Erasmus MyLogo SMALL

ERASMUS+ στο 5ο Δημ. Σχολείο Αγίου Δημητρίου:  «Μαθαίνοντας σε περιόδους κρίσης»

 «Μαθαίνοντας σε περιόδους κρίσης»

 (εγκεκριμένο σχέδιο δράσης 5ου Δημοτικού, 2021-2023,

2021-1-EL01-KA122-SCH-000014756 -OID number E10034049)

 

Τη σχολική χρονιά 2021-2022 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας πήραν μέρος στο ευρωπαϊκό  πρόγραμμα ERASMUS+ με θέμα «Μαθαίνοντας σε περιόδους κρίσης».

Οι δραματικές αλλαγές που συμβαίνουν στις μέρες μας λόγω της πανδημίας – covid 19, της παγκοσμιοποίησης, της οικονομικής κρίσης, του μεταναστευτικού ζητήματος, της αλλαγής των κοινωνικών συνθηκών, του χαρακτήρα και της δομής της οικογένειας, της ταχείας ανάπτυξης και εφαρμογής των νέων τεχνολογιών οι οποίες επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο μεγαλώνουν, παίζουν και μαθαίνουν παιδιά, έφερε νέες ανάγκες στο προσκήνιο.

Ιδιαίτερα το σχολείο μας ανήκει σε μια περιοχή όπου διαβιώνουν πολίτες από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς, με διαφορετική οικονομική κατάσταση και διαφορετικό μορφωτικό επίπεδο. Για παράδειγμα, υπάρχουν εκτιμήσεις για 25% των πολιτών να είναι στο όριο της φτώχιας κατά τη διάρκεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης και, από τα δημογραφικά στοιχεία, προκύπτει ότι το μορφωτικό επίπεδο των περισσότερων πολιτών στην περιοχή μας είναι σχετικά χαμηλό, με το 70% να είναι απόφοιτοι Υ.Ε. Λυκείου. Η κατάσταση που περιγράφεται παραπάνω δεν μπορεί παρά να έχει αντίκτυπο στις συνήθειες και στις επιλογές των μαθητών. Για παράδειγμα, έχει διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει θερμό ενδιαφέρον και συμμετοχή σε δραστηριότητες που αφορούν στις τέχνες και τον πολιτισμό.

Το Σχολείο μας λοιπόν τώρα, περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται να είναι ανοικτό προς την κοινωνία, να έχει πολυπολιτισμικό χαρακτήρα, να ‘αγκαλιάζει’ τη διαφορετικότητα, να αξιοποιεί βιωματικές και ενεργητικές μεθόδους διδασκαλίας, να χρησιμοποιεί δημιουργικά τις νέες τεχνολογίες και να παρέχει ερεθίσματα μέσα από κριτιστοχαστικές διεργασίες, για τον μετασχηματισμό αντιλήψεων, στάσεων και συμπεριφορών όλων των συμμετεχόντων στη σχολική κοινότητα.

Οι εκπαιδευτικοί είναι οι πρώτοι που καλούνται να επικαιροποιούν τις γνώσεις τους και να αναπτύσσουν νέες δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ευαίσθητου ρόλου τους. Ως εκ τούτου, ο εκσυγχρονισμός του σχολείου μας είναι πλέον επιτακτική ανάγκη και εμείς επιχειρούμε να τον υλοποιήσουμε μέσω της αλληλεπίδρασης με άλλους φορείς και της διεθνοποίησής του, μέσω της διεύρυνσης της συνεργασίας με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία ή άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.

Ευελπιστούμε ότι το σχολείο μας θα βελτιωθεί μέσα από στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις τις οποίες επιδιώκουμε με κάθε ευκαιρία, ώστε να ενδυναμώσει και να ωφελήσει τους μαθητές του και τις οικογένειές τους, καθώς και να ανταποκριθεί στις έκτακτες και ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα της παγκόσμιας κρίσης. Στόχος μας είναι, όλοι οι συμμετέχοντες στη σχολική μας κοινότητα, να αναπτύξουν νέες γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες και να μετασχηματίσουν τυχόν στερεοτυπικές ή/και δυσλειτουργικές αντιλήψεις, στάσεις και τρόπους συμπεριφοράς.

 

Στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, οκτώ εκπαιδευτικοί του σχολείου επισκέφτηκαν τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, την Ολλανδία (Άμστερνταμ), την Ισλανδία (Ρέικιαβικ), την Πορτογαλία (Αζόρες) και την Τσεχία (Πράγα).

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα γνωστικών πεδίων ώστε να είναι δυνατή η διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσής τους σε πολλά και διαφορετικά εκπαιδευτικά πεδία: γενική και ειδική αγωγή, φυσική αγωγή, μουσική, αγγλική γλώσσα.

Τα επιμορφωτικά προγράμματα στα οποία συμμετείχαν είναι τα εξής (πατήστε σε κάθε πρόγραμμα για περισσότερες πληροφορίες):

  1. Ολλανδία-Άμστερνταμ: «Το Άμστερνταμ ανάμεσα σε δύο κόσμους» (“Amsterdam between two worlds” )
  2. Ισλανδία-Ρέικιαβικ: «Ισλανδία: φυσικό τοπίο και θρύλοι» (“Iceland – landscape and legends”)
  3. Πορτογαλία-Αζόρες: «Αναζητώντας τη Δύση: Αζόρες» (“In search of the sunset , the Azores”)
  4. Τσεχία-Πράγα: «Αρκετά με τη θεωρία! Ας παίξουμε! Διασκεδαστικά παιγνίδια τα οποία συμβάλλουν στην ολιστική ανάπτυξη του παιδιού» (“Enough theory, let’s play! Fun games for developing the whole child”)

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση