5° 4/θέσιο Νηπιαγωγείο Κορίνθου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

Οκτώβριος

Νοέ 202511

Τον Οκτώβριο ασχοληθήκαμε αρχικά με τα χρώματα. Γνωρίσαμε τα βασικά χρώματα μέσα από το κυνήγι των χρωμάτων και άλλα παιχνίδια που υλοποιήθηκαν. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες κόκκινη, κίτρινη, μπλε με αποστολή να βρουν αντικείμενα της τάξης στο ανάλογο χρώμα μέχρι τη λήξη του μουσικού χρονόμετρου. Στην ολομέλεια παρατηρήσαμε αν η κάθε ομάδα έφερε αντικείμενα στο χρώμα που έπρεπε, έγινε καταμέτρηση τους. Σκορπίσαμε στο πάτωμα κάρτες διαφόρων χρωμάτων, στην παύση της μουσικής κάθε παιδί έπρεπε να βρει καρτέλα με συγκεκριμένο χρώμα και να πει κάτι που υπάρχει στη φύση σε ανάλογο χρώμα.

Με αφορμή την ιστορία «Τα μαγικά χρώματα» της Σοφίας Ζαραμπούκα κάναμε με τέμπερες μείξεις των βασικών χρωμάτων και γνωρίσαμε τα παράγωγά τους. Γίναμε ντετέκτιβ χρωμάτων ανακαλύψαμε τα χρώματα της αποστολής μας, ομαδοποιήσαμε τουβλάκια ανάλογα με το χρώμα και χτίσαμε χρωματιστούς πύργους. Ζωγραφίσαμε σε ομάδες με πινέλα και τέμπερες την πράσινη πολιτεία, τη ροζ, τη γκρι και την παρουσιάσαμε στην ολομέλεια.

IMG 20251111 090119

Διαβάσαμε την ιστορία «Ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο» του Ντέιβιντ Μακ Κι, παρατηρήσαμε τα χρώματα του ουράνιου τόξου, το δημιουργήσαμε με κορδέλες, μετρήσαμε τα χρώματά του και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τον τρόπο δημιουργίας του. Με ομαδική εργασία το φτιάξαμε με χρωματιστές ψηφίδες από χαρτί και ζωγραφίσαμε τον Έλμερ, τον ήρωα της ιστορίας.

IMG 20251111 090056

Ο Οκτώβρης μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε το πρώτο μας γραμματάκι το Ο. Το σχηματίσαμε με διάφορους τρόπους, το ανακαλύψαμε στην τάξη, παρακολουθήσαμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από Ο και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας.

Ακολούθησε η εκμάθηση των βασικών γεωμετρικών σχημάτων μέσα από παιχνίδια και αποστολές που ανατέθηκαν σε κάθε ομάδα όπως να ανακαλύψουν αντικείμενα με συγκεκριμένο σχήμα, να περπατήσουν επάνω σε συγκεκριμένα σχήματα, να συνθέσουν με διάφορα υλικά κάποιο σχήμα. Παρατηρήσαμε σχήματα, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές. Δημιουργήσαμε ατομικά τους σχηματούληδες και ομαδικά την σχηματούπολη. Επίσης κάθε παιδί έκανε τη δική του σύνθεση με σχήματα.

IMG 20251111 090023IMG 20251111 085947IMG 20251111 085913

Οι θεματικές του Οκτωβρίου κλείνουν με την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Μέσα από την ιστορία «Στρατιώτες στο πόλεμο 1940-1944» του Βασίλη Κουτσιάρη και Γιάννη Διακομανώλη οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα γεγονότα εκείνης της εποχής. Ακολούθησε συζήτηση και προβολή ανάλογου εποπτικού υλικού για την καλύτερη κατανόηση των γεγονότων. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια κάποια από τα γεγονότα της εποχής.

IMG 20251111 085849IMG 20251111 085827

Συνθέσαμε τη λέξη Όχι και τη στολίσαμε κολλώντας γκοφρέ μπαλάκια επάνω στα γράμματά της.

IMG 20251111 085759

Παρατηρήσαμε την ελληνικά σημαία, τα χρώματα της, τον λευκό σταυρό, μετρήσαμε τις λωρίδες της, εντοπίσαμε ότι είναι εννέα όσες και οι συλλαβές στις λέξεις Ελευθερία η Θάνατος. Δημιουργήσαμε τις δικές μας ελληνικές σημαίες.

IMG 20251111 085732

Διαβάσαμε ιστορίες σχετικές με την ειρήνη, ακούσαμε σχετικά τραγούδια και παρατηρήσαμε εποπτικό υλικό σχετικό με την ειρήνη και τον πόλεμο. Έγινε περιγραφή των εικόνων, το ομαδοποιήσαμε ανάλογα, συζητήσαμε και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η ειρήνη είναι πολύτιμο αγαθό για όλους μας. Ζωγραφίσαμε μια εικόνα πολέμου και ειρήνης και την παρουσιάσαμε στην ολομέλεια. Στολίσαμε το σύμβολο ειρήνης με λουλούδια και ανασυνθέσαμε τη λέξη σε ανάλογη εργασία.

IMG 20251111 085704

 

από κάτω από: Τμήμα 2 (2025-2026) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οκτώβριος    

Σεπτέμβριος

Νοέ 202511

Σεπτέμβριος

Τον μήνα Σεπτέμβριο υλοποιήθηκαν παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ των μαθητών, γνωριμία με τις γωνιές του νηπιαγωγείου και τους κανόνες λειτουργίας της τάξης. Μέσω ενός κινητικού παιχνιδιού τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες. Με αφορμή σχετικό παραμύθι και ανάλογο εποπτικό υλικό η κάθε ομάδα κλήθηκε να συζητήσει τι μπορούμε να κάνουμε για να έχουμε μία τάξη όπου όλοι μας θα νιώθουμε καλά. Κάθε ομάδα παρουσίασε τις ιδέες της στην ολομέλεια και έτσι προέκυψε το συμβόλαιο της τάξης το οποίο υπογράψαμε με δαχτυλομπογιά.

IMG 20251111 084048

Διαβάσαμε το βιβλίο της Ελιζάμπεθ Βέρντικ «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε» συζητήσαμε και αποφασίσαμε να κρατήσουμε στην τάξη μας λέξεις που κάνουν τις καρδούλες μας και των συμμαθητών μας να αισθάνονται όμορφα. Τις κολλήσαμε μέσα σε ένα χάρτινο βαζάκι για να μπορούμε να τις διαβάζουμε κάθε φορά που θα ξεχνιόμαστε.

IMG 20251111 084313

Ασχοληθήκαμε με την εκμάθηση του ονόματος ώστε τα παιδιά να μπορούν να το γράφουν όπως μπορούν στις εργασίες τους, να χειρίζονται το παρουσιολόγιο, να αναγνωρίζουν το συρτάρι, το ράφι, την καρέκλα και την κρεμάστρα τους.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων υλοποιήθηκαν αρκετές δραστηριότητες. Τα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο αναγνώρισαν το όνομα τους στον χώρο της τάξης, έγιναν πουλάκια που πέταξαν στη δική τους φωλιά που εμπεριείχε την καρτέλα με το όνομα τους. Με τη βοήθεια της καρτέλας συνέθεσαν το όνομα τους με τη μορφή κάμπιας.

IMG 20251111 084225

Συλλαβίσαμε το όνομα μας χτυπώντας παλαμάκια, χοροπηδώντας σε σκάλα που δημιουργήσαμε με χαρτοταινία, μετρήσαμε τις συλλαβές του.

Ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με το αρχικό μας γράμμα το οποίο εντοπίσαμε στην καρτέλα του ονόματος μας, βρήκαμε τη φωνούλα του και αφού χορέψαμε κρατώντας την καρτέλα μας στην παύση της μουσικής την αφήσαμε στο αρχικό μας γράμμα.

IMG 20251111 084144

Μετρήσαμε πόσα είναι τα ονόματα που ξεκινούν από το ίδιο γράμμα, είδαμε εικονοκαρτέλες, συλλαβίσαμε τις λέξεις τους και κάθε παιδί ανακάλυψε την εικονοκαρτέλα που ξεκινούσε από το αρχικό του γράμμα. Αφού φτιάξαμε το γραμματάκι μας είτε με τουβλάκια, είτε με ξυλάκια, είτε με πλαστελίνη, κόψαμε μικρές ψηφίδες από χρωματιστό γλασέ για να το στολίσουμε και σε άλλη εργασία το ζωγραφίσαμε με διάφορα χρώματα.

IMG 20251111 084115

Στο τέλος για να δούμε αν μπορούμε να αναγνωρίσουμε εύκολα το όνομα μας παίξαμε τις μουσικές καρέκλες ονομάτων και συμπληρώσαμε σχετικά φύλλα εργασίας.

 

από κάτω από: Τμήμα 2 (2025-2026) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σεπτέμβριος    

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΤΟ 8o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Νοέ 20256

IMG 4d9d668b0104c322ce146244ac87d9fd V

από κάτω από: Επιμορφώσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΤΟ 8o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ    

Μια πολύπλευρη προσέγγιση της 28ης Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο

Νοέ 20255

Η εθνική μας επέτειος σημαδεύει τον Οκτώβριο. Αξιοποιώντας σχετικά βιβλία και το εποπτικό μας υλικό, διηγούμαστε την ιστορία με απλά λόγια, δίνοντας έμφαση στο Όχι του αδύναμου ενάντια στον δυνατό που εισβάλλει σαν κατακτητής καταργώντας κάθε έννοια δικαίου. Με τις πλαστικοποιημένες φιγούρες των προσώπων που συμμετείχαν στα γεγονότα ζωντανεύουμε τους διαλόγους που έλαβαν χώρα.

IMG 20251105 084150

Απομονώνουμε 3 σημαντικές λέξεις που εύκολα οι μικροί μας μαθητές μπορούν να συνθέσουν και να απομνημονεύσουν. Τις ταιριάζουμε με τις εικόνες κι έτσι ετοιμάζουμε την πρώτη μας εργασία. Σειρά έχει η ενασχόληση με τη σημαία μας. Τοποθετούμε όλα τα στοιχεία στη σωστή θέση, μετράμε τις μπλε και τις λευκές λωρίδες, διαβάζουμε το Ασπρογάλανο Πανί της Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη και ζωγραφίζουμε τα δικά μας σημαιάκια-καρδιές για την παρέλαση.

IMG 20251105 084027

Άλλο ένα κείμενο της Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη μας εμπνέει για νέες δραστηριότητες. Το ημερολόγιο ενός μουλαριού συνδυάζεται με τους πίνακες του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη που υπηρέτησε εκείνη την εποχή, υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας των γεγονότων και απεικόνισε τις τραγικές σκηνές του πολέμου με γλαφυρότητα. Το μουλάρι του Αλεξανδράκη ξεπηδά από τον ζωγραφικό πίνακα, μας διηγείται την ιστορία του κι εμείς φανταζόμαστε τη συνέχεια…

IMG 20251105 083951

Γνωρίζουμε κι άλλους πίνακες του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη και τους διακρίνουμε από τις πραγματικές φωτογραφίες της εποχής. Παρατηρούμε τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες, τις ζωντανεύουμε με τη βοήθεια ρούχων και αξεσουάρ και τραβάμε τις δικές μας φωτογραφίες. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προσπαθούμε κάπως να βιώσουμε συναισθήματα των ηρώων εκείνης της εποχής.

IMG 20251105 083737 IMG 20251105 083712 IMG 20251105 083640

Τελειώνοντας οι εορτασμοί της εθνικής επετείου, σκοπός είναι να μην μείνει στο μυαλό και την ψυχή μας ο απόηχος του πολέμου αλλά η νοσταλγία της ειρήνης σε κάθε εποχή, σε κάθε μέρος της γης. Συζητάμε για τα δικά μας Όχι και τα δικά μας Ναι, καλά και κακά. Γιατί ποτέ μια λέξη δεν είναι από μόνη της καλή ή κακή. Μέσα από τις δραστηριότητες, καταλήγουμε σε ένα σύνθημα: Όχι στον Πόλεμο, Ναι στην Ειρήνη. Οδηγοί μας πάλι οι μεγάλοι ζωγράφοι. Διαλέγουμε 4 έργα του Πικάσο για την ειρήνη και τα επεξεργαζόμαστε. Αφαιρούμε κάποια στοιχεία από τα έργα του και οι μικροί μας μαθητές προσπαθούν να μαντέψουν τι λείπει, προσθέτουν τις δικές τους πινελιές και δημιουργούν τα δικά τους έργα. Κλείνουμε με το έργο του Πικάσο, Το παιδί με το περιστέρι. Οι μαθητές μας γίνονται τα παιδιά που κρατούν ένα ταχυδρομικό περιστέρι, έτοιμο να πετάξει και να μεταφέρει το μήνυμα για ειρήνη σε όλη τη γη.

IMG 20251105 083906 IMG 20251105 083840 IMG 20251105 083614

Ιδεες από:

https://www.popi-it.gr/giortes/28-oktobriou/horse-calendar/

https://2nipiagogiokomotinis.blogspot.com/2016/11/pablo-picasso-picasso.html

 

από κάτω από: 28η Οκτωβρίου, Ειρήνη-πόλεμος, Τέχνη, Τμήμα 3 (2025-26) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μια πολύπλευρη προσέγγιση της 28ης Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο    

Παρακολούθηση θεάματος

Οκτ 202531

Σήμερα, Παρασκευή 31 Οκτώβρη 2025 οι μαθητές του 5ου Νηπιαγωγείου και του παραρτήματος ΔΥΕΠ παρακολούθησαν την παράσταση με μαριονέτες “Το κυνήγι του αληθινού θησαυρού” από το Θέατρο Μαριονέτας Γκότση.

Ήταν μια εξαιρετική παράσταση με κεντρικό μήνυμα την αγάπη, τη φιλία και τη συνεργασία που ενθουσίασε τους μαθητές και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους μέχρι το τέλος.

InCollage 20251031 163948096 IMG 20251031 165629IMG 20251031 165423

από κάτω από: Επισκέψεις φορέων - Θεάματα στο σχολείο μας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρακολούθηση θεάματος    

Ψηφιακό παιχνίδι: αριθμοί και σημαίες

Οκτ 202529

από κάτω από: Τμήμα 4 (2025-2026), Ψηφιακές δραστηριότητες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ψηφιακό παιχνίδι: αριθμοί και σημαίες    

Η συνεργασία και το αίσθημα του “ανήκειν” στην τάξη του νηπιαγωγείου

Οκτ 202529

Στο νηπιαγωγείο κάθε μέρα είναι μια ευκαιρία για να μάθουμε κάτι νέο, νέες γνώσεις, νέα ερεθίσματα αλλά και πώς να ζούμε μαζί. Από τις πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται, να βοηθούν και να ανήκουν σε ομάδες. Η συνεργασία δεν είναι απλώς μια δεξιότητα. Είναι ένας τρόπος ζωής μέσα στην τάξη. Μέσα από ομαδικά παιχνίδια, κοινές κατασκευές και καθημερινές δραστηριότητες τα παιδιά ανακαλύπτουν τη χαρά του «μαζί». Μαθαίνουν ότι κάθε παιδί έχει κάτι μοναδικό να προσφέρει και ότι όταν ενώσουμε τις δυνάμεις μας μπορούμε να δημιουργήσουμε σπουδαία πράγματα.
Παράλληλα καλλιεργείται σιγά-σιγά το αίσθημα του ανήκειν. Κάθε παιδί νιώθει ότι η τάξη είναι το δικό του «δεύτερο σπίτι», ένα μέρος όπου το όνομά του, οι ιδέες του και η φωνή του έχουν αξία. Η αίσθηση αυτή γεννά ασφάλεια, αυτοπεποίθηση και σεβασμό. Μέσα από απλές καθημερινές στιγμές στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου όπως η “παρεούλα”, δηλαδή ο κύκλος της συζήτησης, μια ζωγραφιά για τον φίλο μας που γιορτάζει ή ένα κοινό τραγούδι χτίζονται δεσμοί που δίνουν στα παιδιά την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια μικρή κοινότητα.
Η συναισθηματική ασφάλεια που προσφέρει αυτή η κοινότητα έχει ιδιαίτερη σημασία και για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Όταν τα παιδιά νιώθουν αποδοχή, αγάπη και σταθερότητα συμμετέχουν πιο ενεργά, εκφράζονται πιο ελεύθερα και αναπτύσσουν τις ικανότητες και κοινωνικές ή γνωστικές τους δεξιότητες. Η τάξη που καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και τη συνεργασία γίνεται χώρος όπου κάθε παιδί βρίσκει τον προσωπικό του ρυθμό προόδου, αισθάνεται ότι είναι μέλος της ομάδας και ότι οι διαφορές του όχι μόνο γίνονται αποδεκτές, αλλά και εμπλουτίζουν τη μαθησιακή εμπειρία όλων.
Για αυτούς ακριβώς τους λόγους το νηπιαγωγείο είναι ένας σημαντικός σταθμός στην εκπαιδευτική πορεία ενός παιδιού. Και όλα όσα καλλιεργεί μπορείτε και σεις αγαπητοί γονείς να τα ενισχύετε στο σπίτι. Η καλλιέργεια της συνεργασίας δεν σταματά στην τάξη. Συνεχίζεται και στο σπίτι μέσα από μικρές καθημερινές στιγμές. Όταν μαγειρεύουμε μαζί, τακτοποιούμε παρέα το δωμάτιο, ετοιμάζουμε μαζί μια γιορτή ή ένα πάρτυ, συζητάμε για τα συναισθήματά μας και τα προβλήματά μας ή παίρνουμε αποφάσεις ως οικογένεια τα παιδιά νιώθουν ότι συμμετέχουν, ότι ακούγονται και ότι η γνώμη τους μετρά. Μην αντιμετωπίζετε τα παιδιά προσχολικής ηλικίας σαν μωρά. Είμαι μικροί πολίτες στους οποίους καλλιεργούμε σιγά σιγά όλα όσα αργότερα ως ενήλικες θα έχουν εφόδια.

Βιβλιογραφία

Δημητρίου, Α. (2017). Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο. Αθήνα: Gutenberg.
Ματσαγγούρας, Η. (2011). Η Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Γρηγόρη.
Μπεζεβέγκης, Η. (2014). Παιδαγωγική Ψυχολογία: Από τη θεωρία στην πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο.

ΚΛ.Μ.

από κάτω από: Πρώτες ημέρες στην τάξη, Σχολή Γονέων- Μικρές συμβουλές | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η συνεργασία και το αίσθημα του “ανήκειν” στην τάξη του νηπιαγωγείου    

Οι πρώτες μέρες στη ΔΥΕΠ 2025-2026

Οκτ 202527

Υποδεχτήκαμε τα παιδιά με αυτοσχέδια παιχνίδια, ομαδικές εργασίες και το πρώτο μας κολάζ, έπειτα από την ανάγνωση του βιβλίου «Σσσς! Έχουμε σχέδιο». Ορίσαμε μαζί τους κανόνες της τάξης μας, τους οποίους ακολουθούμε κάθε μέρα. 

88d46dd7 10c8 4bbe 9d42 af3c5dcf8c4c

Παίξαμε με τέλειες και γραμμές. Με αφορμή την καλλιτέχνιδα Yayoi Kusama φτιάξαμε κολοκύθες και μεταμορφωθήκαμε κι εμείς οι ιδιοι σε Yayoi Kusama. Γνωρίσαμε και φτιάξαμε τα μαλλιά της κυρίας Γραμμής. Τέλος, ακολουθώντας γραμμές, δημιουργήσαμε ομαδική εργασία χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά.

fc927383 0c17 497f 8393 ccc8ab7ca156

Μετά τις τέλειες και τις γραμμές, γνωρίσαμε το όνομά μας και τα γραμματάκια του. Μάθαμε να γράφουμε τον αριθμό 1 και να τον σχηματίζουμε με χειροποίητη πλαστελίνη που φτιάξαμε στην τάξη μας.

a1ca50e3 c338 4633 9c6a 70528b11e8be

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών, μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και τρόπους αυτοπροστασίας σε περίπτωση σεισμού. Φτιάξαμε το κουτί έκτακτης ανάγκης και παίξαμε με τα «σεισμοσπιτάκια».

a3e55b41 f7ef 47a8 a41f 895868852cdd

Για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, μιλήσαμε για την Ειρήνη και ζωγραφίσαμε έναν κόσμο γεμάτο αγάπη, φιλία και χαμόγελα!

9d0c081b e46e 4830 8eb2 f403328a38b9

από κάτω από: Τμήμα ΔΥΕΠ (2025-2026) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι πρώτες μέρες στη ΔΥΕΠ 2025-2026    

Χρώματα, γραμμές και σχήματα (Τέχνη)

Οκτ 202523

Βρίσκονται παντού γύρω μας! Και μπλέκονται σε όλες τις δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. Αρκεί να μάθουμε να παρατηρούμε, να εντοπίζουμε, να διακρίνουμε, να συγκρίνουμε.

Τα βιβλία μας εμπνέουν στις αναζητήσεις μας. Πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς χρώματα; Θα μας άρεσε  ένα ουράνιο τόξο γκρίζο; Και πώς θα μας φαινόταν ένας ελέφαντας πολύχρωμος και μάλιστα καρό;

IMG 20251023 225048

IMG 20251023 224919

Το ταξίδι στη θεματική μόλις ξεκίνησε. Και οδηγοί μας είναι μεγάλοι ζωγράφοι όπως ο Πάουλ Κλέε, ο Βασίλι Καντίνσκι και ο Πιτ Μοντριάν. Μέσα από τα έργα τους μαθαίνουμε τα χρώματα και τα σχήματα, δημιουργούμε συνθέσεις και μοτίβα. Κι όχι μόνο με μαρκαδόρους και με πινέλα αλλά με διάφορα υλικά εξασκώντας έτσι ποικίλες δεξιότητες. Σταδιακά, φτάνουμε να σχηματίσουμε και τα αρχικά μας γράμματα.  Με γραμμές ευθείες, τεθλασμένες και καμπύλες.

Παράλληλα με την επεξεργασία της θεματικής μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε. Χωριζόμαστε σε ομάδες των 2, των 3 ή των 4 και αναλαμβάνουμε να ολοκληρώσουμε ένα έργο, μια αποστολή. Βάζουμε ιδέες, συναποφασίζουμε, μοιραζόμαστε τα υλικά. Δεν είναι πάντα εύκολο και ειδικά τώρα στην αρχή. Όμως μετά καμαρώνουμε τα ομαδικά μας έργα και τα συνυπογράφουμε.

IMG 20251023 225428IMG 20251023 225549IMG 20251023 225519IMG 20251023 225453IMG 20251023 225610IMG 20251023 225716IMG 20251023 225645

από κάτω από: Τέχνη, Τμήμα 3 (2025-26) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χρώματα, γραμμές και σχήματα (Τέχνη)    

Κανόνες στο νηπιαγωγείο

Οκτ 202523

Στην αρχή του σχολικού έτους και στην πρώτη επαφή με το καινούριο περιβάλλον και τη ρουτίνα του νηπιαγωγείου, έχουμε όλοι ανάγκη από οριοθέτηση και κανόνες. Πώς αλλιώς θα λειτουργήσουμε σαν ομάδα αν δεν συμφωνήσουμε σε συνήθειες και συμπεριφορές; Σε πολλά σχολεία συνηθίζεται να διαβάζεται αυτές τις πρώτες μέρες η ιστορία με το τερατάκι που θέλει να φοιτήσει στο νηπιαγωγείο αλλά μάλλον δεν ξέρει τον τρόπο. Τα κοινά στοιχεία με τα… δικά μας τερατάκια δίνουν αφορμή για συζητήσεις και αποφάσεις χωρίς να θίγεται κανείς.

Φέτος χρησιμοποιήσαμε την ιστορία που μπορείτε να βρείτε εδώ, αλλά του δώσαμε και μορφή. Με τις ιδέες των μικρών μας μαθητών σχεδιάσαμε ένα τερατάκι σε μεγάλο μέγεθος που το τοποθετήσαμε σε θέση περίοπτη. Θέλουμε να το κρατήσουμε στην τάξη μας; Τότε θα πρέπει να του μάθουμε κανόνες και σωστές συμπεριφορές. Για να θυμάται πιο εύκολα όσα επιτρέπονται στο νηπιαγωγείο, του τα ομαδοποιούμε και προσπαθούμε να έχουν πρόσημο θετικό. Μην το απογοητεύσουμε με πολλά ΜΗΝ και ΔΕΝ. Μέχρι να μάθει καλά όλα όσα του λέμε, θα μείνει εκεί ψηλά να μας παρατηρεί. Και αν τύχει κανένα παιδάκι να παρεκτραπεί, τότε… «Προσοχή! Το τερατάκι μας παρακολουθεί!»

IMG 20251023 223955

από κάτω από: Πρώτες ημέρες στην τάξη, Τμήμα 3 (2025-26) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κανόνες στο νηπιαγωγείο    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Ταυτότητα σχολείου.

Το 5ο  4/θ Νηπιαγωγείο Κορίνθου (Πολυδύναμο) βρίσκεται στην περιοχή Αγίας Άννης Κορίνθου. Προέκυψε από τη συγχώνευση τεσσάρων νηπιαγωγείων της πόλης της Κορίνθου (2ο, 5ο, 8ο και 16ο) με Κοινή  Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4665Β/9-8-2024.

Το 5ο 4/θ νηπιαγωγείο στεγάζεται σε ένα νεόκτιστο συγκρότημα με αρχή λειτουργίας του τον Ιανουάριο του 2021 οπότε πραγματοποιήθηκαν και τα εγκαίνια του. Στο νέο νηπιαγωγείο υπάρχει τμήμα ένταξης ενώ διοικητικά ανήκουν σε αυτό και οι τάξεις ΔΥΕΠ που όμως στεγάζονται στη Δομή συγκέντρωσης προσφύγων. Είναι οργανικά τετραθέσιο αλλά λειτουργικά πενταθέσιο, με πέντε πρωινά υποχρεωτικού ωραρίου τμήματα και δύο ολοήμερα.

Οι κτιριακές του εγκαταστάσεις είναι άριστες. Υπάρχουν πέντε αίθουσες διδασκαλίας, τέσσερις τουαλέτες νηπίων, κοινόχρηση αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κουζίνα/τραπεζαρία, τουαλέτες για το προσωπικό, τουαλέτα για ΑΜΕΑ και γραφείο Διευθυντή και εκπαιδευτικών. Επίσης διαθέτει άνετους εξωτερικούς χώρους, αυλή επιστρωμένη με χλoοτάπητα, ξύλινο κιόσκι, παγκάκια και κάποια παιγνίδια εξωτερικού χώρου. Περιμετρικά έχουν φυτευτεί δέντρα για σκίαση. Υπάρχουν προβολείς που ανάβουν τη νύχτα για την ασφάλεια του κτιρίου ενώ το κτίριο διαθέτει ακόμη κάμερες, συναγερμό και πυρασφάλεια. Από τη σχολική χρονιά 2024-2025 οι αίθουσες θα θερμαίνονται με φυσικό αέριο ενώ σε δύο από τις πέντε, έχουν τοποθετηθεί και air-conditions.

Όραμα Σχολείου.

Οραματιζόμαστε ένα σχολείο φιλικό προς το περιβάλλον, όπου οι εμπλεκόμενοι σε αυτό (εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες) θα δείχνουν σεβασμό στον άνθρωπο, την φύση και τα ζώα, θα αναπτύσσουν δράσεις και  δραστηριότητες με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη. Ένα σχολείο, όπου θα επικρατεί πνεύμα συνεργασίας, ελευθερίας έκφρασης και αποδοχής στην διαφορετικότητα. Ένα σχολείο προσανατολισμένο σε δημοκρατικές διαδικασίες επιλογής, όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί θα συν δημιουργούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα λειτουργούν, θα εργάζονται και θα δημιουργούν. Ένα σχολείο, όπου οι Ψηφιακές Τεχνολογίες θα αποτελούν εργαλείο στην μαθησιακή διαδικασία καθώς όλοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτές. Ένα σχολείο που θα υποστηρίζει και θα ενισχύει την καινοτομία, θα δίνει χώρο και ελευθερία στον κάθε εκπαιδευτικό να επιλέξει, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει προγράμματα που θα άπτονται των ενδιαφερόντων του, υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη αυτών. Ένα σχολείο ανοιχτό στην οικογένεια και την τοπική κοινωνία και τους φορείς αυτής, ενισχύοντας την συνεργασία, την αλληλεγγύη, τον εθελοντισμό και την προσφορά. Ένα σχολείο που θα καλλιεργεί δεξιότητες και θα αναπτύσσει στάσεις και συμπεριφορές προετοιμάζοντας σήμερα τους πολίτες του αύριο.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων