Άλλη μία εβδομάδα πέρασε δημιουργικά, με παιχνίδι και πολλή πολλή συζήτηση, με τις καθημερινές μας ρουτίνες και την εμπέδωση των κανόνων της τάξης και το δέσιμο των ομάδων.
Κανόνες πειρατικοί από το τμήμα 2 με πολύ παιχνίδι και βιωματικές δράσεις.
Περιγράφω τον εαυτό μου στους φίλους και τον Πιπ. Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά μας, το σώμα μας.
Υπάρχει κάτι που δε μας αρέσει στον εαυτό μας όπως στη γάτα τη Μαγδάλω; Μετά το παραμύθι η συζήτηση άναψε για τα καλά!
Αυτά τα 4 χαρακτηριστικά μου αρέσουν στον εαυτό μου :
Παίξαμε παιχνίδια με το σώμα μας, τα παιδιά αναγνώρισαν τα μέλη του σώματος και έπαιξαν με αυτά.
Αντιγράφω την πόζα που βλέπω στο καρτελάκι μου
Αγγίζω τα μέλη του σώματος με το φίλο μου σύμφωνα με την οδηγία! Πλάτη με πλάτη, ώμος με ώμο κλπ.
Μετά τη συζήτηση για τους καβγάδες των φίλων η μαγισσα Χρωματούσα επισκέφτηκε την τάξη μας και ανακάτεψε τα χρώματα στις καρδιές του Τικ και του Τακ και ξαφνικά καινούρια χρώματα γεννήθηκαν! Η φιλία τους έγινε πιο δυνατή όπως και η δική μας. Δημιουργία συμπληρωματικών χρωμάτων καθώς και του γκρι και του ροζ! Τα παιδιά ζωγράφισαν τον κόσμο χωρίς χρώματα και πολύχρωμο!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων τα παιδιά εκφράστηκαν εικαστικά αλλά και στη συζήτηση που προηγήθηκε εξέφρασαν συναισθήματα και ιδέες σχετικά με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
Βροχερές φθινοπωρινές μέρες και δε γινόταν να μη μιλήσουμε για το φθινόπωρο και τα Πρωτοβρόχια. Τι πιο όμορφο για την αφόρμηση της συζήτησης από ένα ποιήμα με όμορφες εικόνες που ανακάλυψαν τα παιδιά και προσπάθησαν να τις αποδώσουν στη ζωγραφιά τους.
Παγκόσμια Ημέρα Ζώων το Σάββατο 4 Οκτώβρη και η Παρασκευή μας ήταν αφιερωμένη στα ζώα που ζουν πάνω στη γή και στα δικαιώματά τους. Μας επισκέφθηκε η γλυκιά Μοίρα και περάσαμε πολύ όμορφα μαζί της. Ευχαριστούμε πολύ τη μαμά του Νικόλα μας που μας τη γνώρισε και συζήτησε μαζί μας !!!
Οι κατασκευές μας τα σκυλάκια μας για το 1ο τμήμα και ο Έλμερ , ο παρδαλός ελέφαντας, για το 2ο τμήμα μας!
Συνεχίστηκε και τούτη τη βδομάδα με κέφι, δημιουργικότητα και παιχνίδι η γνωριμία των παιδιών και το δέσιμο των ομάδων. Επίσης η θέσπιση των κανόνων λειτουργίας της κάθε ομάδας μετά από συζήτηση και η εμπέδωσή τους, οι καθημερινές μας ρουτίνες και η εξάσκηση των νέων μαθητών μας (προνήπια) στην αυτοεξυπηρέτηση και την αυτονομία τους στον καινούριο για αυτά χώρο.
Το βιβλίο των κανόνων
Ας παίξουμε για να θυμηθούμε ποια είναι η συμπεριφορά που μας κάνει χαρούμενους και ποια δημιουργεί προβλήματα.
Χορεύουμε το τραγούδι που φτιάξαμε με τα ονόματά μας
Διαβάσαμε το καταπληκτικό βιβλίο “Όλοι για ένα και ένας για όλους” μας έδωσε έμπνευση για να συζητήσουμε τις ξεχωριστές μας ικανότητες που αν τις ενώσουμε θα γίνουμε αχτύπητη ομάδα! Κάθε παιδί μίλησε για αυτό που πιστεύει πως καταφέρνει καλά, αυτό που θαυμάζει στον εαυτό του. Τα ενώσαμε και φτιάξαμε την ομάδα μας, την ονομάσαμε ,φτιάξαμε το λάβαρό της και το σύνθημά της αλλά και το τραγούδι μας!
Δέσιμο ομάδας
Δίνω το σχοινάκι στον…
/στην ….που είναι …. παιδάκι
Καταλαβαίνω ποιος φίλος είσαι από τη φωνή σου
Το λάβαρο της ομάδας μας
το όνομα, το σύνθημά της.
Ελεύθερο παιχνίδι, ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και μάθηση!
Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, μέσα και έξω από την τάξη!
Γέμισε φωνούλες, τραγούδια και χρώματα το νηπιαγωγείο μας και αυτό το Σεπτέμβρη μετά τον Αγιασμό. Απολαύστε ένα φωτογραφικό άλμπουμ όπου ζωντανεύει η ζωή στο νηπιαγωγείο αυτές τις πρώτες μέρες. Με παιχνίδια γνωριμίας του χώρου, των φίλων, των κανόνων ασφάλειας αλλά και της καλής συμπεριφοράς και με παιχνίδια συνεργασίας και χαράς!!!
Έτοιμοι για να γνωριστούμε
Τα θεματικά δωράκια
Καλώς ορίσατε στην παρέα μας
Έφτασε η μεγάλη μέρα!
Το μαγικό καπέλο
Με λένε…. κάνε ό,τι κάνω
Είμαι ο….
Παρουσιάζω το αγαπημένο μου…
Παιχνίδια με μπαλόνια
Είμαι ο…
Ο θησαυρός μου….
Ας πιασει το μπαλόνι ο/η….
Το όνομά μου είναι…
Φτιάχνουμε ομάδες
Δημιουργήσαμε και γνωρίσαμε τα πρώτα κέντρα ενδιαφέροντος για το ελεύθερο παιχνίδι!
Η αυλή και οι κανόνες παιχνιδιού.
Παιχνίδια στην αυλή!
Το συμβόλαιο της τάξης μας για να μάθει και ο Πιπ ο βατραχάκος, η μασκώτ της τάξης πώς να συμπεριφέρεται στο σχολείο. Είναι η πρώτη του φορά!
Συζητάμε τους κανόνες της ομάδας μας
για να είμαστε μια χαρούμενη τάξη
και να είναι όλα εντάξει!
Φυσικά οι πρώτες μέρες πέρασαν με πολλή συζήτηση, πολύ τραγούδι και χορό, παιχνίδια κλπ. Διαβάσαμε το καταπληκτικό βιβλίο της συναδέρφου Μαρίας Κουτσανοπούλου
Ακολούθησε συζήτηση και όμορφες δράσεις για τα λόγια που κάνουν τη ζωή μας πολύχρωμη, όπως τα φτερά του γκρι παπαγάλου!
Τα μπαλόνια
με “αυτές” τις λέξεις
στολίζουν την τάξη μας
Όμορφες λέξεις μας κάνουν να πετάμε
Αντιστοιχίζουμε τα χρώματα
με τις γλυκές λεξούλες.
Τραγουδήσαμε τις καλήμέρες μας
Διαλέξαμε το ηχητικό σήμα για να τελειώνει το παιχνίδι και να συμμαζεύουμε την τάξη
Για πότε πέρασε και αυτή η σχολική χρονιά! Ζήσαμε πολλά και όμορφα και αποχαιρετιστήκαμε δίνοντας ραντεβού το Σεπτέμβρη με τα μικρά μας που μεγάλωσαν και ευχές για καλή πρόοδο στα μεγάλα παιδιά μας που θα πάνε στο Δημοτικό.
Τα σκηνικά μας για την παράσταση “Οι έλληνες συνθέτες στην πόλη της μουσικής”
Οι προσκλήσεις μας
Ώρες δροσιάς και παιχνιδιού
Καλοκαιρινές δημιουργίες στο Ολοήμερο πρόγραμμα/
Η γιορτή μας είχε μεγάλη επιτυχία και οι μικροί μας ηθοποιοί/χορευτές/τραγουδιστές αξίζουν ένα μεγάλο μπράβο!
Το εργαστήριο περιλαμβάνει δραστηριότητες σχετικά με τη: Διάκριση των υλικών που ανακυκλώνονται ή όχι, διάκριση οργανικών από τα ανόργανα, καταμέτρηση και ταξινόμηση. Γνωριμία με το ρομπότ Beebot και τη λειτουργία του. Επαναχρησιμοποίηση υλικών για την κατασκευή σταθερών κατασκευών. Καλλιεργούνται δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (4cs), δεξιότητες της τεχνολογίας της μηχανικής και της επιστήμης Ρομποτική, δεξιότητες του νου Στρατηγική Σκέψη, πλάγια σκέψη, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης.
Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο τα παιδιά είναι σε θέση: Ως προς τους γνωστικούς στόχους –Να χαράσσουν διαδρομές -Να εμπεδώσουν τις χωρικές σχέσεις -Να κάνουν ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις
Ως προς τους στόχους δεξιοτήτων -Να χρησιμοποιούν υλικά -Να προγραμματίζουν το Bee-bot -Ως προς τις στάσεις/συμπεριφορές –Να εργάζονται σε ομάδες – Να αιτιολογούν τις παρατηρήσεις τους.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός, συντονιστικός και υποβοηθητικός στη λειτουργία των ομάδων.
Μέσα από τις σχεδιασμένες δραστηριότητες οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν την υπολογιστική σκέψη (computational thinking) με δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.
1.Ξεκινήσαμε με δραστηριότητες ενδυνάμωσης της ομάδας ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους και να αρχίσουν να προσπαθούν να συνεργάζονται προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
2. Προβάλαμε κάποιες φωτογραφίες και στη συνέχεια γίνεται συζήτηση σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης. Τι παρατηρούμε; Ποιο είναι το πρόβλημα; Ποια μπορεί να είναι η λύση; Την εφαρμόζουν οι άνθρωποι πάντα σωστά;
Τα παιδιά ανέλαβαν να εξερευνήσουν την κατάσταση στη γειτονιά τους, και με αντίστοιχες φωτογραφίες και να την παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξη
Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης;
Οι μικροί ντεντέκτιβ
φωτογραφίζουν
τι συμβαίνει στη γειτονιά
με τη διαχείριση των σκουπιδιών
Παρατηρούμε το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, αναγνωρίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και καταλήγουμε στο ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να προγραμματίσουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.
3.Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους: Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους συσκευασίες τροφίμων. Ανά ομάδες ταξινομήσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά σε 4 ομάδες (Χαρτί – Πλαστικό – Αλουμίνιο- Γυαλί) ανάλογα με το υλικό κατασκευής. Καταμετρήσαμε τα υλικά, τα καταγράψαμε και είδαμε ότι τα πλαστικά είναι περισσότερα. Μετρήσαμε τον όγκο τους , υπολογίσαμε το βάρος τους κλπ.
4. Τα ρομποτάκια ήρθαν στην τάξη να βοηθήσουν. Πώς όμως θα γίνει αυτό; Παρουσίαση και προβληματισμός για τη Βeebot, τι γνωρίζουμε για το ρομποτάκι; Πώς λειτουργεί; Τι άλλο χρειαζεται για να κινηθεί εκτός από τις οδηγίες με τα κουμπιά; – 1 Πίστα, απαντούν τα παιδιά. Γιατί το προγραμματίσαμε χωρίς αυτή αλλά δεν μπόρεσε να φτάσει στο στόχο της. Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε μία; Τα παιδιά είχαν πολλές ιδέες. Επικράτησε μία και οι ομάδες άρχισαν δουλειά!
4. Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας. Εξοικείωση με τις λειτουργίες του Beebot. Τα παιδιά κάνουν μετρήσεις και χαράσσουν την πίστα της ομάδας. Οι μαθητές με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και συσκευασιών κατασκευάζουν κτήρια που θα χρησιμοποιηθούν στη διαμόρφωση της πόλης μέσα στην οποία θα κινείται το ρομπότ. Οι ομάδες προγραμματιζουν τα ρομπότ ώστε να συλλέξουν τα σκουπίδια και να τα τοποθετήσουν στο στον κατάλληλο κάδο. Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot -Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών. Στο πλέγμα βάλαμε τα κτίρια από ανακυκλώσιμα υλικά και ανακυκλώσιμα απορρίμματα. Προγραμματίσαμε το ρομπότ να συλλέξει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα πάει στον κάδο.
5. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες χαράσσουν μια διαδρομή σε μια πίστα στην αυλή και μια άλλη ομάδα οδηγεί ένα μέλος της – ρομποτακι να διανύσει την διαδρομή. η μία ομάδα είναι οι προγραμματιστές και η άλλη τα ρομποτάκια που συλλέγουν τα σκουπίδια για να τα βάλουν στον σωστό κάδο ανακύκλωσης και από εκεί να πάνε στο εργοστάσιο ανακύκλωσης.
6. Αποτύπωση διαδρομής στο χαρτί
Φύλλο εργασίας
Κατασκευές για την πόλη
μας
από συσκευασίες
Κατασκευές που έκαναν τα παιδιά το
Σαββατοκύριακο!
Φτιάχνουμε μουσικά όργανα
Διαβάσαμε το Πλαστικό μπουκάλι
7.Ακολούθησε αναστοχασμός και αξιολόγηση του προγράμματος από τα παιδιά.
Τα βίντεο που είδαμε για να ενημερωθούμε και να ξεκινήσει η συζήτηση
Ολοκληρώθηκε έτσι και το 4ο εργαστήριο Δεξιοτήτων για τη φετινή χρονιά! Η επιβραβευση των παιδιών ψυχοκινητικο παιχνίδι
Η εβδομάδα κύλησε γρήγορα καθώς ολοκληρώσαμε την ένασχόλησή μας με τις μέλισσες και το θαυμαστό κόσμο των εντόμων και όλο το ενδιαφέρον και το μεράκι των παιδιών στράφηκε στη γιορτή της μητέρας, τα δώρα και όλα όσα ετοιμάσαν για αυτή.
Οι μέλισσες μας έδωσαν την ευκαιρία για πολλές μαθημετικές δράσεις για τη συμμετρία , για την αντιστοίχιση ένα προς ένα, για την αναγνώριση ποσότητας αλλά και αριθμού ως το 10, αλλά και για την αντιστοίχιση ποσότητας και αριθμού. Μέσα από δημιουργικά παιχνίδια τα παιδιά προβληματίστηκαν, κατανόησαν και εμπέδωσαν μαθηματικές έννοιες.
Συμμετρία
Πού είναι η άλλη μισή;
Γιατί μισή μέλισσα μας δίνει ολόκληρη;
Βρες το κελί της κάθε
μέλισσας αφού πρώτα
πάρεις γύρη από όσα λουλούδια γράφει το φτερό της
Η μέλισσα και
ο κύκλος ζωής της
Κατασκευή
κατασκευές στο ολοήμερο
πεταλούδες και
Η γιορτή της μαμάς
Δεν γινόταν να μη ξεκινήσουμε με το λαϊκό παραμύθι
Η κάρτα με τις ευχές
Ετοιμάζουμε την έκπληξη
το πήλινο γλαστράκι μας
Διακοσμούμε με χρώματα και σχέδια
Φυτεύουμε πετούνιες
Τα γλαστράκια
μοναδικά το καθένα
Με μία καρδιά και ένα μεγάλο ευχαριστώ
Οι κάρτες του
ολοήμερου
προγράμματος
φτιαγμένες με πολύ
μεράκι και
αγάπη!
Ψηφιακά παζλ με πίνακες ζωγράφων που παρατηρήσαμε με θέμα την μητέρα.
Σας προσκαλούμε στη εκδήλωση που συνδιοργανώνουν τα νηπιαγωγεία των Πεύκων που σίγουρα θα έχει πολύ ενδιαφέρον και το θέμα της είναι επίκαιρο καθώς προβληματίζει γονείς και εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας είμαστε σίγουροι πως θα συμμετέχετε όλοι και όλες !
Επίσης θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για μία πολύ όμορφη και αξιόλογη δράση που διοργανώνεται από την “Πυξίδα” αυτή την Κυριακή!
Μετά την Πρωτομαγιά η εβδομάδα μας τελείωσε με μια εκδρομή στην εξοχή! Επισκεφθήκαμε το μελισσοκομικό πάρκο Anel Honey Park και μάθαμε πολλά για τη μελισσοκομία, ακολουθώντας το πέταγμα της μέλισσας!
Μέσα από βίντεο, αφίσες, και επίδειξη διαφανειών αλλά και σχετικών αντικειμένων από τον κύριο Αλέξανδρο τον μελισσοκόμο και πολύ συζήτηση τα παιδιά ήταν έτοιμα για
Περιήγηση με μελισσοκόμο στο πάρκο ακολουθώντας τη διαδρομή “το πέταγμα της μέλισσας”.
“Αρωματογνωσία” μελισσοτροφικών φυτών.
Επίδειξη του μελισσοκομικού εξοπλισμού και χρήση τους (ένδυση, εργαλεία, μηχανήματα).
Επίδειξη συλλογής προϊόντων μέλισσας.
Παρατήρηση των μελισσών μέσα από κυψέλη παρακολούθησης σε απόσταση αναπνοής!
Βιωματικές δραστηριότητες με παιχνίδια.
Δώρο κεράκι από κηρήθρα μελισσών!
Και μπόνους για τους σωστούς μελισσοκόμους : Μπορέσαμε να ταίσουμε και να παρατηρήσουμε τα ζωάκια
Ακολουθεί φωτορεπορτάζ
Η κυψέλη
Το μέλι
Τα αβγά της βασίλισσας
Βασιλικός πολτός
Πρόπολη
Ποιες δουλει΄ς κάνει ο καθένας;
Τα κελιά
Περάσαμε το τεστ!
Παιχνίδι “οι μέλισσες αναγνωρίζουν την κυψέλη τους
Αναγνωρίζουμε και μυρίζουμε
τα λουλούδια της ομάδας μας
Λεβάντα!
Μέλισσα και σφήκα. Τι κάνω όταν με τσιμπούν;
Επίδειξη
Μικροί μελισσοκόμοι
Ζωντανές μέλισσες εν δράσει
Ταίζοντας τα ζωάκια
που ζουν στο πάρκο!
Περάσαμε καταπληκτικά και μάθαμε υπέροχα πράγματα για το πιο χρήσιμο έντομο πάνω στη γη.
Καλωσορίσαμε τον Μάη την παραμονή της Πρωτομαγιάς καθώς μιλήσαμε για τη γιορτή των λουλουδιών και των εργατών. Πρωτομαγιά με κατασκευή το στεφάνι μας με τον αριθμό 8 για να θυμόμαστε τους εργάτες του Σικάγο και τα αιτήματά τους παραμένουν επίκαιρα. “8 ώρες δουλειά -8 ώρες ανάπαυση,-8 ώρες ύπνο”
Εργασίες στο ολοήμερο πρόγραμμα για την Πρωτομαγιά./
Στο πλαίσιο υλοποίησης του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Νερόεξερευνητές: η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού” οργανώθηκαν μια σειρά από δραστηριότητες που αναφέρθηκαν στο α΄μέρος και συνεχίζονται στο β΄μέρος καθώς το εργαστήριο ολοκληρώθηκε μετά και την επίσκεψή μας στο Μουσείο Ύδρευσης της ΕΥΑΘ.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα: Οι μαθητές:
να κατανοήσουν την αξία του νερού
να γνωρίσουν τις μορφές του νερού (βλ. υγρό, στέρεο, αέριο)
να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού
να γνωρίσουν τις ιδιότητες του νερού, οι οποίες το καθιστούν πολύτιμο για το περιβάλλον & τον άνθρωπο
να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης & εξοικονόμησης του νερού
να καταστούν υπεύθυνοι & ενεργοί πολίτες
να αναπτύξουν τη συνεργασία & τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος
Σε αυτή την ανάρτηση θα δείτε πώς τα παιδιά εξερεύνησαν το θέμα της ρύπανσης του νερού και της εξοικονόμησής του ώστε να αποφύγουμε την έλλειψή του που θα είναι και αυτή καταστροφική για τον πλανήτη μας, τον γαλάζιο πλανήτη! Έτσι αφού είδαν ένα μικρό βιντεάκι για το νερό προβληματίστηκαν και συζήτησαν σχετικά. Για ποιο λόγο πρέπει να μη σπαταλάμε το νερό; Μήπως το νερό είναι πολύτιμο και το χρειαζόμαστε όλοι; Αντάλλαξαν απόψεις και προτάσεις για εξοικονόμηση του νερού.
Ζωγράφισαν ή έγραψαν μία συμβουλή και φτιάξαμε τα ταμπλώ της εξοικονόμησης για να τα βλέπουμε και να μην ξεχνάμε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε στην καθημερινότητά μας.
Παίξαμε και ένα παιχνίδι στην αυλή. Ποια ομάδα θα γεμίσει πρώτη τον κουβά της χωρίς να σπαταλίσει νερό σκορπώντας το στοην αυλή; Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες μπήκαν σε δύο σειρές . Μπροστά της η κάθε ομάδα έχει μία λεκάνη γεμάτη με νερό και ένα πλαστικό ποτήρι μέσα της. Αμέσως μετά, υπάρχουν στεφανάκια/ “βραχάκια” και στα τέρματα τοποθετούμε άδειες ς λεκάνες. Με το σύνθημά μας, οι πρώτοι παίκτες γεμίζουν το ποτήρι τους, περπατούν πάνω στα «βραχάκια» και η σκυταλοδομία νερού αρχίζει. Ποια ομάδα θα γεμίσει τη λεκάνη της με το περισσότερο νερό χωρίς να χυθεί έξω; Όποια καταφέρει να γεμίσει τη λεκάνη της χωρίς να σπαταλήσει νερό, αυτή είναι η νικήτρια ομάδα! Διασκεδάσαμε πολύ- πολύ!
Πώς όμως φτάνει το νερό καθαρό στις βρύσες των σπιτιών μας;
Και τι θα συμβεί αν το μολύνουμε; Είδαμε εικόνες και σχετικά βίντεο και τα παιδιά προβληματίστηκαν πολύ!
Έπειτα κάναμε τα δικά μας πειράματα Είδαμε πώς το νερό ” της βροχής” παίρνοντας μαζί του όλα τα σκουπίδια και τις βλαβερές ουσίες περνά από τις πέτρες και το χώμα και πάει στο υπέδαφος αν λοιπόν είναι βρώμικο θα μολύνει τα φυτά και θα φτάσει στη θάλασσα μολύνοντας ψάρια και άλλα ζωντανά της θάλασσας. Μολύναμε το νερό με διάφορα σκουπίδια όπως πλαστικά, λάδι,καφέ, χαρτί και προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπους να το καθαρίσουμε χρησιμοποίώντας υλικά που πρότειναν κάθε φορά τα παιδιά. Φίλτρα καφέ, τούλι, ύφασμα αλλά χρειάστηκαν πολλές προσπάθειες για να “φαίνεται” το νερό κάπως καθαρό.
Δοκιμάσαμε να φυτέψουμε φακές βάζοντας καθαρό νερό, νερό με σαπουνάδα και νερό με λάδι αυτοκινήτου. Παρατηρήσαμε την πορεία τους για κάποιο καιρό. Τα παιδιά διαπίστωσαν πόσο γρήγορα μεγάλωσαν οι φακές με το νερό, πόσο ασθενικές ήταν με το νερό με σαπουνάδα και τελικά το φυτό μαράθηκε, ενώ με το λάδι αυτοκινήτου οι φακές δεν μπόρεσαν να βλαστήσουν καν.
Τελικά τα παιδιά αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία αφίσα για την εξοικονόμηση του νερού στέλνοντας το μήνυμα “Το νερό είναι πολύτιμο, μην το σπαταλάς”
Πότε ήρθε το Πάσχα δεν το πήραμε είδηση! Μία ο καιρός που ήταν χάλια και μία όλα όσα είχαμε προγραμματίσει για τη γιορτή βιβλίου, για την επίσκεψη στο Μουσείο Ύδρευσης τελικά φτάσαμε στην Παρασκευή πρίν το Σάββατο του Λαζάρου και αποχαιρετιστήκαμε με πολλές πολλές ευχές!
‘Ολο το προηγούμενο διάστημα βέβαια δε γινόταν να μη μιλήσουμε για την ιστορία του Πάσχα καθώς και για τα πασχαλινά έθιμα, να διαβάσουμε πασχαλινές ιστορίες αλλά και να μετατρέψουμε τις τάξεις σε πασχαλινά εργαστήρια! Κότες, κοτοπουλάκια, λαγοί , αβγά και καλαθάκια είχαν την τιμητική τους.
Διαβάσαμε την ιστορία του Πάσχα, συζητήσαμε με τα παιδιά και τη φτιάξαμε σε βιβλίο αβγό με τα βασικά γεγονότα της όπως θυμόταν τα παιδιά.
Σε ανοιχτό φύλλο αξιολόγησης τα παιδιά ζωγράφισαν τα έθιμα που θυμόταν και τους έκαναν εντύπωση
Κατασκευάσαμε τα καλαθάκια μας
Έτοιμες οι κοτούλες
Γεμάτες αβγά σοκολατένια
αλλά και βαμμένα με τα χεράκια μας!
Το αγαπημένο παραμύθι η Πασχαλιά και η πασχαλίτσα μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε ανάμεσα στα άλλα και για την ΑΓΑΠΗ που είναι και το μήνυμα της γιορτής του Πάσχα.
Τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί αυτό που του έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από όσα κουβεντιάσαμε αυτή την εβδομάδα!
Βάψαμε τα αβγά μας με αφρό ξυρίσματος και χρώματα ζαχαροπλαστικής και με σόδα και χρώματα ζαχαροπλαστικής και διασκεδάσαμε πολύ! Γεμίσαμε τις κοτούλες καλαθάκια αν και σπάσαμε αρκετά!!!!!
Στο Ολοήμερο πρόγραμμα το πασχαλινό εργαστήρι είχε υπέροχα αποτελέσματα όπως αυτά που ακολουθούν και κυνήγι πασχαλινών αβγών και κάρτα για τη νονά και το νονό …
Παιδιά πατώντας στον πίνακα του Θεόφιλου θα βρείτε πολλά παιχνίδια
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Οι νεροεξερευνητές” επισκεφθήκαμε αυτή την εβδομάδα το Μουσείο Ύδρευσης της ΕΥΑΘ. Ήταν μία εποικοδομητική, ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική εμπειρία για τα παιδιά. Ακολουθεί φωτορεπορτάζ
Μάθαμε πολλά καινούρια πράγματα μέσα από παιχνίδια που ήταν οι αποστολές των νεροεξερευνητών: Mέσα από αφήγηση και εικόνες είδαμε πόσο δύσκολο ήταν όταν δεν υπήρχε νερό μέσα στα σπίτια και πού έβρισκαν οι άνθρωποι τότε νερό, με παντομίμα δείξαμε που και πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το νερό, με την παρακολούθηση βίντεο είδαμε το ταξίδι του νερού ως το σπίτι μας, είδαμε αντλίες και ατμομηχανές, πηγάδια, ζωγραφίσαμε στάμνες, προσπαθήσαμε να αντλήσουμε νερό και ήταν … μία υπέροχη εμπειρία!
Στο εσωτερικό του κτιρίου έχει γίνει πλήρης αναπαράσταση του κτιστού λεβητοστασίου, με καζάνι τύπου Lancashire, που λειτουργούσε στα τέλη του 19ου αιώνα. Παρουσιάζεται αναλυτικά ο τρόπος παραγωγής του ατμού για την κίνηση των ατμομηχανών του αντλιοστασίου. Στον υπόλοιπο χώρο του κτιρίου υπάρχουν εκθέματα παλαιών εξαρτημάτων, οργάνων μετρήσεων του δικτύου υδροδότησης, καθώς και εργαλεία που χρησιμοποιούνταν από τα συνεργεία επισκευών. Το μουσείο αποτελείται από δύο αίθουσες. Στην πρώτη ήταν η θέση του λεβητοστάσιου, που είχε δύο ατμοκίνητες μονάδες για την άντληση νερού την περίοδο από το 1892 ως το 1929. Στη δεύτερη αίθουσα είδαμε τις αντλίες, τις πετρελαιομηχανές και τις ηλεκτρογεννήτριες που χρησιμοποιούνταν για την υδροδότηση της πόλης της Θεσσαλονίκης ως το 1978. Στον εξωτερικό χώρο είναι το Πάρκο του Νερού, όπου εκτίθενται ιστορικά αντλητικά συγκροτήματα και αγωγοί νερού.
Σαν σήμερα
6/10/1910: Ορκίζεται η πρώτη κυβέρνηση του Ελευθέριου Βενιζέλου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή