Η φύση είναι ο πιο αληθινός και ζωντανός χώρος μάθησης.
Εκεί, η κλιματική εκπαίδευση παύει να είναι απλώς θεωρία και γίνεται εμπειρία.
Κάθε βόλτα έξω, κάθε μάθημα κάτω από τον ουρανό, φέρνει τα παιδιά πιο κοντά στο περιβάλλον και τους μαθαίνει να νοιάζονται, να προστατεύουν και να δρουν.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Πρωτοβουλία για την Κλιματική Εκπαίδευση και Δράση – ClimEdu ACT
η εκπαίδευση για το κλίμα δεν χωράει μόνο μέσα στους τέσσερις τοίχους μιας τάξης. Η πραγματική αλλαγή αρχίζει εκεί που τα παιδιά αγγίζουν τη φύση, την παρατηρούν και τη γνωρίζουν με όλες τους τις αισθήσεις.
Σήμερα λοιπόν 6 Νοεμβρίου Παγκόσμια Μέρα Outdoor Classroom Day αποφασίσαμε και εμείς να συμμετέχουμε στην δράση….Βγήκαμε στην αυλή τα τμήματα 1 και 2 με στόχο μας να έρθουμε σε επαφή με τη φύση και τους ήχους της…
Κάναμε απόλυτη ησυχία και ενωθήκαμε με τη φύση…. ακούσαμε τους ήχους της
Ακούσαμε τα φύλλα από τον αέρα, τα σκουπίδια που τα έπαιρνε ο αέρας, πουλάκια να κελαηδούν, τον προαστιακό, ήχους από αμάξια και μηχανάκια, σφυριά να χτυπούν και εργάτες να δουλεύουν
Πως θα νιώθαμε αν όλοι αυτοί οι ήχοι χάνονταν…. αν η φύση έχανε όλους αυτούς τους ήχους….
Πιάσαμε το έδαφος, είδαμε τη διαφορά σε σχέση με το πάτωμα της τάξης, μετρήσαμε τη θερμοκρασία έξω 17 βαθμοί, ενώ στην τάξη 24 βαθμοί
Είδαμε το νωπό χώμα από τη βροχή, τα νωπά φύλλα
Η ΓΗ ΚΑΙ Η ΦΥΣΗ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ
ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΣΧΕΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΥΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ ΚΑΙ ΤΗ ΦΥΣΗ
ΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΩΝ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ ΜΑΣ
Η ΑΛΛΑΓΗ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣΤΑ….
ΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ομαδικό κολάζ τμήματος 4
Τα μηνύματά μας
Να χαλάμε λιγότερο νερό
Να προστατεύουμε τα πουλιά
Να αγαπάμε τη φύση
Να μη βάζουμε φωτιές
Να κάνουμε ανακύκλωση
Να χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ
Να χρησιμοποιούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Να κάνουμε λιγότερες εργασίες στη γη
Γιατί όταν κάνουμε εργασίες η Γη πονάει σαν να της κάνουμε ενέσεις που πονάνε και έτσι καταλήξαμε στο μήνυμα /υπόσχεση
Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου το νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει ένα πολύ ξεχωριστό εκπαιδευτικό πρόγραμμα…..
“ΔΕΣ ΤΗ ΖΩΗ ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΑΤΙΑ”
ένα σχολικό, εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να πάμε από το Εγώ στο Εμείς
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, «Δες τη Ζωή Με Άλλα Μάτια» πραγματεύεται τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου με στόχο την αλληλεγγύη και την αλληλοαποδοχή για μία πιο συμπεριληπτική κοινωνία.
Όντας ένα πρόγραμμα αμιγώς παιδοκεντρικό, δίνεται η ευκαιρία στα συμμετέχοντα παιδιά να ορίσουν το πεδίο της συζήτησης, να τοποθετηθούν με σκέψεις, να καταθέσουν συναισθήματα και εμπειρίες και να «συνδιαμορφώσουν» τη ροή του προγράμματος.
Το πρόγραμμα ξεκινάει με σιωπή και διερευνητικά βλέμματα και καταλήγει με ερωτήσεις, τοποθετήσεις, διερεύνηση, συνεργασία και ενθουσιασμό. Κάθε μέρα αποκτάμε δεκάδες καινούριους φίλους και φίλες. Κάθε μέρα συνδιαμορφώνουμε έναν καλύτερο κόσμο, παρέα με τους πολίτες του αύριο.
Ο κύριος Βαγγέλης Αυγουλάς μας μίλησε για την καθημερινότητά του, τον τρόπο ζωής του, την προσβασιμότητα και τα εμπόδια που συναντά. Στη συνέχεια οι μαθητές/-τριες συζήτησαν αυτές τις καθημερινές συνθήκες διαβίωσης και πώς, συλλογικά, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Ενεργοποιούνται με στόχο την ανάπτυξη αλληλεγγύης και καλούνται οργανωμένα σε ανοιχτό διάλογο όπου θέτουν ελεύθερα ερωτήματα και τοποθετούνται.
Είδαμε πως μπορούμε να διαβάσουμε ακόμη και αν δεν μπορούμε να δούμε…
Η κυρία Θάλεια μας εξήγησε τον τρόπο επικοινωνίας μέσω της κίνησης των χεριών μας
Η αλληλεπίδραση στοχεύει στην αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με την διαφορετικότητα και την αναπηρία. Σκοπός είναι να αφυπνιστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες και κατ’ επέκταση το άμεσο και έμμεσο περιβάλλον τους, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για τη διασφάλιση και απόδοση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ισότιμα σε όλους και όλες.
Στόχος η κατανόηση των δυσκολιών, άρα η αποδοχή της μοναδικότητας, καθώς και η ενεργοποίηση των μαθητών/τριων ως μελλοντικών πολιτών που αναγνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, και το πώς να συνυπάρχουν με τους γύρω τους, οι οποίοι μπορεί με μια πρώτη ματιά να τους φαίνονται “διαφορετικοί”.
Στο νηπιαγωγείο μας φέτος τιμήσαμε την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 μαθαίνοντας μέσα απο ιστορικά ντοκουμέντα, εκπαιδευτικά βίντεο και πλούσιο εποπτικό υλικό όλα τα σημαντικά γεγονότα της εποχής εκείνης!!
Μέσα απο εκπαιδευτικά βίντεο, παραμύθια, ιστορικά ντοκουμέντα και πλούσιο εποπτικό υλικό οι μικροί μας μαθητές έμαθαν τόσο για την εποχή του 1940 αλλά και για τα δεινά που μπορεί να φέρει ένας πόλεμος…και τις όμορφες στιγμές που φέρνει η Ειρήνη…
Όλα όσα μάθαμε… έγιναν ποιήματα, θεατρικά σκετς και τραγούδια
στις εορταστικές εκδηλώσεις που πραγματοποίησαν τα τμήματα του νηπιαγωγείου μας!!!
Μια πανέμορφη μέρα …… ένα σχολείο αγκαλιά, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, προσωπικό, Δήμος, μια υπέροχη, μοναδική ομάδα, μια αλυσίδα αγάπης, τιμήσαμε τους ήρωές μας….. ευχηθήκαμε από καρδιάς ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και παρελάσαμε καταχειροκροτούμενοι χαρίζοντας χαμόγελα, υπερηφάνεια και συγκίνηση
Σας ευχαριστούμε έναν έναν προσωπικά για τη συμβολή του, που είναι πραγματικά πολύτιμη, γιατί οι σπουδαίες ομάδες απαρτίζονται από σπουδαία άτομα με αγάπη, μεράκι, σεβασμό και κοινό όραμα…
Τα παιδιά μας.. Το μέλλον του τόπου μας …
Ευχαριστούμε πολύ την εκλεκτή εκπρόσωπο του Δήμου Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Αντιδήμαρχο Οικονομικών, κ. Άννα Καπνιά Μπούνα που βρίσκεται πάντα δίπλα στο σχολείο και τις ανάγκες του, φροντίζοντάς το με αγάπη περισσή, η οποία μας τίμησε με την παρουσία της γεμίζοντάς μας χαρά
Με το καλό να βρεθούμε ξανά στα επόμενα όμορφα και δημιουργικά 🇬🇷💙
Την προηγούμενη Πέμπτη είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στη σχολική μας μονάδα ένα εξαιρετικό πρόγραμμα από την εξαιρετική ομάδα ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑ με θέμα τη διαφορετικότητα!!!
“Little Einsteins”
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο μέσα απο δραστηριότητες με χαρακτήρα παιχνιδιού, μαθαίνει στα παιδιά τον κόσμο των φυσικών επιστημών και της μηχανικής ρομποτικής.
Μέσα απο τις δραστηριότητες τα παιδιά δημιουργούν κατασκευές με τις οποίες εξερευνούν και βγάζουν συμπεράσματα για τον κόσμο γύρω τους.
Η δράση μας είχε θέμα τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του καθενός μας….
Όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά τόσο μοναδικοί και ξεχωριστοί
Ένα παραμύθι … μια ιστορία….μια νέα μικρή φίλη και ένα βιωματικό παιχνίδι με εξοπλισμό STEAM
μας βοηθάνε να προσαρμοστούμε στο διαφορετικό και όχι το διαφορετικό σε μας…
Μέσω της βιωματικής προσέγγισης και της ενεργού συμμετοχής των μαθητών τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, έχοντας λάβει σπουδαία μηνύματα!!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής και μέσα στα πλαίσια υλοποίησης του Σχεδίου δράσης ενεργού πολιτειότητας της σχολικής μονάδας, την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου ήταν η μέρα για να φτιάξουμε τα αγαπημένα των παιδιών….. κουλουράκια!!!
Έτοιμα για ψήσιμο τα κουλουράκια μας!!!
Ευχαριστούμε τις υπέροχες γιαγιάδες για τη θέρμη που αγκάλιασαν το πρόγραμμα, ανυπομονούμε για τις επόμενες όμορφες δράσεις!!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής και μέσα στα πλαίσια υλοποίησης του Σχεδίου δράσης ενεργού πολιτειότητας της σχολικής μονάδας, την Τρίτη 21 Οκτωβρίου το σχολείο μας επισκέφθηκαν οι γιαγιάδες μας για να φτιάξουμε, να δοκιμάσουμε και να φάμε παρέα“Ελαιόψωμα”
.
Η συνταγή έτοιμη… τα υλικά στο τραπέζι….
σκούφος στο κεφάλι γιατί είμαστε επαγγελματίες σεφ… και ξεκινάμε
Ευχαριστούμε τις υπέροχες γιαγιάδες μας για την υπέροχη μέρα!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής και μέσα στα πλαίσια υλοποίησης του Σχεδίου δράσης ενεργού πολιτειότητας της σχολικής μονάδας, τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου το σχολείο μας επισκέφθηκαν οι γιαγιάδες μας για να φτιάξουμε παρέα ένα πεντανόστιμο κεικ .
Τα υλικά ήρθαν….
τα μίξερ ετοιμάστηκαν για να υποδεχθούν τα υλικά μας είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε
έτοιμα για ψήσιμο….
πωωωωω πωωωωω
Ευχαριστούμε θερμά τις γιαγιάδες μας που μία ακόμη μέρα ήταν δίπλα μας με χαρά, γέλιο και προθυμία!!!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής και μέσα στα πλαίσια υλοποίησης του Σχεδίου δράσης ενεργού πολιτειότητας της σχολικής μονάδας, την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου το σχολείο μας επισκέφθηκαν οι γιαγιάδες μας για να φτιάξουμε, να δοκιμάσουμε και να φάμε παρέα“Ένα Υγιεινό Πρωινό”.
Στην αρχή μας μίλησαν για το αγαπημένο πρωινό αλλά και φαγητό που ετοιμάζουν στα εγγονάκια τους και στη συνέχεια μας έδειξαν τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε για το σημερινό υγιεινό πρωινό μας, τα θρεπτικά τους συστατικά και πως βοηθάνε τον οργανισμό μας…
Η συνταγή μας απλή
Οι φετούλες άρχισαν να ετοιμάζονται και κάθε παιδάκι διάλεγε τα υλικά που ήθελε να δοκιμάσει για το πρωινό του
΄Ώρα να φάμε…
Στο τέλος ψηφίσαμε για το αγαπημένο μας υγιεινό πρωινό!!!
Ευχαριστούμε τις αγαπημένες μας γιαγιάδες που για ακόμη μια φορά ήταν δίπλα μας και ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας!!
Η διατροφική πυραμίδα είναι μια αναπαράσταση του βέλτιστου αριθμού μερίδων που πρέπει να τρώγονται κάθε μέρα από κάθε μια από τις βασικές ομάδες τροφίμων. Η πρώτη πυραμίδα εκδόθηκε στη Σουηδία το 1974.
Όσο πιο πάνω ή πιο κάτω βρίσκεται ένα τρόφιμο στην διατροφική πυραμίδα, τόσο περισσότερο ή λιγότερο συστήνεται η κατανάλωση του. Συνήθως στην κατώτερη θέση βρίσκονται τα δημητριακά, το ρύζι και το ψωμί όπου συστήνεται να καταναλώνεται συχνότερα, τα φρούτα και λαχανικά στην αμέσως πάνω θέση (όπου συνίσταται η συχνή κατανάλωση τους), τα γαλακτοκομικά, τα κρέατα και τα ζωικά τρόφιμα αμέσως πάνω (όπου συνίσταται λιγότερη κατανάλωση τους) και πάνω τα λιπαρά, τα έλαια και τα γλυκά (όπου συνίσταται μετρημένη κατανάλωση).
Φτιάξαμε και τα πιάτα μας γεμάτα υγιεινές τροφές!!
Τι μας αρέσει πιο περισσότερο και τρώμε κάθε μέρα…..
ΦΡΟΥΤΑ
Ξεκινήσαμε καταγράφοντας τα φρούτα που μας ανέφεραν τα παιδιά στην ολομέλεια…. και προσπαθώντας να τα διαχωρίσουμε ανάλογα με την εποχή που μπορούμε να τα φάμε…
ΠΗΓΗ: https://www.kidsactivities.gr/
Επικεντρωθήκαμε στα φρούτα
βάλαμε καρτέλες τα τοποθέτησαν στις καρτέλες κάνοντας ομαδοποίηση
Κόψαμε τα φρούτα, ολόκληρο μισό, είδαμε πως είναι εσωτερικά, τα τεμαχίσαμε
Στη συνέχεια και έπειτα απο την έντυπη συγκατάθεση των γονέων και την ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τυχόν αλλεργίες των μαθητών ήρθε η ώρα της δοκιμής και του παιχνιδιού με τα αγαπημένα μας φρούτα!!
“ΩΡΑ ΓΙΑ ΦΡΟΥΤΟΣΟΥΒΛΑΚΙΑ”
Ήρθε τέλος η ώρα του παιχνιδιού…… σε ζευγάρια φτιάξαμε όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε και πάντα με ασφάλεια το σουβλάκι μας από φρούτα, το δείξαμε στους φίλους μας, μετρήσαμε απο πόσα κυβάκια αποτελείται και το φάγαμε με μεγάλη ευχαρίστηση…
Στο τέλος και αφού εμείς ξέρουμε πως πρέπει να τρεφόμαστε….
είπαμε να βοηθήσουμε και τον φίλο μας το Δαρείο να μάθει….
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή