Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά ξεκίνησαν ένα ταξίδι στο φθινόπωρο, μέσα από το «Φθινοπωρινό Κουτί Παρατήρησης». Μέσα σε αυτό, φύλλα πολύχρωμα και διαφορετικών σχημάτων, κουκουνάρια, βελανίδια, καρποί και σπόροι έγιναν αφορμή για παρατήρηση, εξερεύνηση και πειραματισμό. Κάθε αντικείμενο αφηγούνταν τη δική του ιστορία για τις αλλαγές της φύσης, και τα παιδιά, με μάτια γεμάτα περιέργεια, άρχισαν να συγκρίνουν, να ταξινομούν και να διατυπώνουν τις πρώτες τους υποθέσεις, καλλιεργώντας τις πρώιμες επιστημονικές δεξιότητες τους.
Η αφήγηση των αντικειμένων δεν σταμάτησε εκεί. Τα παιδιά άγγιζαν, μύριζαν, περιέγραφαν, συζητούσαν και έτσι το λεξιλόγιο και ο προφορικός λόγος τους εμπλουτίζονταν, ενώ η αισθητηριακή τους εμπειρία γινόταν ολοκληρωμένη. Μέσα από αυτά τα παιχνίδια παρατήρησης, ξεδιπλώνονταν έννοιες όπως η ταξινόμηση, η σύγκριση και η κατανόηση των εποχιακών αλλαγών και του κύκλου ζωής των φυτών.

Το ταξίδι συνεχίστηκε στον κόσμο του STEM, μέσα από τις πρώτες δραστηριότητες ρομποτικής. Τα παιδιά ακολουθούσαν φθινοπωρινά μοτίβα και απλές οδηγίες, μαθαίνοντας να σκέφτονται βήμα-βήμα, να προσανατολίζονται στον χώρο και να κατανοούν βασικές αρχές προγραμματισμού με τρόπο φυσικό και παιχνιδιάρικο. Παράλληλα, η χρήση υλικού με αριθμούς στα μανιτάρια έκανε τα πρώτα μαθηματικά πιο ζωντανά, ενώ το ομαδικό φθινοπωρινό κολλάζ και η φθινοπωρινή σαλάτα ενίσχυσαν τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την επαφή με τις εποχικές γεύσεις.

Στην καρδιά του προγράμματος βρέθηκε η ελιά, ένας θησαυρός της μεσογειακής γης. Τα παιδιά γνώρισαν τον κύκλο ζωής της, ανακάλυψαν τα πολύτιμα προϊόντα της και έπαιξαν με καρτέλες, εικόνες και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ενώ οι λέξεις και οι έννοιες που συνδέονται με τη διαδικασία έγιναν κομμάτι της καθημερινής τους γλώσσας.

Η συγκομιδή της ελιάς μετατράπηκε σε μια παιχνιδιάρικη προσομοίωση: με αυτοσχέδιο δέντρο και ειδικά εργαλεία, τα παιδιά ράβδισαν τον καρπό, συγκέντρωσαν τις ελιές, τις μέτρησαν και τις ταξινόμησαν, εφαρμόζοντας βασικές μαθηματικές δεξιότητες και κατανοώντας τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας.

Το ταξίδι ολοκληρώθηκε με τη ζεστασιά της κουζίνας. Μαζί παρασκεύασαν ελιόψωμο, μέτρησαν τα υλικά, παρατήρησαν τις αλλαγές στη ζύμη και συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Μέσα από το ζύμωμα και τη διαμόρφωση του ψωμιού, τα παιδιά καλλιέργησαν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, συνεργασίας και βασικών μαθηματικών εννοιών, ενώ η χαρά της δημιουργίας γέμιζε την τάξη με ζεστασιά και υπερηφάνεια.
Έτσι, μέσα από το φθινόπωρο, τα παιδιά έκαναν ένα ολόκληρο ταξίδι μάθησης: παρατήρησαν, πειραματίστηκαν, μέτρησαν, συγκέντρωσαν, δημιούργησαν και γεύτηκαν, καλλιεργώντας ταυτόχρονα τον νου, τις αισθήσεις και την καρδιά τους.