Φροντίζουμε το περιβάλλον!

Το παραμύθι «Ησυχία» στάθηκε η αφορμή για μια δυναμική εκπαιδευτική δράση με στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών του νηπιαγωγείου μας. Μέσα από την αφήγηση, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως η ησυχία της φύσης, η αρμονία του περιβάλλοντος, η παρέμβαση του ανθρώπου και το δικαίωμα όλων των ζωντανών οργανισμών σε έναν καθαρό και ασφαλή κόσμο. Μετά τη συζήτηση και τον προβληματισμό, αποφάσισαν να δράσουν: Δημιούργησαν χειροποίητες πινακίδες, γεμάτες με μηνύματα και ζωγραφιές, για να υπενθυμίζουν στους συμμαθητές τους – αλλά και στους κατοίκους της γειτονιάς – να αγαπούν, να φροντίζουν και να προστατεύουν το περιβάλλον. Και φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από αυτή την όμορφη προσπάθεια οι αγαπημένοι μας γονείς! Ήρθαν με χαρά και προθυμία να βοηθήσουν τα παιδιά να κρεμάσουν τις πινακίδες τόσο στο σχολείο, όσο και στους δρόμους της γειτονιάς, ώστε τα μηνύματά μας να φτάσουν παντού. Μια δράση που άφησε το αποτύπωμά της στο περιβάλλον, αλλά κυρίως στις ψυχές των παιδιών, που ένιωσαν πως η φωνή τους μπορεί να ακουστεί και να φέρει αλλαγή.

viber image 2025 05 29 23 30 05 859 viber image 2025 05 29 23 30 26 929 viber image 2025 05 29 23 30 27 244 viber image 2025 05 29 23 30 27 469 viber image 2025 05 29 23 30 27 696viber image 2025 05 29 23 46 57 922 viber image 2025 05 29 23 46 58 205 viber image 2025 05 29 23 46 58 398 viber image 2025 05 29 23 46 58 590 viber image 2025 05 29 23 46 58 812

«Εκδήλωση για την Ημέρα της Ευρώπης με τίτλο «Λιλιπούτειοι Ευρωπαίοι Πολίτες σε Δράση»

H Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής
Ελλάδας σε συνεργασία με το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Περιφέρειας Δυτικής
Ελλάδας και το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα IN.F.A.N.T υλοποιούν εκδήλωση για την υποστήριξη
της διδασκαλίας, της μάθησης και των συζητήσεων σχετικά με διάφορες πτυχές της
Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Προσχολική Εκπαίδευση με τίτλο “ Λιλιπούτειοι Ευρωπαίοι Πολίτες
σε Δράση”.
Η Εκδήλωση-Δράση θα πραγματοποιηθεί στις 21 Μαΐου 2025 και ώρα 9:15 – 12:00 στην
αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που βρίσκεται στη
συμβολή των οδών Ν.Ε.Ο. Πατρών Αθηνών 32 & Αμερικής στην Πάτρα. Οι μαθητές/τριες θα
έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν θέματα σχετικά με την Ευρώπη μέσα από εκπαιδευτικές
δραστηριότητες του Europe Direct και οι Νηπιαγωγοί να γνωρίσουν τα δωρεάν διαθέσιμα
εκπαιδευτικά εργαλεία και πόρους για την Ε.Ε. της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και τεχνικές
αυτοελέγχου και ενεργού δημοκρατικής συμμετοχής στο πλαίσιο της καλλιέργειας της ευζωίας
στην Προσχολική Αγωγή ως ενός εκ των θεματικών που υποστηρίζεται από το Erasmus+.

Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν μαθήτριες/τες και Νηπιαγωγοί του 53ου Νηπιαγωγείου Πατρών,
του 48ου Νηπιαγωγείου Πατρών και του 2ου Νηπιαγωγείου Οβρυάς Πατρών, σχολικές μονάδες μέλη της Διαπιστευμένης Εθνικής Κοινοπραξίας Erasmus+ «IN.F.A.N.T».
Η επικεφαλής του Europe Direct Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και η Προωθήτρια Erasmus+
Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με την Περιφερειακή
Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και τα μέλη οργάνωσης και διαχείρισης
του IN.F.A.N.T. θα υποστηρίξουν το περιεχόμενο της εκδήλωσης.

Ο Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δυτικής Ελλάδας

Νικόλαος X. Δελέγκος

2-Afisa-ekdhloshs-1

1η Επιμορφωτική Συνάντηση για Γονείς του 53ου Νηπιαγωγείου Πατρών.

Copy of Preschool flyer 1 Made with PosterMyWall 1 1

Την Δευτέρα, 12 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε η  1η Ενημερωτική Συνάντηση Γονέων που διοργανώνει το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το 2ο Νηπ/γείο Πατρών, το 48ο Νηπ/γείο Πατρών, το 53ο Νηπ/γείο Πατρών και το 75ο Νηπ/γείο Πατρών. Στην συνάντηση αυτή παρουσιάστηκαν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις και ακολούθησε συζήτηση. Θέμα 1ης εισήγησης: “Γλωσσική Ανάπτυξη και Σχολείο: Τι χρειάζεται να ξέρουμε πριν την Α΄ Δημοτικού” Εισηγήτρια: κ. Ζάνια Αλεξίου, Λογοθεραπεύτρια .Τίτλος 2ης εισήγησης :«Η Συμβολή της Εργοθεραπείας στην ΠαιδικήΑνάπτυξη και Εκπαίδευση» Εισηγήτρια: κ. Αναστασία Μανώλη, Εξειδίκευση στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία. Η διοργάνωση ενημερωτικών συναντήσεων που απευθύνονται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών μας έχουν ως στόχο να δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους γονείς να ενημερώνονται για θέματα που αφορούν τα παιδιά, από εξειδικευμένους επιστήμονες, οι οποίοι κατά το μεγαλύτερο μέρος είναι γονείς μαθητών και μαθητριών του νηπιαγωγείου μας ή των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων και οι οποίοι προσφέρουν τις γνώσεις τους αφιλοκερδώς. Τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα καθώς με την συμβολή τους υποστηρίζουν σημαντικά αυτή μας την προσπάθεια.

Τα Νηπιαγωγάκια Γίνονται Ενεργοί Πολίτες!

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, μέσα από δράσεις ευαισθητοποίησης και αγάπης για το περιβάλλον και τη γειτονιά τους, αποφάσισαν να πάρουν πρωτοβουλία και να εκφράσουν την αγωνία και τις προτάσεις τους στον δήμαρχο της πόλης μας. Με καθαρή φωνή, αυθεντικά συναισθήματα και πολλή φροντίδα για τον χώρο που ζουν και παίζουν, τα παιδιά ετοίμασαν και ένα γράμμα στον δήμαρχο, στο οποίο του εκφράζουν με τον δικό τους παιδικό τρόπο τα αιτήματά τους και του ζητούν: Να φροντιστεί η παιδική χαρά του σχολείου, ώστε να είναι ασφαλής, καθαρή και κατάλληλα εξοπλισμένη για το παιχνίδι τους. Να βελτιωθούν οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια της γειτονιάς μας, ώστε να μπορούν να κάνουν τις βόλτες τους με άνεση και ασφάλεια με τους γονείς και τους φίλους τους. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της καλλιέργειας της ιδιότητας του ενεργού πολίτη και δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να κατανοήσουν πως η φωνή τους έχει δύναμη και αξία — ακόμη κι από την πιο τρυφερή ηλικία. Το γράμμα το παραδώσαμε σε μία μαμά , η οποία ανέλαβε να το παραδώσει στον Δήμαρχο Πατρέων.

viber image 2025 05 28 23 00 29 685 viber image 2025 05 28 23 00 29 923 viber image 2025 05 28 23 00 30 146 viber image 2025 05 28 23 00 30 377 viber image 2025 05 28 23 00 30 819

 

Το Τερατάκι των χρωμάτων και το συναίσθημα της λύπης

the color monsters at 53rd kindergarten of patras

Κάθε μαθητής δημιούργησε το δικό του μοναδικό «τέρας των χρωμάτων», εμπνευσμένο από το πώς ένιωθε εκείνη την ημέρα. Με χρώματα, σχήματα και φαντασία, αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους στο χαρτί, μετατρέποντας όσα ένιωθαν σε μια ζωντανή και δημιουργική εικόνα. Ήταν ένας υπέροχος και διασκεδαστικός τρόπος για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους και να μάθουν να τα αναγνωρίζουν καλύτερα.

Μαθαίνοντας στην Λούλου το συναίσθημα της λύπης

robot session sadness at 53rd kindergarten of patras

Για να μάθουν στη Lulu το συναίσθημα της λύπης, τα παιδιά πήραν μέρος σε μια δημιουργική και βιωματική δραστηριότητα γεμάτη φαντασία και συναισθήματα. Κάθε μαθητής κλήθηκε να αποτυπώσει τα προσωπικά του συναισθήματα σε μια μπλε χάρτινη καρδιά, φτιαγμένη ειδικά για αυτήν την περίσταση.

Πάνω στις μικρές αυτές καρδιές, τα παιδιά ζωγράφισαν καταστάσεις και γεγονότα που τους προκαλούν λύπη — όπως η απώλεια ενός αγαπημένου αντικειμένου ή η απομάκρυνση από φίλους — και στη συνέχεια μοιράστηκαν τις δημιουργίες τους με τη Lulu.

Αφού ολοκλήρωσαν τις ζωγραφιές τους, τοποθέτησαν τις καρδιές μέσα στο ρομπότ, «διδάσκοντάς» του με αυτόν τον τρόπο πώς είναι να νιώθεις λύπη. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, όχι μόνο καλλιέργησαν τη δημιουργικότητά τους, αλλά και έμαθαν να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να επικοινωνούν τα συναισθήματά τους με έναν διαδραστικό και παιγνιώδη τρόπο.

 

Συνάντηση των σχολείων για το συναίσθημα του θυμού.

anger meeting at 53rd kindergarten of patras

Οι μαθητές μας μοιράστηκαν τη δουλειά και την τέχνη τους με τους συμμαθητές τους από άλλα σχολεία. Παρουσίασαν τα μωσαϊκά πεταλούδων και τους πίνακες με τους οργισμένους Έλληνες αγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης.

Ζωγραφίζοντας τον θυμό με αφορμή τους Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης

Οι μαθητές μας έμαθαν για την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης και ζωγράφισαν εικόνες Ελλήνων πολεμιστών που εκφράζουν τον θυμό τους κατά τη διάρκεια του Αγώνα για την Ανεξαρτησία.

anger of greek fighter 53rd kindergarten of patras

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης εξηγώντας πώς οι Έλληνες πολεμιστές αγωνίστηκαν με θάρρος και αποφασιστικότητα για την ελευθερία της πατρίδας τους.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο συναίσθημα του θυμού, όπως αυτό μπορεί να εκφραστεί μέσα από την τέχνη. Οι μαθητές παρατήρησαν εικόνες και περιγραφές πολεμιστών που, γεμάτοι αγανάκτηση και δύναμη, πολέμησαν για την ανεξαρτησία. Στη συνέχεια, με πολλή φαντασία και δημιουργικότητα, ζωγράφισαν δικές τους παραστάσεις Ελλήνων αγωνιστών, αποτυπώνοντας στα πρόσωπα και στις κινήσεις τους την ένταση και τον θυμό της εποχής εκείνης.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά όχι μόνο καλλιέργησαν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες, αλλά και ήρθαν πιο κοντά στην ιστορία και στα συναισθήματα που συνόδευσαν έναν από τους σημαντικότερους αγώνες του ελληνικού έθνους.

Ανακαλύπτοντας τον θυμό στη Μέδουσα και την τέχνη του μωσαϊκού

Συζητήσαμε με τους μαθητές για τον θυμό και τον μύθο της Μέδουσας. Στο πλαίσιο αυτού, παρουσιάσαμε διάφορα μωσαϊκά που βρίσκονται στο μουσείο της Πάτρας, και εντυπωσιάστηκαν από τον τρόπο κατασκευής τους. Οι μαθητές αποφάσισαν να φτιάξουν τα δικά τους μωσαϊκά και, αντλώντας έμπνευση από την άνοιξη, δημιούργησαν τα δικά τους μωσαϊκά πεταλούδας.

anger at 53rd kindergarten of patras

Το μωσαϊκό της Μέδουσας, που βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας, αποτέλεσε έμπνευση για τη δημιουργία μωσαϊκών με πεταλούδες.