Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος της Β΄Δημοτικού μάθαμε για τα φυτά, τα μέρη τους και τι χρειάζονται για να ζήσουν. Για να εφαρμόσουμε τη νέα γνώση, φυτέψαμε στην τάξη, φακή. Αντί για χώμα χρησιμοποιήσαμε βαμβάκι και αντί για γλάστρα, άδεια κουπάκια από γιαούρτι. Στη συνέχεια τα ποτίσαμε και τα αφήσαμε κάπου ψηλά, ώστε να έχουν φως και ήλιο. Τι έκπληξη! Σε δύο μόνο μέρες οι σπόροι μας φύτρωσαν με την ίδια διαδικασία που διαβάσαμε στο βιβλίο: πρώτα βγήκαν οι ρίζες, τις οποίες παρατηρήσαμε.Στη συνέχεια είδαμε τους πράσινους βλαστούς. Μετά βγήκαν τα φύλλα. Περιμένουμε με ανυπομονησία τα άνθη και τους σπόρους! Η βιωματική πρακτική βοήθησε στα παιδιά να συνδέσουν τη γνώση του βιβλίου με την πραγματικότητα. Η ζωγραφική έδωσε τη νοερή εικόνα και το φύτεμα της φακής, την εμπέδωση της νέας γνώσης. Το πρόγραμμα “Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη”, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας, έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά της Β΄τάξης να φυτέψουν και να υιοθετήσουν ένα δέντρο. Πόσο πιο όμορφο, από το να έχουν τη γνώση όχι μόνο για να το φυτέψουν, αλλά και να το φροντίσουν και να το προστατέψουν! Αξιολογήθηκαν παιδαγωγικά: η γνώση, οι δεξιότητες και η εμπειρία που καλλιεργήθηκαν, καθώς οι μαθήτριες ανέλυσαν τα οφέλη του δάσους, της προσφοράς του στη ζωή μας και στον πλανήτη με μια διαρκή οικολογική στάση υποστήριξης του περιβάλλοντος, αρχίζοντας από το σπίτι, το σχολείο, τη γειτονιά μας.
Μάργιου Ελένη
Παιδαγωγός
M.Ed & M.Sc
Ενδοσχολική Συντονίστρια