Ασφαλές Διαδίκτυο

Την Τρίτη 8 Απριλίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου μας συμμετείχαν σε μια σημαντική δράση με θέμα το Ασφαλές Διαδίκτυο, στο πλαίσιο της ενημέρωσης και της πρόληψης για την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο, όπως η υπερβολική έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η διαδικτυακή παρενόχληση (cyberbullying) και η προστασία προσωπικών δεδομένων. Μέσα από προβολή εκπαιδευτικών βίντεο και ομαδικές συζητήσεις, ενίσχυσαν τις γνώσεις τους σχετικά με το πώς να περιηγούνται με ασφάλεια και υπευθυνότητα στο διαδίκτυο.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις και ανέπτυξαν δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να γίνουν υπεύθυνοι και συνειδητοποιημένοι ψηφιακοί πολίτες.

 


Αθλοπαιδιά Πετοσφαίρισης   8 Απριλίου 2025

Οι μαθητές-τριες της Ε΄και της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν στους αγώνες  Πετοσφαίρισης που έγιναν στο Αθλητικό Πολιτιστικό Κέντρο ΄΄Κραχτίδη΄΄.

 


Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Κάθε χρόνο, στις 2 Απριλίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, μια ημέρα αφιερωμένη στην προώθηση της φιλαναγνωσίας και στην αγάπη για το βιβλίο. Η ημερομηνία αυτή δεν είναι τυχαία – είναι η ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, του οποίου τα παραμύθια έχουν ταξιδέψει γενιές και γενιές παιδιών σε μαγικούς κόσμους.

Η φιλαναγνωσία προσφέρει στα παιδιά πολύ περισσότερα από απλή ψυχαγωγία. Καλλιεργεί τη φαντασία, εμπλουτίζει το λεξιλόγιο, ενισχύει τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και βοηθά στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Το βιβλίο γίνεται φίλος, σύντροφος, δάσκαλος και ταξιδιωτικός οδηγός σε κόσμους που ξυπνούν τη δημιουργικότητα και την ενσυναίσθηση.

Στο τμήμα Α2, η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου ήταν αφορμή για μια ξεχωριστή και δημιουργική εμπειρία! Διαβάσαμε το διασκεδαστικό και γεμάτο φαντασία βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά “Ένα φτυάρι στον Άρη” και το απολαύσαμε από την πρώτη μέχρι την τελευταία σελίδα. Τα παιδιά ζωγράφισαν σκηνές που τους άρεσαν από την ιστορία, έπλασαν με πλαστελίνη αγαπημένους ήρωες και σκηνές, διάλεξαν ρόλους και δραματοποίησαν διάφορα αποσπάσματα, φέρνοντας το βιβλίο στη ζωή μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Έφτιαξαν επίσης σελιδοδείκτες, τους οποίους στόλισαν με φαντασία και χρώματα, και στο τέλος επισκέφθηκαν τη σχολική βιβλιοθήκη για να δανειστούν καινούρια βιβλία, ξεκινώντας το δικό τους αναγνωστικό ταξίδι.

Με ενθουσιασμό, δημιουργικότητα και πολλή αγάπη για το βιβλίο, η ημέρα αυτή ήταν μια υπέροχη εμπειρία για τους μικρούς μαθητές!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Άντζα Ελισάβετ

 


Cinematherapy – Δ΄ Τάξη

Την Πέμπτη 27 Μαρτίου τα δύο τμήματα της Δ΄ Τάξης υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Cinematherapy για τα σχολεία της Δράμας», που επιμελείται το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Οι μαθητές παρακολούθησαν δύο προεπιλεγμένες ταινίες μικρού μήκους: “Laika and Nemo” και “Μέρα και Νύχτα”, με κεντρικό τους θέμα τη Φιλία. Στη συνέχεια με τη καθοδήγηση της συντονίστριας του προγράμματος προβληματίστηκαν σχετικά με τις ταινίες και με βιωματικό τρόπο εξερεύνησαν τη σημασία της φιλίας, κατανόησαν την αξία της συνεργασίας και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους.

Το πρόγραμμα Cinematherapy συνδυάζοντας την τέχνη με την εκπαίδευση και τη συναισθηματική ανάπτυξη, εντυπωσίασε τους μαθητές μας και τους προίκισε με νέες μαθησιακές εμπειρίες.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βέρρου Αικατερίνη, Τόλκα Ευανθία

 


Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Στρατηγικές αποτελεσματικής διαφοροποιημένης διαπολιτισμικής διδασκαλίας “, 20 Μαρτίου 2024

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα “Στρατηγικές αποτελεσματικής διαφοροποιημένης διαπολιτισμικής διδασκαλίας”. Εισηγήτριες ήταν η κ. Γαλανού Αναστασία και η κ. Κασάπη Ευδοκία, εκπαιδευτικοί Αγγλικής Γλώσσας του σχολείου. Η επιμόρφωση προγραμματίστηκε με αφορμή την ανάγκη πολλαπλασιασμού των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του διήμερου  συνεδρίου πολυγλωσσίας, που διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου στις 17 και 18 Οκτωβρίου 2024, στην Αλεξανδρούπολη, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και ECML, με τίτλο “Supporting multilingual classrooms”,το οποίο παρακολούθησαν οι εισηγήτριες.Ευχαριστούμε πολύ την κ Αναστασία Παναγιωτίδου, Σύμβουλο Αγγλικής Γλώσσας Έβρου και Καβάλας, για την παρουσία της κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης.

 


22 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΕΡΟΥ – Δ2

Με το σύνθημα “Μη σπαταλάς το νερό για να μην το στερηθείς αύριο”, ο ΟΗΕ καθιέρωσε την 22α Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα υπενθύμισης της σημασίας του νερού στην ανθρωπότητα αλλά και ευαισθητοποίησης για το πολυτιμότερο αγαθό της φύσης.

Οι μαθητές του Δ2 τμήματος του σχολείου μας μέσα από τη διδασκαλία του κεφαλαίου “Το νερό, πολύτιμες σταγόνες” της Μελέτης Περιβάλλοντος, αναγνώρισαν την αναγκαιότητα του νερού στη ζωή μας, εξοικειώθηκαν με την περιγραφή του κύκλου του νερού, εντόπισαν το πρόβλημα που δημιουργείται από την άλογη κατανάλωση του νερού και εν κατακλείδι συζήτησαν τρόπους και πρακτικές που μπορούν να υιοθετήσουν για την εξοικονόμηση του νερού.

Απόρροια όλης της διδασκαλίας ήταν η ανάπτυξη δεξιοτήτων κοινωνικής υπευθυνότητας και η δημιουργία της δικής τους αφίσας με κεντρικό τους σύνθημα “Κάθε σταγόνα μετράει”, μέσω της οποίας παρουσιάζουν τους τρόπους εξοικονόμησης του νερού.

Έτσι λοιπόν οι μαθητές του Δ2 γίνονται “οι ήρωες” της αλλαγής αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην εξοικονόμηση του νερού και προκαλούν όλη τη σχολική κοινότητα να κάνει το βήμα προς τη φιλοπεριβαλλοντική συμπεριφορά.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βέρρου Αικατερίνη

 


Χελιδονίσματα 2025

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1, Α2, Β1, Β2 και Δ1 του σχολείου μας συμμετείχαν, με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών τους, αλλά και την πολύτιμη βοήθεια της εκπαιδευτικού Μουσικής κας. Γοργολίτσα στη δράση «Χελιδονίσματα».  Την Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025, πρώτη μέρα της άνοιξης, ξεκινήσαμε από το σχολείο μας και κάνοντας διάφορες στάσεις, καταλήξαμε στην Κεντρική Πλατεία της πόλης μας, όπου τραγουδήσαμε τα κάλαντα της άνοιξης.  Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Σαγιά, την κα. Ζαβέρδα, τον κ. Ιωαννίδη , τους εργαζόμενους στο τμήμα Παιδείας του Δήμου Δράμας και ιδιαιτέρως την κα. Αβραμίδου Δέσποινα, αντιδήμαρχο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Πολιτισμού για την θερμή υποδοχή που μας επιφύλαξαν αλλά και τα κεράσματα που πρόσφεραν στα παιδιά. 


Αναπνέω καθαρό αέρα

 Την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, στο σχολείο μας και στα τμήματα Α1 και Α2, πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα ( Αναπνέω καθαρό αέρα).

 Η κ. Κιοσσέ (παιδίατρος του νοσοκομείου) μαζί με ένα νοσηλευτή, μίλησαν στα παιδιά τους τρόπους με τους οποίους το σώμα μας παίρνει καθαρό αέρα και πόσο σημαντικός είναι για την υγεία μας.

 Τους διάβασαν ένα παραμύθι (.Το παραμύθι της ανάσας   )και απάντησαν στις απορίες τους. 

 Τέλος οι μαθητές διασκέδασαν παίζοντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι σχετικό με το θέμα μας.

 Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:κ Άντζα, κ.Χαΐτογλου.


Ενεργός πολίτης ίσον εθελοντής πολίτης

Την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025 μαθητές του 5ου δημοτικού σχολείου Δράμας (Α1 και Γ τάξεις) συμμετείχαν στην ανάπλαση του αύλιου χώρου του σχολείου μας φυτεύοντας έξι δενδρύλλια σε συνεργασία με τον δήμο Δράμας. 

Οι  μαθητές μας εξοπλισμένοι με κέφι ακολούθησαν τις υποδείξεις των έμπειρων γεωπόνων και με χρήσιμους βοηθούς, υπαλλήλους του δήμου, έδωσαν ζωή στο αύλιο χώρο του σχολείου μας φυτεύοντας 6 δενδρύλλια.

 Κάθε χρόνο γινόμαστε απλοί  παρατηρητές της καταστροφής των δασών μας, της ρύπανσης του περιβάλλοντος και της υποβάθμισης της ποιότητας ζωής μας.

 Η λύση βρίσκεται μπροστά μας, έξω από το σπίτι μας, στο πεζοδρόμιο,στο πάρκο της γειτονιάς μας, στην αυλή του σχολείου μας. Ο καθένας μόνος του και όλοι μαζί μπορούμε να ομορφύνουμε το χώρο γύρω μας και να τιμήσουμε το φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε.

 Η εθελοντική δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο δυο ερευνητικών εργασιών του σχολείου με θέματα (εθελοντισμός και ενεργός πολίτης) με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς την κ. Αμαραντίδου και κ. Χαιτογλου .


Projekt Alexi – ΣΤ2

Κατά τη διάρκεια του Α και Β τριμήνου, με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Στ2 τμήματος,  πραγματοποιήθηκε το project Alexi. Ο Αλέξης Παρίδης είναι μουσικός, μένει στη Γερμανία, είναι παιδί μεταναστών και συγγενής της Ιωάννας Γιουσφαρά που διδάσκει στο 5ο Δημοτικό Σχολείο . Κατά τη διάρκεια του project οι μαθητές του έστειλαν ερωτήσεις σε μορφή συνέντευξης στα ελληνικά, στα αγγλικά και στα γερμανικά και τις οποίες, αφού ο Αλέξης Παρίδης τις απάντησε στις αντίστοιχες γλώσσες, οι μαθητές του Στ2 τις επεξεργάστηκαν και τις παρουσίασαν μέσα στην τάξη. Ο Αλέξης έστειλε στους μαθητές αυτόγραφα και άλλο υλικό.

Γιουσφαρά Ιωάννα


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση