* 180) Σοκολάτες… Μισοαπαντήθηκε…
Έχουμε 3 πλάκες σοκολάτας, λίγο στενές για ευκολία,
μόνο 1 cm πλάτος, 2 περιπτώσεις :
α) έχουν μήκος 8 cm , 6 cm και 2 cm.
β) έχουν μήκος 8 cm , 5 cm και 3 cm.
Θέλουμε να φτιάξουμε 4 ίσα μερίδια σε κάθε περίπτωση…
Κόβονται εύκολα με μαχαίρι, αλλά δεν έχουμε εργαλεία για να μετρήσουμε,
ούτε ακόμα και για να χωρίσουμε στην μέση…
Πώς θα τα καταφέρουμε, για κάθε περίπτωση;
Η πρώτη περίπτωση είναι πιό εύκολη, αλλά και η δεύτερη δεν είναι “τρομερή”…
Έγραψε απάντηση για την (α) ερώτηση ο Βαγγέλης Αλ. από το Α2…
Περιμένουμε και για την (β)…
179) Χρώματα… Λύθηκε…
Πόσα το λιγότερο χρώματα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε
για να χρωματίσουμε τις 15 περιοχές του σχεδίου,
έτσι ώστε οι “γειτονικές” (*) να έχουν διαφορετικά χρώματα;
(*) Χαρακτηρίζουμε “γειτονικές” τις περιοχές
που “συνορεύουν” με γραμμές, όχι με σημεία.
πχ “γειτονικές” είναι οι 1 και 2, και οι 2 και 3, που πρέπει να έχουν διαφορετικά χρώματα,
αλλά δεν είναι οι 1 και 3, που μπορούν να έχουν ίδιο χρώμα.
Απάντησε στα σχόλια ο Νικόλας Ζ. του Β1…
178) 4 τρίγωνα… Λύθηκε…
Ένα παλιό, γνωστό θέμα…
Το λένε και με σπίρτα, αλλά είπα να μην “καούμε”…
Έχουμε 6 ολόκληρες ίσες οδοντογλυφίδες.
Πώς μπορούμε με αυτές, ολόκληρες,
να φτιάξουμε 4 τρίγωνα,
που η κάθε πλευρά τους να είναι μία ολόκληρη οδοντογλυφίδα;
Προσοχή, ολόκληρες, δεν τις κόβουμε,
ούτε γίνονται διασταυρώσεις, με αυτές…
Έγραψε σε σχόλιο απάντηση η Ιωάννα Κατ. του Β1…
175) Μετράμε με δάχτυλα… Λύθηκε…
Στην εικόνα βλέπετε πώς θα γίνει η μέτρηση, και θα συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο…
Σε ποιό δάχτυλο θα είναι το 50;
Σε ποιό δάχτυλο θα είναι το 100;
Σε ποιό δάχτυλο θα είναι το 200;
Άντε, ας μην ζητήσουμε και το 1000…!
Αν και μπορείτε να το βρείτε, αν…………
……. Καταλάβατε τον τρόπο; …………..
Αυτά για φέτος, έρχονται οι εξετάσεις,
προετοιμαστείτε για να γράψετε καλά…
Να έχετε
καλά αποτελέσματα,
καλό καλοκαίρι…
Απάντησε σε σχόλιο ο Ορέστης Κ. του Β2…
Πρόσφατα σχόλια