Επίσκεψη στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Θήβας

Σήμερα οργανώσαμε μια επίσκεψη στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Θήβας. Η κ. Μάγδα μας ξενάγησε στον χώρο της βιβλιοθήκης, μας εξήγησε την λειτουργία της, μας έδειξε όμορφα παιδικά βιβλία τα οποία μπορούν να δανείζονται τα παιδιά και μας διάβασε παραμύθια. Στην συνέχεια διαβάσαμε ένα όμορφο ποίημα σχετικό με το βιβλίο και ζωγραφίσαμε.

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Μάγδα για την όμορφη φιλοξενία και τις πολύτιμες πληροφορίες που μας έδωσε.  

 

Επίσκεψη στην Πυροσβεστική

Ευχαριστούμε πολύ τον διοικητή και όλο το προσωπικό της Πυροσβεστικής για τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα που έδειξαν στα παιδιά!

Πρωταπριλιά-Καλό Μήνα!

Ψέματα για το καλό.

   Πρόκειται για μια συνήθεια που ήρθε από την Δυτική Ευρώπη. Κατά μια εκδοχή ξεκίνησε από τα πειράγματα που έκαναν οι Γάλλοι σε όσους θεωρούν τη μέρα αυτή ως Πρωτοχρονιά. Ίσως όμως να ξεκίνησε από τις κελτικές χώρες, που εκείνη τη μέρα ξεκινούσαν το ψάρεμα κι όταν επέστρεφαν έλεγαν ψέματα για τα κατορθώματά τους.

   Το έθιμο αυτό έγινε τόσο λαοφιλές, ώστε από το περασμένο τουλάχιστον αιώνα υιοθέτησαν και οι εφημερίδες, κάνοντας φάρσες με τη μετάδοση ψευδών ειδήσεων, πρακτική που ακολουθεί και σήμερα.

 

Όταν τα Ψέματα γίνονται τραγούδι

Στραβός βελόνα γύρευε ολά ολά
μέσα σ’ έν’ αχυρώνα βατζιγτζέλο βατζιγτζό
κι ένας κουφός του έλεγε ολά ολά
την άκουα που εβρόντα βατζιγτζέλο βατζιγτζό.

Απ’όλα τα πετούμενα ολά ολά
ο γάιδαρος μ’αρέσει βατζιγτζέλο βατζιγτζό
γιατί έχει αηδονιού φωνή ολά ολά
και δαχτυλίδι μέση βατζιγτζέλο βατζιγτζό

Πολλά ψέματα είπαμε ολά ολά
ας πούμε και μια αλήθεια βατζιγτζέλο βατζιγτζό.
Ο κόκορας εγέννησε ολά ολά
κι έκανε κολοκύθια βατζιγτζέλο βατζιγτζό.

Τα κολοκύθια είχαν νερό ολά ολά
και το νερό βατράχια βατζιγτζέλο βατζιγτζό.

Παίζουμε με τα γραμματάκια και…

…προσπαθούμε να φτιάξουμε λέξεις

Kυρά Σαρακοστή

Την Κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
 
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι εναν σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατι νήστευε καιρό.
 
Και τις μέρες της μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά.
Κόβαν ένα την βδομάδα
μέχρι ‘νάρθει η Πασχαλιά.                                                 
Σαρακοστή λέγεται μια μεγάλη περίοδος νηστείας της Εκκλησίας μας. Ξεκινάει μετά την περίοδο της Απόκριας, που είναι μέρες χαράς και διασκεδάσεων. Τη Μεγάλη Σαρακοστή έχουμε νηστεία 49 ημερών για τους χριστιανούς. Οι τρείς πρώτες μέρες είναι από τις πιο αυστηρές σε όλη τη νηστεία και ονομάζονται ‘τριήμερο’.

       Παλαιότερα η κυρά – Σαρακοστή ήταν το ημερολόγιο των Χριστιανών, την παρίσταναν ως μια καλόγρια με επτά πόδια, γιατί είναι και επτά οι εβδομάδες νηστείας μέχρι τη Μεγάλη Εβδομάδα.

       Έχει τα χέρια σταυρωμένα, γιατί διαρκώς προσεύχεται, δεν έχει στόμα για να μην πολυλογεί, δεν έχει αυτιά για να μην ακούει πολλές κουβέντες ή άσχημα λόγια.

 

Τσικνοπέμπτη

Από το πρωί της Τσικνοπέμπτης οι προετοιμασίες είχαν ξεκινήσει.

Οι γονείς άναψαν φωτιά στην αυλή για να το τσικνίσουμε όλοι μαζί. Τα παιδιά παρακολουθούσαν το ψήσιμο και έφτιαχναν αποκριάτικες μάσκες. Έπειτα όλοι μαζί φάγαμε τους νόστιμους μεζέδες, χορέψαμε και περάσαμε όμορφα.

Ευχαριστούμε τους γονείς που βοήθησαν στο ψήσιμο και όσους έφεραν διάφορα φαγητά και αναψυκτικά για την ημέρα εκείνη!

Και του Χρόνου!  

Καλές Απόκριες!

 

Το δικό μας παραμυθάκι

Ένα παραμυθάκι βγαλμένο εξ ολοκλήρου από τα ίδια τα παιδιά βασισμένο σε δύο ήρωες τον κύριο Κυκλούλη και την κυρία Τετραγωνούλα , τους οποίους είχαμε χρησιμοποιήσει όταν κάναμε τα σχήματα παλαιότερα (Σχηματοχώρα δείτε εδώ)

Αποκριάτικο Πάρτυ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

          5ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΘΗΒΑΣ

Ελάτε να διασκεδάσουμε με τον    ΚΛΟΟΥΝ στο  ξέφρενο  αποκριάτικο  πάρτυ που διοργανώνει το 5ο Νηπιαγωγείο την Παρασκευή  1 Μαρτίου 2013 και ώρα  6  το απόγευμα στο « ΤΖΑΚΙ » Τα παιδάκια μας θα μεταμφιεστούν, θα διασκεδάσουν, θα χορέψουν και θα περάσουμε όλοι ευχάριστα, καθώς θα υπάρξει δίωρο πρόγραμμα με παιχνίδι από Κλόουν και face painting

Τιμή εισόδου 5 ευρώ ανά άτομο με αναψυκτικό ή καφέ. 

 ΛΑΧΕΙΟΦΟΡΟΣ ΜE  ΠΟΛΛΑ ΔΩΡΑ ΜΠΟΥΦΕΣ

 

                                                   Με εκτίμηση,

ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.

Δανειστική Βιβλιοθήκη

    Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σημαντικές έρευνες  οι οποίες έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη της προοπτικής του αναδυόμενου γραμματισμού για την αρχική εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής. Ο γραμματισμός σύμφωνα με αυτή την προοπτική προκύπτει από την παρατήρηση και τη συμμετοχή του παιδιού σε σκόπιμες πρακτικές ανάγνωσης και γραφής τόσο στο σπίτι, όσο και σε άλλα περιβάλλοντα. Πολλοί θεωρητικοί ισχυρίζονται ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν σε περιβάλλοντα εγγραμματισμού μαθαίνουν γρηγορότερα από τα άλλα να διαβάζουν και να γράφουν.

O γραπτός λόγος αποτελεί μέρος της πραγματικότητας του παιδιού . Από πολύ μικρά τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το γραπτό λόγο που συναντούν στον κοινωνικό τους περίγυρο ,διαμορφώνουν  αντιλήψεις, εμπειρίες, προσωπικές πεποιθήσεις και αποκτούν ένα μεγάλο μέρος των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής .

Η συμβολή των γονιών στην κατάκτηση του αλφαβητισμού θεωρείται σημαντική αφού κοντά τους  τα παιδιά αποκτούν πολλές και βασικές γνώσεις και εμπειρίες , ενώ η στάση τους καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα και την ποσότητα αυτών των γνώσεων. Η ανάγνωση βιβλίων από τους γονείς οδηγεί στη γνώση τρόπων πρόσληψης νοήματος από το περιβάλλον και αποτελεί συγχρόνως σημαντικό γεγονός γραμματισμού που βοηθά στη δημιουργία προτύπων συμπεριφοράς. Η ανάγνωση βιβλίων προτείνεται και στο Πρόγραμμα Σπουδών για τη Γλώσσα στο νηπιαγωγείο. To να διαβάζουμε στα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι πολύ χρήσιμο, διότι τα παιδιά αντιλαμβάνονται τον τύπο και τη δομή του γραπτού λόγου (Teale, 1984), ενώ αναπτύσσουν συγχρόνως γλωσσικές δεξιότητες, δεξιότητες γραμματισμού και ικανότητα σκέψης (Block, 1999). Το πρόγραμμα προσπαθεί γενικά να ενθαρρύνει και να υποστηρίξει την εξοικείωση των παιδιών με όλες τις εκφάνσεις της γλώσσας που αφορούν τον προφορικό και γραπτό λόγο, αφού η σχέση που αναπτύσσεται με την ανάγνωση και τη γραφή στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού στο νηπιαγωγείο θεωρείται καθοριστική για τη μελλοντική σχολική εξέλιξη. Στην ανάπτυξη του καθημερινού προγράμματος για το νηπιαγωγείο προσφέρονται πολλές ευκαιρίες για την προώθηση γλωσσικών γνώσεων και ικανοτήτων καθώς η μαθησιακή διαδικασία που προτείνεται στηρίζεται στην ενίσχυση και ενθάρρυνση ενός διαλόγου αλληλεπίδρασης μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικού, αλλά και παιδιών μεταξύ τους.

Η καθιέρωση της δανειστικής βιβλιοθήκης, είναι σημαντική γιατί προσφέρει στα παιδιά δυνατότητες για την προώθηση δραστηριοτήτων της γλώσσας. (Νικολέττα Γκλιάου-Χριστοδούλου)

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ

Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο.

Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου.

Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν.

Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα, επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας, να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.

Μυθολογία:12 Θεοί του Ολύμπου

Δραστηριότητες:

  • Διαβάζουμε μύθους για τους 12 Θεούς του Ολύμπου
  • Βλέπουμε φωτογραφίες των Θεών και αναγνωρίζουμε τα σύμβολά τους
  • Ζωγραφίζουμε τους Θεούς και κατασκευάζουμε τα σύμβολα τους, φτιάχνουμε κολάζ.
  • Γράφουμε τα ονόματα. 
  • Βλέπουμε βίντεο με την γέννηση των Θεών.

 

 

Εισαγωγή στα μαθηματικά

Σκοπός της μάθησης των μαθηματικών στο Νηπιαγωγείο είναι η ανάπτυξη ενός τρόπου σκέψης που αξιοποιεί χαρακτηριστικά της μαθηματικής σκέψης και όχι η τυπική μάθηση εννοιών. Τα παιδιά κάνουν μια αρχική γνωριμία μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες σε ένα σύνολο δράσεων και περιβαλλόντων.

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με:

Φυσικούς αριθμούς ως το 10 και πράξεις.

Προσανατολισμό στο χώρο, χειρισμός χαρτών, γεωμετρικά σχήματα.

Ισότητες και ανισότητες.

Εισαγωγή στις μετρήσεις άμεσες και έμμεσες συγκρίσεις.

Αναζητούν ιδιότητες, κανονικότητες, ομοιότητες και διαφορές, συνδέσεις, τρόποι αντιμετώπισης προβλημάτων, εξαγωγή συμπερασμάτων, παρουσιάσεις και εξηγήσεις για το τι έκαναν και γιατί, συζητήσεις για την ορθότητα και γενικεύσεις.  

 

 

Ένα παραμύθι στο Νηπιαγωγείο…

Με αφορμή ένα παιδάκι που έφερε μια μέρα ένα παραμύθι και το «διάβασε» το ίδιο στην τάξη, αποφασίσαμε με τα παιδιά να ορίσουμε κάποιες ημέρες να φέρνουν ένα παραμύθι στην τάξη, που τους αρέσει πολύ, και να το «διαβάζουν» στα άλλα παιδιά με τον δικό του πάντα τρόπο.

Μια τέτοια δραστηριότητα συμβάλλει στην ανάπτυξη της προφορικής επικοινωνίας των παιδιών, μαθαίνουν να διηγούνται, να αφηγούνται, να αναλαμβάνουν ρόλους και να κατανοήσουν την σημασία του βιβλίου ως μέσω ψυχαγωγίας και άντλησης γνώσεων.  

Ανθισμένη Αμυγδαλιά

Η αμυγδαλιά και φέτος βιάστηκε να ανοίξει τα ωραία λουλούδια της και να ομορφύνει την φύση γύρω της. Είναι η νυφούλα του Χειμώνα.

 

Κολοκυθιά

Κάθε παίχτης παίρνει από ένα νούμερο κι ο πρώτος στη σειρά σαν μάνα, λέει: Έχω μια κολοκυθιά που κάνει 5 κολοκύθια. Αυτός που έχει το πέντε, ανταπαντά: και γιατί να κάνει 5, ας κάνει τρία.
Το παιχνίδι συνεχίζεται με ταχύτητα εναλλαγής αριθμών κι όποιος μπερδευτεί και πει τον δικό του αριθμό, βγαίνει έξω.

Οι μύθοι του Αισώπου

Με αφορμή την θεατρική παράσταση για τους μύθους του Αισώπου που παρακολούθησαν τα παιδιά την περασμένη Κυριακή που διοργάνωσε ο σύλλογος γονέων, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε μ’ αυτό το θέμα αφού τα παιδιά έδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Εργαστήκαμε ως εξής:

Διαβάσαμε μύθους του Αισώπου

Βλέπαμε τις εικόνες

Συζητούσαμε το δίδαγμα

Ζωγραφίζαμε μια σχετική ζωγραφιά

Δραματοποιούσαμε τον μύθο.

Μύθοι:

Ο λαγός και η χελώνα , Η Αλεπόυ πήρε φωτιά, Ο λαγός είχε μια ιδέα, Η αλεπού και ο πελαργός, Οι γονείς του μουλαριού, Ο γάιδαρος και η λύρα, Η σκύλα και τα κουτάβια της,

Ο ψευτης βοσκός

Ο Βοριάς και ο ήλιος

O κόρακας και η αλεπού

Ο τζίτζικας και ο μέρμυγκας

Ο κόκορας και οι γάτες

O Φλεβάρης

Καλό Μήνα….με έναν Κουτσοφλέβαρο!

Είναι ο μήνας που έχει τις λιγότερες μέρες, γι’ αυτό τον λόγο ονομάζεται και Κουτσοφλέβαρος! Κάθε 4 χρόνια, όταν το έτος είναι δίσεκτο, τότε ο Φεβρουάριος έχει μία μέρα παραπάνω.

Ζωγραφίζουμε την παροιμία:

Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίζει, πάλι άνοιξη θ’ ανθίσει, μα αν κάμει και πεισμώσει, μες τα χιόνια θα μας χώσει.

Χειμώνας

Ο χειμώνας φέρνει μεταβολές στη φύση και στον άνθρωπο. Τα φυλλοβόλα δέντρα ρίχνουν τα φύλλα τους και μένουν γυμνά. Τα μονοετή φυτά παύουν να υπάρχουν και τα πολυετή σταματούν την ανάπτυξή τους.

Παρόλη όμως τη φαινομενική ηρεμία, η φύση προετοιμάζεται και περιμένει την άνοιξη για να δείξει την ανάπτυξή της. Οι γεωργοί οργώνουν τα χωράφια και τα τακτοποιούν για να φυτέψουν την άνοιξη. Οι κτηνοτρόφοι κατεβάζουν τα κοπάδια τους στους κάμπους. Οι άνθρωποι προετοιμάζουν τη θέρμανσή τους για τα σπίτια και ντύνονται με πιο ζεστά ρούχα για να μην κρυώνουν. Αναγκάζονται να μένουν πιο πολλές ώρες στο σπίτι, αλλά τη μονοτονία του χειμώνα τη διακόπτουν πολλές γιορτές, όπως οι Απόκριες.

Αναπτύσσοντας λοιπόν αυτό το θέμα εργασίας με τα παιδιά, ασχολούμαστε με τα παρακάτω:

Ο καιρός τον χειμώνα
Η φύση τον χειμώνα
Χειμωνιάτικα ρούχα
Τα σπόρ του χειμώνα
Τα ζώα των πάγων και ζώα σε χειμερία νάρκη
Οι Εσκιμώοι
Χειμωνιάτικες κατασκευές
Τραγούδια, ποιήματα και παραμύθια για τον χειμώνα.

Εκπομπή “ουράνιο τόξο”

Η εκπομπή “ουράνιο τόξο” που προβάλλεται στην ΕΡΤ1 φιλοξένησε ένα παιδάκι του νηπιαγωγείου μας την Μελίνα, η οποία μας διηγήθηκε με μεγάλη χαρά την εμπειρία της.

Για να δείτε την εκπομπή πατάτε εδώ: ουράνιο τόξο

Χριστουγεννιάτικες Δημιουργίες

Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά!

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 5ου νηπιαγωγείου Θήβας σας προσκαλεί στην ομιλία-συζήτηση με θέμα:

«Τα παιδιά χρειάζονται όρια – τα έχουν ανάγκη»

το Σάββατο στις 8 Δεκεμβρίου και ώρα 6:00μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του 5ου δημοτικού σχολείου.

Ομιλητής ο παιδοψυχίατρος – ψυχοθεραπευτής

κος Πάλλης Ευστράτιος

Εξαιτίας της φύσης του θέματος είναι επιθυμητή η παρουσία και των δύο γονέων κάθε παιδιού.

Η ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση στα παιδιά ξεκινά από τη βρεφική τους ηλικία. Γι’ αυτό πρέπει να προσέχουμε, να σεβόμαστε και να παίρνουμε στα σοβαρά τιε επιθυμίες τους. Άλλο, όμως να ακούει κανείς τις επιθυμίες ενός παιδιού και να κρίνει εκείνος ποιες πρέπει αλλά και μπορεί να ικανοποιηθούν και τελείως διαφορετικό είναι να το «καλομαθαίνουμε». Με τέτοια ανατροφή, τα όρια μέσα στην οικογένεια ή είναι ασαφή ή απουσιάζουν τελείως. Η τάση να καλομαθαίνουμε τα παιδιά μπορεί να εκφράζει υπερπροστατευτικές διαθέσεις εκ μέρους των γονιών, μπορεί όμως να σημαίνει και έλλειψη στενών οικογενειακών δεσμών. Επίσης όλο και περισσότεροι γονείς χρησιμοποιούν ως σχέση με τα παιδιά τις αγορές και τα δώρα. Παρόλο που τα παιδιά νιώθουν να ικανοποιούνται οι υλικές τους ανάγκες, αντιμετωπίζουν συναισθηματικής φύσεως κενά.

Πως λοιπόν οριοθετούμε το παιδί μας «σήμερα», ώστε να καταφέρει να πετύχει γενικότερα στη ζωή του και να είναι ψυχικά ώριμο;

Βραβείο στο ιστολόγιο μας

Με πολύ μεγάλη μας χαρά πήραμε ένα βραβείο για το ιστολόγιό μας από το Νηπιαγωγείο χώρας Σάμου. Ήταν μία ξεχωριστή έκπληξη για μας, ευχαριστούμε πολύ την συνάδελφο μας Μαρία από την Σάμο και της ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή δύναμη!

Με την σειρά μας θα θέλαμε να δώσουμε αυτό το βραβείο στο 10 Νηπιαγωγείο Θήβας, στο 6ο Νηπιαγωγείο Θήβας, στο 6ο Νηπιαγωγείο Μεσολογγίου, στο 44ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου, στο 13 ολοήμερο Νηπιαγωγείο Αχαρνών.

Μυθολογία:12 Θεοί του Ολύμπου

Καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς θα ασχοληθούμε με τους 12 θεούς του Ολύμπου. Τα παιδιά έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το θέμα αυτό, έτσι θα το προσεγγίσουμε ως εξής:

Διαβάζουμε την μυθολογία ,βλέπουμε βίντεο και συζητάμε για τον συμβολισμό, την ιστορία και τα σύμβολα του κάθε θεού.

Κάνουμε διάφορες κατασκευές όπως: Ζωγραφίζουμε τους Ολύμπιους θεούς, κατασκευάζουμε τα σύμβολά τους(π.χ. αστραπή του Δία, κουκουβάγια της Αθηνάς, παγώνι της Ήρας, τρίαινα του Ποσειδώνα, λύρα του Απόλλωνα κ.τ.λ.).