Η Αφίσα μας για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών..
Ημέρα Αθλητισμού στο Νηπιαγωγείο μας!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2025-2026
Το σχολείο μας υλοποιεί τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές. Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχολικού έτους 2025-2026
1ος Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Θεματική Ενότητα: Ψυχικη και συναισθηματικη Υγεια- Προληψη
Τίτλος: Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα
Στόχοι: Καλλιέργεια συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
2ος Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Θεματική Ενότητα: Τα ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: Γνωρίζω τα δικαιώματα μου
Στόχοι: Τα παιδιά να μάθουν να αναγνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
3ος Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Θεματική Ενότητα: Οικολογία – Παγκόσμια Τοπική και Φυσική Κληρονομιά
Τίτλος: Η κυρία Ανακύκλωση και οι φίλοι της
Στόχοι: Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν ότι τα απορρίματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και ότι η διαχείρισή τους αποτελεί ευθύνη όλων. Επιπλέον στόχος είναι να αναδειχθούν η αξία και τα οφέλη της ανακύκλωσης καθώς και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που λύνει. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο θέμα της ανθρώπινης συμπεριφοράς και της ατομικής ευθύνης.
4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία
Θεματική Ενότητα: STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: Ο κύκλος του νερού
Στόχοι: Να γνωρίσουν τη διαδρομή και τις μορφές του νερού. Να κάνουν πειράματα . Τα παιδιά με βιωματικό τρόπο να καταλάβουν τη σημασία της εξοικονόμησης του νερού. Να δημιουργήσουν μια αφίσα με μηνύματα για το νερό, το πολύτιμο αγαθό.
Συμβουλές για γονείς που έχουν παιδί στο Νηπιαγωγείο.
Σημαντικές συμβουλές σε γονείς που έχουν παιδιά στο Νηπιαγωγείο.
Η φοίτηση του παιδιού σας στο νηπιαγωγείο είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα στη μάθηση και τη ζωή του. Αποτελεί μια μεγάλη αλλαγή. Ο ρόλος των γονέων είναι σίγουρα πολύ σημαντικός και είναι αποδεδειγμένο ότι η μάθηση και η επιτυχία του μαθητή δεν αρκείται μόνο στις δράσεις του σχολείου, αλλά και στη συνεργασία γονέων- εκπαιδευτικών. Μαζί πρέπει να μοιράζονται τους ίδιους στόχους και να ακολουθούν μια κοινή πορεία, που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη και πρόοδο του παιδιού.
Μερικές συμβουλές για την προετοιμασία του παιδιού και την ομαλή μετάβαση από την οικογένεια στο νηπιαγωγείο:
Συζητήστε με το παιδί σας για το πώς το σχολείο βοηθά στη μάθηση και στη ζωή. Εξηγήστε του πόσο σημαντικό είναι και δείξτε ενθουσιασμό. Φροντίστε να είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του απέναντι στο σχολείο. Τηρείτε το ωράριο και φροντίστε να μην απουσιάζει, χωρίς σημαντικό λόγο (αυτό εξαρτάται από εσάς).
Φροντίστε ώστε το παιδί να έχει σταθερό καθημερινό πρόγραμμα, δηλαδή σταθερές ώρες φαγητού, ύπνου, διάστημα παρακολούθησης τηλεόρασης κλπ. Τα παιδιά νιώθουν άνεση, ασφάλεια και σταθερότητα όταν υπάρχουν σαφείς ρουτίνες.
Το παιδί έχει ανάγκη από όρια και κανόνες. Συναποφασίζετε μαζί του τους κανόνες και επιμένετε στην τήρησή τους. Οι απαγορεύσεις να: είναι λίγες και στα μέτρα του παιδιού, με σταθερότητα στην τήρησή τους.
Είναι σημαντικό για το παιδί να αυτοεξυπηρετείται, να ντύνεται και να ξεντύνεται μόνο του, να αναγνωρίζει και να φροντίζει τα πράγματά του. Έτσι αναπτύσσεται η αυτονομία και η υπευθυνότητά του.
Δώστε την ευκαιρία στα παιδιά να αναλαμβάνουν ρόλους στο σπίτι. Νιώθουν υπερήφανα όταν κάνουν δουλειές ή όταν βοηθούν τους μεγάλους. Κάθε μικροδουλειά, όπως στρώσιμο τραπεζιού, ταξινόμηση ρούχων, τακτοποίηση ψώνιων κλπ. μπορεί να είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι και ταυτόχρονα σημαντική ευκαιρία μάθησης και ανάπτυξης της υπευθυνότητάς τους.
Προσφέρετε στο παιδί σας ένα υγιεινό πρωινό πριν την αναχώρησή του από το σπίτι. Βοηθήστε το να αποκτήσει υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν το καλύτερο δεκατιανό γεύμα. Το γάλα και ο φυσικός χυμός είναι τα πολυτιμότερα ροφήματα γι αυτή την ηλικία. Καλό είναι να αποφεύγονται τα συσκευασμένα προϊόντα.
Στο καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού, μην ξεχάσετε να εντάξετε το παιχνίδι και να το ενθαρρύνετε να συμμετέχει με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην αναδεικνύει μόνο την επιθυμία του να νικήσει.
Ενισχύετε το παιδί σας να σέβεται και να αποδέχεται τα παιδιά με ειδικές ανάγκες ή από διαφορετικές πολιτισμικές κουλτούρες και θρησκευτικές παραδόσεις. Δώστε με το πρότυπό σας το καλό παράδειγμα.
Αφιερώστε ποιοτικό χρόνο μαζί του. Είναι σημαντικότερο το πώς ασχολούμαστε με το παιδί, από το πόσο.
Ενισχύστε τις κοινωνικές του δεξιότητες, επιδιώκοντας συναντήσεις με συνομηλίκους σε ώρες εκτός σχολείου. Δημιουργήστε ευκαιρίες, ώστε το παιδί σας, να συναναστρέφεται με άλλα παιδιά, να συνεργάζεται αρμονικά μαζί τους, να μοιράζεται τα πράγματά του, να περιμένει την σειρά του κ.α.
Πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί στη μάθηση
Ακούτε το παιδί σας, όταν σας μιλάει, κοιτώντας το στα μάτια. Μην το διακόπτετε, αφήστε το να ολοκληρώσει τη σκέψη του. Μην κάνετε παράλληλα άλλα πράγματα όταν συζητάτε μαζί του. Ενθαρρύνετέ το να σας υποβάλει ερωτήσεις.
Διδάξτε τη σημασία της ακρόασης, δεξιότητα που θα το βοηθήσει στο νηπιαγωγείο να ακούει, να μη διακόπτει και να ζητάει ευγενικά το λόγο.
Συμπεριλάβετε τη μάθηση στην καθημερινή του ζωή. Για παράδειγμα διαβάστε μαζί ετικέτες προϊόντων, πινακίδες σε καταστήματα και δρόμους, σήματα, λογότυπα, ζυγίστε ποσότητες, δημιουργείστε λίστες για τα ψώνια κλπ.
Διαβάζετε συχνά βιβλία μαζί με το παιδί σας στο σπίτι, δείχνοντάς του με το δάχτυλό σας αυτό που διαβάζετε, κάνετε ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση και μη διστάζετε να τα διαβάζετε ξανά και ξανά αν σας το ζητά. Ενθαρρύνετε το παιδί να φτιάχνει δικά του βιβλία – ιστορίες και να τα διηγείται. Να επισκέπτεσθε συχνά τη βιβλιοθήκη και να δανείζεσθε βιβλία.
Ενθαρρύνετε το παιδί να πειραματίζετε με τα γράμματα (μαγνητικά, κομμένα από εφημερίδες, περιοδικά κλπ). Παίξτε μαζί του παιχνίδια με τα γράμματα και τις φωνές τους.
Δώστε ευκαιρίες στα παιδιά να πειραματιστούν, να συλλέγουν στοιχεία και να ερμηνεύουν. Το σημαντικότερο κίνητρο μάθησης σ’ αυτήν την ηλικία είναι η περιέργεια. Εμπειρίες που σχετίζονται με την επίλυση προβλημάτων και την κριτική σκέψη είναι πολύ σημαντικές για την ανάπτυξή τους. Οι αισθητηριακές αντιλήψεις αποτελούν τις βάσεις για τις ικανότητες μάθησης και κατανόησης. Γι αυτό και τα παιδιά έχουν συχνά βρόμικα ρούχα και χέρια.
Δείξτε ενδιαφέρον και ρωτήστε το: «τι έμαθες σήμερα στο νηπιαγωγείο;», «πώς πέρασε η μέρα σου;», «με ποιους φίλους έπαιξες;», «σε ποιες γωνιές εργάστηκες;».
Καλλιεργείστε την εμπιστοσύνη του προς εσάς, ώστε να σας εξομολογείται τα συναισθήματα και τα προβλήματά του.
Στο νηπιαγωγείο καλλιεργείται η θετική στάση του παιδιού απέναντι στη μάθηση. Το πρόγραμμά του στοχεύει περισσότερο στη διαδρομή για την κατάκτηση της γνώσης (δηλαδή να μάθουν τα παιδιά πώς να μαθαίνουν) και πολύ λιγότερο στη συσσώρευση γνώσεων.
Εμπιστευτείτε τις εκπαιδευτικούς και μιλήστε τους για τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες του παιδιού σας. Αυτό θα τις διευκολύνει πολύ στο δύσκολο έργο τους. Παρακολουθήστε την πρόοδο του παιδιού ανά τακτά χρονικά διαστήματα και ζητήστε τους συμβουλές που αφορούν στη μάθηση.
Η απόκρυψη σημαντικών πληροφοριών, που αφορούν στα παιδιά όταν υπάρχει κάποια αναπτυξιακή ή άλλη διαταραχή, είναι λάθος. Η πρώιμη παρέμβαση είναι το σπουδαιότερο κομμάτι στην εκπαίδευση των παιδιών. Είναι σημαντικό να ενημερωθεί η νηπιαγωγός από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.
Τέλος, η νηπιαγωγός θα πρέπει να είναι ενήμερη για θέματα υγείας που αφορούν τα νήπια, καθώς και για οικογενειακές συνθήκες που ενδέχεται να επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους (γέννηση μικρότερου παιδιού, διαζύγιο, θάνατος οικείου προσώπου.
Αγιασμός για το νέο σχολικό έτος 2025-2026
Με πολλή χαρά ετοιμάσαμε και φέτος τα δωράκια καλωσορίσματος για τους μικρούς μας φίλους!!!
Τα όρια και οι κανόνες στη σχέση μας με τα παιδιά
Χθες ημέρα Δευτέρα 26 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στον χώρο του νηπιαγωγείου μας ενημερωτική ημερίδα από την ψυχολόγο του Δίκτυου ΑΛΦΑ κ. Χριστίνα Μακρογιάννη για τα όρια και τους κανόνες που πρέπει να θέτουμε στις σχέσεις μας με τα παιδιά.
Ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις από τη μεριά των γονιών.