“Η σταγόνα ταξιδεύει και τον κύκλο του νερού γυρεύει!”
…Είναι ο τίτλος από το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων και εντάσσεται στη θεματική ενότητα: “Δημιουργώ και καινοτομώ”. Απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και της πρωτοβουλίας. Για να τα πετύχουμε όλα αυτά πραγματοποιήσαμε μια πληθώρα δραστηριοτήτων με κεντρικό θέμα το νερό.
Ξεκινήσαμε με έναν καταιγισμό ιδεών για το νερό, την ύπαρξη και τη χρησιμότητα του.
Συνεχίσαμε με τις μορφές αλλά και τις ιδιότητες του νερού. Άραγε πώς το νερό αλλάζει μορφές; Για να το κατανοήσουμε κάναμε αντίστοιχα πειράματα με απλά υλικά λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Φτιάξαμε λοιπόν παγάκια και υδρατμούς και στη συνέχεια το μετατρέψαμε πάλι σε νερό. Με αυτόν τον τρόπο γνωρίσαμε την υγρή, τη στερεή αλλά και την αέρια μορφή του. Παρατηρήσαμε επίσης ότι είναι άχρωμο, άγευστο και άοσμο.
Και όλα αυτά τα βάλαμε μέσα σε ένα τεράστιο βιβλίο που μπορείς να το διαβάσεις, να παίξεις, να το συναρμολογήσεις!
Φτιάξαμε τις δικές μας σταγόνες που χορεύουν…
… ταξιδεύουν,
έχουν συναισθήματα…
μα πάνω από όλα λατρεύουν τα μαθηματικά! Βάλαμε στο σύννεφο τόσες σταγόνες όσες μας έλεγε ο αριθμός, σχηματίσαμε σύνολα με περισσότερες και λιγότερες σταγόνες, κάναμε μετρήσεις, συγκρίσεις, προσθέσεις και αφαιρέσεις.
Μιλήσαμε για το ταξίδι της σταγόνας και εξηγήσαμε τον κύκλο του νερού.
Σειρά είχαν τα παιδιά για να περιγράψουν με δικά τους λόγια τον κύκλο του νερού και να τον συνθέσουν.
Αξιολογήσαμε αυτά που μάθαμε μέσα από σχετικά φύλλα εργασίας
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο που αναφέρονται στο ταξίδι της σταγόνας
αλλά και σχετικά παραμύθια: ΟΙ ΣΤΑΓΟΝΕΣ
Υποδεχτήκαμε τον Κόλμπυ, το ποντικάκι ρομπότ και υποσχεθήκαμε να το βοηθήσουμε για να βρει το σωστό δρόμο και να ταξιδέψει στον κύκλο του νερού. Αρχικά, περιέγραφαν λεκτικά τη διαδρομή, έβαζαν τις αντίστοιχες καρτέλες με τις οδηγίες της διαδρομής και στο τέλος προγραμμάτιζαν τον Κόλμπυ σύμφωνα με αυτές.