Στα πλαίσια της προσπάθειας να αποκτήσουν τα παιδιά δεξιότητες που ανήκουν στον κύκλο
“Φροντίζω το Περιβάλλον” του ΙΕΠ και σύμφωνα με τις πρόσφατες προσθήκες των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στον κύκλο διδασκαλίας και μάθησης του ανανεωμένου Αναλυτικού προγράμματος σπουδών ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ του ΥΠΑΙΘ, η Β’ τάξη παρουσίασε στο μαθητικό κοινό το πρόγραμμα που ανήκει στη θεματική
“Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία”.
Οι στόχοι που τέθηκαν φυσικά ήταν κοινωνικοί, συναισθηματικοί με πραγματολογικό πρόσημο, σε άμεση σύνδεση με τα ενδιαφέροντα και τις απορίες των παιδιών.
Συγκεκριμένα, τα παιδιά έμαθαν πως να προστατεύονται σε περίπτωση σεισμού, φυσικών καταστροφών είτε βρίσκονται στο σχολείο, είτε στο σπίτι. Ενημερώθηκαν για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης, για τα βήματα που πρέπει να προηγούνται, έπονται και το σημαντικότερο, για τη συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για την προσφορά βοήθειας (στο μέτρο που τους αναλογεί) και δραστηριοποιήθηκαν, ενημερώνοντας τα άλλα παιδιά αλλά και τους γονείς στο σπίτι.
Επίσης, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι η εκπαιδευτικός της τάξης έχει εκπαιδευτεί στην ΚΑΡΠΑ και στη χρήση απινιδωτή αλλά και το ότι το σχολείο συμμετέχει στο πρόγραμμα “Kids Save Lives”, τα παιδιά κατανόησαν ότι καθημερινά είναι ασφαλή και προστατευμένα.
Οι δράσεις αυτές έρχονται σε απόλυτη συνάφεια με τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου και το ευρύτερο πλαίσιο της προστασίας των παιδιών κατά τη φοίτηση και παραμονή τους στο σχολείο.
Οι φωτογραφίες παρακάτω, αφορούν στην κατασκευή του πλανήτη μας με διαφορετικά χρώματα πλαστελίνης από τα παιδιά, κάνοντας σαφές και κατανοητό πως δημιουργούνται οι σεισμοί και γιατί είναι ένα φυσικό φαινόμενο.
Τα παιδιά γνωρίζουν πια ότι, δεν μπορούμε να τους αποφύγουμε, ούτε να τους προβλέψουμε αλλά, πρέπει να παραμένουμε ψύχραιμοι.
Ξέρουν επίσης τον τρόπο με τον οποίο οφείλουμε να προστατεύουμε πρώτα τον εαυτό μας για να μπορούμε να προσφέρουμε στη συνέχεια στον συνάνθρωπο.
Μάργιου Ελένη
ΠΕ 70 M.Sc, M.Ed
Ενδοσχολική Συντονίστρια