Διεθνής ημέρα τελείας

Η  15η Σεπτεμβρίου είναι η Διεθνής Ημέρα Τελειών. Είναι μια μέρα για να γιορτάσουμε τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και τη συνεργασία. Βασίζεται  στο βιβλίο The Dot, του Peter Reynold .

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η τελεία”

20241005 111825 EDIT

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι  που βρήκαμε στον παρακάτω σύνδεσμο

https://www.youtube.com/watch?v=J–PY6AnDV0

Ακούσαμε το τραγούδι της τελείας

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQMhdYJhs

Συζητήσαμε σχετικά με την ιστορία, για την αξία της επιμονής στην επίτευξη των στόχων μας και τη διαχείριση της απογοήτευσης.

Επισκεφτήκαμε την ιστοσελίδα

https://www.internationaldotday.org/  

όπου θαυμάσαμε τα έργα με τις τελείες.

Ζωγραφίσαμε και εμείς τη δική μας τελεία ,την ενώσαμε με μία άλλη ,μία ακόμη και τελικά φτιάξαμε μια μεγάλη γραμμή! Βάλαμε και την υπογραφή μας!

τελεια 1

 

 

Σχέδιο Δράσης 2023-24: “ΔΩΣ ΜΟΥ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ ΜΑΜΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΩ”.

Υλοποίηση της Δράσης

– Παιδαγωγικές επισκέψεις
-Επίσκεψη και των τριών τμημάτων του Νηπιαγωγείου στην πρώτη τάξη του
δημοτικού σχολείου για γνωριμία του χώρου και των βιβλίων.
-Επίσκεψη της πρώτης τάξης στο νηπιαγωγείο στην επέτειο του Πολυτεχνείου,
την παγκόσμια ημέρα των ΑΜΕΑ, και στην γιορτή των Χριστουγέννων.
-Επίσκεψη της πρώτης δημοτικού στο Νηπιαγωγείο, στην γιορτή της άνοιξης,
όπου έψαλλαν τα κάλαντα της άνοιξης(χελιδονίσματα).
-Επίσκεψη του Νηπιαγωγείου στην πρώτη τάξη όπου έψαλλαν τα κάλαντα του
Λαζάρου, στα πλαίσια των δράσεων της εορτής του Πάσχα.
-Επίσκεψη της δευτέρας τάξης στο Νηπιαγωγείο, όπου και έψαλλαν τα κάλαντα των Χριστουγέννων.
-Κοινές δράσεις
– νήπια μαζί με τους μαθητές της πρώτης δημοτικού παρακολούθησαν και
συμμετείχαν από κοινού σε μουσικοπαιδαγωγικό αποκριάτικο δρώμενο.
-Τα νήπια συμμετείχαν στην εκδήλωση μνήμης της γενοκτονίας των Ποντίων,
που διοργάνωσε το δημοτικό σχολείο.

-Ενημέρωση γονέων
Ερωτηματολόγιο. Στα πλαίσια της ενημέρωσης και επιμόρφωσης των γονέων
δόθηκε ανώνυμο ερωτηματολόγιο στους γονείς, για διερεύνηση απόψεων,
προσδοκιών και προβληματισμών σχετικά με την μετάβαση των παιδιών τους.

Βιωματικά εργαστήρια.

Οργανώθηκαν τρία βιωματικά εργαστήρια εργασίας
σε ομάδες, με το συντονισμό και την επιστημονική ευθύνη ψυχολόγου η οποία
εργάζεται σαν εκπαιδευτικός στο συστεγαζόμενο 4ο Δημοτικό Σχολείο.
1.Φεβρουάριος : “Ο χρόνος που αφιερώνω στο παιδί μου, ποσοτικός ή ποιοτικός;”
2. Μάρτιος: “Οριοθέτηση και σχολική ετοιμότητα”
3.Απρίλιος: “Οικογένεια, η γέφυρα του σχολείου”

Επιμορφωτικές συναντήσεις-σεμινάρια

1. Τον Μάϊο πραγματοποιήθηκε ένα επιμορφωτικό σεμινάριο για τους γονείς με την Κοινωνιολόγο της
“ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ” με θέμα:” Οικογένεια, ένας άρρηκτος δεσμός”, με οργάνωση του 4ου Δημοτικού Σχολείου και
συνδιοργάνωση του Νηπιαγωγείου. Η εκδήλωση διεξάχθη στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου και την
παρακολούθησαν γονείς του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου.
2.Τον Μάϊο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή ημερίδα με οργανωτή το 4ο Δημοτικό Σχολείο και συνδιοργανωτές
το Νηπιαγωγείο μας, το 7ο Δημοτικό Σχολείο και το 7ο Νηπιαγωγείο, με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Ομιλήτρια ήταν η αστυνομικός υποδιευθύντρια/τμηματάρχης του τμήματος καινοτόμων δράσεων της
υποδιεύθυνσης δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος Β. Ελλάδος.Την εκδήλωση χαιρέτησε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης
Νηπιαγωγών Ημαθίας.

-Δράσεις γονέων
Η εμπλοκή των γονέων στη σχολική διαδικασία που καλλιεργήθηκε καθόλη τη σχολική χρονιά εκδηλώθηκε
ποικιλοτρόπως μέσω του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων παίρνοντας διάφορες πρωτοβουλίες, όπως:
1.Συμμετοχή των γονέων στην κατασκευή πασχαλινών λαμπάδων.
2.Συμμετοχή γονέων στην διαμόρφωση του αύλειου χώρου.
3.Συνδιοργάνωση της αποχαιρετιστήριας γιορτής του νηπιαγωγείου μεταξύ του συλλόγου διδασκόντων και του
συλλόγου γονέων τον Ιούνιο.

Εκδήλωση για την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό

Την Τετάρτη 22/5/24 πραγματοποιήθηκε ,σε συνεργασία με το 4ο Δ.Σ ,εκδήλωση  με θέμα “Συνεργασία σχολείου -οικογένεια, ένας άρρηκτος δεσμός  “. Εισηγήτρια ήταν η κοινωνιολόγος της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ κα.Σοφία.

IMG e53fdc5dfff8f32aadc46fcb93400f70 V20240522 174600

Γενοκτονία των Ποντίων-Ημέρα μνήμης

Με αφορμή την ημέρα μνήμης της γενοκτονίας του Ποντιακού ελληνισμού, μιλήσαμε για τον Πόντο ,είπαμε την ιστορία του από την αρχαία εποχή μέχρι και τον ξεριζωμό, είδαμε εικόνες, ακούσαμε ποντιακά τραγούδια.

 

Γνωρίσαμε  το μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά στον Πόντο και το νέο στην Καστανιά Ημαθίας.

σουμελα 1 750x375 1

veria soumela

Βγήκαμε στην αυλή και μαζί με τα παιδιά του Δ.Σ. ακούσαμε ζωντανά ποντιακούς σκοπούς από δύο οργανοπαίκτες, και προσπαθήσαμε να χορέψουμε ποντιακούς χορούς.

20240521 090127

20240521 090148

20240521 091932

 

Πάσχα στο νηπιαγωγείο

Τα νήπια μιλούν για το Πάσχα και για ότι γνωρίζουν γι αυτό. Ζωγραφίζουν ότι πιστεύουν ότι είναι αυτή η γιορτή. Υπερισχύουν οι λαμπάδες και τα κόκκινα αυγά.

20240422 112340

Η “διαδρομή” μας σ’ αυτή τη μεγάλη γιορτή ξεκινά γνωρίζοντας τα θαύματα του Χριστού, κάτι που ενθουσιάζει τα παιδιά και τα καθηλώνει.
1
Φτάνουμε στην ανάσταση του Λαζάρου, μιλάμε για τα λαζαράκια και μαθαίνουμε τα κάλαντα ( Ήρθε ο Λάζαρος ,ήρθαν τα βάγια..).Επισκεπτόμαστε την Α΄Δημοτικού για να τα πούμε.
IMG 5740589afb6cf0c046d5bbfb87bad25b V
Γνωρίζουμε τα Πάθη του Κυρίου μέσα από διήγηση και εικόνες από την Κυριακή των Βαΐων μέχρι την Ανάσταση.
1 1
20240517 111235
Παρακολουθούμε βίντεο  για παιδιά με τη ζωή του Χριστού, και το Θείο Δράμα.
Επίσης παρακολουθούμε το θείο δράμα μέσα από γνωστούς πίνακες ζωγραφικής   και προσπαθούμε να ζωγραφίσουμε κι εμείς το “Μυστικό Δείπνο” του Ντα Βίντσι.
Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ του LEONARDO DA VINCI
20240423 100657
Συζητάμε για τα έθιμα του  ελληνικού Πάσχα, τα βάγια, τα τσουρέκια, τα κόκκινα αυγά, τον  οβελία. Βλέπουμε εικόνες από έθιμα ανά την Ελλάδα.
Παρακολουθούμε πασχαλιάτικα παραμύθια :
“Tο ραγισμένο κόκκινο αυγό”
“Η πασχαλίτσα της αγάπης”
“Πάσχα στη Γλυκομηλίτσα”
“Τα τρία δέντρα”
“Το Πάσχα της Νόνας χελώνας”.
και μαθαίνουμε το τραγούδι ” Πάσχα των Ελλήνων”.
Παίξαμε και παζλ στο ιντερνετ.
Φτιάξαμε και κατασκευές.
20240426 125425

Η γιορτή της μητέρας

Με αφορμή  τη γιορτή της μητέρας στις 12/5/2024 και την παγκόσμια ημέρα οικογένειας στις 15/5/2024 τα νήπια κατασκευάζουν κάρτες και διακοσμητικά σπιτάκια για να εκφράσουν την αγάπη τους στα σημαντικότερα πρόσωπα της ζωης τους.

IMG 3060d6895dbb1dc0ce275f797bf84ea5 V

20240516 105603 1

Βιωματικά εργαστήρια

Την Τετάρτη 21/2/2024 πραγματοποιήθηκε  η πρώτη συνάντηση της σχολής γονέων με θέμα: “Ο χρόνος που αφιερώνω στο παιδί μου, ποσοτικός ή ποιοτικός”

 Τη Δευτέρα 22/4/2024   εγινε η δεύτερη συνάντηση  γονέων με θέμα “ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ”.
Συντονίστρια των δύο συναντήσεων ήταν η ψυχολόγος κα .Ευθυμία Αρζόγλου.
Οι  συναντήσεις οργανώθηκαν από το σύλλογο διδασκόντων και την προϊσταμένη του 4ου Νηπιαγωγείου Βέροιας στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την  ομαλή μετάβαση των νηπίων στο δημοτικό σχολείο που υλοποιείται σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2023/2024.
IMG e75ef690e35d6f6ceb77ee5ed4f56549 V

«Ταξιδεύουμε στα αρχαία ελληνικά θέατρα»

Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον-Περιβάλλον

Υποθεματική: Πολιτιστική κληρονομιά

«Ταξιδεύουμε στα αρχαία ελληνικά θέατρα»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου  με τα αρχαία ελληνικά θέατρα.

Ξεκινάμε με ένα ταξίδι στην αρχαία Ελλάδα συζητώντας με τα παιδιά για την Ελλάδα αλλά και για την αρχαία Ελλάδα. Πώς ζούσαν τότε οι άνθρωποι στα αρχαία χρόνια; Παρακολουθούμε  σχετικά video(https://www.youtube.com/watch?v=rtR8NRM9oU0) συζητάμε για τους θεούς, γιατί είναι κάτι που γνωρίζουν τα παιδιά. Κουβεντιάζουμε για τα ρούχα τους, τα σπίτια τους ,τους ναούς τους και τους τρόπους διασκέδασης τους και φτιάχνουμε μία γωνιά.

Δείχνουμε το θεό Διόνυσο και μαθαίνουμε ότι ήταν ο θεός του κρασιού αλλά και του θεάτρου. Βλέπουμε πίνακες με  θέμα το Διόνυσο και ζωγραφίζουμε κι εμείς τον πίνακα του Καραβάτζο «Βάκχος».

collage

 

 

20240327 120516

Δείχνουμε εικόνες από αρχαία θέατρα και μαθαίνουμε τα βασικά του  μέρη του, Κοίλο, ορχήστρα, σκηνή ώστε ν ‘αντιληφθούν τη λειτουργικότητά τους.. Μιλάμε για την κατασκευή τους και την ακουστική τους. Τα νήπια έμαθαν που υπάρχουν θέατρα στην περιοχή μας, πιο είναι το μεγαλύτερο αρχαίο σωζόμενο θέατρο (Επίδαυρος)

Τα νήπια αναγνωρίζουν τα βασικά μέρη του αρχαίου ελληνικού θεάτρου και παίζουν παιχνίδι αντιστοίχισης στον υπολογιστή ακολουθώντας το παρακάτωlinκ :https://learningapps.org/watch?v=pjos1ryrn20

Παρακολουθούμε τη θεατρική παράσταση «Ένας ελέφαντας στο δωμάτιο» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών της πόλης μας και ξεναγ ούμαστε  στο θέατρο.

IMG b6417a1c9c2eb74a80159e2c9f146af1 V

Συγκρίνουμε τα αρχαία θέατρα με τα καινούρια και βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές. Εντοπίζουν σε φύλλο εργασίας τα αρχαία θέατρα. Φτιάχνουμε και κολλάζ με το ίδιο θέμα.

ss

Τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες  και χρησιμοποιούν τα τουβλάκια της γωνιάς του οικοδομικού υλικού προκειμένου να κατασκευάσουν το δικό τους  θεατρικό οικοδόμημα.

Μαθαίνουμε ότι οι ηθοποιοί ήταν μόνο άντρες και χρησιμοποιούσαν προσωπεία. Δείχνουμε προσωπεία και προτρέπουμε τα νήπια να φορέσουν προσωπεία του αρχαίου θεάτρου, να κάνουν διάλογους και να πουν μία φανταστική ιστορία που να ταιριάζει με το προσωπείο που φορούν. Για παράδειγμα αυτός που θα φορέσει το κωμικό προσωπείο πρέπει να αφηγηθεί κάτι αστείο, ενώ αυτός που θα φορέσει το τραγικό, πρέπει να υποδυθεί κάτι ανάλογο.

Στο θεατράκι του σχολείου μας παρουσιάζει ο καθένας την ιστορία του.

IMG 2862f9e8f6c801b34cd4955f9fab41a0 V

 

IMG a34f82a5c012e5ad54834e31bf5661aa V

Ακόμη μαθαίνουμε ότι οι  ηθοποιοί φορούσαν χιτώνες, μάσκες, παραγεμίσματα και κάτι παράξενα παπούτσια: τους κόθορνους! Φτιάχνουμε τους δικούς μας κοθόρνους και προσπαθούμε να περ πατήσουμε μ αυτούς .

w

Λύνουμε το σταυρόλεξο του θεάτρου που το βρίσκαμε στο ιστολόγιο της Ανθής Ζήση ,προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον υποκριτή να φτάσει στο θέατρο μέσα απ τον λαβύρινθο και βρίσκουμε το μυστικό κώδικα του θεάτρου (φύλλα εργασίας)

Θα θέλαμε  να ευχαριστήσουμε τις συναδέλφους από  τα παρακάτω μπλογκς  για τις ιδέες τους: το Νηπιαγωγείο Αντιρρίου https://blogs.sch.gr/nipant/  ,το https://dreamkindergarten.blogspot.com/ , το https://marakall.blogspot.com/2014/05/blog-post_8.html  και άλλα.

 

Πρόγραμμα αγωγής στοματικής υγείας

Στα πλαίσια του προγράμματος αγωγής στοματικής υγείας στα νηπιαγωγεία του δήμου Βέροιας, που πραγματοποιεί το οδοντιατρικό τμήμα του Κ.Υ Βέροιας, το Νηπιαγωγείο  μας επισκέφθηκαν η οδοντίατρος κα. Ελένη Παραλυκίδου και η επισκέπτρια Υγείας  κα.Στεργίου Ελένη.

Η Κα. Παραλυκίδου μίλησε στα νήπια για τη σημασία της στοματικής υγείας, έδειξε τον τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών και  τόνισε την αξία της σωστής διατροφής.

Ακολούθησε ατομική εξέταση των νηπίων  και δόθηκαν γραπτές οδηγίες για τους γονείς.

Ευχαριστούμε την κα. Παραλυκίδου και την κα.Στεργίου για την εξαιρετική παρουσίαση , καθώς και την Δ/ντρια του Κ.Υ κα. Αθανασιάδου Χριστίνα για τη βοήθειά της.

20240401 084603

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – 2025

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – 2025

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ:

Από 1/3/2024 έως 20/3/2024, οι οποίες υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή στην σελίδα εφαρμογής https://protieggrafi.services.gov.gr./ Εγγραφές μετά τις 20/3/2024    θεωρούνται εκπρόθεσμες.

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΝΗΠΙΩΝ: 2019

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ: 2020

 

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ ΟΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ 4ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

ΟΔΟΙ: Καλής Παναγιάς, 25ης Μαρτίου, Αγίου Αθανασίου, Θεσσαλονίκης(οι μονοί αριθμοί), Ιάσωνος(κάτω και πέρα από Θεσσαλονίκης), Παυσανίου, Πολυνείκους.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΡΩΤΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ

1.Δικαιολογητικό διεύθυνσης κατοικίας(ΔΕΗ, ΟΤΕ,μισθωτήριο συμβόλαιοκλπ)

2.Αποδεικτικό κηδεμονίας (επισυνάπτεται από τον κηδεμόνα μόνο σε περίπτωση που η

σχέση κηδεμονίας μεταξύ παιδιού – κηδεμόνα δεν βρέθηκε από το Μητρώο και έχει

προσθέσει ο ίδιος τα στοιχεία του παιδιού χειροκίνητα).

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

1.Επίδειξη του βιβλιαρίου εμβολίων του παιδιού(Β.Υ.Π), ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια.

2.Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή(Α.Δ.Υ.Μ.). Έντυπο  που θα παραλάβετε από το Νηπιαγωγείο, ή μπορείτε να το κατεβάσετε από το διαδίκτυο και θα πρέπει να συμπληρωθεί από γιατρό.

  1. 3. Γνωμάτευση από ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΕΠΑΝΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ.

Οι επανεγγραφές νηπίων που είναι γεννημένα το 2019 γίνονται αυτόματα. Θα συμπληρωθεί ένα έντυπο  για επικαιροποίηση των στοιχείων του νηπίου(διεύθυνση, τηλέφωνο, email), όπως και  τυχόν ενδιαφέροντος για παρακολούθηση του προαιρετικού ολοήμερου τμήματος, όπως και του διευρυμένου ολοήμερου τμήματος,  το οποίο θα  δοθεί από το Νηπιαγωγείο.

ΩΡΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

Καθημερινά από 13.30 π.μ. έως 15.30.μ.μ.

Τηλ. Επικοινωνίας: 23310–73782 στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου ΕΛΣΑ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΥ.