστικά στη διάδοση του μηνύματος: “Όλοι μπορούν να σώσουν μια ζωή, ακόμη και παιδιά”

Β) Την Τετάρτη 3/12/2025 στο σχολείο μας θα γίνει παρουσίαση (Ε’, ΣΤ’) με θέμα:  Πρόληψη των ατυχημάτων, από την Επισκέπτρια Υγείας  Νηστικάκη  Ευαγγελία, υπάλληλο του Σταθμού Προστασίας  Μάνας Παιδιού & Εφήβου  Αργυρούπολης   (Κ Υ Γλυφάδας ).
Στην παρουσίαση θα μιλήσουμε για την πρόληψη ατυχημάτων που συμβαίνουν στο σχολικό περιβάλλον αλλά και σε εξωτερικούς χώρους κυρίως κατά τη μετάβαση από και προς το σχολείο.

Γ) Επίσης, εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θα συμμετέχουν σε τρίωρη βιωματική επιμόρφωση, με θέμα: Πρώτες Βοήθειες στο σχολικό περιβάλλον που διοργανώνουν  η Δ΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας δια της Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με την εξειδικευμένη ομάδα της ΑΜΚΕ Life Support Hub. Η επιμόρφωση έχει σχεδιαστεί για να καλύψει βασικές και κρίσιμες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που μπορεί να προκύψουν στο σχολείο ή την καθημερινότητα, παρέχοντας πρακτικές γνώσεις και τεχνικές.

AFISA 2

 

Στις 21 Νοεμβρίου η Εκκλησία μας τιμά τα Εἴσοδια τῆς Θεοτόκου, μια από τις σημαντικές εορτές του εκκλησιαστικού έτους. Σύμφωνα με την παράδοση, οι γονείς της Παναγίας, Ιωακείμ και Άννα, την οδήγησαν στον Ναό όταν ήταν ακόμη τριών ετών, αφιερώνοντάς την στον Θεό. Η ημέρα αυτή υπενθυμίζει την αξία της αφιέρωσης, της προσφοράς και της πνευματικής καλλιέργειας.

Στο σχολείο μας, όπως κάθε χρόνο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στον εκκλησιασμό που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη γιορτή. Η παρουσία των παιδιών στον Ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου Τερψιθέας Γλυφάδας δεν αποτελεί μόνο μια θρησκευτική πράξη, αλλά και μια εκπαιδευτική εμπειρία, καθώς συνδέει τη γνώση για τις παραδόσεις με τον σεβασμό προς την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές άκουσαν το νόημα της εορτής, παρακολούθησαν τη θεία λειτουργία και είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους εκπαιδευτικούς για τις αξίες που προβάλλονται μέσα από την παράδοση: την πίστη, την προσφορά, τη δύναμη της οικογένειας και τη σημασία της πνευματικής καλλιέργειας.

Παραδόσεις και έθιμα της ημέρας

Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, η γιορτή των Εισοδίων συνοδεύεται από ήθη και έθιμα που περνούν από γενιά σε γενιά. Ένα από τα πιο γνωστά είναι το άναμμα των φωτιών του “Πολυκάντη” ή μικρών καντηλιών στα σπίτια, ως σύμβολο της πνευματικής φωτεινότητας της Παναγίας. Επίσης, σε κάποιες κοινότητες συνηθίζεται το μοίρασμα άρτου ή άλλων κερασμάτων μετά τη θεία λειτουργία ως πράξη προσφοράς και ενότητας.

Αυτές οι παραδόσεις, αν και διαφέρουν από τόπο σε τόπο, αποτελούν ένα όμορφο κομμάτι της πολιτιστικής μας ταυτότητας και βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν πώς οι γιορτές συνδέονται με την καθημερινή ζωή και τις αξίες του λαού μας.

 

H 11η Νοεμβρίου είναι γνωστή στις γερμανόφωνες χώρες ως γιορτή του Αγίου Μαρτίνου (Sankt Martin) ή γιορτή των φαναριών (Laternenfest). Πρόκειται για μια γιορτή που δίνει έμφαση στην προσφορά και την αλληλεγγύη προς τα αδύναμα μέλη της κοινωνίας. Σύμφωνα με έναν θρύλο ο Άγιος Μαρτίνος όταν ήταν ακόμη Ρωμαίος στρατιώτης είχε δώσει μια κρύα νύχτα τον μισό μανδύα του σε έναν ζητιάνο.

Τα παιδιά αυτή τη μέρα ξεχύνονται όταν νυχτώσει στους δρόμους κρατώντας αναμμένα φαναράκια και τραγουδώντας παραδοσιακά τραγούδια αφιερωμένα στον Άγιο.

Οι μαθητές του τμήματος των Γερμανικών άκουσαν παραδοσιακά τραγούδια και κατασκεύασαν συμβολικά φαναράκια.

Αγίος Μαρτίνος Sankt Martin 1

Αγίος Μαρτίνος Sankt Martin 2

 

Τ2025 11 04 08 44 55 119ο φθινόπωρο είναι η εποχή που στέκεται στο μεταίχμιο. Έχει μέσα του την υπόσχεση του χειμώνα, μα και την ανάμνηση του καλοκαιριού. Το φως γίνεται πιο ήπιο, τα φύλλα σκορπούν στους δρόμους, οι μέρες μικραίνουν και η σιωπή αποκτά άλλη χροιά. Δεν είναι τυχαίο που η νεοελληνική ποίηση γέμισε με εικόνες φθινοπωρινές. Στους στίχους μεγάλων ποιητών η εποχή αυτή γίνεται σύμβολο απολογισμού, εσωτερικής αναζήτησης αλλά και ελπίδας για μια καινούρια αρχή.

Ο Γιώργος Σεφέρης, με την ευαισθησία που τον χαρακτήριζε, είδε στο φθινόπωρο τον καθρέφτη της ανθρώπινης ψυχής. Οι σιωπές των ημερών, το κιτρίνισμα των φύλλων, η ελαφριά μελαγχολία που πλανιέται στον αέρα, όλα αυτά γίνονται αφορμή για στοχασμό. Συνεχίστε την ανάγνωση