Ανταλλαγή καλών πρακτικών Α1, Α2, Β1 & Β2 τάξεων

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

1 1Τη Δευτέρα 15-04-2024 και ώρα 11:30-11:45 στην τάξη του Β2 πραγματοποιήθηκε από την ενδοσχολική συντονίστρια των Α, Β και Γ τάξεων Παπαζαχαρίου Ειρήνη ανταλλαγή καλής πρακτικής στο μάθημα της γλώσσας Α’ τάξης του δημοτικού με τους εκπαιδευτικούς του Α2-Χρήστου Αρχοντία, Β1- Παπαστεργίου Αθηνά και Β2- Καρβούνη Ευαγγελία. Πιο συγκεκριμένα: Με ποιον τρόπο μπορούν οι μαθητές να εξασκηθούν στην ανάγνωση των λέξεων που σχηματίζονται από τις συλλαβές των γραμμάτων «π» και «τ» με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τη ρομποτική.

Κατανομή μαθητών/τριών ΣΤ΄τάξης στα Γυμνάσια (σχολ.έτος 2023-24)

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »



Λήψη αρχείου

Δειγματική διδασκαλία στην Α2 τάξη στο πλαίσιο του ενδοσχολικού συντονιστή

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Την Πέμπτη 11-04-2024 και ώρα 10:45-11:30 στην τάξη του A2 πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία στο μάθημα της Μελέτης περιβάλλοντος με θέμα τα ηφαίστεια. Η δειγματική διδασκαλία απευθυνόταν στους μαθητές/τριες του Α2 από την ενδοσχολική συντονίστρια των Α, Β και Γ τάξεων, Παπαζαχαρίου Ειρήνη-Ανθή σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του τμήματος  Χρήστου Αρχοντία.

4 Απριλίου, Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

ΑΡΙΣΤΕΡΑΗ 4η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, καθιερώνεται από φέτος και ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, που αφιερώνεται στην υλοποίηση δράσεων οι οποίες θα βοηθήσουν τους αγαπημένους τετράποδους φίλους μας να ζήσουν καλύτερα και ασφαλέστερα. Καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Οι φιλοζωικές οργανώσεις καλούν τον καθένα μας να υιοθετήσει ένα ζώο ή να συνδράμει προγράμματα και καμπάνιες για την προστασία τους.
Το πρόβλημα των αδέσποτων μας αφορά όλους. Πολλά ζώα εγκαταλείφθηκαν στο δρόμο λόγω της ανευθυνότητας των ιδιοκτητών τους ενώ η ιδέα του να γεμίζει η γειτονιά μας από τα αδέσποτα είναι ένα θέμα που πρέπει να μας προβληματίζει έντονα. Η μέρα αυτή ας είναι η αφορμή για ευαισθητοποίηση όλων, ώστε με τη σωστή ενημέρωση, την παιδεία, τις στειρώσεις, την υιοθεσία και τις αυστηρές ποινές στους παραβάτες συμβάλλουμε σημαντικά στη λύση του προβλήματος και στη προαγωγή της φιλοζωίας.
Σύμφωνα με έρευνες η προσφορά των κατοικίδιων τόσο στην ψυχική  όσο και στη σωματική μας υγεία είναι μεγάλη. Τα ζώα δεν μας ζητάνε κάτι δύσκολο. Λίγο νερό, λίγο φαγητό, μα πάνω απ΄ όλα λίγο ενδιαφέρον, ένα χάδι, λίγη αγάπη.

Με αφορμή, λοιπόν, την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, οι μαθητές της Α1 τάξης έμαθαν για τα διάφορα θέματα που αφορούν την ευημερία των ζώων, τη σημασία της υπεύθυνης φροντίδας, τον σεβασμό και την ευαισθησία για τα ζώα και πώς μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της ζωής τους διαμορφώνοντας έτσι μια θετική στάση, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες και φιλόζωοι άνθρωποι στο μέλλον. Έφτιαξαν σελιδοδείκτες με θέμα τα ζώα και μια αδέσποτη γάτα.

Επίσης όλοι οι μαθητές/τριες των Α΄και Β΄ τάξεων επισκέφτηκαν τη φάρμα των ζώων στη Ρόδο και ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη των εγκαταστάσεων. Ενημερώθηκαν για τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες των ζώων που φιλοξενούνται εκεί. Είδαν από κοντά και τάισαν με τα χέρια τους στρουθοκαμήλους, λάμα, γαϊδάρους, καμήλες, αγριοκάτσικα, αγριόχοιρους και άλλα ζώα. Στόχος της εκπαιδευτικής εκδρομής ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών/ τριών για τη βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής καθώς και η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ζώων.

 Η ΣΤ΄ τάξη παρακολούθησε  την πολύ ωραία ιστορία της Γεωργίας Ταρσούλη με τίτλο «Ο Γιαννάκης και ο Φλοξ» και οι μαθητές/τριες διαπίστωσαν ότι δε χρειάζεται να βρεθούμε στη θέση του άλλου, δηλαδή των ζώων, για να τον καταλάβουμε και να τον νιώσουμε.

Επίσης δημιούργησαν  ψηφιακό υλικό ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης  (αφίσες)  με αφορμή το παρακάτω βίντεο.

Οι μαθητές των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων  του Τμήματος Ένταξης  του σχολείου μας παρακολούθησαν ένα βίντεο με τίτλο « Ουστ και Ξουτ».

 Σε αυτό,  δύο μικρά ζωάκια ταλαιπωρούνται στο δρόμο που ζουν αλλά τελικά στέκονται τυχερά και βρίσκουν ένα σπίτι και μια οικογένεια που τα αγκαλιάζει.

Τα παιδιά προβληματίστηκαν  με αυτά που είδαν και άκουσαν στη ταινία για την ύπαρξη των ζώων γύρω μας , στο δρόμο, κοντά στα σκουπίδια και γενικά έξω από τα σπίτια μας κάποιων ζώων, που ονομάζονται κατοικίδια αλλά δεν είναι πια….

Αυτά τα ζώα βρίσκονται εκεί έξω με ευθύνη ανθρώπων  και το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε,  με όποιο τρόπο ο καθένας μπορεί, να βρουν μια καλύτερη τύχη και μια ανοιχτή αγκαλιά! Στη συνέχεια αφού συζήτησαν  περισσότερο κάποιες πτυχές, θέλησαν να ζωγραφίσουν ό,τι ο καθένας φαντάστηκε για το θέμα.

Λογοτεχνική βραδιά: «Ακούω…διαβάζω…γράφω…τραγουδώ…αισθάνομαι…»

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Β7α 1Την Τετάρτη 3 Απριλίου, στη Λέσχη Αξιωματικών, πραγματοποιήθηκε λογοτεχνική βραδιά με τίτλο: «Ακούω…διαβάζω…γράφω…τραγουδώ…αισθάνομαι…», που διοργάνωσε η Βενετόκλειος Βιβλιοθήκη του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου, κορυφώνοντας τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 1, 2, 3 Απριλίου στη βιβλιοθήκη του σχολείου για τους μαθητές.               Ομιλητές ήταν οι:

 κ. Κόζα Χρυσάνθη (Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου σχετικά με τη διδασκαλία του παραμυθιού και πώς τα παιδιά γίνονται εγγράματοι αφηγητές),

κ. Γιασιράνη Ειρήνη (Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Εκπαιδεύτρια Συμβουλευτικής Γονέων),

κ. Ντέλλα Ειρήνη (Δασκάλα Δημιουργικής γραφής- Ραδιοφωνική Παραγωγός),

 κ. Τσάπρα Κωνσταντίνα (Εκπαιδευτικός Φιλόλογος – Υποψήφια Διδάκτορας Παν.Αιγαίου)    κ. Κώτη Μαρία (Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Μουσικός)

Σκοπός της βραδιάς ήταν να τονιστεί η σημασία των παραμυθιών, των μουσικών ιστοριών και της αφήγησης τους σε όλες τις ηλικίες. Ιστορίες που παρηγόρησαν, διασκέδασαν, επούλωσαν τραύματα, ψυχαγώγησαν στο παρελθόν. Πόσο σημαντική είναι η επανεμφάνιση τους σε σχολικές τάξεις και κυρίως μέσα στην οικογένεια!

Για τη διεκπεραίωση της ημερίδας θέλουμε να ευχαριστήσουμε για την υποστήριξη και τη συνδρομή τους :                                                              Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 5ου Δ.Σ. Ρόδου και Το ραδιόφωνο ΛΥΧΝΑΡΙ

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

posterjapanΗ Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και καθιερώθηκε το 1966, με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο. Με αφορμή την ημέρα αυτή, η Βενετόκλειος δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου διοργάνωσε και πραγματοποίησε μια σειρά δράσεων με θέμα «Το παραμύθι». Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν 1, 2 και 3 Απριλίου 2024.

Τη Δευτέρα 1 Απριλίου, το σχολείο επισκέφθηκε η συγγραφέας κ. Χρυσάνθη Κόζα προκειμένου να μιλήσει στα παιδιά για το λαϊκό παραμύθι και να αφηγηθεί λαϊκά παραμύθια από τα βιβλία της: « Ευτό το παραμύτι που είπα ή το του… » Ι, ΙΙ και ΙΙΙ, Λαϊκά παραμύθια του Αρχάγγελου Ρόδου.

Την Τρίτη 2 Απριλίου, το σχολείο επισκέφθηκε ο συγγραφέας μουσικοπαιδαγωγικών βιβλίων κ. Σακελλαρίδης Γιώργος, όπου έκανε βιωματική παρουσίαση των παραμυθιών του «Ο πρίγκιπας Λεμόνης» και «Μήλα γύρω – γύρω στη μέση πορτοκάλι». Μέσα από το παιχνίδι και τη μουσική, προσέγγισε έννοιες όπως: διαφορετικότητα, εκφοβισμός, φιλία και αυτοπεποίθηση. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με συναισθήματα όπως: θυμός, λύπη και χαρά…

Την Τετάρτη 3 Απριλίου το σχολείο επισκέφθηκε η κ. Ντέλλα Ειρήνη, δασκάλα δημιουργικής γραφής, προκειμένου να προσεγγίσει το κλασικό παραμύθι και να πραγματοποιήσει εργαστήριο δημιουργικής γραφής.

Γιορτή 25ης Μαρτίου

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

α

Στην ιστορία των λαών είναι μερικές ημερομηνίες που μένουν χαραγμένες με χρυσά μεγάλα γράμματα. Μια τέτοια ημερομηνία στην ιστορία του Έθνους μας, του ελληνικού Έθνους, είναι η 25η Μαρτίου.

Διπλή γιορτή,  η 25η Μαρτίου. Γιορτάζει ο ελληνισμός. Γιορτάζει και ο χριστιανισμός. Είναι η επέτειος των δύο Χαίρε:

«Χαίρε κεχαριτωμένη Μαρία» είπε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία, φέρνοντάς της το χαρμόσυνο μήνυμα πως θα γεννήσει τον Χριστό, τον Σωτήρα του κόσμου.

«Χαίρε, χαίρε Λευτεριά» βροντοφώναξαν και οι Έλληνες, φέρνοντας το χαρμόσυνο μήνυμα σε ολόκληρο τον ελληνισμό. Μήνυμα αγώνα ενάντια στον Τούρκο δυνάστη.

Το σχολείο μας τιμώντας την ιστορική επέτειο της 25ης Μαρτίου, παρουσίασε μια όμορφη γιορτή, που ετοίμασαν και παρουσίασαν οι μαθήτριες και οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης, την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024.

Την προετοιμασία και τον συντονισμό της γιορτής είχαν οι εκπαιδευτικοί της ΣΤ’ τάξης, κ. Διακογεωργίου Δέσποινα και κ. Βλάχου Δήμητρα. Τη διδασκαλία και την επιμέλεια των τραγουδιών ανέλαβε η μουσικός κ.  Κώτη Μαίρη και την εκμάθηση των παραδοσιακών χορών ο γυμναστής κ. Μάγος  Κυριάκος.

1 4 2 4 3 3 4 4 5 4 6 4 7 2 8 2 9 2 10 2 11 1 12 1

Επίσκεψη κτηνιάτρου στην Α΄ τάξη

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

αΤην Πέμπτη 21 Μαρτίου, επισκέφτηκε τους μαθητές του Α1 και Α2 του σχολείου μας, κατόπιν πρόσκλησης μας, η κυρία Κυριακή Πολυχρονά, κτηνίατρος της περιοχής και μητέρα μαθήτριας του σχολείου μας. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο  των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο: «Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς»  και της Μελέτης Περιβάλλοντος.
Μέσα από μια εξαιρετική παρουσίαση και το παιχνίδι, οι μαθητές ενημερώθηκαν και κατανόησαν τη διαφορά ανάμεσα στα ζώα συντροφιάς, τα παραγωγικά ζώα και τα άγρια ζώα. Συνειδητοποίησαν ότι τα ζώα δεν είναι παιχνίδια, ότι χρειάζονται φροντίδα, αγάπη, προστασία και τον δικό τους χώρο. Χρειάζονται εμβόλια και φάρμακα, όταν αρρωστήσουν. Επίσης, κατανόησαν τη διαφορά ανάμεσα στα αδέσποτα και δεσποζόμενα ζώα. Έμαθαν πώς ζουν τα αδέσποτα ζώα και τι προβλήματα αντιμετωπίζουν. Γιατί υπάρχουν τόσα αδέσποτα; Ποιος είναι υπεύθυνος γι΄αυτό. Ακόμα, προβληματίστηκαν και ενημερώθηκαν για την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών. Τέλος, κατανόησαν την ηθική υποχρέωση των ανθρώπων απέναντι στα δικαιώματα των ζώων, τις ανάγκες και τα συναισθήματα τους. Ευαισθητοποιήθηκαν και υιοθέτησαν θετικές στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στα αδέσποτα και γενικότερα στα ζώα.
Ιδιαίτερο ενθουσιασμός έδειξαν οι μαθητές με την έκπληξη που τους έκανε η κ. Πολυχρονά φέρνοντας στο σχολείο το κατοικίδιό της. Ο Χόρχε Λι απόλαυσε τα χάδια των παιδιών.
Ολοκληρώνοντας την παρουσίασή της, η κ. Πολυχρονά έδωσε στα παιδιά ένα βιβλιαράκι δώρο με τίτλο: «Ο μικρός μου φίλος, Πίμου», το οποίο αναφέρεται στην ιστορία ενός αδέσποτου σκυλιού που υιοθετείται από μια οικογένεια.
Ευχαριστούμε, ιδιαίτερα, την κ. Πολυχρονά για την εξαιρετική παρουσίασή της. Μια παρουσίαση που βοήθησε τα παιδιά να αναδομήσουν τις αντιλήψεις τους σχετικά με τον ρόλο των ζώων στη ζωή των ανθρώπων και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα φιλοζωίας.

Stop βία

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Σχολική βία, εκφοβισμός είναι ένας όρος που δυστυχώς ακούγεται πολύ τα τελευταία χρόνια. Χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή , την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. Ένα ομαδικό φαινόμενο, ένα κοινωνικό πρόβλημα, που μαστίζει την ελληνική κοινωνία και προβληματίζει γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς. Τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί η 6η Μαρτίου ως Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού και της βίας . Σε όλα τα σχολεία πραγματοποιούνται δράσεις με σκοπό την ενημέρωση όλων , ώστε η βία να σταματήσει και να βγάλουμε από μέσα μας τον καλό και φωτεινό εαυτό μας που θα στραφεί στον διπλανό του με αγάπη.
Φέτος στο σχολείο μας μέσα από βίντεο, επεξεργασία κειμένων και ολόκληρων βιβλίων, βιωματικών δραστηριοτήτων και διαλογικών συζητήσεων έγινε προσπάθεια να ξεκαθαριστούν οι μορφές του σχολικού εκφοβισμού, τα πρόσωπα που εμπλέκονται αλλά και το πώς πρέπει να αντιδρούμε σε παρόμοιες καταστάσεις .

https://sway.cloud.microsoft/CdWMiLf4R83JNUjL?fbclid=IwAR0dKZ69-ozG6Od01kTXZfad1GcfDmJ5LHSOyGwefU_Cx8EI0itRUeGv7

Αποτέλεσμα όλων ένα μωσαϊκό από ενέργειες , που διαχέονται σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα του 5ου Δημοτικού Σχολείου αλλά και την ευρύτερη κοινωνία μέσω του Blog μας.
Συγκεκριμένα:
Oι μαθητές των δυο τμημάτων της Α΄τάξης βασιζόμενοι στο εξαιρετικό παραμύθι «Η μέρα που έγινα κι εγώ λύκος», υλοποίησαν τις παρακάτω δραστηριότητες: Πριν την ανάγνωση του βιβλίου «Η μέρα που έγινα κι εγώ λύκος», έγιναν ερωτήσεις όπως:
«Τι σκέφτεσαι όταν ακούς τη λέξη λύκος;», «Ποια τα χαρακτηριστικά του;» Σχολιάζοντας τον τίτλο:«Πώς μπορεί να γίνει κάποιος λύκος και γιατί;». Έπειτα παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο.

Ακολούθησε κινητικό παιχνίδι: « Το ραβδί της αγάπης». Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες. Η μία ομάδα ήταν οι λύκοι. Στην άλλη ομάδα τα παιδιά κρατούσαν ένα ραβδί σε σχήμα καρδιάς. Οι λύκοι αλλάζουν με την αγάπη. Με την έναρξη του παιχνιδιού οι δύο ομάδες τρέχουν στο χώρο. Η ομάδα με τα ραβδιά προσπαθεί να αγγίξει τους λύκους με το ραβδί της αγάπης. Το παιχνίδι τελειώνει όταν  αγγίξουν με το ραβδί όλα τα παιδιά από την ομάδα των λύκων.
Στη συνέχεια, οι μαθητές παρακολούθησαν το ενημερωτικό βίντεο για το τι είναι σχολικός εκφοβισμός και ποιες είναι οι μορφές του. Εξηγήθηκε  στους μαθητές ότι σε μια πράξη Εκφοβισμού υπάρχει:
1. Ο θύτης, που εκφοβίζει.
2.Το θύμα, που εκφοβίζεται.
3. Ο παρατηρητής, που παρατηρεί…
α) … χωρίς να συμμετέχει.
β)… και υπερασπίζεται το θύμα.
γ)… και παίρνει το μέρος του θύτη.
«Μην κάνεις στους άλλους αυτό που δεν θα ήθελες να σου κάνουν…»

​Τι είναι όμως σχολικός εκφοβισμός; Πότε μπορούμε να μιλάμε γι΄ αυτόν; Ακόμα κι όταν 2 παιδιά τσακωθούν πάνω στο παιχνίδι τους στο διάλειμμα; Για να καταλάβουν , τα παιδιά παρακολούθησαν:

Έτσι, λοιπόν, έγινε κατανοητό από τους μικρούς μας μαθητές ότι προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο κύκλος του εκφοβισμού, πρέπει να υπάρχουν 3 άτομα ή ομάδες ατόμων που εμπλέκονται: ο θύτης (νταής), το θύμα και ο θεατής-παρατηρητής (παρευρισκόμενος). Κάθε ένας διαδραματίζει έναν ξεχωριστό ρόλο στον κύκλο που επηρεάζει τελικά το θύμα. Στην πραγματικότητα ο κύκλος εκφοβισμού έχει να κάνει με τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι αντιδρούν ή συμμετέχουν σε μια κατάσταση εκφοβισμού. Οι μαθητές του Α1 και Α2 συνεργάστηκαν και έφτιαξαν 3 μικρά σποτάκια:
Νο 1 – Το θύμα, ο νταής και ο παρατηρητής που δεν θέλει να εμπλακεί – «Δεν είναι πρόβλημα μου»

Νο 2 – Το θύμα, ο νταής και ο παρατηρητής που υπερασπίζεται το θύμα –  «Σταμάτα τώρα!»

Νο 3 – Το θύμα, ο νταής και ο παρατηρητής που ενημερώνει κάποιον ενήλικα – τον εκπαιδευτικό της τάξης

Έπειτα, οι μαθητές του Α1 έφτιαξαν ένα μικρό σποτάκι στέλνοντας το δικό τους μήνυμα: Όχι στη βία! Ναι στη φιλία!

Τέλος, οι μαθητές πήραν από μια τάπα με συνθήματα κατά του σχολικού εκβιασμού και έφτιαξαν μια κορώνα με σύνθημα: «Είμαστε όλοι μια παρέα και η ζωή είναι πιο ωραία».
Οι μαθητές των δύο τμημάτων της Β ΄τάξης μελέτησαν και επεξεργάστηκαν τα παραμύθια: « Ένα γουρουνάκι διαφορετικό»
https://www.flipsnack.com/xromatistitaxi/–fh5qv0l3x.html
Ενδεικτικές ερωτήσεις
Ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να είσαι γουρουνάκι και να είσαι αδύνατο, καθαρό και να έχεις γλυκιά φωνούλα; Μήπως όλα τ’ άλλα γουρούνια θα σε κοροϊδεύουν; Μήπως θα σου κάνουν τη ζωή αβάσταχτη; Κι εσύ τι πρέπει να κάνεις; Πρέπει να τους αφήνεις να σου φέρονται άσχημα;
Πρέπει να αλλάξεις και να γίνεις σαν κι αυτούς; Μήπως υπάρχουν και παιδάκια που νιώθουν σαν το γουρουνάκι;
και «Το αόρατο αγόρι»

Ενδεικτικές ερωτήσεις:
Τι θέλει να μας πει ο τίτλος του παραμυθιού;Έχετε βρεθεί στη θέση του Τομ;  Πώς διαλέγετε τους φίλους σας ; Τι ζωγραφίζει ο Τομ και για ποιο λόγο; Πώς ξεπεράστηκε το πρόβλημα;
Στη συνέχεια μελέτησαν κάποιες μορφές ενδοσχολικής βίας
Λεκτικός εκφοβισμός

Σωματικός εκφοβισμός

Κοινωνικός εκφοβισμός«

Ηλεκτρονικός εκφοβισμός

Μετά από διαλογική συζήτηση οι μαθητές αποφάσισαν να γράψουν κανόνες καλής συμπεριφοράς με σκοπό να διατηρήσουν το καλό κλίμα που υπάρχει στο σχολείο. Επίσης, θέλησαν να μεταφέρουν τα μηνύματά τους σε μεγαλύτερα παιδιά . Αποδέκτες αυτής της ενέργειας ήταν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και των δύο τμημάτων που προσφέρθηκαν να εικονογραφήσουν τα μηνύματα.

https://www.storyjumper.com/book/read/170625921/6608659749bdf

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 04 01 213043

Έτσι, η νέα γενιά συνεργάστηκε ομαδικά και υπενθύμισε στους μεγάλους πως η βία δεν είναι η λύση για να μπορούμε να ξεπερνάμε τα προβλήματά μας ! Οι μεγάλοι υποσχέθηκαν να συνεχίσουν τη θετική τους συμπεριφορά και στη συνέχεια της σχολικής τους ζωής στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Οι μαθητές της Γ΄τάξης, με στόχο να κατανοήσουν και να διακρίνουν τα διαφορετικά είδη σχολικού εκφοβισμού και να σκεφτούν τρόπους αντίδρασης και καταπολέμησής του, παρακολούθησαν μια σειρά από video κατά του σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστική η ιστορία :
Στάσου πλάι μου-Μια ιστορία για τον σχολικό εκφοβισμό

Στη συνέχεια συζήτησαν, ανέπτυξαν  ενσυναίσθηση, προβληματίστηκαν και δημιούργησαν το δέντρο κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων έκοψαν σε χαρτί φύλλα, έγραψαν συνθήματα κατά της βίας και  έπειτα τα κόλλησαν στα χάρτινα κλαδιά ενός δέντρου σε μορφή κολλάζ.
Οι μαθητές της Δ΄ τάξης παρακολούθησαν την ταινία «Εχθρόπιτα» που αναφέρεται στις σχέσεις των μαθητών και τους τρόπους επίλυσης των μεταξύ τους συγκρούσεων. Στη συνέχεια, ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης με ανταλλαγή προσωπικών βιωμάτων.

Ως απόρροια της συζήτησης, οι μαθητές επινόησαν συνθήματα για τον σχολικό εκφοβισμό. Αφού κατέγραψαν τα συνθήματα, οι μαθητές τα εικονογράφησαν.Οι ζωγραφιές αυτές κόσμησαν τον χαρταετό που κατασκεύασαν στη συνέχεια οι μαθητές. Τέλος, με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, οι μαθητές πέταξαν τον χαρταετό.
Οι μαθητές της Ε΄ τάξης προσέγγισαν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού με ανάγνωση και επεξεργασία των βιβλίων: «Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα» του συγγραφέα Μερκούριου Αυτζή- Εκδόσεις Ψυχογιός και «Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε»

Ακολούθησε διαλογική συζήτηση, δίνοντας έμφαση στους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου και στην ατομική ευθύνη.
Οι μαθητές εκφράστηκαν καλλιτεχνικά δουλεύοντας ομαδικά ,συνεργατικά ζωγράφισαν κι έφτιαξαν αφίσες με συνθήματα κατά της βίας.
Τα παιδιά του Τμήματος Ένταξης του σχολείου μας, αφού συζήτησαν για τη βία γενικότερα και για τη λεκτική βία ειδικότερα και με αφορμή τη ταινία «Τα δύο μήλα» ένιωσαν την ανάγκη να εκφραστούν πάνω στο θέμα, ζωγραφίζοντας κάποιες εικόνες από την εμπειρία τους.

Έτσι δημιουργήθηκε μια αφίσα  με θέμα τη λεκτική βία. Σε αυτήν έγινε προσπάθεια των μαθητών να αποτυπώσουν αφενός την διαπίστωση ότι τα λόγια μπορεί να πληγώσουν σε διαβαθμίσεις ανάλογα πόσο σκληρά μπορούν να γίνουν και αφετέρου πως η βία μπορεί, αν δεν τεθεί υπό έλεγχο, διαρκώς να αυξάνεται και να φουντώνει, δημιουργώντας στο άτομο που τη δέχεται συναισθήματα λύπης, άγχους και φόβου. Τέλος, τα παιδιά θεώρησαν ότι θα πρέπει ο καθένας δώσει στον εαυτό του την υπόσχεση ότι δεν ωφελεί να πληγώνουμε ο ένας τον άλλο. Έτσι κατανοώντας σε βάθος ότι μόνο κακό μπορεί να προκαλέσει, η λεκτική βία μπορεί να μειωθεί με στόχο να πάψει να υφίσταται.

Η σύνταξη του άρθρου έγινε από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς της ομάδας κατά της Ενδοσχολικής βίας κ. Καρβούνη Ευαγγελία και κ. Τριμπόνια Μαίρη σε συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Δειγματική διδασκαλία στη Β2 τάξη στο πλαίσιο του ενδοσχολικού συντονιστή

από 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΡΟΔΟΥ Κάτω από: Γενικά | Δεν υπάρχουν σχόλια »

1 7Την Πέμπτη 14-03-2024 και ώρα 10:45-11:30 στην τάξη του Β2  πραγματοποιήθηκε μια δεύτερη δειγματική διδασκαλία στα μαθηματικά, με θέμα τον εναλλακτικό τρόπο διδασκαλίας της ώρας, με τη χρήση προγραμματισμένου ρομπότ δαπέδου Bee-Bot. Η δειγματική διδασκαλία απευθυνόταν στους μαθητές/τριες του Β2 από την ενδοσχολική συντονίστρια των Α, Β και Γ τάξεων Παπαζαχαρίου Ειρήνη Ανθή σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του τμήματος  Καρβούνη Ευαγγελία.

 

2 7