Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο (6 Μαρτίου), πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις βαθμίδες των Εκπαιδευτηρίων μας σχετικές εκδηλώσεις με σκοπό την περαιτέρω ευαισθητοποίηση των μαθητών στο ανησυχητικό αυτό φαινόμενο της βίας και την επαγρύπνηση όλης της σχολικής κοινότητας για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι πιθανότητες εκδήλωσής της και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών.Ειδικότερα, τα παιδιά της Α1 τάξης του 5ου Δ.Σ. Πόλεως Ρόδου διάβασαν και μελέτησαν το παιδικό βιβλίο με τίτλο “Το Κάτι Άλλο” της Κάθριν Κέιβ (εκδόσεις Πατάκη). Περιγράφει με αρκετό ρεαλισμό την ιστορία ενός διαφορετικού – ασυνήθιστου πλάσματος, την ανάγκη του για αποδοχή, αγάπη και φιλία. Έχει βραβευτεί από την Ουνέσκο με το βραβείο “Unesco Prize for Children’s and Young People’s Literature in the Service of Tolerance”.
Η ιστορία:
Το Κάτι Άλλο είναι ένα μικρό, περίεργο πλάσμα που δεν μοιάζει με κανένα από όσα ξέρουμε. Ζει μόνο του, χωρίς φίλους και παρά τις συνεχείς προσπάθειες του να προσεγγίσει άλλα πλάσματα και να γίνει αποδεκτός, δεν τα καταφέρνει γιατί είναι “κάτι άλλο”, όπως όλοι του λένε.
Μια μέρα εμφανίζεται από το πουθενά, ένα άλλο πλάσμα, το Κατιτί και του ζητά να γίνουν φίλοι. Όμως το Κάτι άλλο είναι επιφυλακτικό γιατί έτσι έχει μάθει..
Αυτό που μου άρεσε στο συγκεκριμένο βιβλίο, πέραν της πολύ χαριτωμένης εικονογράφησης που καταφέρνει να αποτυπώσει τα συναισθήματα των χαρακτήρων,ήταν η χαρακτηριστική φράση “Δεν ανήκεις εδώ. Δεν είσαι σαν και εμάς. Είσαι κάτι άλλο”.
Μια φράση που χρησιμοποιεί η κοινωνία της ιστορίας για να ανακοινώσει στον κεντρικό ήρωα το λόγο περιθωριοποίησης του και την οποία αξίζει να συζητήσουμε με τους μαθητές και να καταγράψουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα που μας δημιουργεί..Ακόμη, το βιβλίο περιγράφει τη συμπεριφορά του κεντρικού ήρωα σε σχέση με ένα άλλο διαφορετικό πλάσμα για να θίξει το θέμα της διάκρισης από μία διαφορετική οπτική γωνία.Το τέλος της ιστορίας περιλαμβάνει μια μικρή έκπληξη αλλά και ένα προβληματισμό ως προς το θέμα της περιθωριοποίησης. Το βασικό μήνυμα παραμένει ότι πρέπει να έχουμε ανοιχτό το μυαλό μας αλλά και την καρδιά μας για όλους.Οι μαθητές μας κατάλαβαν πώς νιώθει το “Κάτι Άλλο”, ότι δηλαδή είναι λυπημένο καθώς είναι διαφορετικό από τους άλλους. Κανείς δεν παίζει μαζί του όπως ακριβώς συμβαίνει όταν περιθωριοποιούμε τους φίλους μας στο σχολείο.
Το Κάτι Άλλο είναι ένα μικρό, περίεργο πλάσμα που δεν μοιάζει με κανένα από όσα ξέρουμε. Ζει μόνο του, χωρίς φίλους και παρά τις συνεχείς προσπάθειες του να προσεγγίσει άλλα πλάσματα και να γίνει αποδεκτός, δεν τα καταφέρνει γιατί είναι “κάτι άλλο”, όπως όλοι του λένε.
Μια μέρα εμφανίζεται από το πουθενά, ένα άλλο πλάσμα, το Κατιτί και του ζητά να γίνουν φίλοι. Όμως το Κάτι άλλο είναι επιφυλακτικό γιατί έτσι έχει μάθει..
Αυτό που μου άρεσε στο συγκεκριμένο βιβλίο, πέραν της πολύ χαριτωμένης εικονογράφησης που καταφέρνει να αποτυπώσει τα συναισθήματα των χαρακτήρων,ήταν η χαρακτηριστική φράση “Δεν ανήκεις εδώ. Δεν είσαι σαν και εμάς. Είσαι κάτι άλλο”.
Μια φράση που χρησιμοποιεί η κοινωνία της ιστορίας για να ανακοινώσει στον κεντρικό ήρωα το λόγο περιθωριοποίησης του και την οποία αξίζει να συζητήσουμε με τους μαθητές και να καταγράψουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα που μας δημιουργεί..Ακόμη, το βιβλίο περιγράφει τη συμπεριφορά του κεντρικού ήρωα σε σχέση με ένα άλλο διαφορετικό πλάσμα για να θίξει το θέμα της διάκρισης από μία διαφορετική οπτική γωνία.Το τέλος της ιστορίας περιλαμβάνει μια μικρή έκπληξη αλλά και ένα προβληματισμό ως προς το θέμα της περιθωριοποίησης. Το βασικό μήνυμα παραμένει ότι πρέπει να έχουμε ανοιχτό το μυαλό μας αλλά και την καρδιά μας για όλους.Οι μαθητές μας κατάλαβαν πώς νιώθει το “Κάτι Άλλο”, ότι δηλαδή είναι λυπημένο καθώς είναι διαφορετικό από τους άλλους. Κανείς δεν παίζει μαζί του όπως ακριβώς συμβαίνει όταν περιθωριοποιούμε τους φίλους μας στο σχολείο.

https://www.slideshare.net/elenalaz/ss-55776954?ref=https://emathisi.weebly.com/blog-2017-19/3554699
https://youtu.be/86SfCcVPbP4
Στη συνέχεια έφτιαξαν τις μάσκες των συναισθημάτων …..

Τέλος, συζητήθηκε εκτενώς το πρόβλημα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, διαβάστηκαν σχετικά κείμενα και οι μαθητές συνέθεσαν δικά τους με ανάλογα θέματα, έφτιαξαν συνθήματα.












Αφήστε μια απάντηση