2ο Eργαστήριο δεξιοτήτων:Stem διαδραστικός πίνακας τέχνης-Δράσεις Συμπερίληψης.
Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Ο βασικός σκοπός είναι τα παιδιά να εκφραστούν πολυτροπικά και με όχημα το παιχνίδι να σχηματίσουν έναν πίνακα από το τραγούδι το οποίο εμπνεύστηκαν.
Οι επιμέρους στόχοι αυτής της βιωματικής προσέγγισης μέσα από πειράματα, κατασκευές είναι να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τον κόσμο με διαλεκτική και κριτική σκέψη αναπτύσσοντας την δημιουργικότητα και την επινοητικότητα τους. Να κατανοήσουμε φυσικά και τεχνολογικά φαινόμενα (όπως αυτό της κίνησης με τα γρανάζια) του κόσμου που μας περιβάλλει. Να συνεργαστούν και να καλλιεργήσουν ένα πνεύμα προσφοράς και να κατανοήσουν την δύναμη της ομαδικής δουλειάς.
Κλήθηκαν να σκεφτούν ως ομάδα και να επιλύσουν προβλήματα ώστε να υλοποιηθούν οι ιδέες τους. Οι ιδέες πολλές ..
να φτιάξουμε έναν πίνακα το αγαπημένο μας τραγούδι
Να παίζουμε με τον πίνακα -Να είναι ένας παιχνιδο -πινακας ήταν το βασικό τους αίτημα και το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μια γωνιά Stem με έναν διαδραστικό πίνακα τέχνης στην τάξη μας! Ακούγοντας τα παιδιά και με οδηγό τα ενδιαφέροντα τους τελικά το αποτέλεσμα είναι μαγικό!
Συνοδοιπόροι της αγάπης! Ενα Δίκτυο σχολείων που προωθούν την Συμπερίληψη!
Με μεγάλη μας χαρά φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στο δίκτυο σχολείων “Συνοδοιπόροι της Αγάπης” ένα δίκτυο 14 σχολείων απο την Ελλάδα τα οποία ευνοούν την συμπερίληψη. Στα πλαίσια αυτής της δράσης μια απο τις δραστηριότητες ήταν να αναδημιουργήσουμε έναν πίνακα απο έναν αγαπημένο μας καλλιτέχνη. Μετά απο συζήτηση με τα παιδιά γνωρίσαμε τον ΑLEXANTER CALDER!
Συγκεκριμένα λίγο πριν τα Χριστούγεννα το ενδιαφέρον των παιδιών μας είχε επικεντρωθεί στα μόμπιλε και τα κρεμαστά στολίδια. Κάπως έτσι προέκυψε το ερώτημα: Ποιός καλλιτέχνης κρύβεται πίσω από τα αγαπημένα μας μόμπιλε; Κατόπιν μιάς μικρής έρευνας με τους μαθητές μας οδηγούς ανακαλύψαμε την κινούμενη τέχνη και συναντήσαμε τον Αλεξάντερ Κάλντερ!!
Ο Αλεξάντερ Κάλντερ ήταν Αμερικανός γλύπτης και καλλιτέχνης, διάσημος για τα κινούμενα τρισδιάστατα γλυπτά του. Ανάμεσα στα έργα του ήταν πίνακες, παιχνίδια, κοσμήματα, οικιακά είδη και μεγάλα γλυπτά εξωτερικού χώρου – μνημειακή αρχιτεκτονική.
Γνωρίσαμε το έργο του παρακολουθώντας διάφορα βίντεο σχετικά με το έργο του και την ζωή του ..
https://www.youtube.com/watch?v=fI5PRaTSMUI&t=21s
Αλλά και το έργο του Το «Τσίρκο» το οποίο ήταν ένα παιχνίδι-μινιατούρα με μικροσκοπικές συρμάτινες φιγούρες από τον κόσμο του τσίρκου, φτιαγμένες με πολύπλοκους μηχανισμούς που τους επέτρεπαν να κινηθούν και να κάνουν διάφορα κόλπα.
https://www.youtube.com/watch?v=t6jwnu8Izy0
Τα κινούμενα γλυπτά του Αλεξάντερ Κάλντερ που ισορροπούν σε λεπτά σύρματα και αιωρούνται στον αέρα, η παιγνιώδης διάθεση και τα φωτεινά χρώματά τους έκαναν τον δημιουργό τους έναν από τους πιο αγαπημένους γλύπτες της Αμερικής αλλά και δικό μας.
Παρακολουθώντας το έργο του δημιουργήθηκε ένας καταιγισμός ιδεών σχετικά με το ποιο έργο του να αναπαράγάγουμε. Κατόπιν ψηφοφορίας το έργο που επιλέχτηκε από τους μαθητές μας ήταν το :
Fish (1945) Alexander Calder.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για το περίγραμμα του ψαριού είναι σκληρά χαρτόκουτα και για τον στολισμό ανακυκλώσιμα υλικά τα οποία υπήρχαν στον κάδο ανακύκλωσης του σχολείου αλλά και υλικά τα οποία έφεραν οι μαθητές από το σπίτι τους.
Στην συνέχεια αναρωτηθήκαμε πως το γλυπτό μας θα μπορούσε να είναι αντιληπτό μέσω όλων των αισθήσεων μας ώστε να είναι προσβάσιμο από παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ικανότητες. Μετά από συζήτηση και γνωριμία με τις αισθήσεις δοκιμάσαμε διάφορα πολυαισθητηριακά παιχνίδια .
Αρχικά αποκλείσαμε την αίσθηση της όρασης και με την αφή μαντέψαμε κάθε υλικό το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του γλυπτού.
Κάναμε ψηφοφορία ( των αρωμάτων που φέρανε τα παιδιά) σχετικά με το με το τι τους θυμίζει θάλασσα και θα ταίριαζε στο έργο μας. Έτσι, λοιπόν ενεργοποιήσαμε την αίσθηση της όσφρησης πιέσαμε ένα σφουγγαράκι και μυρίσαμε τον ωκεανό.
Με την αίσθηση της όρασης σκανάροντας Qr code παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με το βυθό της θάλασσας και τα ψάρια ενισχύοντας τις πληροφορίες ακριβώς μπροστά από το γλυπτό (επαυξημένη πραγματικότητα) . Οι ιδέες πολλές οπότε ακολουθεί συνέχεια του θέματος. . Σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία να ανακαλύψουμε νέους «κόσμους» μαζί μέσω του καλύτερου δρόμου αυτού της συνεργασίας!!!
ΗΧΟΣ ΨΑΡΙΟΥ – ΒΥΘΟΣ:
Η αναδημιουργία του Α.Calder προσβάσιμο και αντιληπτό απο όλες τις αισθήσεις
Eυχαριστήρια επιστολή
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον δήμο Περιστερίου και τον κύριο Κακλαμάνο , πρόεδρο της σχολικής επιτροπής, για την αγορά ενός πολυμηχανήματος .Επίσης τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για την αγορά έγχρωμου φωτοτυπικού μηχανήματος. Η στήριξη σας είναι πολύ σημαντική για το έργο μας . Σας ευχαριστούμε πολύ!
Μαθαίνουμε την Frida Kahlo στα πλαίσια του e- twinning προγράμματος Art with painters!!!
Οι μικροί μας φίλοι έμαθαν για την Frida Kahlo , η έμπνευση , οι ιδέες και τα παιχνίδια τα οποία ακολούθησαν δεν είχαν σταματημό!!
Παιχνίδια καθρέπτη!!
Φτιάξαμε μοναδικά λουλούδια για να στολίσουμε το πορτρέτο της!!
Ζωγραφίσαμε το ποτρέτο της σύμφωνα με τα δική μας οπτική
Διαβάσμε προσεκτικά τον κώδικα και την ζωγραφίσαμε όπως μας έλεγε!!
και φυσικά φωτογραφηθήκαμε φορώντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά της , σας περιμένουμε για φωτογράφιση !!
_Ενημέρωση_για_λήψη_μέτρων_προστασίας
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!
ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ
2024….παιδικά χαμόγελα!!!
Στο συνημμένο αρχείο θα βρείτε σχετικές οδηγίες σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας, που προτείνονται με το άνοιγμα των σχολείων, ας θυμόμαστε όμως όλοι το βασικό κανόνα..
<<τα άρρωστα παιδάκια μένουν στο σπίτι!!>>
Για να είμαστε όλοι ασφαλείς!!!
E-twinning “Art with painters”
Στα πλαίσια του e -twinning στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας γνωρίσαμε τον καλλιτέχνη Wassily Kasdinsky το σχολείο μας μεταμορφώθηκε σε ένα καλλιτεχνικό εργαστήριο!!
Γνωρίσαμε τον καλλιτέχνη , αναπαραστήσαμε τα έργα του και δημιουργήσαμε τα δικά μας. Στολίδι του σχολείου μας και αγαπημένος ήρωας των παιδιών ο Ελμερ ! Τα παιδιά δημιούργησαν μοναδικά..
E- twinning project “The tree of rights” Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιωμάτα του παιδιού.
Την παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού είχαμε την χαρά να την γιορτάσουμε μέσω του προγράμματος e twinning στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας με παιδιά απο τα σχολεία άλλων τεσσάρων χωρών.
Συγκεκριμένα με έξι σχολεία απο τουρκία , δύο απο Ιταλία ,ένα απο Ισπανία και ένα απο Ελλάδα.
Συναποφασίσαμε λοιπόν την συγκεκριμένη μέρα να φυτέψουμε στην αυλή του σχολείου μας όλοι απο ένα δέντρο , το δέντρο των δικαιωμάτων και να ανταλλαξουμε εικόνες και εμπειρίες,
Επίσης κάθε σχολείο τραγούδησε ένα τραγούδι το οποίο αφιερώνει σε όλα τα παιδιά. Εμείς τραγουδήσαμε το τραγούδι “όπου υπάρχει αγάπη” και στην νοηματική γλώσσα έτσι ώστε να μπορούν να το απολαύσουν όλα τα παιδιά! Ο ενθουσιαμός των παιδιών ήταν μεγάλος!!
E -twinning project “Art with painters”
Ευχαριστήριο μήνυμα προς την Motor-Oil από το 52 Νηπιαγωγείο Περιστερίου!!
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Motor-Oil για την ευγενική τους συνεισφορά και χορηγία . Η Motor-Oil στήριξε το σχολείο μας με την παροχή 1000 λίτρων πετρελαίου.
Ευχαριστούμε που στηρίζετε τα Σχολεία και τα παιδιά μας και μας βοηθάτε να επιτελέσουμε το εκπαιδευτικό μας έργο σε συνθήκες αξιοπρεπείς τόσο για τα παιδιά όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Με εκτίμηση,
ο Σύλλογος Διδασκόντων του 52 Νηπιαγωγείο Περιστερίου.