“Αλληλοσεβασμός-Διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο”- Eργαστήρια δεξιοτήτων

1ος Θεματικός Κύκλος: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”

Ο πρώτος  θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε το μήνα Οκτώβριο. Το θέμα που επιλέχθηκε ήταν : “Αλληλοσεβασμός- Διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο” και μέσα από την προσέγγιση του θέματος τα νήπια γνώρισαν πόσο μοναδικοί, διαφορετικοί αλλά και εξίσου ισότιμοι είμαστε όλοι οι άνθρωποι. Ορισμένες από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του εργαστηρίου αυτού παρουσιάζονται ως εξής:

Παίξαμε το παιχνίδι με τα ζάρια και δώσαμε πληροφορίες για τον εαυτό μας, καθώς και το Διαδικτυακό παιχνίδι ;“Ας γνωριστούμε καλύτερα με τον τροχό “. Φτιάξαμε το δέντρο της ομάδας, συμφωνήσαμε το σύνθημα μας και διαβάσαμε το βιβλίο: Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε. Για να συνυπάρξουμε αρμονικά οφείλουμε να τηρούμε κανόνες και να σεβόμαστε τους άλλους !!! Φτιάξαμε το συμβόλαιο με τους κανόνες της τάξης μας. Μας βοήθησε ο κύριος Κανονακης. Κατασκευάσαμε το δέντρο της ομάδας μας και μία αλυσίδα με κανόνες συμπεριφοράς, που δεν πρέπει να σπάσει….

Η Προσέγγιση της διαφορετικότητας ξεκίνησε μέσα από τις αρχικές μας ιδέες, στα ρούχα, στα δέντρα στα ζώα ,στα χρώματα. Εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές στη φύση. Ακόμα προσεγγίσαμε τη διαφορετικότητα μέσα από προσωπογραφίες  ζωγράφων(PICASSO,MARGARTET KEANE) Γίναμε ζωγράφοι και φτιάξαμε τις δικές μας προσωπογραφίες .Ο ΕΛΜΕΡ Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ και ανάγνωση του  βιβλίου  του μας βοήθησε να καταλάβουμε τη μοναδικότητα του κάθε πλάσματος.  Όλοι όμως έχουμε συναισθήματα. !!Τα γνωρίσαμε και τα ομαδοποιήσαμε .Στο τέλος τα παιδιά αποτύπωσαν σε φύλλα εργασίας τις τελικές  τους ιδέες για τη διαφορετικότητα και έφτιαξαν την πόλη του ίδιου και την πόλη του διαφορετικού.

20251104 190644 COLLAGE20251104 190738 COLLAGE

20251010 131522 COLLAGE

 

 

28η Οκτωβρίου 1940.Γιορτάζουμε την εθνική επέτειο!

Η επέτειος της 28 ης Οκτωβρίου αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνειας για το λαό μας ,με το ιστορικό ΟΧΙ να φανερώνει το
μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του. Αξιοποιώντας ποικίλο υλικό, έντυπο και ψηφιακό, θαυμάσαμε την ανδρεία και τον
ηρωισμό όσων πολέμησαν τότε ,ενώ παράλληλα εκτιμήσαμε το δώρο της ειρήνης που σήμερα απολαμβάνουμε. Τη Δευτέρα 27
Οκτωβρίου ,ημέρα που πραγματοποιήσαμε τη γιορτή μας στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά είπαν ποιήματα, τραγούδησαν τραγούδια
της εποχής, είπαν τον εθνικό μας ύμνο και έκαναν παρέλαση ανεμίζοντας τη γαλανόλευκη.

20251030 122239 COLLAGE

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης

Ο Ποιητιτής και το μυστικό της Εντροπίας.
Την Τετάρτη, 22/09/2025 το νηπιαγωγείο μας παρακολούθησε στο χώρο εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου, την θεατρική παράσταση :΄΄Ο
Ποιητιτής και το μυστικό της Εντροπίας΄΄, της Λένας Πετροπούλου, σε σκηνοθεσία Πέτρου Μαλλιάρα από τη θεατρική ομάδα ¨ΣΧΟΙΝΙ ΚΟΡΔΟΝΙ¨
της Βέροιας.

«Ο Ποιητιτής και το μυστικό της Εντροπίας» είναι ένα θεατρικό έργο για παιδιά γεμάτο αγάπη, βαθειά φιλία, μαγευτικά ταξίδια, σεβασμό σε πλάσματα
«διαφορετικά» από εμάς, συγκίνηση και φυσικά… μυστήριο. Η παράσταση βοήθησε τα παιδιά, να έρθουν σε επαφή με προβλήματα (ρατσισμός, μοναξιά, συλλογική ευθύνη) και αξίες της εποχής μας (σεβασμός στο «διαφορετικό», εμπιστοσύνη, αλληλεγγύη), αλλά και να διασκεδάσουν. H παράσταση ήταν διαδραστική. Οι ηθοποιοί, μέσω της διαδικασίας του θεατρικού παιχνιδιού, προετοίμασαν τα παιδιά, ώστε στη συνέχεια να συμμετέχουν στην πλοκή και εξέλιξη του έργου.

IMG 7ec6ef803307af518c20bd0a296d1e36 V COLLAGE

«12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025»

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας
Σχολικού Αθλητισμού 2025,η οποία εναρμονίζεται, όπως κάθε
χρόνο, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, στο
νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για το πνεύμα του αθλητισμού,
γνωρίσαμε τα αθλήματα του στίβου, είδαμε βίντεο,
κατασκευάσαμε μετάλλια και πήγαμε στην αυλή , όπου κάναμε
αγώνες τρεξίματος και σκυταλοδρομίας.

20250926 110338 COLLAGE

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο-Συναισθήματα

Ο ρόλος των αγγλικών στην προσχολική ηλικία είναι πολύ σημαντικός και πολυδιάστατος. Η έκθεση στα αγγλικά βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις γλωσσικές και επικοινωνιακες τους ικανότητες.
Επίσης,  η εκμάθηση αγγλικών ενισχύει τις γνωστικές δεξιότητες των παιδιών, καθώς οξύνει τη σκέψη, τη μνήμη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και μπορεί να ενισχύσει τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούν με ένα ευρύτερο κοινό και να αλληλεπιδρούν με παιδιά από διαφορετικές πολιτισμικές και γλωσσικές προελεύσεις με αποδοχή της πολυπολιτισμικότητας και της διαφορετικότητας. Στα πλαίσια του μαθήματος μας δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούμε με τα συναισθήματα μας, να τα αναγνωρίζουμε και να τα διαχειριζόμαστε.
20250520 124246 COLLAGE
20250529 122319 COLLAGE

“M΄ένα βιβλίο τον κόσμο γνωρίζω”- Σχέδιο δράσης 2024-25

Η δράση ξεκίνησε με την αποστολή του παρακάτω ερωτηματολογίου προς τους γονείς όπου κλήθηκαν να απαντήσουν αν διαβάζουν παιδικά βιβλία στα παιδιά, τι βιβλία διαβάζουν και με τί συχνότητα.

https://docs.google.com/forms/d/1P83sD5lSvpaMz0zVSUF4xcpfudvKt96nLQcOv_cJ5ps/edit

Επίσης ενημερώθηκαν για την προοπτική υλοποίησης του σχεδίου δράσης για την αναβάθμιση της βιβλιοθήκης και η αντίδραση ήταν θετική.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΝΗΠΙΑ

-Ξεκινήσαμε  με τον έλεγχο των υπαρχόντων βιβλίων της βιβλιοθήκης μας ,κατηγοριοποιώντας τα βιβλία σε φθαρμένα, που θα σταλούν στην ανακύκλωση και σε βιβλία που μπορούν να συνεχίσουν να διαβάζονται.

-Επίσης κατηγοριοποιήθηκαν σε βιβλία κατάλληλα για την ηλικία τους και σε βιβλία για μεγαλύτερα παιδιά, τα οποία αποφασίστηκε να δοθούν στην βιβλιοθήκη του δημοτικού

. -Έτσι προέκυψε η ανάγκη  εμπλουτισμού της σχολικής βιβλιοθήκης και δημιουργήθηκε μία αφίσα όπου καλούσαμε γονείς και παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού να προσφέρουν βιβλία που δεν χρειάζονται στο Νηπιαγωγείο.    –

Συντάξαμε καινούργιο κανονισμό λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης(προσέχουμε να μην χαλάσουν, να μην σχιστούν κλπ) και εξοικειώθηκαν τα νήπια με τα “10 δικαιώματα του μικρού αναγνώστη’. -Διαμορφώσαμε νέα έντυπα για την φιλαναγνωσία. –

Γνωρίσαμε τα μέρη του βιβλίου(εξώφυλλο κλπ) –

Κάθε Παρασκευή καθιερώθηκε ο δανεισμός βιβλίων που συνοδευόταν από έντυπο καταγραφής κατανόησης παραμυθιού. –

Επίσκεψη στην βιβλιοθήκη του 4ου Δημοτικού. –

Επίσκεψη στην Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας.

-Δανεισμός βιβλίων από την κινητή μονάδα Βιβλιοθήκης Βέροιας.

-Δραστηριότητα φιλαναγνωσίας καθ όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς ανάλογα την θεματική ενότητα. –

Εορτασμός της ημέρας του παιδικού βιβλίου(κατασκευή σελιδοδείκτη κλπ)

 

20241114 094723 COLLAGE20250527 121743 COLLAGE-Δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης(padlet) με χριστουγεννιάτικά βιβλία για την περίοδο των Χριστουγέννων.

-Καθημερινή αφήγηση παραμυθιών στο ολοήμερο τμήμα κατά την διάρκεια της χαλάρωσης των νηπίων.

-Αποστολή ηλεκτρονικού  ερωτηματολογίου στο τέλος των δράσεων για τελική αξιολόγηση αυτών.

https://docs.google.com/forms/d/1CnZ0dXMmFd5heVTmmEVdVnBW6TOd7ZswORGzJ0UfL9M/edit

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

-Αποστολή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στους γονείς, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, για διερεύνηση απόψεων και προβληματισμών.

-Μεγάλη προσφορά βιβλίων από γονείς του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού για την βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου.

-Καθιέρωση ημέρας ανάγνωσης παραμυθιού από γονείς, μία φορά την εβδομάδα., την οποία ακολουθούν δράσεις διδακτικής αξιοποίησης του παραμυθιού ή κατασκευή. -Αγορά βιβλίων από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

kolaz mamades giota

-Αποστολή ερωτηματολογίου στο τέλος των δράσεων για τελική αξιολόγηση αυτών.

https://docs.google.com/forms/d/1lXEd0H8G8dQVegjYEgmTdvUU9jOl9Cy8GnXIbYPB7io/edit

ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

-Επισκέψεις στο Νηπιαγωγείο μας της κινητής μονάδας της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Βέροιας και δανεισμός βιβλίων από τα νήπια.

-Επίσκεψη και ξενάγηση στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας και πραγματοποίηση δράσης από την βιβλιοθηκονόμο της βιβλιοθήκης.

IMG 1b18b3eb6bad0da86f0e8c9cff22f45a V COLLAGE

-Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο δύο συγγραφέων παιδικών βιβλίων, παρουσίαση του παραμυθιού τους και δράσεις σ΄ αυτό.

-Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης στο Χώρο Τεχνών που δόθηκε από το Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας, το οποίο ήταν η θεατρική μεταφορά του βιβλίου της μίας εκ των δύο συγγραφέων που μας επισκέφτηκε στο νηπιαγωγείο. …

STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική -Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

1o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ενδυνάμωση ομάδας-έναυσμα ενδιαφέροντος

Δραστηριότητες ενδυνάμωσης ομάδας και καλλιέργειας της συνεργασίας και της εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της ομάδας.

Έναυσμα ενδιαφέροντος

  • Προβολή  φωτογραφιών, βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση και στη συνέχεια τροφοδότηση της συζήτησης γύρω από το θέμα.

https://youtu.be/0hr9cOUKfGY

  • Γίναμε ομάδες και με το οικοδομικό υλικό φτιάξαμε ρομπότ.

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους.

  • Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών τους έφτιαξαν ρομπότ με ανακυκλώσιμα υλικά και συγκέντρωσαν συσκευασίες τροφίμων.
  • Ανά ομάδες ταξινομήσαμε τα υλικά σε :χαρτί, πλαστικό, γυαλί και αλουμίνιο. Καταμετρήσαμε τα υλικά ,τα καταγράψαμε και διαπιστώσαμε πως τα πλαστικά είναι περισσότερα. Παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με κάδους ανακύκλωσης.20250515 084134 COLLAGE

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας.

  • Γίνεται η πρώτη γνωριμία με το ρομπότ Beebot και δημιουργούμε πίστα για να κινείται. Καταγράφουμε σε φύλλο εργασίας τις λειτουργίες του .

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Κατασκευές με επαναχρησιμοποίηση υλικών.

  • Τα παιδιά κατασκευάσουν σπίτια με ανακυκλώσιμα υλικά.

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:Ο πρώτος μας αλγόριθμος. Στο ρόλο του ρομπότ τα παιδιά.

  • Ένα παιδί , ο προγραμματιστής, δίνει οδηγίες, και προσπαθεί να πει τις εντολές,  εμπρός, πίσω, αριστερά, δεξιά στο ρομπότ σε μια πίστα στην αυλή.
  • 20250512 115035 COLLAGE

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Προγραμματισμός του Beebot.

  • Προγραμματίσαμε το ρομπότ να συλλέξει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα πάει στον κάδο.
  • 20250515 084428 COLLAGE

7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Αποτίμηση του προγράμματος.

  • Αποτύπωση της διαδρομής στο χαρτί. Φύλλα εργασίας.
  • Τα ρομπότ που δημιούργησαν τα νήπια με τη βοήθεια των γονιών τους εκτέθηκαν στο διάδρομο του σχολείου. Την έκθεση επισκέφτηκαν οι γονείς αλλά και τα παιδιά και οι δάσκαλοι του 4ου Δ.Σ. ‘Επειτα οι δημιουργίες αυτές τοποθετήθηκαν στην μόνιμη έκθεση παιχνιδιών που υπάρχει στο σχολείο .
  • 20250603 191317 COLLAGE

 

 

Ημέρα ανάγνωσης παραμυθιού από γονείς

Στα πλαίσια  του σχεδίου δράσης που εκπονούμε φέτος με τίτλο ” Μ ένα βιβλίο τον κόσμο γνωρίζω, καθιερώσαμε την “Ημέρα ανάγνωσης παραμυθιού από γονείς”, όπου κάθε Παρασκευή ένας γονέας θα επισκεπτόταν το Νηπιαγωγείο μας, θα διάβαζε ένα παραμύθι της επιλογής της και έπειτα θα πραγματοποιούσε μία δράση πάνω σ αυτό. Οι γονείς ενθουσιάστηκαν και μας επισκέφθηκαν πολλές μαμάδες,  κυρίως, για να διαβάζουν παραμύθι .Η εμπειρία ήταν πρωτόγνωρη για αυτές και αγκαλιάστηκε με πολλή αγάπη κι από τις μαμάδες και από τα νήπια.

Ευχαριστούμε πολύ όλες τις μανούλες που μας τίμησαν με την παρουσία τους στο Νηπιαγωγείο μας!

kolaz mamades giota

20250404 121532 COLLAGE