Η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day) αποτελεί μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την προώθηση της υπεύθυνης, ασφαλούς και θετικής χρήσης του διαδικτύου. Κατά τον εορτασμό της ημέρας αυτής, 1000αδες άνθρωποι παγκοσμίως ενώνονται και συμμετέχουν σε εκδηλώσεις και δράσεις, ώστε να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Και μιας και εμείς πλέον έχουμε ενωθεί με σχολεία άλλων χωρών, στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος eΤwinning, δεν θα μπορούσαμε να εξαιρεθούμε από αυτή την τόσο σημαντική ημέρα. Κάναμε λοιπόν την δική μας παρέμβαση ώστε να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σχετικά με τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας σε κάθε μας βήμα.
Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την ασφάλεια στο διαδίκτυο αρχικά διαβάσαμε την ιστορία “Η Μεγάλη Απόφαση του @Παπάκη“, μέσα από την οποία τα παιδιά γνώρισαν βασικούς κανόνες ασφαλείας με τρόπο απλό και κατανοητό. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν το παπάκι και το @ ενώ παράλληλα σειραθέτησαν εικόνες από την ιστορία, αναπτύσσοντας έτσι την αφηγηματική τους ικανότητα και ενισχύοντας την κατανόηση του μηνύματος.
Για να εμβαθύνουμε περισσότερο είδαμε το εκπαιδευτικό βίντεο «Ασφάλεια στο ίντερνετ με λόγια απλά» από το υλικό του SaferInternet4Kids και το “Child Focus-eSafety” διαβάσαμε το παραμύθι «ο Σίφης ο Ποντικός και το Διαδίκτυο» που μας βοήθησε να συζητήσουμε για τους κινδύνους του διαδικτύου αλλά και για τρόπους προστασίας.
Στη συνέχεια, στο πλαίσιο του συνεργατικού μας έργου στο eTwinning, κάθε νηπιαγωγός από τις συμμετέχουσες χώρες κατέθεσε το δικό της σύνθημα-σλόγκαν για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Όλες οι προτάσεις συγκεντρώθηκαν και αποτέλεσαν τους στίχους ενός τραγουδιού, που με τη βοήθεια μιας εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης μετατράπηκαν σε ένα τραγούδι, το οποίο ακούσαμε και χορέψαμε.
Με αφορμή το δικό μας σύνθημα “StaySafeOnline! Don’tClicktooQuick” ετοιμάσαμε μάλιστα μια χορογραφία διάρκειας 10 δευτερολέπτων, η οποία ενσωματώθηκε σε ένα κοινό βιντεοκλίπ με τις υπόλοιπες χώρες ώστε να μεταφέρει ένα δυνατό μήνυμα: Το διαδίκτυο μπορεί να είναι ένας υπέροχος κόσμος, αρκεί να το χρησιμοποιούμε με προσοχή!
Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά όχι μόνο διασκέδασαν αλλά και έμαθαν πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουν τον εαυτό τους όταν βρίσκονται στο διαδίκτυο!
Στο πλαίσιο του Θεματικού Πεδίου: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή δράση eTwinning, με το συνεργατικό πρόγραμμα “Μειώστε τον άνθρακα, κρατήστε τη φύση ζωντανή (Carbon Reduce. Keep Nature Alive)”.
Η δράση αυτή αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της οποίας 20 συνολικά σχολεία από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, συνεργάζονται για την υλοποίηση «eTwinning» έργων μέσα από την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης «European School Education Platform- ESEP»και όλοι μαζί θα προσπαθήσουμε να δώσουμε ένα ηχηρό μήνυμα για την προστασία της Γης!
Ενημέρωση και Συναίνεση Γονέων
Το θέμα του προγράμματος επικεντρώνεται σε ένα παγκόσμιο περιβαλλοντικό ζήτημα, το αποτύπωμα του άνθρακα, και συγκεκριμένα στο πώς οι ανθρώπινες δραστηριότητες επηρεάζουν την κλιματική αλλαγή. Μέσα από ποικιλία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και με τη χρήση διαφορετικών ψηφιακών εργαλείων, τα παιδιά θα μάθουν τη σημασία του να μειώσουμε τις εκπομπές άνθρακα για να προστατέψουμε τη φύση. Στο πλαίσιο αυτής της μαθησιακής εμπειρίας σας θέλουμε δίπλα μας και γι’αυτό θα ήταν μεγάλη χαρά για μας να αποδεχτείτε αυτή την πρόσκληση!Η αποτύπωση του άνθρακα στη φύση και η μείωσή του αφορά όλους μας!
*Μπορείτε να ακολουθήσετε το πρόγραμμα και μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα facebook και instagram
Αρχική αξιολόγηση του έργου από τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Το eTwinning Πρόγραμμα μέσα από ένα βίντεο
Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο βίντεο σχετικά με τους συντελεστές του ευρωπαϊκού προγράμματος που συμμετέχει το σχολείο μας με το σκοπό και τους γενικότερους στόχους του.
Επιλογή Λογότυπου του Προγράμματος
Στην αρχή του προγράμματος, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί σχεδίασαν και προτείναν το δικό τους λογότυπο. Όλοι οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά) θα ψηφίσουν το αγαπημένο τους λογότυπο μέσω ανώνυμης ψηφοφορίας, με δυνατότητα μόνο μίας ψήφου ανά άτομο. Μπορείτε να επισκεφτείτε είτε την παρακάτω διεύθυνση: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdfjjV9NOURG3KNz814hdlvhA4xAED-7rUm3c_mxHp1X5_orw/viewform είτε τον διαδικτυακό μας τοίχο στο Padlet και να επιλέξετε το λογότυπο που προτιμάτε.
Η ψηφοφορία των παιδιών για το Λογότυπο του Προγράμματος
Στην τάξη μας ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία για το λογότυπο του προγράμματος. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ψήφισαν το αγαπημένο τους σχέδιο, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη διαδικασία. Ήταν μια υπέροχη ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια δημιουργική δραστηριότητα και να εκφράσουν τις προτιμήσεις τους με έναν διασκεδαστικό τρόπο!
Στην περίπτωση που χρειάζεστε μετάφραση στις ερωτήσεις πατήστε εδώ
Μέσα από μια όμορφη συνεργασία με τα υπόλοιπα σχολεία στην Ελλάδα, την Τουρκία και την Ρουμανία ετοιμαζόμαστε να ξεκινήσουμε το πρώτο μας ταξίδι στον κόσμο του e-Twinning και να γίνουμε όλοι συνοδοιπόροι ώστε να βοηθήσουμε στην μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα! Το νηπιαγωγείο μας κλήθηκε να φτιάξει το δικό του συννεφόλεξο, λογότυπο και αφίσα και φυσικά ένα βίντεο μέσα από το οποίο θα γνωριστούμε με τα υπόλοιπα σχολεία!
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της ψηφορίας επιλέχθηκε από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς το λογότυπο του προγράμματος μας….
……..αναλάβαμε δράση ώστε να οργανώσουμε και να φτιάξουμε έναν πίνακα για την γωνιά του eTwinning που διαμορφώσαμε στην τάξη μας!
1ος Σταθμός: Γνωρίζω το αποτύπωμα του άνθρακα
Η πρώτη μας δραστηριότητα ξεκινά με την παρακολούθηση ενός ψηφιακού παραμυθιού όπου τα παιδιά μαθαίνουν τι είναι το αποτύπωμα του άνθρακα. Ο ήρωας της ιστορίας, ένα μικρό πατουσάκι, μεταφέρει στα παιδιά το μήνυμα ότι ο άνθρωπος με τις ενέργειες που κάνει έχει συμβάλλει στο να αφήσει ένα πολύ μεγάλο αποτύπωμα στη γη και θα πρέπει όλη αυτή η κατάσταση να αλλάξει και να βρεθεί μία λύση. Στο σημείο αυτό γίνονται στα παιδιά οι ερωτήσεις:
Τι νομίζεις ότι είναι το αποτύπωμα του άνθρακα;
Με ποιο τρόπο μπορείς να μειώσεις το αποτύπωμα αυτό;
και οι απαντήσεις τους αφού ηχογραφούνται χρησιμοποιούνται για την διερεύνηση των πρότερων τους γνώσεων.
Αφού τα παιδιά συμφωνούν να βοηθήσουν τον ήρωα του παραμυθιού, συμμετέχουν σε μία δραστηριότητα όπου καλούνται να διακρίνουν και να ταξινομήσουν τις εικόνες με τις ανθρώπινες ενέργειες που είτε μειώνουν είτε αυξάνουν το αποτύπωμα του άνθρακα στο περιβάλλον. Στη συνέχεια αποτυπώνον τις απόψεις τους μέσα από τη ζωγραφική και προτείνουν τους δικούς τους μοναδικούς τρόπους που θα συμβάλλουν στη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα.
Το κάθε σχολείο κάνει την επιλογή μία ζωγραφιάς, την οποία καταθέτει στην ομάδα του προγράμματος ώστε να ετοιμαστεί το πρώτο συνεργατικό έργο και ειδικότερα η έκθεση εικονικής πραγματικότητας με πίνακες ζωγραφικήςπου φέρει τον τίτλο «Λύσεις για το αποτύπωμα του άνθρακα μέσα από τα μάτια των παιδιών».
Με τις ζωγραφιές αυτές ετοιμάζεται και το πρώτο κοινό έργο της ομάδας που αποτελεί και το σλόγκαν του προγράμματος.
2ος Σταθμός: Παρατήρηση στη φύση, Εποχική και Τοπική διατροφή, Κομποστοποίηση
Ξεκινάμε τη δραστηριότητά μας με μια μικρή εξερευνητική περιήγηση στην αυλή του σχολείου και στην είσοδο αυτής. Εκεί βγάζουμε φωτογραφίες των φυτών και των ζώων που συναντάμε με την εφαρμογή iNaturalist και βρίσκουμε την ονομασία τους και άλλες πληροφορίες. Στη συνέχεια, επιστρέφουμε στην τάξη και συζητάμε για τις συμπεριφορές που βλάπτουν και δεν βλάπτουν τη φύση, δίνοντας έμφαση στη σημασία του κάθε ζωντανού οργανισμού και στην αρμονία του με τη φύση.
Έπειτα αναφερόμαστε στις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η κατανάλωση εποχικών τοπικών λαχανικών και φρούτων στη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα. Έτσι ετοιμάζουμε και απολαμβάνουμε μια φρουτοσαλάτα με εποχικά φρούτα (μήλα, αχλάδια, μανταρίνια, πορτοκάλια, ακτινίδια, αχλάδια και μπανάνες ελληνικές) καθώς και μερικά καρότα που τα παιδιά αποφλοιώνουν μόνα τους με το ειδικό εργαλείο. Στο τέλος αντί να πετάξουμε τις φλούδες των φρούτων, μαθαίνουμε πώς να τις ανακυκλώνουμε για τη φύση. Για να κατανοήσουν τα παιδιά τη διαδικασία της κομποστοποίησης και τη συμβολή της στη φύση παρακολουθούν μια σχετική παρουσίαση έχοντας πρώτα γνωρίσει τις δύο φίλες του Περι του περιβάλλοντος, την Άννα την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και την Μπέτυ την ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ. Ξεκινάμε ένα πείραμα στην τάξη για να δημιουργήσουμε το δικό μας μικρό κομπόστ, χρησιμοποιώντας ένα διαφανές πλαστικό μπολ, χώμα, νερό, οργανικά απόβλητα φρούτων και ξερά κλαδιά και φύλλα τα οποία τα παιδιά συγκέντρωσαν στην αυλή και έκοψαν σε μικρά κομμάτια.
Από εδώ και στο εξής ξεκινάμε να παρατηρούμε πώς τα οργανικά αυτά απόβλητα θα αρχίσουν να μετατρέπονται σταδιακά σε ένα πλούσιο φυσικό λίπασμα, το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε την άνοιξη για την ανάπλαση του παρτεριού που βρίσκεται έξω από την είσοδο του νηπιαγωγείου.
3ος Σταθμός: Δημιουργούμε ταϊστρες για πουλιά από μπουκάλια πλαστικά
Στο πλαίσιο του προγράμματος για τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα, τα παιδιά μας γίνονται μικροί δημιουργοί και προστάτες του περιβάλλοντος! Με μια απλή αλλά ουσιαστική δράση, μετατρέπουν άδεια πλαστικά μπουκάλια σε πολύχρωμες ταΐστρες για τα πουλιά, δίνοντας τους νέα ζωή και έναν σημαντικό σκοπό.
Με χρώματα, φαντασία και πολλή αγάπη, τα παιδιά διακοσμούν τα μπουκάλια, ζωγραφίζουν τα απαραίτητα ανοίγματα και τα γεμίζουν με τροφή για τους φτερωτούς μας φίλους. Στη συνέχεια, τις κρεμούν στα δέντρα της αυλής, δημιουργώντας ασφαλή καταφύγια όπου τα πουλιά μπορούν να βρίσκουν τροφή, ειδικά τους δύσκολους μήνες του χειμώνα.
Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά μαθαίνουν πόσο σημαντική είναι η επαναχρησιμοποίηση των υλικών και η μετατροπή των απορριμμάτων σε κάτι όμορφο και χρήσιμο. Στη φύση, τίποτα δεν πάει χαμένο, και εμείς μπορούμε να συμβάλλουμε στη διατήρησή της με μικρές, δημιουργικές κινήσεις που κάνουν τη διαφορά!
Μια μικρή πράξη, ένα μεγάλο μήνυμα: αγαπάμε, σεβόμαστε και προστατεύουμε το περιβάλλον μας! 🌿💚
Στις 31 Οκτωβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, διαβάσαμε, συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε και τραγουδήσαμε για τον γνωστό μύθο “Το τζιτζίκι και το μυρμήγκι”.
Στη συνέχεια, ηχογραφήσαμε το τραγούδι και ψηφίσαμε τις ζωγραφιές που μας άρεσαν περισσότερο για τη δημιουργία ενός βίντεο: Ο τζίτζικας
Στο πλαίσιο του ετήσιου σχεδίου δράσης για την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2024-2025, ο Σύλλογος Διδασκουσών αποφάσισε την υλοποίηση των παρακάτω 4 Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων :
Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη
Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Υ Π Ο Θ Ε Μ Α
Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο
Φεβρουάριος – Μάρτιος (διάρκεια 7 εβδομάδες)
Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική κληρονομιά
Υ Π Ο Θ Ε Μ Α
Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!
Απρίλιος – Μάιος (διάρκεια 7 εβδομάδες)
Θ Ε Μ Α Τ Ι Κ Ο Σ Α Ξ Ο Ν Α Σ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
STEM – εκπαιδευτική Ρομποτική
Υ Π Ο Θ Ε Μ Α
STEAM και η ΓΗ γυρίζει
Μέλημα του Συλλόγου Διδασκουσών είναι η επίτευξη τόσο του σκοπού των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές, όσο και των επιμέρους στόχων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Η υλοποίηση των Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων ανατέθηκε στην εκπαιδευτικό που έχει αναλάβει διδακτικό ωράριο στο πρωινό υποχρεωτικό τμήμα του σχολείου, και η κατανομή ωρών, όπως έχουν δηλωθεί στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του νηπιαγωγείου είναι κάθε Τρίτη (την 3η διδακτική ώρα) και Πέμπτη (την 3η και την 5η διδακτική ώρα). Ωστόσο, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα συνεργαστούν και θα υλοποιήσουν κοινά προγράμματα, ώστε να μπορούν να διαμοιραστούν κοινούς προβληματισμούς και να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των παιδιών και των γονιών. Παράλληλα, θα γίνει προσπάθεια ώστε, κάθε φορά, τα εργαστήρια δεξιοτήτων να συνδέονται με τα σχέδια εργασίας που υλοποιούνται στο νηπιαγωγείο, για να αποφευχθεί τυχόν σύγχυση στα παιδιά από την κατάτμηση σε διδακτικές ώρες δράσεων που έχουν νόημα για αυτά. Περαιτέρω, καθώς τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν μια δυναμική εκπαιδευτική διαδικασία, η επιλογή του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ανάλογα με την εξέλιξη κάθε θεματικής ενότητας και ενδέχεται να υπάρξουν αναπροσαρμογές του αρχικού Προγραμματισμού. Η διαμορφωτική αξιολόγηση και η ανατροφοδότηση θα είναι συνεχείς.
Σε αυτή τη σελίδα θα βρείτε τα επικαιροποιημένα μνημόνια και σχέδια που σχετίζονται με την ετοιμότητα της σχολικής μας μονάδας για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Το πρώτο έγγραφο αποτελεί μια συνοπτική παρουσίαση των ενεργειών όλων των εμπλεκομένων.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή