ΠΑΙΔΙΚΗ HELMEPA 2021-2022
«Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ»
www.helmepajunior.gr
Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν από τα παιδιά του 4ου Νηπιαγωγείου Βέροιας
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1Η
-ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
-ΦΥΣΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ
–Ο Κύκλος του νερού
Αφορμή για να μιλήσουμε για τον κύκλο του νερού μας δόθηκε, όταν μία βροχερή μέρα ένα από τα παιδιά του τμήματος ρώτησε από πού πέφτει η βροχή. Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν από τον ουρανό, από τα σύννεφα, κλαίει ο Χριστούλης. Αφού εξήγησα στα παιδιά πως δημιουργείται η βροχή και το χιόνι, μάθαμε και εικονογραφήσαμε το ποίημα «Από πού είσαι ποταμάκι» και πραγματοποιήσαμε το πείραμα με το βραστήρα και το πιατάκι, καθώς και το πείραμα που μας προτείνετε με τη μεμβράνη. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος και χτυπούσαν απαλά τη μεμβράνη, έτσι ώστε να πέφτουν οι σταγόνες της βροχής κάτω! Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε σε χαρτόνι τον κύκλο του νερού.
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2Η
-ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
-ΦΥΣΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ
-Θαλάσσια ρεύματα: Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για τη σημασία των ωκεανών στη ζωή μας ανέφερα τα θαλάσσια ρεύματα. Κανένα δεν ήξερε τι είναι, αλλά τα παρομοίασαν με τα κύματα. Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε το παρακάτω πείραμα
-Βάλαμε στα ποτήρια ζεστό και κρύο νερό με χρώμα ζαχαροπλαστικής και διαπιστώσαμε ότι το κρύο νερό (μπλε) κατευθύνθηκε στο κάτω μέρος του δοχείου, ενώ το ζεστό(κόκκινο) στο πάνω μέρος.
Στη συνέχεια επαναλάβαμε το πείραμα με νερό ίδιας θερμοκρασίας και διαπιστώσαμε ότι τα χρώματα μπερδεύτηκαν και το νερό εγινε μωβ!
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3Η
-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ- ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
-Ζωγραφική «Αφίσα γλάρου»
Παρουσίασα στα παιδιά την αφίσα με το γλάρο και τους ρώτησα αν γνωρίζουν τι πουλί είναι και αν το έχουν ξαναδεί. Τα περισσότερα δεν ήξεραν και κάποια είπαν πελαργός και πελεκάνος. Τους ζήτησα να μου το περιγράψουν, τι χρώμα είναι, τι φοράει στο λαιμό του, τι μπορεί να κοιτάει με τα κιάλια του. Μου είπαν ότι ψάχνει για κακούς και φοράει τη σφυρίχτρα για να ειδοποιεί την αστυνομία. Αφού τους μίλησα για τη Helmepa και για το γλάρο της ως σήμα της είδαμε στον υπολογιστή το τηλεοπτικό σποτ. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα έπρεπε να συνεργαστεί ώστε να δώσει χρώμα στις αφίσες του γλάρου.
Ψηφίσαμε αυτές που μας άρεσαν περισσότερο και οι δύο καλύτερες ζωγραφιές έγιναν αφίσες!
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4Η
-ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
-ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
-Κουίζ για τα θαλάσσια οικοσυστήματα
Αφού συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι σημαίνει οικοσύστημα, διαβάσαμε το βιβλίο «Συνέντευξη από έναν καρχαρία» για να πάρουμε πληροφορίες για τους θαλάσσιους οργανισμούς και είδαμε στον υπολογιστή σχετικά link. Στη συνέχεια λύσαμε το κουίζ.
Δεν τα πήγαμε και άσχημα!
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5Η
-ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΩΚΕΑΝΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ
-ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ
-Έρευνα: Εντοπισμός πλαστικού στην τάξη
Παίρνοντας ως αφορμή το σύνθημα του γλάρου «’όχι σκουπίδια όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές» αναζητήσαμε να βρούμε στην τάξη μας πλαστικά αντικείμενα. Κάποιοι από τους μαθητές αρχικά δε μπορούσαν να ξεχωρίσουν ποια είναι τα πλαστικά αντικείμενα.Αφού συγκεντρώσαμε αρκετά, τα κατονομάσαμε, τα μετρήσαμε (103) και συνειδητοποιήσαμε ότι είναι πάρα πολλά και δε μπορούμε να τα συγκεντρώσουμε όλα.
Στη συνέχεια αναζητήσαμε αντικείμενα που δεν είναι πλαστικά και αφού τα συγκεντρώσαμε καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι είναι λιγότερα από τα πλαστικά.
Αφού συζητήσαμε για το πώς το πλαστικό έχει κατακλύσει τη ζωή μας και πόσο επικίνδυνο είναι για το περιβάλλον, είδαμε στον υπολογιστή σχετικά link.
Μεγάλη εντύπωση έκανε στα παιδιά το πώς διασπάται το πλαστικό σε μικρά κομματάκια. Μετά τη δραστηριότητα και τα link που είδαμε προβληματίστηκαν αρκετά σχετικά με την ύπαρξη του πλαστικού στη ζωή μας και αποφάσισαν να ενημερώσουν τους γονείς τους ώστε να προσπαθήσουν να αντικαταστήσουν τα πλαστικά με άλλα αντικείμενα.
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6Η
-ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΩΚΕΑΝΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ
-ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ
-Αφίσα: Αντικατάσταση πλαστικών αντικειμένων
Με τα παιδιά ετοιμάσαμε μία αφίσα με πλαστικά αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας και σε διπλανή στήλη μία φιλικότερη προς το περιβάλλον επιλογή. Την παρουσιάσαμε στα τμήματα των άλλων 2 τμημάτων και την αναρτήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων του δημοτικού σχολείου !
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 7Η
-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
-ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
-Παιχνίδι: Ψάρεμα σκουπιδιών
Συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι σκουπίδια έχουν συναντήσει στη θάλασσα όταν πηγαίνουν διακοπές. Έδειξα στα παιδιά το καινούριο μας παιχνίδι με το ψάρεμα και παρατηρήσαμε την αφίσα με τους χρόνους διάλυσης των σκουπιδιών. Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι «Ψάρεμα σκουπιδιών», το οποίο άρεσε παρα πολύ στα παιδιά και το έπαιζαν στις ελεύθερες δραστηριότητες συνέχεια. Ολοκληρώσαμε με τη δημιουργία μιας αφίσας με τους χρόνους διάλυσης των σκουπιδιών και ένα σύνθημα.
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 8Η
-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
-ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
-Δημιουργία ποιήματος για την προστασία του πλανήτη
Αποφασίσαμε με τα παιδιά να δημιουργήσουμε ένα ποίημα για την προστασία του περιβάλλοντος ώστε να ακουστεί η φωνή μας παντού και να ευαισθητοποιήσουμε και άλλους ανθρώπους!
ΕΝΑΣ ΜΟΝΟ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ
ΘΕΛΟΥΜΕ Η ΦΩΝΗ ΜΑΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΊ
ΟΤΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ
ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ
ΚΑΘΑΡΕΣ ΑΚΡΟΓΙΑΛΙΕΣ
ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΒΟΥΤΙΕΣ!
ΒΑΛΤΕ ΟΛΟΙ ΕΝΑ ΧΕΡΑΚΙ
ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ
ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ
ΔΕ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΚΟΥΠΙΔΑΚΙ!
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 9Η
-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
-Πρόγραμμα ανακύκλωσης και κατασκευές
Βγήκαμε με τα παιδιά μια βόλτα στη γειτονιά και παρατηρήσαμε που υπάρχουν κάδοι σκουπιδιών. Εκτός όμως από τους γκρι βρήκαμε και μπλε κάδους και ρωτήσαμε τα παιδιά αν γνωρίζουν τι κάδοι είναι αυτοί. Αρκετά από τα παιδιά ήξεραν ότι είναι κάδοι ανακύκλωσης και γνώριζαν ποια απορρίμματα πετάμε μέσα. Κάποια ήδη ακολουθούσαν πρόγραμμα ανακύκλωσης και στα σπίτια τους. Επίσης βρήκαμε και κάδους ανακύκλωσης ρούχων, καθώς και λαδιών. Στο σχολείο τους παρουσίασα αφίσα με τα ανακυκλώσιμα υλικά, διαβάσαμε το παραμύθι «Η κυρία Ανακύκλωση και οι φίλοι της» και είδαμε και σχετικά link. Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε και εμείς πρόγραμμα ανακύκλωσης και μάλιστα να μαζεύουμε και μπαταρίες, καθώς και καπάκια πλαστικά για να τα δωρίσουμε ώστε να γίνουν αναπηρικά αμαξίδια. Παίξαμε το καινούριο μας επιτραπέζιο «Ανακύκλωση» και ζήτησα από τα παιδιά να φτιάξουν μία κατασκευή με ανακυκλώσιμα υλικά με τους γονείς τους και να τη φέρουν στο σχολείο, έτσι ώστε να την εκθέσουμε και να ενημερώσουμε και το συστεγαζόμενο δημοτικό για τη σημασία της ανακύκλωσης. Τα αποτελέσματα των κατασκευών θεαματικά!
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 10Η
-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
-«Τι μπαίνει στο μπλε κάδο»
Παίξαμε με τα παιδιά τη διαδραστική άσκηση «τι μπαίνει στο μπλε κάδο» δύο φορές και ιδού τα αποτελέσματα!
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 11Η
-ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ/ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΘΑΛΑΣΣΩΝ ΚΑΙ ΩΚΕΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
-ΑΛΙΕΙΑ- ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ
-Συνέντευξη από ψαρά
Αφού παίξαμε το παιχνίδι «Ψάρεμα », συζητήσαμε για το πώς φτάνουν τα ψάρια στο πιάτο μας. Αφού μιλήσαμε για το ψάρεμα και για τους ψαράδες ένα κοριτσάκι μας είπε ότι έχει ένα θείο ψαρά και έτσι αποφασίσαμε να τον καλέσουμε στην τάξη μας. Έπρεπε όμως να προετοιμαστούμε και έτσι καταγράψαμε τις ερωτήσεις που θα του κάνουμε και κάθε παιδί ανέλαβε και από μία ερώτηση
- ΤΙ ΨΑΡΙΑ ΨΑΡΕΥΕΤΕ?
- ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΨΑΡΕΜΑΤΟΣ?
- ΜΕ ΤΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΨΑΡΕΥΕΤΕ?
- ΠΩΣ ΠΑΤΕ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ?
- ΣΕ ΠΟΙΑ ΠΕΡΙΟΧΉ ΨΑΡΕΥΕΤΕ?
- ΠΩΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΑΝ ΕΝΑ ΨΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΦΡΕΣΚΟ?
- ΠΙΑΝΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΨΑΡΙΑ?
- ΠΟΙΕΣ ΩΡΕΣ ΨΑΡΕΥΕΤΕ?
- ΠΟΙΑ ΕΠΟΧΗ ΕΧΕΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΨΑΡΙΑ?
- ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΨΑΡΕΥΟΥΜΕ ΟΣΑ ΨΑΡΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ?
- ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ?
- ΠΩΣ ΨΑΡΕΥΑΝ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ?
- ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΨΑΡΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ?
Ο ψαράς μας, κ. Αμαξίδης Γιώργος, κατέφτασε στην τάξη μας και τα παιδιά τον περίμεναν με ανυπομονησία. Έφερε τα εργαλεία του και προσπάθησε να λύσει όλες τις απορίες των παιδιών, τα οποία παρ όλο που είχαμε ετοιμάσει ερωτήσεις, συνέχεια τους γεννιόταν καινούριες απορίες. Μας μίλησε για το επάγγελμα του ψαρά παλιά και σήμερα, για τις δυσκολίες του, μας εξήγησε 4 τρόπους για να καταλαβαίνουμε αν το ψάρι είναι φρέσκο, μας έδειξε καλάμια, απόχη, δολώματα, τσαπαρί, βάση για τα καλάμια. Μας εξήγησε ότι δε μπορεί ένας ψαράς να ψαρεύει όσα ψάρια θέλει, αλλά και ότι κάποια ψάρια τα ψαρεύουμε συγκεκριμένη εποχή και όχι όταν γεννάν τα αβγά τους. Και οι ψαράδες λοιπόν ακολουθούν κανόνες για να προστατέψουν το περιβάλλον. Για να τον ευχαριστήσουμε του χαρίσαμε μία κατασκευή που φτιάξαμε με τα παιδιά και αυτός για να μας ευχαριστήσει μας άφησε να πιάσουμε το καλάμι και την απόχη για να νιώσουμε κι εμείς ψαράδες!
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 12Η
-ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ- ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΘΑΛΑΣΣΩΝ ΚΑΙ ΩΚΕΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
-ΑΝΑΨΥΧΗ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
-Γράμμα σε τουρίστες
Για να υλοποιήσουμε τη δραστηριότητα, αγοράσαμε μία καινούρια διαδραστική υδρόγειο σφαίρα και ένα χάρτη της Ελλάδος. Παρατηρήσαμε στην υδρόγειο που υπάρχει θάλασσα και που στεριά και με μία εφαρμογή που είχε η υδρόγειος μέσω του κινητού είδαμε πως είναι ο βυθός και θαλάσσιους οργανισμούς. Εξήγησα στα παιδιά τι σημαίνει τουρίστας και συζητήσαμε για το πώς πρέπει ένας τουρίστας να φέρεται όταν επισκέπτεται μία χώρα. Πήραμε το χάρτη της Ελλάδος και παρατηρήσαμε ότι έχουμε πολύ θάλασσα και πολλά νησιά. Έτσι αποφασίσαμε να γράψουμε ένα γράμμα για τους τουρίστες που θα επισκεφτούν τη χώρα μας, έτσι ώστε να τους συμβουλέψουμε για το πώς μπορούν και να την ευχαριστηθούν και να την προστατέψουν.
«Αγαπητέ τουρίστα»
Καλώς ήρθες στην Ελλάδα. Σου ευχόμαστε να περάσεις καλά, αλλά σε παρακαλούμε να διατηρήσεις το περιβάλλον καθαρό τηρώντας τα παρακάτω:
- Να μην πετάτε σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές
- Να προσέχετε που σβήνετε τα αποτσίγαρά σας. Όχι στην παραλία, όχι αναμένα σε κάδους
- Όταν τρώτε στην παραλία να μαζεύετε τα σκουπίδια σας
- Το δωμάτιο που μένεις θα το προσέχεις και θα το κρατάς καθαρό
- Όταν φεύγεις από την παραλία θα κοιτάς πίσω σου αν άφησες σκουπίδια
Ευχαριστούμε
Οι μικροί εθελοντές του προγράμματος «Παιδική Helmepa»
Το φυλλάδιο μας δόθηκε και στην δασκάλα των αγγλικών ώστε να μας το μεταφράσει
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 13Η
-ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ- ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΘΑΛΑΣΣΩΝ ΚΑΙ ΩΚΕΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
-ΑΝΑΨΥΧΗ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
-Συνέντευξη από ναυαγοσώστη
Στη διάρκεια του καλοκαιριού όλοι μας επισκεπτόμαστε παραλίες για να κάνουμε τα μπάνια μας. Για την ασφάλειά μας θα πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανόνες. Αποφασίσαμε λοιπόν να καλέσουμε στην τάξη μας τη σχολική μας νοσηλεύτρια κ Εύη Σαμανίδου να μας ενημερώσει για τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε, καθώς και τι να κάνουμε σε περίπτωση που εμείς ή κάποιος άλλος λουόμενος αντιμετωπίσει πρόβλημα. Πριν από την επίσκεψη καταγράψαμε τις ερωτήσεις που θέλαμε να κάνουμε
- Επιτρέπεται να κολυμπάμε όταν έχουμε φάει?
- Ο ναυαγοσώστης τρέχει γρήγορα?
- Έχει στολή ο ναυαγοσώστης?
- Αν πνιγόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε?
- Υπάρχει σε όλες τις θάλασσες ναυαγοσώστης?
- Τι πρέπει να προσέχουμε όταν πηγαίνουμε στη θάλασσα?
- Υπάρχουν σχολές ναυαγοσώστη?
Εφτασε η μέρα που θα ερχόταν η κ. Εύη Σαμανίδου και την περιμέναμε όλοι με ενθουσιασμό! Η κ. Εύη μας έλυσε όλες μας τις απορίες! Μας είπε ότι δεν επιτρέπεται να κολυμπάμε φαγωμένοι, παρά μόνο μετά από δύο ώρες, μας μίλησε για τους ναυαγοσώστες, τι κάνουμε σε περίπτωση που νιώσουμε αδιαθεσία μέσα στη θάλασσα και σε περίπτωση που πνιγόμαστε εμείς, ή ο διπλανός μας (κουνάμε χέρια και φωνάζουμε βοήθεια), πώς να προστατευόμαστε στην παραλία (αντηλιακό, καπέλο, μπλουζάκι, πολύ νερό, φρούτα και λαχανικά) και για τη σχολή ναυαγοσωστών. Μας έδειξε τι κάνει ο ναυαγοσώστης σε περίπτωση που κάποιος έχει πιει πολύ νερό και τον βγάζουν από τη θάλασσα λιπόθυμο. Στο τέλος είδαμε στον υπολογιστή ναυαγοσώστες εν δράσει! Για να ευχαριστήσουμε την κ. Εύη τις χαρίσαμε ένα βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών φτιαγμένο από τα χεράκια μας!
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 14Η
-ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΩΚΕΑΝΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ
-ΡΥΠΑΝΣΗ
-Παιχνίδι: “H ρύπανση απειλεί τους θαλάσσιους οργανισμούς”
Βγήκαμε στην αυλή με τα παιδιά και παίξαμε το προτεινόμενο παιχνίδι. Κάποια παιδιά ήταν θαλάσσιοι οργανισμοί και κάποια απειλές. Ο χώρος είχε οριοθετηθεί με κώνους. Οι θαλάσσιοι οργανισμοί έπρεπε να φτάσουν στη φωλιά τους χωρίς να τους πιάσουν οι απειλές. Και το παιχνίδι ξεκίνησε!
Οι απειλές Οι θαλάσσιοι οργανισμοί
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 15Η
-ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΩΚΕΑΝΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ
-ΞΕΝΙΚΑ ΕΙΔΗ
-Παιχνίδι «Ξενικά είδη»
Εξηγήσαμε στα παιδιά την έννοια του όρου «ξενικά είδη» και είδαμε στον υπολογιστή κάποια σχετικά link. Μιλήσαμε για το λαγοκέφαλο και το λιονταρόψαρο, εξηγήσαμε τους τρόπους και τις αιτίες που τα οδηγούν σε άλλες περιοχές και στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι, έτσι ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά τι πρόβληµα µπορούν να προκαλέσουν στους αυτόχθονες οργανισµούς, σχετικά µε την εύρεση τροφής. Αρχικά χωριστήκαμε σε αυτόχθονες οργανισμούς και ξενικά είδη. Μοιράσαμε σε όλη την τάξη τις καρτέλες τροφής και σε πρώτη φάση σηκώθηκαν μόνο οι αυτόχθονες σε αναζήτηση τροφής. Μοιράστηκαν την τροφή που μαζέψανε και μετρήσαμε πόση τροφή αντιστοιχούσε στο καθένα(3 καρτέλες σε κάθε αυτόχθονα οργανισμό). Στη συνέχεια ξαναμοιράσαμε την τροφή στην τάξη και σηκώθηκαν και οι αυτόχθονες, αλλά και τα ξενικά είδη που εισέβαλαν στην περιοχή μας σε αναζήτηση τροφής. Οι αυτόχθονες οργανισμοί μέτρησαν την τροφή που μάζεψαν και διαπίστωσαν ότι αντιστοιχούσε μόνο μία καρτέλα τροφής στον κάθε οργανισμό! Η τροφή μας λιγόστεψε δραματικά!
Οι αυτόχθονες ψάχνουν τροφή
Και τη μοιράζουν.Θα φάμε πολύ! Ήρθαν τα ξενικά είδη!
Μας έφαγαν το φαγητο…..
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 16Η
-ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΩΚΑΝΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ
-ΞΕΝΙΚΑ ΕΙΔΗ
-Ενημερωτικό φυλλάδιο για το λαγοκέφαλο και το λιονταρόψαρο
Στα παιδιά έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση τα δύο είδη ψαριών, ο λαγοκέφαλος και το λιονταρόψαρο και όταν τα ανέφεραν στους γονείς τους και σε φίλους τους διαπίστωσαν ότι αρκετοί δε γνώριζαν την επικινδυνότητά τους. Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για να πληροφορήσουμε όσους περισσότερους μπορούμε για τα δύο αυτά επικίνδυνα ψάρια
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 17Η
-ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
-ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ
-Συνέντευξη από θαλάσσιο οργανισμό
Με αφορμή το βιβλίο «Συνέντευξη από έναν καρχαρία» αποφασίσαμε να γίνουμε δημοσιογράφοι και να πάρουμε κι εμείς συνέντευξη από έναν θαλάσσιο οργανισμό, ώστε να βοηθήσουμε την εφημερίδα σας. Ο θαλάσσιος οργανισμός που επιλέξαμε είναι η γαλάζια φάλαινα. Αποφασίσαμε όλοι μαζί τι θα ρωτήσουμε, κατάγραψαμε τις ερωτήσεις και διαλέξαμε ένα παιδί από την τάξη μας να πάρει το ρόλο της φάλαινας. Αποστολή του ήταν την επόμενη μέρα να ξέρει όσα περισσότερα μπορεί για το συγκεκριμένο είδος
Οι μικροί εθελοντές της “Παιδικής Helmepa”