ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ

Ο πόλεμος φαντάζει κάτι μακρινό για τα παιδιά, σαν ένα παραμύθι. Ο πόλεμος του ’40, είναι κάτι μακρινό, ακόμα και για τους μεγάλους. Ίσως ο παππούς να μας έχει διηγηθεί κάποια ιστορία, για το πως πολέμησε στα βουνά αλλά και αυτή ακούστηκε σαν παραμύθι. Όπως αυτές οι ιστορίες που έλεγε και σε ‘μένα η γιαγιά μου, πως έκαψαν οι Γερμανοί το χωριό της, τη Μενδενίτσα Φθιώτιδας. Μακάρι να ήταν ο πόλεμος κάτι σαν μακρινό γεγονός, κάτι που συνέβη στο παρελθόν και δεν πρόκειται να επαναληφθεί. Πως μπορούμε να κλείσουμε τα αυτιά μας στις σειρήνες των σημερινών πολέμων; Του πολέμου στη Συρία. Του πολέμου στο Ιράκ. Οι ταραχές στη Μέση Ανατολή. Οι εικόνες των προσφύγων παίζουν συνεχώς στην τηλεόραση και τα παιδιά αναπόφευκτα βλέπουν τις εικόνες αυτές μέσα από τις ειδήσεις.

Το βιβλίο “Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας” μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τα παιδιά για τον πόλεμο του σήμερα, για τους πρόσφυγες και για τα προσφυγάκια που πήρε στην αγκαλιά της η Μεσόγειος.

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε σε ηλεκτρονική μορφή το βιβλίο “Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΑΡΙΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΟΡΑΣ”,  της WINTER JEANETTE, το οποίο είναι μια αληθινή ιστορία από το Ιράκ (εκδόσεις Παπαδόπουλος).

Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΑΡΙΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΟΡΑΣ

Η εισβολή στο Ιράκ έφτασε μέχρι τη Βασόρα στις 6 Απριλίου του 2003. Με τη βοήθεια φίλων και γειτόνων, η Αλία Μοχάμεντ Μπέικερ, υπεύθυνη βιβλιοθηκάριος στην κεντρική βιβλιοθήκη της Βασόρας, κατάφερε να διασώσει το εβδομήντα τοις εκατό των βιβλίων της Βιβλιοθήκης, προτού αυτή παραδοθεί στις φλόγες εννέα μέρες αργότερα. Τα γεγονότα αποκαλύφθηκαν στον κόσμο από τη δημοσιογράφο της εφημερίδας New York Times, Σέιλα Κ. Ντιούαν, η οποία έμαθε για την Αλία και τη βιβλιοθήκη κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στο εστιατόριο “Χαμντάν” του Ανίς Μοχάμεντ, το καλύτερο εστιατόριο στη Βασόρα, που βρισκόταν δίπλα στη βιβλιοθήκη. Η διερμηνέας της Σέιλα είπε ότι ο Ανίς είχε μια απίστευτη ιστορία να διηγηθεί, που αφορούσε τον πόλεμο, κι έτσι η Σέιλα συνάντησε τον Ανίς. Η Αλία που συμμετείχε στη συζήτηση, μοιράστηκε μαζί τους αυτή την καταπληκτική ιστορία. Τώρα είναι αποφασισμένη να δει και πάλι τη βιβλιοθήκη να λειτουργεί.

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ-Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΜΥΘΩΝ

3000 χρόνια περίπου πριν από την εποχή μας, οι Έλληνες διηγούνταν ο ένας στον άλλον συναρπαστικές ιστορίες για θεούς και ήρωες. Τις ιστορίες αυτές, που από τότε περνάνε από στόμα σε στόμα, από εποχή σε εποχή, τις ονομάζουμε αρχαία ελληνική μυθολογία. Για τους αρχαίους έλληνες οι μύθοι δεν ήταν απλά παραμύθια. Ήταν κομμάτι της ιστορίας και της θρησκείας τους και εξηγούσαν πως δημιουργήθηκαν ο κόσμος και οι θεοί.

"Στην αρχή ήταν Νύχτα. Η Νύχτα ήταν η αρχή! 

IMG_20151020_211547

Κι ένας μεγάλος άνεμος σηκώθηκε και τότε η Νύχτα, 
λες και ήτανε πουλάκι, γέννησε ένα αυγό. Ένα ασημένιο αυγό. 
Σπάει το αυγό και πετιέται από μέσα ένας μικρός φωτεινός θεός 
με χρυσά φτερά, ο Έρως!

Τι άλλο ήταν μέσα στο αυγό; Ήταν η Γη και ο Ουρανός! 

PA060523

IMG_20151020_211731_1Και τότε ο Έρως έκανε τον Ουρανό να ερωτευτεί τη Γη! 
Έτσι γεννήθηκαν τα παιδιά τους οι Τιτάνες!
Ο Βασιλιάς των Τιτάνων ήταν ο Κρόνος,PA130001 Ο Άτλας, ο παντοδύναμος. PA130002 Οι Κύκλωπες με το ένα μάτι!  

Ο Προμηθέας, που χάρισε στους ανθρώπους τη φωτιά!  

και οι Εκατόγχειρες, με τα πενήντα κεφάλια, 
τα εκατό χέρια και την υπερφυσική δύναμη! 


1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η 1η συνάντηση γονέων, του 2ου και 5ου Νηπιαγωγείου Καρπενησίου. Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για τη θερμή ανταπόκριση στο κάλεσμα των εκπαιδευτικών.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την παρουσίαση των θεμάτων που συζητήθηκαν.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Ο ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΚΑΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ

Χρειάζονται μόνο 24 γράμματα για να φτιάξουμε εκατομμύρια λέξεις. Άλλες είναι μικρές, άλλες μεγάλες, άλλες εκφράζουν ευγένεια, άλλες όχι. Όσο τα παιδιά μεγαλώνουν μαθαίνουν περισσότερες λέξεις. Και τις χρησιμοποιούν. Αλλά ανάμεσά τους υπάρχουν και λέξεις που πληγώνουν. Με τη βοήθεια αυτού του βιβλίου τα παιδιά μαθαίνουν ότι οι λέξεις τους ανήκουν, ότι πριν μιλήσουν μπορούν να σκέφτονται και μετά να επιλέγουν τι θα πουν και πώς θα το πουν. Θα ανακαλύψουν ότι υπάρχουν απλοί, θετικοί τρόποι να αντιδρούν όταν οι άλλοι τους λένε λόγια που τα πληγώνουν. Θα συνειδητοποιήσουν τη δύναμη της λέξης συγγνώμη, όταν οι δικές τους λέξεις θα πληγώσουν κάποιον άλλο. Τα κείμενα είναι απλά και σύντομα ώστε να διαβάζονται μεγαλόφωνα από ένα παιδί, από μία ομάδα ή από μία τάξη. Η χαριτωμένη εικονογράφηση και η αμεσότητα των φράσεων καθοδηγούν τα παιδιά στην υιοθέτηση βασικών κανόνων καλής συμπεριφοράς. Στο τέλος του βιβλίου οι ενήλικες θα βρουν θέματα για συζήτηση και δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιήσουν τα παιδιά.

“Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε” εκδ. Μεταίχμιο

Στη συνέχεια ήρθε στην τάξη μας ο παπαγάλος και τα παιδιά του έμαθαν καλούς τρόπους και γλυκές λέξεις.

PA050507

Για ακούστε τι έκανε ο παπαγάλος στη Λιλιπούπολη!

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ

Ένας βασικός στόχος στο νηπιαγωγείο είναι να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας . Για να το πετύχουμε αυτό υπάρχουν διάφορα παιχνίδια με το όνομά μας και τα ονόματα των φίλων μας .

1. Σε ένα άσπρο χαρτί κολλάμε χαρτοταινία και “γράφουμε” το αρχικό του ονόματος κάθε παιδιού . Στη συνέχεια δίνουμε  νερομπογιές στα παιδιά και ένα πινέλο . Βάφουμε όλο το χαρτί και όταν στεγνώσει τραβάμε τη χαρτοταινία  σιγά σιγά και αποκαλύπτεται το αρχικό του ονόματος  τους με ένα μαγικό τρόπο!

PA010492

PA010493

PA010490

PA010491

PA050509

PA050508

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου δόθηκαν τα βραβεία κοινωνικής προσφοράς από το Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (Α.μεΑ.) Π.Ε. Ευρυτανίας. Ήταν μια ξεχωριστή βραδιά με μηνύματα αγάπης, κοινωνικής αλληλεγγύης και προσφοράς. Η πρόεδρος του συλλόγου κ. Αναστασία Κριπάση-Μπάρκα απένειμε βραβεία σε φορείς και συνανθρώπους μας που προσέφεραν ο καθένας με τον δικό του τρόπο στις δράσεις του συλλόγου αλλά και στα άτομα με αναπηρία. Η κ. Μπάρκα ευχαρίστησε το για άλλη μια φορά δημόσιο τη φιλανθρωπική δράση του σχολείου μας. Και εμείς με τη σειρά μας να την ευχαριστήσουμε και να της υποσχεθούμε πως θα είμαστε πάντα στο πλευρό του συλλόγου!

Το παρακάτω βίντεο άνοιξε την εκδήλωση και μας συγκίνησε πολύ. Ήταν το πιο δυνατό μήνυμα για τη θέληση και την υπερπήδηση των εμποδίων που μπορεί να εμφανιστούν στη ζωή μας!

 

Το όνομα μου είναι…

Το Σεπτέμβριο είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε αρκετά παιχνίδια γνωριμίας και κοινωνικοποίησης με τα παιδιά έτσι ώστε να γνωριστούμε καλά, να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και να δέσουμε όλοι μαζί ως ομάδα. Είναι επίσης σημαντικό να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά να γνωριστούν μεταξύ τους και μιλήσουν για τον εαυτό τους.

Έτσι αποφασίσαμε φέτος να ξεκινήσουμε το “εφημεριδάκι” του Νηπιαγωγείου μας, το οποίο έχει ως βασικό στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να παρουσιάσουν τον εαυτό τους στο σχολείο. Αυτή η δραστηριότητα θα βοηθήσει τόσο την προσωπική όσο και την κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, αναγνωρίζοντας τον εαυτό του ως άτομο ξεχωριστό, με ιδιαίτερες ικανότητες και ενδιαφέροντα.

Το εφημεριδάκι μας!

Σε αυτό το σημείο ζητήσαμε τη βοήθεια των γονέων για να συμπληρώσουν το σ/κ με το παιδί τους τα στοιχεία πάνω στο “εφημεριδάκι”. Το παιδί μπορούσε να ζωγραφήσει τον εαυτό του και την οικογένεια του ή να κολλήσει μια φωτογραφία. Επίσης ζητήσαμε από τους γονείς να ενθαρρύνουν κάθε μορφή γραφής από τα παιδιά τους, ώστε να γράψουν το όνομα τους όπως μπορούν.

P9220471

P9220472

P9250476

P9250479

P9220468

P9220470

Όταν τα “εφημεριδάκια” γύρισαν στο σχολείο οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στην ολομέλεια της τάξης, αλλά και οι συμμαθητές τους είχαν τη δυνατότητα να τους κάνουν πολλές ερωτήσεις για να τους γνωρίσουν καλύτερα!

P9220465

P9220466

Επίσης διαβάσαμε το παραμύθι “Τ’ όνομα μου είναι Δώρα” (εκδ. Ελληνικά Γράμματα), το οποίο μας παρουσιάζει ένα παιδάκι σαν και εμάς, τη Δώρα και μας μιλάει για τα ενδιαφέροντα της.

“Με λένε Δώρα, αλλά θα προτιμούσα να με λένε Μαντόνα ή Νταϊάνα. Είμαι έξι χρονών και μου αρέσουν τα γλυκά, οι βόλτες στο σούπερ μάρκετ και οι αστείες ιστορίες. Όμως βαριέμαι τα κομμωτήρια και τα ανέκδοτα του ξαδέλφου μου. Κι αν με ρωτήσετε τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω, θα σας απαντήσω: “Ή τραγουδίστρια, ή ηθοποιός, ή δημοσιογράφος, ή συγγραφέας ή δασκάλα, ή…” μας λέει η πρωταγωνίστρια.

Τ όνομά μου είναι Δώρα

Η πρώτη μου ζωγραφιά στο Νηπιαγωγείο!

Τόση βιάση και σπουδή ;

Για πού πας καλό παιδί ;

Κίνησες νωρίς – νωρίς

και τρεχάτος προχωρείς ;

«Να σταθώ ; Δεν ευκαιρώ ,

γιατί πάω στο φτερό .

Και που πάω ,να στο πω ;

Στο σχολείο μου π’ αγαπώ !

(Απόσπασμα από το ποίημα του Τέλλου Άγρα)

Πρώτη μέρα στο Νηπιαγωγείο και για πολλά μικρά παιδάκια ίσως να είναι και η πρώτη μέρα που πηγαίνουν στο σχολείο. Για το λόγο αυτό φτιάξαμε ένα όμορφο αναμνηστικό για την πρώτη ζωγραφιά των μαθητών στο σχολείο! IMG_20150914_140140

IMG_20150914_140222

Επίσης οι πρώτες μέρες στο σχολείο, μας έδωσαν την ευκαιρία να διαβάσουμε το παραμύθι “Κουκουβά”. Η Κουκουβά έχει τα μάτια της κουκουβάγιας, το ράμφος της κουκουβάγιας, τα φτερά της κουκουβάγιας και το μυαλό ενός… μπούφου. Μα πώς γίνεται αυτό αφού οι κουκουβάγιες είναι σοφές; Είναι πολύ απλό. Η Κουκουβά δεν πηγαίνει ποτέ στο σχολείο! Ίσως έχει φτάσει η ώρα, όμως, να αλλάξει τις συνήθειές της.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

IMG_20150914_135824

Η σχολική χρονιά 2015-2016 μόλις ξεκίνησε και το σχολείο μας είναι έτοιμο να υποδεχτεί παλιούς αλλά και νέους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείο μας προετοίμασαν με ιδιαίτερη επιμέλεια το χώρο, δίνοντας βαρύτητα αρχικά στην ασφάλεια και την καθαριότητα του. Οι χώροι έχουν διαμορφωθεί έτσι ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά στο αρχικό στάδιο της προσαρμογής τους στο σχολείο, με ερεθίσματα και παιχνίδια που προάγουν τους στόχους της κοινωνικοποίησης τους.

IMG_20150909_132339

IMG_20150914_131337

IMG_20150914_131348

IMG_20150914_131724

IMG_20150914_131926

IMG_20150914_131952

IMG_20150914_132006

IMG_20150914_135644

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, 

η μεγάλη μέρα που το παιδί σας θα κάνει τα πρώτα του βηματάκια  στον κόσμο, χωρίς εσείς να βρισκόσαστε δίπλα του έφτασε. Το Νηπιαγωγείο φέρνει μια σημαντική αλλαγή στη ζωή του κι αυτό προκαλεί φόβο για το άγνωστο και άγχος αποχωρισμού. Εσείς θα πρέπει να το προετοιμάσετε για να μπορέσει ανώδυνα να αντεπεξέλθει σ’ αυτή τη νέα κατάσταση.

Συχνά το πρώτο διάστημα στο νηπιαγωγείο συνοδεύεται από κλάματα, ατελείωτους αποχαιρετισμούς και ψυχική ταλαιπωρία για παιδιά και γονείς. Ο αποχωρισμός είναι ένα γεγονός που προκαλεί άγχος και ένα σωρό αρνητικά συναισθήματα. Σε αυτό το στάδιο, οι γονείς, με τη στάση σας και τη συμπεριφορά σας, παίζετε ένα σημαντικό ρόλο, όσον αφορά στην ικανότητα του παιδιού να προσαρμοστεί γρήγορα και ομαλά στη νέα κατάσταση. Μια καλή αρχή είναι το πρώτο βήμα για τη σωστή κοινωνικοποίηση του παιδιού και απαλλάσσει γονείς και παιδί από το άγχος και το στρες, που δημιουργεί η αλλαγή της καθημερινής ρουτίνας.

Το άγχος του αποχωρισμού είναι μία φυσιολογική αντίδραση των παιδιών, αλλά… και των μεγάλων. Ορισμένες φορές ο αποχωρισμός μπορεί να είναι δυσκολότερος για τους  γονείς, οι οποίοι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην έκφραση των συναισθημάτων τους. Τα παιδιά έχουν μεγάλη ευκολία να «διαβάζουν» τις αντιδράσεις μας. Συναισθήματα όπως το άγχος, η αμφιβολία και οι τύψεις, επειδή αναγκαζόμαστε να το αφήσουμε στη φροντίδα άλλων, αποκωδικοποιούνται από το παιδί και του δημιουργούν αίσθηση ανασφάλειας. Θα πρέπει πάντα να έχουμε κατά νου ότι το παιδί έχει τα μάτια του στραμμένα επάνω μας για να βεβαιωθεί ότι θα είναι ασφαλές στο νέο του περιβάλλον και ότι έχουμε εμπιστοσύνη στην ικανότητά του να προσαρμοστεί σ’ αυτό.

Κάποιες στρατηγικές που ίσως φανούν χρήσιμες να τις εφαρμόσουμε ώστε να κάνουμε πιο εύκολες τις στιγμές του αποχωρισμού και να βοηθήσουμε το παιδί να αποκτήσει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στο νέο του περιβάλλον, είναι οι ακόλουθες:

1. Αποχαιρετήστε το με τρυφερότητα αλλά και αποφασιστικότητα. Έτσι θα καταλάβει ότι εμπιστεύεστε την ικανότητά του να αντιμετωπίσει την κατάσταση.

2. Μην περιφέρεστε τριγύρω του. Το παιδί θα καταλάβει το άγχος σας και θα δυσκολευτεί να ηρεμήσει.

3. Καθιερώστε μια όμορφη και τρυφερή ρουτίνα αποχαιρετισμού.

4. Μην το εμποδίζετε να εκφράσει τα συναισθήματά του.

5. Δώστε του ξεκάθαρα μηνύματα. Το παιδί θα πρέπει να ξέρει ότι θα πάει στο σχολείο όσο κι αν κλαίει και χτυπά τα πόδια του στο πάτωμα.

6. Μην υποχωρείτε ποτέ όσο έντονες κι αν είναι οι αντιδράσεις του. Αν υποχωρήσετε μια φορά, θα μάθει ότι μ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να πετυχαίνει αυτό που θέλει.

7. Μη δείξετε ποτέ ότι είστε αγχωμένοι για το σχολείο. Αν είστε θετικοί για το νέο του περιβάλλον θα το βοηθήσετε να αισθανθεί ασφάλεια.

8. Μην εκπλαγείτε αν εκεί που νομίζατε ότι λύσατε το πρόβλημα, αυτό επανεμφανιστεί μετά από διακοπές ή κάποια ασθένεια που κράτησε το παιδί μακριά από το σχολείο.

9. Να πιστέψετε και να του το δείξετε ότι εμπιστεύεστε την ικανότητά του να κάνει θετικές αλλαγές.

10. Να έχετε καλή επαφή και επικοινωνία με τους δασκάλους του παιδιού. Είναι καλό να ξέρετε ότι έχετε ένα σύμμαχο που θα σας βοηθήσει στην προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο.

Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και καλή προσαρμογή! Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία σας.

kali-xronia