ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

IMG_20150914_135824

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

 

Το σχολείο μας έχει τη δυναμική ενός τμήματος κλασσικού ωραρίου και ενός τμήματος ένταξης για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Θεωρούμε ως ανθρώπινο δικαίωμα όλοι οι μαθητές του σχολείου μας να έχουν ίσες ευκαιρίες για να αναπτύξουν τις ικανότητες τους και να συμμετέχουν ισότιμα στην κοινωνία. Μέσα από τη διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα του παιδιού (UNESCO, 1994) η «Εκπαίδευση για Όλους» υποστηρίζεται με τον καλύτερο τρόπο μέσα από ένα συμπεριληπτικό προσανατολισμό στο σχολείο.

Αυτό τον προσανατολισμό και φιλοσοφία, έχει και η προσπάθεια των διδασκόντων του σχολείου μας να συμπεριλάβουν όλους τους μαθητές στο πρόγραμμα τους. Η ιδέα της παροχής ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών βρίσκεται πολύ ψηλά στις εκπαιδευτικές μας προτεραιότητες.

Η προσπάθεια μας για υπερπήδηση των φραγμών που εμποδίζουν τη συμμετοχή όλων των μαθητών ανεξάρτητα από την επίδοση, εστιάζεται τόσο στην συμμετοχική διδασκαλία όσο και στην εξατομικευμένη εκπαίδευση. Η μορφή της ένταξης είναι κοινωνική αλλά και χωρική, στον ίδιο χώρο της κλασσικής τάξης αλλά και σε παράλληλο, όταν αυτό κριθεί απαραίτητο . Έτσι δίνεται η δυνατότητα κοινωνικής συναλλαγής σε ελεύθερες και οργανωμένες δραστηριότητες καθώς επίσης και η δυνατότητα ατομικής στήριξης.

Παρόλα αυτά υπάρχει και η ανάγκη για ρύθμιση των εγκαταστάσεων ώστε να μπορούμε να υποδεχτούμε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και να παρέχουμε εξειδικευμένη βοήθεια οποιαδήποτε ώρα κριθεί αναγκαίο, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του χώρου και την υλικοτεχνική υποδομή. Βασικό κριτήριο για εμάς είναι η προσωπική αξιοπρέπεια των μαθητών μας και των οικογενειών τους, αντιμετωπίζοντας κάθε περίπτωση με προσοχή και σεβασμό.

Επιβάλλεται επομένως να τηρούνται ορισμένες προϋποθέσεις για την εφαρμογή της οικείας αρχής, όπως η δημιουργία θετικού κλίματος, η ποικιλία υποστηρικτικών δομών, η ενημέρωση και συνεργασία των εκπαιδευτικών και η δυνατότητα αυτοαξιολόγησης και αυτορρύθμισης. Το Νηπιαγωγείο μας με ανοιχτούς ορίζοντες, συνεργασία με φορείς και γονείς στο σύνολο τους θα συνεχίσει να διεκδικεί ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση τόσο σε λειτουργικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό.

Η στάση όλων μας απέναντι σε αυτά τα ζητήματα είναι δείγμα πολιτισμού, ήθους και αξιών. Το σχολείο έχει κοινωνικό ρόλο και θα πρέπει να μας δοθεί χώρος και χρόνος να τον συντελέσουμε.

Με εκτίμηση, οι εκπαιδευτικοί του 5ου Νηπιαγωγείου Καρπενησίου.