Η θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε αυτή τη φορά είναι ο Σεισμός και συγκεκριμένα “Κτίρια ανθεκτικά στο σεισμό”.
Σε πρώτο στάδιο, διαβάσαμε στα παιδιά ιστορίες σχετικές με τον σεισμό και κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης και εμπέδωσής του. Συγκεκριμένα, για την ανθεκτικότητα των κτιρίων και ότι χρειάζεται να έχουν γερά θεμέλια.
Στη συνέχεια, για την καλύτερη κατανόηση του σεισμού, ακολούθησε η προσομοίωση του. Φουσκώσαμε μπαλόνια ίδιου μεγέθους και τα τοποθετήσαμε στη βάση ενός τραπεζιού. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και με την βοήθεια των εκπαιδευτικών ανεβηκαν πάνω στο αναποδογυρισμένο τραπέζι. Τα παιδιά ένιωσαν πως είναι όταν γίνεται ένας σεισμός.

Στη φάση της εξερεύνησης ακολούθησε ένα πείραμα, στο οποίο εξετάσαμε διάφορα είδη χώματος και πώς επιρεαζουν την ανθεκτικότητα των κτιρίων σε περίπτωση σεισμού. Φτιάξαμε δύο κινούμενες πλατφόρμες για τις οποίες χρησιμοποιήσαμε δύο μπολ. Το πρώτο το γεμίσαμε με χώμα και το δεύτερο με τουβλάκια lego. Έπειτα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν με τουβλάκια διάφορα κτίρια. Τοποθετήσαμε τα κτίρια των παιδιά και κάναμε την προσομοίωση του σεισμού κουνώντας απαλά τα μπολ. Τα παιδιά παρατήρησαν ποιες κατασκευές παρέμειναν σταθερές και ποιες κατέρρευσαν.
Επιπλέον , στο στάδιο της επεξήγησης παρακολουθήσαμε το βίντεο, “Why are earthquakes so hard to predict? -Jean Baptiste P.Kohl και συζητήσαμε για την λειτουργία του σεισμογράφου Έπειτα, φτιάξαμε τον δικό μας σεισμογράφο. Στη βάση ενός κουτιού, τοποθετήσαμε ένα χαρτί και προσθέσαμε σταγόνες από νερομπογιές και νομίσματα. Ζητήσαμε από τα παιδιά με τη σειρά, να κουνήσουν το κουτί . Οι χρωματιστές γραμμές που δημιουργήθηκαν αναπαριστούν την κίνηση του εδάφους όταν γίνεται σεισμός.

Με αυτά τα έργα των παιδιών δημιουργήσαμε μια έκθεση που την ονομάσαμε “η Τέχνη του Σεισμογράφου”.

Σε επόμενο στάδιο, συζητήσαμε για τα πράγματα που είναι απαραίτητα να περιέχει μια τσάντα σεισμού. Φτιάξαμε την δική μας τσάντα σεισμου σε χαρτί Α3. Εκτυπώσαμε εικόνες από το διαδίκτυο και τις δώσαμε στα παιδιά να τις κολλήσουν στο χαρτόνι.

Επιπρόσθετα, χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες και τους ζητήσαμε να φτιάξουν μια στιβαρή και ψηλή κατασκευή με τουβλάκια lego.

Τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν ελεύθερα τα δικά τους κτίρια!
