Το σχολείο μας πιστό στην εξωστρέφεια του οργανισμού και τη συμπεριληπτικότητα, οργάνωσε τα αρχικά βήματα των ετήσιων δραστηριοτήτων. Οι στόχοι είναι να καλλιεργηθούν οι τρεις βασικοί πυλώνες του καινοτόμου εθνικού προγράμματος School for all, δηλαδή: 1) ο σχολικός δημοκρατικός πολιτισμός, 2) η μάθηση, η διδασκαλία και η γνώση, 3) η ένταξη της κοινότητας (γονείς, κηδεμόνες) στη δράση. Το πρόγραμμα έχει επιλέξει σχολεία με κεντρική επιδίωξη τη συμπερίληψη των προσφύγων μαθητών/τριών, την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη συμμετοχή, την αλληλεπίδραση, την αξία της πολυγλωσσικότητας και της διαγλωσσικότητας στη γνώση και τη δημιουργία. Συγκεκριμένα η δράση αφορούσε στη χαρτογράφηση των γλωσσών προέλευσης των παιδιών, των χώρων του σχολείου (κοινόχρηστων, αιθουσών) και την απόφαση για την πολυτροπικότητα της μορφής των πινακίδων γλώσσες μητρικές, κώδικας Braille, εικονική αναπαράσταση, σχηματική, νοηματική. Οι πινακίδες σε έντυπη μορφή θα εμπεριέχουν QR code για τη συμπερίληψη μαθητών/τριών μας στην ψηφιακή εποχή, χωρίς εμπόδια, τουλάχιστον στο σχολείο μας. Οι ομάδες παιδιών με τους εκπαιδευτικούς θα είναι σε θέση να γνωρίσουν το σχολείο, να αναγνωρίσουν τη νέα πραγματικότητα, τον πολιτισμό της χώρας υποδοχής, τις παραδόσεις, τους κανόνες, αλλά και να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους, μέσα από τη συμπερίληψη της γλώσσας καταγωγής τους, σε μια γλωσσική αφύπνιση/γνωριμία με νέα γλωσσικά ρεπερτόρια.
Μάργιου Ελένη
Παιδαγωγός
M.Ed & M.Sc
Ενδοσχολική Συντονίστρια