Την εβδομάδα αυτή ολοκληρώθηκε το πρώτο πρόγραμμα για τη φετινή σχολική χρονιά με τίτλο «Τι κρύβω μέσα μου». Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού μιλήσαμε για τον ΕΑΥΤΟ μας, τους ΦΙΛΟΥΣ μας, θέσαμε ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ τόσο μέσα όσο και έξω από την τάξη, και φυσικά, ήταν η τέλεια αφορμή να παίξουμε περισσότερο, με σκοπό το ΔΕΣΙΜΟ της ομάδας και την ανάπτυξη ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ μεταξύ όλων μας.
Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε από το πρόγραμμά μας να μιλήσουμε για το πολύ σημαντικό ζήτημα των ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, που πολλές φορές μπορεί να νιώσουμε αλλά δυσκολευόμαστε να εξηγήσουμε ή να μοιραστούμε με τους άλλους. Έτσι, μιλήσαμε κυρίως για την ΧΑΡΑ, την ΛΥΠΗ, τον ΦΟΒΟ, την ΑΓΑΠΗ, ενώ μέσα από διάφορες δραστηριότητες ονομάσαμε κι άλλα, όπως την ΗΡΕΜΙΑ, την ΑΗΔΙΑ, την ΕΚΠΛΗΞΗ κ.ά.
Ενδεικτικά, παρουσιάστηκαν στα παιδιά ποικίλα έργα τέχνης (βλ. Τα συναισθήματα στα έργα τέχνης), τα οποία τα παιδιά περιέγραψαν και προσπάθησαν να συνδέσουν με κάποιο συναίσθημα που γνώριζαν.
Δώσαμε τόσο μεγάλη βαρύτητα στο θέμα αυτό, ώστε εντάξαμε στο πρόγραμμα μας και το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο «Τα χρώματα των συναισθημάτων». Στα πλαίσια του εργαστηρίου αυτού τα παιδιά δούλεψαν ως εξής:
- Γνώρισαν τα χρώματα μέσα από το φανταστικό ταξίδι τους στη “Χώρα των χρωμάτων”.
- Έμαθαν να χρησιμοποιούν τέμπερες και πινέλα παίζοντας με τη μίξη των χρωμάτων.
- Ζωγράφισαν με πινέλα χαρούμενες εικόνες, όπως μπορούσαν.
- Συνέδεσαν τα συναισθήματα με τα χρώματα, έπειτα από την ανάγνωση του βιβλίου «Το τερατάκι των χρωμάτων»
- Έφτιαξαν το κείμενο «Τα χρώματα των συναισθημάτων» (βλ. ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ), το οποίο κόλλησαν πίσω από την χαρούμενη ζωγραφιά τους. Η εργασία αυτή, ύστερα, πλαστικοποιήθηκε, ώστε να χρησιμοποιηθεί ως σουπλά, και τα παιδιά την πήραν σπίτι.



