Τον Οκτώβριο ασχοληθήκαμε αρχικά με τα χρώματα. Γνωρίσαμε τα βασικά χρώματα μέσα από το κυνήγι των χρωμάτων και άλλα παιχνίδια που υλοποιήθηκαν. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες κόκκινη, κίτρινη, μπλε με αποστολή να βρουν αντικείμενα της τάξης στο ανάλογο χρώμα μέχρι τη λήξη του μουσικού χρονόμετρου. Στην ολομέλεια παρατηρήσαμε αν η κάθε ομάδα έφερε αντικείμενα στο χρώμα που έπρεπε, έγινε καταμέτρηση τους. Σκορπίσαμε στο πάτωμα κάρτες διαφόρων χρωμάτων, στην παύση της μουσικής κάθε παιδί έπρεπε να βρει καρτέλα με συγκεκριμένο χρώμα και να πει κάτι που υπάρχει στη φύση σε ανάλογο χρώμα.
Με αφορμή την ιστορία «Τα μαγικά χρώματα» της Σοφίας Ζαραμπούκα κάναμε με τέμπερες μείξεις των βασικών χρωμάτων και γνωρίσαμε τα παράγωγά τους. Γίναμε ντετέκτιβ χρωμάτων ανακαλύψαμε τα χρώματα της αποστολής μας, ομαδοποιήσαμε τουβλάκια ανάλογα με το χρώμα και χτίσαμε χρωματιστούς πύργους. Ζωγραφίσαμε σε ομάδες με πινέλα και τέμπερες την πράσινη πολιτεία, τη ροζ, τη γκρι και την παρουσιάσαμε στην ολομέλεια.
Διαβάσαμε την ιστορία «Ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο» του Ντέιβιντ Μακ Κι, παρατηρήσαμε τα χρώματα του ουράνιου τόξου, το δημιουργήσαμε με κορδέλες, μετρήσαμε τα χρώματά του και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τον τρόπο δημιουργίας του. Με ομαδική εργασία το φτιάξαμε με χρωματιστές ψηφίδες από χαρτί και ζωγραφίσαμε τον Έλμερ, τον ήρωα της ιστορίας.
Ο Οκτώβρης μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε το πρώτο μας γραμματάκι το Ο. Το σχηματίσαμε με διάφορους τρόπους, το ανακαλύψαμε στην τάξη, παρακολουθήσαμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από Ο και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας.
Ακολούθησε η εκμάθηση των βασικών γεωμετρικών σχημάτων μέσα από παιχνίδια και αποστολές που ανατέθηκαν σε κάθε ομάδα όπως να ανακαλύψουν αντικείμενα με συγκεκριμένο σχήμα, να περπατήσουν επάνω σε συγκεκριμένα σχήματα, να συνθέσουν με διάφορα υλικά κάποιο σχήμα. Παρατηρήσαμε σχήματα, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές. Δημιουργήσαμε ατομικά τους σχηματούληδες και ομαδικά την σχηματούπολη. Επίσης κάθε παιδί έκανε τη δική του σύνθεση με σχήματα.
Οι θεματικές του Οκτωβρίου κλείνουν με την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Μέσα από την ιστορία «Στρατιώτες στο πόλεμο 1940-1944» του Βασίλη Κουτσιάρη και Γιάννη Διακομανώλη οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα γεγονότα εκείνης της εποχής. Ακολούθησε συζήτηση και προβολή ανάλογου εποπτικού υλικού για την καλύτερη κατανόηση των γεγονότων. Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια κάποια από τα γεγονότα της εποχής.
Συνθέσαμε τη λέξη Όχι και τη στολίσαμε κολλώντας γκοφρέ μπαλάκια επάνω στα γράμματά της.
Παρατηρήσαμε την ελληνικά σημαία, τα χρώματα της, τον λευκό σταυρό, μετρήσαμε τις λωρίδες της, εντοπίσαμε ότι είναι εννέα όσες και οι συλλαβές στις λέξεις Ελευθερία η Θάνατος. Δημιουργήσαμε τις δικές μας ελληνικές σημαίες.
Διαβάσαμε ιστορίες σχετικές με την ειρήνη, ακούσαμε σχετικά τραγούδια και παρατηρήσαμε εποπτικό υλικό σχετικό με την ειρήνη και τον πόλεμο. Έγινε περιγραφή των εικόνων, το ομαδοποιήσαμε ανάλογα, συζητήσαμε και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η ειρήνη είναι πολύτιμο αγαθό για όλους μας. Ζωγραφίσαμε μια εικόνα πολέμου και ειρήνης και την παρουσιάσαμε στην ολομέλεια. Στολίσαμε το σύμβολο ειρήνης με λουλούδια και ανασυνθέσαμε τη λέξη σε ανάλογη εργασία.





































