5° 4/θέσιο Νηπιαγωγείο Κορίνθου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

Παρακολούθηση θεάματος

Οκτ 202531

Σήμερα, Παρασκευή 31 Οκτώβρη 2025 οι μαθητές του 5ου Νηπιαγωγείου και του παραρτήματος ΔΥΕΠ παρακολούθησαν την παράσταση με μαριονέτες “Το κυνήγι του αληθινού θησαυρού” από το Θέατρο Μαριονέτας Γκότση.

Ήταν μια εξαιρετική παράσταση με κεντρικό μήνυμα την αγάπη, τη φιλία και τη συνεργασία που ενθουσίασε τους μαθητές και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους μέχρι το τέλος.

InCollage 20251031 163948096 IMG 20251031 165629IMG 20251031 165423

Ψηφιακό παιχνίδι: αριθμοί και σημαίες

Οκτ 202529

Η συνεργασία και το αίσθημα του “ανήκειν” στην τάξη του νηπιαγωγείου

Οκτ 202529

Στο νηπιαγωγείο κάθε μέρα είναι μια ευκαιρία για να μάθουμε κάτι νέο, νέες γνώσεις, νέα ερεθίσματα αλλά και πώς να ζούμε μαζί. Από τις πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται, να βοηθούν και να ανήκουν σε ομάδες. Η συνεργασία δεν είναι απλώς μια δεξιότητα. Είναι ένας τρόπος ζωής μέσα στην τάξη. Μέσα από ομαδικά παιχνίδια, κοινές κατασκευές και καθημερινές δραστηριότητες τα παιδιά ανακαλύπτουν τη χαρά του «μαζί». Μαθαίνουν ότι κάθε παιδί έχει κάτι μοναδικό να προσφέρει και ότι όταν ενώσουμε τις δυνάμεις μας μπορούμε να δημιουργήσουμε σπουδαία πράγματα.
Παράλληλα καλλιεργείται σιγά-σιγά το αίσθημα του ανήκειν. Κάθε παιδί νιώθει ότι η τάξη είναι το δικό του «δεύτερο σπίτι», ένα μέρος όπου το όνομά του, οι ιδέες του και η φωνή του έχουν αξία. Η αίσθηση αυτή γεννά ασφάλεια, αυτοπεποίθηση και σεβασμό. Μέσα από απλές καθημερινές στιγμές στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου όπως η “παρεούλα”, δηλαδή ο κύκλος της συζήτησης, μια ζωγραφιά για τον φίλο μας που γιορτάζει ή ένα κοινό τραγούδι χτίζονται δεσμοί που δίνουν στα παιδιά την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια μικρή κοινότητα.
Η συναισθηματική ασφάλεια που προσφέρει αυτή η κοινότητα έχει ιδιαίτερη σημασία και για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Όταν τα παιδιά νιώθουν αποδοχή, αγάπη και σταθερότητα συμμετέχουν πιο ενεργά, εκφράζονται πιο ελεύθερα και αναπτύσσουν τις ικανότητες και κοινωνικές ή γνωστικές τους δεξιότητες. Η τάξη που καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία γίνεται χώρος όπου κάθε παιδί βρίσκει τον προσωπικό του ρυθμό προόδου, αισθάνεται ότι είναι μέλος της ομάδας και ότι οι διαφορές του όχι μόνο γίνονται αποδεκτές, αλλά και εμπλουτίζουν τη μαθησιακή εμπειρία όλων.
Για αυτούς ακριβώς τους λόγους το νηπιαγωγείο είναι ένας σημαντικός σταθμός στην εκπαιδευτική πορεία ενός παιδιού. Και όλα όσα καλλιεργεί μπορείτε και σεις αγαπητοί γονείς να τα ενισχύετε στο σπίτι. Η καλλιέργεια της συνεργασίας δεν σταματά στην τάξη. Συνεχίζεται και στο σπίτι μέσα από μικρές καθημερινές στιγμές. Όταν μαγειρεύουμε μαζί, τακτοποιούμε παρέα το δωμάτιο, ετοιμάζουμε μαζί μια γιορτή ή ένα πάρτυ, συζητάμε για τα συναισθήματά μας και τα προβλήματά μας ή παίρνουμε αποφάσεις ως οικογένεια τα παιδιά νιώθουν ότι συμμετέχουν, ότι ακούγονται και ότι η γνώμη τους μετρά. Μην αντιμετωπίζετε τα παιδιά προσχολικής ηλικίας σαν μωρά. Είμαι μικροί πολίτες στους οποίους καλλιεργούμε σιγά σιγά όλα όσα αργότερα ως ενήλικες θα έχουν εφόδια.

Βιβλιογραφία

Δημητρίου, Α. (2017). Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο. Αθήνα: Gutenberg.
Ματσαγγούρας, Η. (2011). Η Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Γρηγόρη.
Μπεζεβέγκης, Η. (2014). Παιδαγωγική Ψυχολογία: Από τη θεωρία στην πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο.

ΚΛ.Μ.

Οι πρώτες μέρες στη ΔΥΕΠ 2025-2026

Οκτ 202527

Υποδεχτήκαμε τα παιδιά με αυτοσχέδια παιχνίδια, ομαδικές εργασίες και το πρώτο μας κολάζ, έπειτα από την ανάγνωση του βιβλίου «Σσσς! Έχουμε σχέδιο». Ορίσαμε μαζί τους κανόνες της τάξης μας, τους οποίους ακολουθούμε κάθε μέρα. 

88d46dd7 10c8 4bbe 9d42 af3c5dcf8c4c

Παίξαμε με τέλειες και γραμμές. Με αφορμή την καλλιτέχνιδα Yayoi Kusama φτιάξαμε κολοκύθες και μεταμορφωθήκαμε κι εμείς οι ιδιοι σε Yayoi Kusama. Γνωρίσαμε και φτιάξαμε τα μαλλιά της κυρίας Γραμμής. Τέλος, ακολουθώντας γραμμές, δημιουργήσαμε ομαδική εργασία χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά.

fc927383 0c17 497f 8393 ccc8ab7ca156

Μετά τις τέλειες και τις γραμμές, γνωρίσαμε το όνομά μας και τα γραμματάκια του. Μάθαμε να γράφουμε τον αριθμό 1 και να τον σχηματίζουμε με χειροποίητη πλαστελίνη που φτιάξαμε στην τάξη μας.

a1ca50e3 c338 4633 9c6a 70528b11e8be

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών, μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και τρόπους αυτοπροστασίας σε περίπτωση σεισμού. Φτιάξαμε το κουτί έκτακτης ανάγκης και παίξαμε με τα «σεισμοσπιτάκια».

a3e55b41 f7ef 47a8 a41f 895868852cdd

Για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, μιλήσαμε για την Ειρήνη και ζωγραφίσαμε έναν κόσμο γεμάτο αγάπη, φιλία και χαμόγελα!

9d0c081b e46e 4830 8eb2 f403328a38b9

Χρώματα, γραμμές και σχήματα (Τέχνη)

Οκτ 202523

Βρίσκονται παντού γύρω μας! Και μπλέκονται σε όλες τις δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. Αρκεί να μάθουμε να παρατηρούμε, να εντοπίζουμε, να διακρίνουμε, να συγκρίνουμε.

Τα βιβλία μας εμπνέουν στις αναζητήσεις μας. Πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς χρώματα; Θα μας άρεσε  ένα ουράνιο τόξο γκρίζο; Και πώς θα μας φαινόταν ένας ελέφαντας πολύχρωμος και μάλιστα καρό;

IMG 20251023 225048

IMG 20251023 224919

Το ταξίδι στη θεματική μόλις ξεκίνησε. Και οδηγοί μας είναι μεγάλοι ζωγράφοι όπως ο Πάουλ Κλέε, ο Βασίλι Καντίνσκι και ο Πιτ Μοντριάν. Μέσα από τα έργα τους μαθαίνουμε τα χρώματα και τα σχήματα, δημιουργούμε συνθέσεις και μοτίβα. Κι όχι μόνο με μαρκαδόρους και με πινέλα αλλά με διάφορα υλικά εξασκώντας έτσι ποικίλες δεξιότητες. Σταδιακά, φτάνουμε να σχηματίσουμε και τα αρχικά μας γράμματα.  Με γραμμές ευθείες, τεθλασμένες και καμπύλες.

Παράλληλα με την επεξεργασία της θεματικής μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε. Χωριζόμαστε σε ομάδες των 2, των 3 ή των 4 και αναλαμβάνουμε να ολοκληρώσουμε ένα έργο, μια αποστολή. Βάζουμε ιδέες, συναποφασίζουμε, μοιραζόμαστε τα υλικά. Δεν είναι πάντα εύκολο και ειδικά τώρα στην αρχή. Όμως μετά καμαρώνουμε τα ομαδικά μας έργα και τα συνυπογράφουμε.

IMG 20251023 225428IMG 20251023 225549IMG 20251023 225519IMG 20251023 225453IMG 20251023 225610IMG 20251023 225716IMG 20251023 225645

Κανόνες στο νηπιαγωγείο

Οκτ 202523

Στην αρχή του σχολικού έτους και στην πρώτη επαφή με το καινούριο περιβάλλον και τη ρουτίνα του νηπιαγωγείου, έχουμε όλοι ανάγκη από οριοθέτηση και κανόνες. Πώς αλλιώς θα λειτουργήσουμε σαν ομάδα αν δεν συμφωνήσουμε σε συνήθειες και συμπεριφορές; Σε πολλά σχολεία συνηθίζεται να διαβάζεται αυτές τις πρώτες μέρες η ιστορία με το τερατάκι που θέλει να φοιτήσει στο νηπιαγωγείο αλλά μάλλον δεν ξέρει τον τρόπο. Τα κοινά στοιχεία με τα… δικά μας τερατάκια δίνουν αφορμή για συζητήσεις και αποφάσεις χωρίς να θίγεται κανείς.

Φέτος χρησιμοποιήσαμε την ιστορία που μπορείτε να βρείτε εδώ, αλλά του δώσαμε και μορφή. Με τις ιδέες των μικρών μας μαθητών σχεδιάσαμε ένα τερατάκι σε μεγάλο μέγεθος που το τοποθετήσαμε σε θέση περίοπτη. Θέλουμε να το κρατήσουμε στην τάξη μας; Τότε θα πρέπει να του μάθουμε κανόνες και σωστές συμπεριφορές. Για να θυμάται πιο εύκολα όσα επιτρέπονται στο νηπιαγωγείο, του τα ομαδοποιούμε και προσπαθούμε να έχουν πρόσημο θετικό. Μην το απογοητεύσουμε με πολλά ΜΗΝ και ΔΕΝ. Μέχρι να μάθει καλά όλα όσα του λέμε, θα μείνει εκεί ψηλά να μας παρατηρεί. Και αν τύχει κανένα παιδάκι να παρεκτραπεί, τότε… «Προσοχή! Το τερατάκι μας παρακολουθεί!»

IMG 20251023 223955

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Οκτ 202514

Τη Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στη σχολική μας μονάδα σεμινάριο με εισηγήτρια τη Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής, Ν.Κορινθίας κυρία Άντα Νικολάου.

Το θέμα του σεμιναρίου ήταν «Κατασκευή Ιστολογίου και Ιστοσελίδας». Στόχος ήταν η ενημέρωση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τη δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών πλατφορμών, την ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας του σχολείου και την προβολή εκπαιδευτικών δράσεων.

Η κυρία Άντα Νικολάου παρουσίασε με σαφήνεια και πρακτικά παραδείγματα όλα τα βασικά βήματα, ενώ η συζήτηση που ακολούθησε έδωσε τη δυνατότητα ανταλλαγής εμπειριών και ιδεών.

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Άντα Νικολάου  για τη συμμετοχή και τη συμβολή της στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών μας.

 

GridArt 20251014 161823197GridArt 20251014 162013441

από κάτω από: Επιμορφώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ    

3DΕΚΤΥΠΩΤΗΣ

Οκτ 202514

Mε ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε ότι παραλάβαμε έναν 3D εκτυπωτή συμμετέχοντας στη δράση ETWINNING  STEM 5! Τα αποτελέσματα αναμένεται να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη έργων για επίλυση προβλημάτων, που σχετίζονται με STEM και τα οφέλη της απασχόλησης μαθητών και φοιτητών τους σε αυτούς τους τομείς, τόσο για τις σπουδές τους όσο και για τη σταδιοδρομία τους. Το σχολείο μας ήταν στη λίστα των ωφελούμενων σχολείων αυτής της δράσης.

 

 

GridArt 20251014 155253318

από κάτω από: Δωρεές-Νέος εξοπλισμός | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3DΕΚΤΥΠΩΤΗΣ    

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΥΕΠ

Σεπ 202524

Σήμερα, Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Νηπιαγωγείου  μια ιδιαίτερα εποικοδομητική επιμορφωτική ημερίδα, με τη συμμετοχή νηπιαγωγών που εργάζονται στο Νηπιαγωγείο   Δομής  Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ).

Η ημερίδα υλοποιήθηκε  από τη    Σχολική Σύμβουλο προσχολικής Αγωγής  Ν.Κορινθίας  κυρία Άντα Νικολάου   με την πολύτιμη υποστήριξη του διαδραστικού πίνακα , προσφέροντας ένα σύγχρονο και δυναμικό περιβάλλον μάθησης και ανταλλαγής καλών πρακτικών. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, να συζητήσουν προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και να ανταλλάξουν εμπειρίες και ιδέες.

Η δράση αυτή εντάσσεται στις συνεχείς προσπάθειες της εκπαιδευτικής μας κοινότητας για την υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται σε ευαίσθητα κοινωνικά και παιδαγωγικά περιβάλλοντα.

Ευχαριστούμε θερμά  την κυρία Νικολάου  που  συνέβαλε στην επιτυχή διοργάνωση της ημερίδας, καθώς και τους νηπιαγωγούς που συμμετείχαν ενεργά με ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.

GridArt 20250924 225033485

από κάτω από: Επιμορφώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΥΕΠ    

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ-ΔΥΕΠ

Σεπ 202523

Η Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ60 της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας, κα Αλεξάνδρα Νικολάου έχει προγραμματίσει τη διεξαγωγή μίας (1) Επιμορφωτικής Δράσης
με θέμα:
«Τμήμα Νηπιαγωγείου στη ΔΥΕΠ Κορίνθου: Πλαίσιο Λειτουργίας-Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις – Διδακτικές Πρακτικές – Εργαλεία» την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρες 13:00 – 14:0στο 5ο  Νηπιαγωγείο Κορίνθου.Η επιμορφωτική δράση στοχεύει στην ενημέρωση και στήριξη των Νηπιαγωγών που υπηρετούν στο Τμήμα ΔΥΕΠ, του 5ου Νηπιαγωγείου Κορίνθου, παρέχοντας σαφές πλαίσιο για τη λειτουργία του,παιδαγωγικές κατευθύνσεις και πρακτικά εργαλεία για την καθημερινή διδασκαλία. Επιδιώκει την ανάπτυξη κοινής στρατηγικής για την ομαλή ένταξη των παιδιών προσφύγων, την ενίσχυση της  διαπολιτισμικής επικοινωνίας και τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού, ασφαλούς και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.

 

Afisa DYEP Septembrios 2025

 

 

από κάτω από: Επιμορφώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ-ΔΥΕΠ    
« Παλιότερα άρθρα

Ταυτότητα σχολείου.

Το 5ο  4/θ Νηπιαγωγείο Κορίνθου (Πολυδύναμο) βρίσκεται στην περιοχή Αγίας Άννης Κορίνθου. Προέκυψε από τη συγχώνευση τεσσάρων νηπιαγωγείων της πόλης της Κορίνθου (2ο, 5ο, 8ο και 16ο) με Κοινή  Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4665Β/9-8-2024.

Το 5ο 4/θ νηπιαγωγείο στεγάζεται σε ένα νεόκτιστο συγκρότημα με αρχή λειτουργίας του τον Ιανουάριο του 2021 οπότε πραγματοποιήθηκαν και τα εγκαίνια του. Στο νέο νηπιαγωγείο υπάρχει τμήμα ένταξης ενώ διοικητικά ανήκουν σε αυτό και οι τάξεις ΔΥΕΠ που όμως στεγάζονται στη Δομή συγκέντρωσης προσφύγων. Είναι οργανικά τετραθέσιο αλλά λειτουργικά πενταθέσιο, με πέντε πρωινά υποχρεωτικού ωραρίου τμήματα και δύο ολοήμερα.

Οι κτιριακές του εγκαταστάσεις είναι άριστες. Υπάρχουν πέντε αίθουσες διδασκαλίας, τέσσερις τουαλέτες νηπίων, κοινόχρηση αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κουζίνα/τραπεζαρία, τουαλέτες για το προσωπικό, τουαλέτα για ΑΜΕΑ και γραφείο Διευθυντή και εκπαιδευτικών. Επίσης διαθέτει άνετους εξωτερικούς χώρους, αυλή επιστρωμένη με χλoοτάπητα, ξύλινο κιόσκι, παγκάκια και κάποια παιγνίδια εξωτερικού χώρου. Περιμετρικά έχουν φυτευτεί δέντρα για σκίαση. Υπάρχουν προβολείς που ανάβουν τη νύχτα για την ασφάλεια του κτιρίου ενώ το κτίριο διαθέτει ακόμη κάμερες, συναγερμό και πυρασφάλεια. Από τη σχολική χρονιά 2024-2025 οι αίθουσες θα θερμαίνονται με φυσικό αέριο ενώ σε δύο από τις πέντε, έχουν τοποθετηθεί και air-conditions.

Όραμα Σχολείου.

Οραματιζόμαστε ένα σχολείο φιλικό προς το περιβάλλον, όπου οι εμπλεκόμενοι σε αυτό (εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες) θα δείχνουν σεβασμό στον άνθρωπο, την φύση και τα ζώα, θα αναπτύσσουν δράσεις και  δραστηριότητες με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη. Ένα σχολείο, όπου θα επικρατεί πνεύμα συνεργασίας, ελευθερίας έκφρασης και αποδοχής στην διαφορετικότητα. Ένα σχολείο προσανατολισμένο σε δημοκρατικές διαδικασίες επιλογής, όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί θα συν δημιουργούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα λειτουργούν, θα εργάζονται και θα δημιουργούν. Ένα σχολείο, όπου οι Ψηφιακές Τεχνολογίες θα αποτελούν εργαλείο στην μαθησιακή διαδικασία καθώς όλοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτές. Ένα σχολείο που θα υποστηρίζει και θα ενισχύει την καινοτομία, θα δίνει χώρο και ελευθερία στον κάθε εκπαιδευτικό να επιλέξει, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει προγράμματα που θα άπτονται των ενδιαφερόντων του, υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη αυτών. Ένα σχολείο ανοιχτό στην οικογένεια και την τοπική κοινωνία και τους φορείς αυτής, ενισχύοντας την συνεργασία, την αλληλεγγύη, τον εθελοντισμό και την προσφορά. Ένα σχολείο που θα καλλιεργεί δεξιότητες και θα αναπτύσσει στάσεις και συμπεριφορές προετοιμάζοντας σήμερα τους πολίτες του αύριο.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων