Υπεύθυνη Εργαστηρίου: Μεταφτσή Μαριά
Τμήμα 1
1 Εργαστήριο: Τι είναι Διατροφή;
Αρχικά διερευνήθηκαν οι πρότερες γνώσεις των νηπίων για το τι είναι διατροφή, για την επίτευξη του σκοπού αυτού σχεδίασα ιστόγραμμα καταγράφοντας τις απαντήσεις τους στην παραπάνω ερώτηση.
Ακολούθως διαβάσαμε την ιστορία “Ο Ωραίος Δαρείος” της Σ. Ζαραμπούκα και συζητήσαμε με τα παιδιά για τη διατροφή του γάτου της ιστορίας.
2 Εργαστήριο: Γνωριμία με τις Ομάδες Τροφών – “Τα Σπιτάκια των Τροφών”
Διαβάσαμε την ιστορία της Σ. Μαντούβαλου “Μια Κολοτούμπα μια φορά..” Συζητήσαμε για τα αίτια της αδυναμίας της κολοτούμπας και της ενδυνάμωσης της αργότερα, καθώς και για το ποιος τη βοήθησε και με ποιον τρόπο.
Την επόμενη μέρα διαβάσαμε το παραμύθι “Η Κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική”..
Είδαμε ποιες τροφές είναι σημαντικές και πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά και ποιες λιγότερο σημαντικές γι αυτό θα πρέπει να καταναλώνονται με φειδώ. Στο τέλος του βιβλίου η κυρα Διατροφή έφτιαξε τη διατροφική πυραμίδα χωρίζοντας τις τροφές σε ομάδες. Επομένως γνωρίσανε τις ομάδες τροφών και αξιοποιώντας τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας χώρισα τα παιδιά σε 5 ομάδες και η καθεμιά ανέλαβε να φτιάξει το σπιτάκι της διατροφής της κάθε ομάδας τροφών..
Επίσης, δόθηκε στον κάθε μαθητή ατομικό φύλλο εργασίας σχετικό με τις ομάδες των τροφών προκειμένου να αντιστοιχίσουν τις τροφές που παρουσιάζονται από κάτω στη σωστή ομάδα για καλύτερη εμπέδωση..
Μάθαμε το τραγούδι
Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο ζωγραφίσανε το αγαπημένο τους φαγητό..
3 Εργαστήριο: Τα μανιτάρια των τροφών
Στο τρίτο εργαστήριο μιλήσαμε με τα παιδιά για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές για το ανθρώπινο σώμα, καθώς και ποιες θα πρέπει να τις καταναλώνουν λιγότερο. Γνωρίσανε τη διατροφική αξία των υγιεινών τροφών, ώστε να τις επιλέγουν πιο συχνά στην καθημερινότητα τους. Διακρίνανε τα φρούτα από τα λαχανικά και μιλήσαμε για τη διατροφική τους αξία..
Tην ώρα των Αγγλικών μιλήσαμε για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές..
4 Εργαστήριο: “Η Πυραμίδα των Παιδιών”
Στο επόμενο εργαστήριο κόψανε και συλλέξανε εικόνες τροφών τις οποίες με βάση την πρότυπη πυραμίδα διατροφής έπρεπε να τοποθετήσουν για να δημιουργήσουν τη δική τους. Κάθε παιδί επέλεγε το σωστό επίπεδο πυραμίδας για να τοποθετήσει την αντίστοιχη ομάδα τροφών.
Θεατρικό Παιχνίδι: “Επίσκεψη στο Εστιατόριο”
5 Εργαστήριο: Υγιεινό Πρωινό
Ζητήθηκε από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο από ένα φρούτο (εποχής) της επιλογής τους και φτιάξαμε φρουτοσαλάτα. Τη γεύτηκαν με μεγάλη χαρά. Ακολούθως, τους δόθηκε φύλλο εργασίας στο οποίο καλούνταν να ζωγραφίσουν ένα υγιεινό πρωινό με βάση τα όσα κατέκτησαν μέσα από το εργαστήριο.
Γίνανε “βασιλιάδες κ βασίλισσες της υγείας” κατασκευάζοντας και ζωγραφίζοντας την κορώνα με τις συμβουλές για καλή υγεία..
6 Εργαστήριο: “Εποχές και Φρούτα”
Ομαδικό παιχνίδι αντιστοίχισης κάθε φρούτου στη σωστή εποχή που παράγεται και καταναλώνεται..
Τονίζουμε ότι είναι καλό να προτιμάμε εποχιακά φρούτα και λαχανικά, καθώς παίρνουμε όλες τις θρεπτικές ουσίες του τροφίμου, είναι πιο γευστικό και επιπλέον τα εποχιακά προιόντα είναι πιο οικονομικά. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύουμε την τοπική οικονομία εναρμονίζουμε τη διατροφή μας με τον κύκλο της φύσης και τροφοδοτούμε το σώμα μας με τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται..
Παιχνίδι: Μισό και Ολόκληρο – Αντιστοίχιση (Μαθηματικά)
Στη συνέχεια τους δόθηκε το ακόλουθο φύλλο εργασίας προκειμένου να κόψουν, να βρουν το άλλο μισό του κάθε φρούτου και να τα κολλήσουν σε χρωματιστό κάνσον..
Παρακάτω παρατίθενται και άλλα φύλλα εργασίας που δόθηκαν στα παιδιά και αφορούν στα μαθηματικά (έννοιες: ολόκληρο-μισό) / Μέτρα τα φρούτα..