Εργαστήριο δεξιοτήτων: “Φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων”
Θεματικός κύκλος: “Φροντίζω το περιβάλλον”
Τίτλος: «Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς»
Εργαστήριο 1. Τα ζώα γύρω μας. Ποια ζώα βλέπουμε στη γειτονιά μας
Δραστηριότητες:
- Συζήτηση με τα παιδιά για το ποια ζώα βλέπουν στη γειτονιά, στο δρόμο προς το σχολείο, ποια ζώα έχουν τα ίδια στο σπίτι τους.
- Ομαδοποίηση σε ζώα οικόσιτα, ζώα συντροφιάς
- Τραγούδι: Πότε θα πάω κυρά μου στο παζάρι
- Μίμηση των φωνών των ζώων
Εργαστήριο 2. Οι φίλοι μας τα ζώα. Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης και κειμένων
Δραστηριότητες:
- Παρατήρηση εικόνων και πινάκων με θέμα τα ζώα. Περιγραφή περιβάλλοντος και ηρώων. Σύνδεση με προσωπικές εμπειρίες. Αναπαράσταση πινάκων από τα παιδιά
2. Σύνθεση αυτοσχέδιου κόμικ και παραμυθιού βασισμένα σε έναν από τους πίνακες ζωγραφικής
3. Κολάζ με φωτογραφίες από τα κατοικίδια των παιδιών
4. Φιλοξενία στην τάξη των χάμστερ της Ύριας και του κουνελιού της Ουρανίας
5. Ψυχοκινητικό: “Χόρεψε σαν γάτα” https://www.youtube.com/watch?v=fjvgJSM3-MU
Εργαστήριο 3. Πως νιώθουν τα ζώα. Ποια ζώα είναι για το σπίτι
Δραστηριότητες:
- Αξιοποιώντας εικόνες και πίνακες ζωγραφικής κατανοούμε τα συναισθήματα των ζώων
- Δημιουργία κολάζ με εικόνες ζώων “Πως νιώθουν τα ζώα. Τι θα έλεγαν αν μπορούσαν να μιλήσουν”
3.Ανάγνωση του κειμένου της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας “Ανεξέλεγκτες οι πωλήσεις στα pet shop” και συζήτηση
4. Παντομίμα: Μάντεψε ποιο ζώο είμαι
Εργαστήριο 4. Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
Δραστηριότητες:
- Συζήτηση για το ποια ζώα ονομάζονται δεσποζόμενα και ποια αδέσποτα. Τι υποχρεώσεις έχουμε όταν αποφασίζουμε να πάρουμε ένα κατοικίδιο
2.Παιχνίδι ρόλων με θέμα τα αδέσποτα ζώα
3.Ανάγνωση του παραμυθιού “Ο Ξουτ” https://www.youtube.com/watch?v=1l9pagFPl2k
4.Παζλ με ζωάκια στο μάθημα των αγγλικών
Εργαστήριο 5. Τα Δικαιώματα των ζώων
Δραστηριότητες:
- Ανάγνωση της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των ζώων και συζήτηση
- Αν μπορούσες να είσαι ένα ζώο συντροφιάς ποιο θα ήσουν και γιατί
- Ανάγνωση του παραμυθιού “Τα αδεσποτάκια” https://www.youtube.com/watch?v=OHjj0NxZNTI
Εργαστήριο 6. Όλοι μαζί θα ακουστούμε πιο πολύ. Συνεργασία με φορείς
Δραστηριότητες:
- Κατασκευή αφίσας ευαισθητοποίησης για τα αδέσποτα
2. Συνέντευξη στην τάξη από εκπρόσωπο της Φιλοζωικής Βέροιας, της κυρίας Πιπερίδου Ελισσάβετ. Ανάγνωση του παραμυθιού “Do not abandon your pet”
3. Δημιουργία φυλλαδίου υπεύθυνης υιοθεσίας
4. Διάχυση του ενημερωτικού φυλλαδίου υιοθεσίας ζώων στο Δημοτικό σχολείο
Εργαστήριο 7. Αναλαμβάνοντας δράση
Δραστηριότητες:
- Κατασκευή σκυλόσπιτου και ανάληψη ευθυνών από τα παιδιά να βάζουν τροφή στα αδέσποτα της γειτονιάς
- Κατασκευή ταΐστρας για τα πουλιά