Διάκριση του Νηπιαγωγείου μας στο 3ο Φεστιβάλ STEM

Οι μαθητές/τριες του 4ου Νηπιαγωγείου Σιάτιστας συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEAM 2025 (#stem2025 ) του Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης, Τεχνολογίας και Μαθηματικών. Στην κατηγορία των Νηπιαγωγείων το θέμα τη φετινή χρονιά ήταν : “Can We Survive On Mars?”(Μπορούμε να επιβιώσουμε στον πλανήτη Άρη;)

Οι μαθητές/τριες, μέσω της κατασκευής ενός επιδαπέδιου παιχνιδιού/πίστας τύπου MONOPOLY, πρότειναν τις ιδέες τους για το πως μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη. Έφτιαξαν τους δικούς τους αλγόριθμους, αναπτύσσοντας παράλληλα τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες και συμπεριέλαβαν στο έργο τους μία κινούμενη κατασκευή (τροχός-Άρης) που παίζει τον ρόλο του ζαριού στο παιχνίδι Με αυτό τον τρόπο, τα παιδιά ενεπλάκησαν και σε βασικές δραστηριότητες μηχανικής. Δημιούργησαν μικρές μακέτες που χαρακτηρίζονται από 1-2 λέξεις και τις τοποθέτησαν πάνω στην πίστα/παιχνίδι απεικονίζοντας τα πιο σημαντικά προβλήματα για την επιβίωση του ανθρώπου στον Άρη, όπως η έλλειψη νερού, καθαρού αέρα και η προστασία από τις σφοδρές καταιγίδες σκόνης. Παράλληλα, απεικόνισαν και τις πιο σημαντικές λύσεις για αυτά τα προβλήματα, όπως ειδικά καταφύγια για να ζούνε οι άνθρωποι με ασφάλεια, τα ρομπότ που τους βοηθούν στις δύσκολες εργασίες, και τη χρήση ηλιακής ενέργειας για φως και θέρμανση. Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή εδώ.

Την Δευτέρα 12 Μαΐου 2025, συμμετείχαμε με χαρά και ενθουσιασμό στον 3ο Φεστιβάλ STEM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Προσχολική Ηλικία, όπου οι μαθητές/τριες παρουσίασαν στην δική τους κατασκευή /επιδαπέδια πίστα, την MONOPOLY του Άρη και τους απονεμήθηκε το

Βραβείο Πρωτότυπης Ιδέας του Διαγωνισμού.

4o Nhpiagogeio Siatistas

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Σήμερα, είχαμε την χαρά να επισκεφτούμε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας στα πλαίσια του προγράμματος για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο. Η κυρία Ζωή Στέφου, δασκάλα της Ά Δημοτικού, μας υποδέχτηκε και μας ξενάγησε στο σχολείο ενώ οι μαθητές τις μας παρουσίασαν ένα εξαιρετικό δρώμενο. Στη συνέχεια, τα παιδιά του νηπιαγωγείου επισκέφτηκαν την αίθουσα της Ά Τάξης οπού συζήτησαν με τους μαθητές. Τέλος, οι μαθητές της ΄Δ Τάξης του Ολοήμερου Τμήματος, παρουσίασαν ένα  θεατρικό αφιερωμένο στα παιδιά του νηπιαγωγείου!!!

Τους ευχαριστούμε όλους θερμά για την πολύτιμη εμπειρία που μας πρόσφεραν με ενθουσιασμό!!!

Polish 20250513 173103900

Polish 20250513 173439055

Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το Παλαιοντολογικό Μουσείο Σιάτιστας όπου ξεναγηθήκαμε στα εκθέματα που εντυπωσίασαν τα παιδιά! Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του χώρου για την θερμή υποδοχή και φιλοξενία στον χώρο!!!

 

Polish 20250513 174117669

 

20250513 122354

20250513 122135

 

20250513 121347

 

20250513 122237

Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τους γονείς των παιδιών που μας συνόδευσαν στις επισκέψεις μας, Η βοήθειά τους είναι πολύτιμη και μας παρέχεται πάντα γενναιόδωρα!!!

 

Η γιορτή της μητέρας

Μανούλα-Μητέρα -Μαμά

Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι ετήσια εορτή προς τιμήν της μητέρας, και της μητρότητας, καθώς και της επιρροής των μητέρων στην κοινωνία. Γιορτάζεται σε διαφορετικές ημέρες ανά τον κόσμο, συνηθέστερα τους μήνες Μάρτιο ή Μάιο. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Αυτή τη χρονιά είναι 11 Μαΐου. Η σύγχρονη εορτή καθιερώθηκε τον 20ό αιώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής (2 Φεβρουαρίου).  Ο παράλληλος εορτασμός της Υπαπαντής με την ημέρα της μητέρας ξεκίνησε το 1929. Από τη δεκαετία του 1960, ο εορτασμός μαζί με την Υπαπαντή ατόνησε και ενισχύθηκε ο εορτασμός στη δεύτερη Κυριακής του Μαΐου.

(Πηγή:https://el.wikipedia.org/) 

 

Ποίημα για την μητέρα-πίνακες ζωγραφικής

 

Παραμύθι: ‘Θα σ’ αγαπώ ό, τι και αν γίνει”, Debi Gliori

Το πορτραίτο της μαμάς μου

InCollage 20250511 133447822 InCollage 20250511 133641972

Ένα δώρο για την μαμά!

InCollage 20250511 132115508

InCollage 20250511 133126999

InCollage 20250511 132658027

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες! 

 

 

Πασχαλινές Δημιουργίες και Έθιμα

Το σχολείο μας αναβίωσε τα έθιμα του Πάσχα και οι μαθητές γνώρισαν τα Πάθη του Χριστού. Με πασχαλινή διάθεση κατασκεύασαν τις δημιουργίες και τις κάρτες τους ευχόμενοι Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα σε όλους!IMG f53ee574fba994674bc4b62d58487cd2 V IMG 69807c052853e8959065395ebc242c15 V IMG 95bad1172927ce58588d61902c430972 V IMG c9ab8ea22c0b3fcaa034659738b71211 V IMG a3cf14f3caa9dae243045fafa369f53b V IMG 225188ac60a4672d20c8693383a28191 V IMG 52c2a28044f37ab916d1915585ad93ef V IMG 34b0489e086d2e7d7c7176c22576662f V IMG 316aa5a0169dbf51a03f2c90abb15360 V IMG a3cd6ed83785f8ccbdcb2a071868d463 V 20250410 145051

IMG 87443444720c04530b4b40574771b86a V

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Με αφορμή την αφίσα ενημέρωσης που έλαβε το σχολείο μας για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, οι μαθητές συζήτησαν για τα ζώα της γειτονιάς, διερεύνησαν και ενημερώθηκαν για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα. Τέλος, το σχολείο μας αποφάσισε να κατασκευάσει ταΐστρες με στόχο την ευκολότερη ανεύρεση τροφής και νερού των τετράποδων φίλων μας.

20250404 154201

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Φέτος το τμήμα της IBBY στην Ολλανδία γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, δημιουργώντας την αφίσα με θέμα “…η ελευθερία της φαντασίας. Το σύνθημα είναι η τελευταία πρόταση του ποιήματος,  της συγγραφέα Rian Visser, «Η γλώσσα των εικόνων»: «Φτιάξτε φωτογραφίες για το ποίημά μου και παρακαλώ αισθανθείτε ελεύθερος: αυτές οι λέξεις ανήκουν σε εσάς, παρόλο που προέρχονται από εμένα»…”. Οι μαθητές του σχολείου μας αρχικά παρουσίασαν το αγαπημένο τους βιβλίο. Έπειτα ανέλυσαν και εικονογράφησαν το ποίημα της  Rian Visser δημιουργώντας το δικό τους βιβλίο.

 

“… Η Γλώσσα των Εικόνων
Rian Visser
(μετάφραση στα ελληνικά από την αγγλική μετάφραση: ELNIPLEX)

Μπορείτε να ζωγραφίσετε εικόνες
για τις λέξεις,
για όσα λέω;

Τότε, ζωγραφίστε
ένα μέρος της εικόνας,
το κρύο,
τον άνεμο,
έναν κόμπο στον λαιμό σου
ή κάποια σκληρή τύχη,

ζωγραφίστε έναν βήχα,
έναν αναστεναγμό,
το άρωμα του φρέσκου ψωμιού,
τον χρόνο,
μια στιγμή,
την αρχή ή το τέλος
ενός σχεδίου,

ζωγραφίστε το μέρος όπου παντού
το μέρος όπου ποτέ,
το μέρος όπου σύντομα
κάτι πρόκειται να συμβεί,

ζωγραφίστε τον πόνο μιας απώθησης,
τη γεύση της θάλασσας.

Υπάρχουν τόσα πολλά
που θέλω να δω,
σαν αγάπη,
μια μέρα,
και ίσως για μένα.

Κάντε εικόνες
για το ποίημά μου,
και μη διστάσετε:
αυτά τα λόγια
ανήκουν σε εσάς
παρόλο που προήλθαν από μένα…”

20250404 144725 20250404 142427 20250404 140538

Πηγή: Elniplex
https://www.elniplex.com/%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CF%85%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B1%CF%86%CE%AF%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%B7%CE%BC/

Το Ξύπνημα του Φιδιού!

Καθώς η άνοιξη έχει αρχίσει να αφυπνίζει την πλάση, οι μαθητές αναρωτήθηκαν για το ξύπνημα των ζώων από την χειμερία νάρκη. Συγκεκριμένα, αναπαράστησαν μέσα από την κίνηση και το θεατρικό παιχνίδι το “Ξύπνημα του φιδιού” και όσα ζώα, έντομα συνάντησε στην βόλτα του. Στην συνέχεια απεικόνισαν τις εντυπώσεις τους.

20250326 154829 20250326 154841 20250326 155054 20250401 143925 20250401 143929 20250401 143937 20250401 143935 20250401 143932 20250401 143941