1f88fd3f7c59a4e57f59e592fa2a24f7

Οκτώβρης!

Άλλη μία εβδομάδα πέρασε δημιουργικά, με παιχνίδι και πολλή πολλή συζήτηση, με τις καθημερινές μας ρουτίνες και την εμπέδωση των κανόνων της τάξης και το δέσιμο των ομάδων.

Κανόνες πειρατικοί από το τμήμα 2 με πολύ παιχνίδι και βιωματικές δράσεις.

Περιγράφω τον εαυτό μου στους φίλους και τον Πιπ. Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά μας, το σώμα μας.

20251001 22340720251001 223318

Υπάρχει κάτι που δε μας αρέσει στον εαυτό μας όπως στη γάτα τη Μαγδάλω; Μετά το παραμύθι η συζήτηση άναψε για τα καλά!

Αυτά τα 4 χαρακτηριστικά μου αρέσουν στον εαυτό μου :

20250930 12570820250930 125611

Παίξαμε παιχνίδια με το σώμα μας, τα παιδιά αναγνώρισαν τα μέλη του σώματος και έπαιξαν με αυτά.

Αντιγράφω την πόζα που βλέπω στο καρτελάκι μου

SVMA 4SVMA 5

Αγγίζω τα μέλη του σώματος με το φίλο μου σύμφωνα με την οδηγία! Πλάτη με πλάτη, ώμος με ώμο κλπ.

Μετά τη συζήτηση για τους καβγάδες των φίλων η μαγισσα Χρωματούσα επισκέφτηκε την τάξη μας και ανακάτεψε τα χρώματα στις καρδιές του Τικ και του Τακ και ξαφνικά καινούρια χρώματα γεννήθηκαν! Η φιλία τους έγινε πιο δυνατή όπως και η δική μας.   Δημιουργία συμπληρωματικών χρωμάτων καθώς και του γκρι και του ροζ! Τα παιδιά ζωγράφισαν τον κόσμο χωρίς χρώματα και πολύχρωμο!

20251002 134530Το Τικ και το Τακ20251003 083202

Με αφορμή την Παγκόσμια  Ημέρα Ηλικιωμένων τα παιδιά εκφράστηκαν εικαστικά αλλά και στη συζήτηση που προηγήθηκε εξέφρασαν συναισθήματα και ιδέες σχετικά με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Βροχερές φθινοπωρινές μέρες και δε γινόταν να μη μιλήσουμε για το φθινόπωρο και τα Πρωτοβρόχια. Τι πιο όμορφο για την αφόρμηση της συζήτησης από ένα ποιήμα με όμορφες εικόνες που ανακάλυψαν τα παιδιά και προσπάθησαν να τις αποδώσουν στη ζωγραφιά τους.

POIHMA 2 POIHMA 3 POIHMA

Παγκόσμια Ημέρα Ζώων το Σάββατο 4 Οκτώβρη και η Παρασκευή μας ήταν αφιερωμένη στα ζώα που ζουν πάνω στη γή και στα δικαιώματά τους. Μας επισκέφθηκε η γλυκιά Μοίρα και περάσαμε πολύ όμορφα μαζί της. Ευχαριστούμε πολύ τη μαμά του Νικόλα μας που μας τη γνώρισε και συζήτησε μαζί μας !!!

Οι κατασκευές μας  τα σκυλάκια μας για το 1ο τμήμα και ο Έλμερ , ο παρδαλός ελέφαντας, για το 2ο τμήμα μας!

SKYLI67dd0ee59192ced0d90919ccfd1c4080

Ένα υπέροχο παραμύθι για μικρούς και μεγάλους!

Ας παιξουμε για να θυμηθούμε όσα συζητήσαμε

Καλό Σαββατοκύριακο!

classroom clipart for teachers classroomclipart 1300 1045

Παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας, κανόνες και δέσιμο ομάδας!

Συνεχίστηκε και τούτη τη βδομάδα με κέφι, δημιουργικότητα και παιχνίδι η γνωριμία των παιδιών και το δέσιμο των ομάδων. Επίσης η θέσπιση των κανόνων λειτουργίας της κάθε ομάδας μετά από συζήτηση και η εμπέδωσή τους, οι καθημερινές μας ρουτίνες και η εξάσκηση των νέων μαθητών μας (προνήπια) στην αυτοεξυπηρέτηση και την αυτονομία τους στον καινούριο για αυτά χώρο.

Ας παίξουμε για να θυμηθούμε ποια είναι η συμπεριφορά που μας κάνει χαρούμενους και ποια δημιουργεί προβλήματα.

Διαβάσαμε το καταπληκτικό βιβλίο “Όλοι για ένα και ένας για όλους” μας έδωσε έμπνευση για να συζητήσουμε τις ξεχωριστές μας ικανότητες που αν τις ενώσουμε θα γίνουμε αχτύπητη ομάδα! Κάθε παιδί μίλησε για αυτό που πιστεύει πως καταφέρνει καλά, αυτό που θαυμάζει στον εαυτό του. Τα ενώσαμε και φτιάξαμε την ομάδα μας, την ονομάσαμε ,φτιάξαμε το λάβαρό της και το σύνθημά της αλλά και το τραγούδι μας!

 

Ελεύθερο παιχνίδι, ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και μάθηση!

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, μέσα και έξω από την τάξη!

 

Παίζω με τα αρχικά μας

 

9a5f0acd49fca96eb7c7f52278456fa5

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο -Σεπτέμβρης!!!

Γέμισε φωνούλες, τραγούδια και χρώματα το νηπιαγωγείο μας και αυτό το Σεπτέμβρη μετά τον Αγιασμό. Απολαύστε ένα φωτογραφικό άλμπουμ όπου ζωντανεύει η ζωή στο νηπιαγωγείο αυτές τις πρώτες μέρες. Με παιχνίδια γνωριμίας του χώρου, των φίλων, των κανόνων ασφάλειας αλλά και της καλής συμπεριφοράς και με παιχνίδια συνεργασίας και χαράς!!!

Δημιουργήσαμε και γνωρίσαμε τα πρώτα κέντρα ενδιαφέροντος  για το ελεύθερο παιχνίδι!

Η αυλή και οι κανόνες παιχνιδιού.

Το συμβόλαιο της τάξης μας για να μάθει και ο Πιπ ο βατραχάκος, η μασκώτ της τάξης πώς να συμπεριφέρεται στο σχολείο. Είναι η πρώτη του φορά!

 

Φυσικά οι πρώτες μέρες πέρασαν με πολλή συζήτηση, πολύ τραγούδι και χορό, παιχνίδια κλπ. Διαβάσαμε το καταπληκτικό βιβλίο της συναδέρφου Μαρίας Κουτσανοπούλου

Ας πούμε αυτή τη λέξη / ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΑΝΟΠΟΥΛΟΥ | Skroutz Βιβλία

Ακολούθησε συζήτηση και όμορφες δράσεις για τα λόγια που κάνουν τη ζωή μας πολύχρωμη, όπως τα φτερά του  γκρι παπαγάλου!

Τραγουδήσαμε τις καλήμέρες μας

Διαλέξαμε το ηχητικό σήμα  για να τελειώνει το παιχνίδι και να συμμαζεύουμε την τάξη

Και αποχαιρετιόμαστε με  λίγη ψυχοκίνηση

 

Περιμένουμε με χαρά τη Δευτέρα!!!!!!

 

Καλό Καλοκαίρι!

Για πότε πέρασε και αυτή η σχολική χρονιά! Ζήσαμε πολλά και όμορφα και αποχαιρετιστήκαμε δίνοντας ραντεβού το Σεπτέμβρη με τα μικρά μας που μεγάλωσαν και ευχές για καλή πρόοδο στα μεγάλα παιδιά μας που θα πάνε στο Δημοτικό.

Καλοκαιρινές δημιουργίες στο Ολοήμερο πρόγραμμα/

Η γιορτή μας είχε μεγάλη επιτυχία και οι μικροί μας ηθοποιοί/χορευτές/τραγουδιστές αξίζουν ένα μεγάλο μπράβο!

IMG d37a311fd6a2ebd0e98397f2e48396a7 V

 

20250520 100422

STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

 Το εργαστήριο  περιλαμβάνει δραστηριότητες  σχετικά με τη: Διάκριση των υλικών που ανακυκλώνονται ή όχι, διάκριση οργανικών από τα ανόργανα, καταμέτρηση και ταξινόμηση. Γνωριμία με το ρομπότ Beebot και τη λειτουργία του. Επαναχρησιμοποίηση υλικών για την κατασκευή σταθερών κατασκευών. Καλλιεργούνται  δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (4cs), δεξιότητες της τεχνολογίας της μηχανικής και της επιστήμης Ρομποτική, δεξιότητες του νου Στρατηγική Σκέψη, πλάγια σκέψη, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης.

 Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο τα παιδιά είναι σε θέση: Ως προς τους γνωστικούς στόχους –Να χαράσσουν διαδρομές -Να εμπεδώσουν τις χωρικές σχέσεις -Να κάνουν ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις
Ως προς τους στόχους δεξιοτήτων -Να χρησιμοποιούν υλικά -Να προγραμματίζουν το Bee-bot -Ως προς τις στάσεις/συμπεριφορές –Να εργάζονται σε ομάδες – Να αιτιολογούν τις παρατηρήσεις τους.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός, συντονιστικός και υποβοηθητικός στη λειτουργία των ομάδων.
Μέσα από τις σχεδιασμένες δραστηριότητες οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν την υπολογιστική σκέψη (computational thinking) με δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος.

1.Ξεκινήσαμε με δραστηριότητες ενδυνάμωσης της ομάδας  ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους και να αρχίσουν να προσπαθούν να συνεργάζονται προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

2. Προβάλαμε  κάποιες  φωτογραφίες και στη συνέχεια γίνεται συζήτηση σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης. Τι παρατηρούμε; Ποιο είναι το πρόβλημα;  Ποια μπορεί να είναι η λύση; Την εφαρμόζουν οι άνθρωποι πάντα σωστά;

Ανακύκλωση: Πόλεμος συμφερόντων και δισεκατομμύρια ευρώ πεταμένα στα σκουπίδια – Data Journalists

1651351136006ΟΒΕ: Πόσα κιλά σκουπίδια παράγει ετησίως ο κάθε Έλληνας | Ειδήσεις για την Οικονομία | newmoneyΣτα «σκουπίδια» η ανακύκλωση - Newsbeast

 

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά ανέλαβαν να εξερευνήσουν την κατάσταση στη γειτονιά τους, και με αντίστοιχες φωτογραφίες και να την παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξη

Παρατηρούμε το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων,  αναγνωρίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και καταλήγουμε  στο ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να προγραμματίσουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.

Πέντε πράγματα που δεν γνωρίζατε για την ανακύκλωση - Smart City - Εξυπνη πόλη

3.Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους: Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους συσκευασίες τροφίμων. Ανά ομάδες ταξινομήσαμε τα ανακυκλώσιμα υλικά σε 4 ομάδες (Χαρτί – Πλαστικό – Αλουμίνιο- Γυαλί) ανάλογα με το υλικό κατασκευής. Καταμετρήσαμε τα υλικά, τα καταγράψαμε και είδαμε ότι τα πλαστικά είναι περισσότερα. Μετρήσαμε τον όγκο τους , υπολογίσαμε το βάρος τους  κλπ.

20250529 175934

4.  Τα ρομποτάκια ήρθαν στην τάξη να βοηθήσουν. Πώς όμως θα γίνει αυτό; Παρουσίαση και προβληματισμός για τη Βeebot, τι γνωρίζουμε για το ρομποτάκι; Πώς λειτουργεί; Τι άλλο χρειαζεται για να κινηθεί εκτός από τις οδηγίες με τα κουμπιά; – 1 Πίστα, απαντούν τα παιδιά.  Γιατί το προγραμματίσαμε χωρίς αυτή αλλά δεν μπόρεσε να φτάσει στο στόχο της. Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε μία; Τα παιδιά είχαν πολλές ιδέες. Επικράτησε μία και οι ομάδες άρχισαν δουλειά!

20250529 180208IMG 9310b2653030d4f17e9750b66aa65f70 V

4.  Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας. Εξοικείωση με τις λειτουργίες του Beebot. Τα παιδιά κάνουν μετρήσεις και χαράσσουν την πίστα της ομάδας.  Οι μαθητές με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών και συσκευασιών κατασκευάζουν κτήρια που θα χρησιμοποιηθούν στη διαμόρφωση της πόλης μέσα στην οποία θα κινείται το ρομπότ. Οι ομάδες προγραμματιζουν τα ρομπότ ώστε να συλλέξουν τα σκουπίδια και να τα τοποθετήσουν στο στον κατάλληλο κάδο.  Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot -Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών. Στο πλέγμα βάλαμε τα κτίρια από ανακυκλώσιμα υλικά και ανακυκλώσιμα απορρίμματα. Προγραμματίσαμε το ρομπότ να συλλέξει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα πάει στον κάδο.

5. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες χαράσσουν μια διαδρομή σε μια πίστα στην αυλή και μια άλλη ομάδα οδηγεί ένα μέλος της – ρομποτακι να διανύσει την διαδρομή. η μία ομάδα είναι οι προγραμματιστές και η άλλη τα ρομποτάκια που συλλέγουν τα σκουπίδια για να τα βάλουν στον σωστό κάδο ανακύκλωσης και από εκεί να πάνε στο εργοστάσιο ανακύκλωσης.

20250529 181011 20250529 180915

6. Αποτύπωση διαδρομής στο χαρτί

7.Ακολούθησε αναστοχασμός και αξιολόγηση του προγράμματος από τα παιδιά.

Τα βίντεο που είδαμε για να ενημερωθούμε και να ξεκινήσει η συζήτηση

Ολοκληρώθηκε έτσι και το 4ο εργαστήριο Δεξιοτήτων για τη φετινή χρονιά! Η επιβραβευση των παιδιών ψυχοκινητικο παιχνίδι

klimt mother

Οι μανούλες γιορτάζουν!

Η εβδομάδα κύλησε γρήγορα καθώς ολοκληρώσαμε την ένασχόλησή μας με τις μέλισσες και το θαυμαστό κόσμο των εντόμων και όλο το ενδιαφέρον και το μεράκι των παιδιών στράφηκε στη γιορτή της μητέρας, τα δώρα και όλα όσα ετοιμάσαν για αυτή.

Οι μέλισσες  μας έδωσαν την ευκαιρία για πολλές μαθημετικές δράσεις για τη συμμετρία , για την αντιστοίχιση ένα προς ένα, για την αναγνώριση ποσότητας αλλά και αριθμού ως το 10, αλλά και για την αντιστοίχιση ποσότητας και αριθμού. Μέσα από δημιουργικά παιχνίδια τα παιδιά προβληματίστηκαν, κατανόησαν και εμπέδωσαν μαθηματικές έννοιες.

Η γιορτή της μαμάς

Δεν γινόταν να μη ξεκινήσουμε με το λαϊκό παραμύθι

 

Ψηφιακά παζλ με πίνακες ζωγράφων που παρατηρήσαμε με θέμα την μητέρα.

Παίζουμε και μαθαίνουμε διασκεδάζοντας!

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες με ευχές για δύναμη, υπομονή και υγεία!

pio omorfi lexi

Πρόσκληση

Αγαπητοί γονείς

Σας προσκαλούμε στη εκδήλωση που συνδιοργανώνουν τα νηπιαγωγεία των Πεύκων που σίγουρα θα έχει πολύ ενδιαφέρον και το θέμα της είναι επίκαιρο καθώς προβληματίζει γονείς και εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μας μονάδας είμαστε σίγουροι πως θα συμμετέχετε όλοι και όλες !

 

PROSKLHSH GONEON 7 5 2025

 

 

Επίσης θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για  μία πολύ όμορφη και αξιόλογη δράση  που διοργανώνεται από την “Πυξίδα” αυτή την Κυριακή!

 

eikona Viber 2025 04 30 14 18 18 113

Με εκτίμηση

Οι εκπαιδευτικοί του 4ου Νηπιαγωγείου Πεύκων

melissa33

Επίσκεψη στο Anel Honey Park

Μετά την Πρωτομαγιά η εβδομάδα μας τελείωσε με μια εκδρομή στην εξοχή! Επισκεφθήκαμε το μελισσοκομικό πάρκο Anel Honey Park  και  μάθαμε πολλά για τη μελισσοκομία, ακολουθώντας το πέταγμα της μέλισσας!

Μέσα από βίντεο, αφίσες, και επίδειξη διαφανειών αλλά και σχετικών αντικειμένων από τον κύριο Αλέξανδρο τον μελισσοκόμο και πολύ συζήτηση τα παιδιά ήταν έτοιμα για

  • Περιήγηση με μελισσοκόμο στο πάρκο ακολουθώντας τη διαδρομή “το πέταγμα της μέλισσας”.
  • “Αρωματογνωσία” μελισσοτροφικών φυτών.
  • Επίδειξη του μελισσοκομικού εξοπλισμού και χρήση τους (ένδυση, εργαλεία, μηχανήματα).
  • Επίδειξη συλλογής προϊόντων μέλισσας.
  • Παρατήρηση των μελισσών μέσα από κυψέλη παρακολούθησης σε απόσταση αναπνοής!
  • Βιωματικές δραστηριότητες με παιχνίδια.
  • Δώρο κεράκι από κηρήθρα μελισσών!
  • Και μπόνους για τους σωστούς μελισσοκόμους : Μπορέσαμε να ταίσουμε και να παρατηρήσουμε τα ζωάκια

Ακολουθεί φωτορεπορτάζ

Περάσαμε καταπληκτικά και μάθαμε υπέροχα πράγματα για το πιο χρήσιμο έντομο πάνω στη γη.

Καλό Σαββατοκύριακο!

Πρωτομαγιά

 

Καλωσορίσαμε τον Μάη την παραμονή της Πρωτομαγιάς καθώς μιλήσαμε για τη γιορτή των λουλουδιών και των εργατών. Πρωτομαγιά με κατασκευή το στεφάνι μας με τον αριθμό 8 για να θυμόμαστε τους εργάτες του Σικάγο και τα αιτήματά τους παραμένουν επίκαιρα. “8 ώρες δουλειά -8 ώρες ανάπαυση,-8 ώρες ύπνο”

socialpolicy4.gr20250430 104948prvtomagia

Εργασίες στο ολοήμερο πρόγραμμα για την Πρωτομαγιά./

Καλό μήνα!

nero 1

Νεροεξερευνητές! Εργαστήρια δεξιοτήτων -Μέρος β΄

Στο πλαίσιο υλοποίησης του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Νερόεξερευνητές: η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού” οργανώθηκαν μια σειρά από δραστηριότητες που αναφέρθηκαν στο α΄μέρος και συνεχίζονται στο β΄μέρος καθώς το εργαστήριο ολοκληρώθηκε μετά και την επίσκεψή μας στο Μουσείο Ύδρευσης της ΕΥΑΘ.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα: Οι μαθητές:

  • να κατανοήσουν την αξία του νερού
  • να γνωρίσουν τις μορφές του νερού (βλ. υγρό, στέρεο, αέριο)
  • να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού
  • να γνωρίσουν τις ιδιότητες του νερού, οι οποίες το καθιστούν πολύτιμο για το περιβάλλον & τον άνθρωπο
  • να γνωρίσουν τρόπους διαχείρισης & εξοικονόμησης του νερού
  • να καταστούν υπεύθυνοι & ενεργοί πολίτες
  • να αναπτύξουν τη συνεργασία & τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος

Σε αυτή την ανάρτηση θα δείτε πώς τα παιδιά εξερεύνησαν το θέμα της ρύπανσης του νερού και της εξοικονόμησής του ώστε να αποφύγουμε την έλλειψή του που θα είναι και αυτή καταστροφική για τον πλανήτη μας, τον γαλάζιο πλανήτη! Έτσι αφού είδαν ένα μικρό βιντεάκι για το νερό προβληματίστηκαν και συζήτησαν σχετικά. Για ποιο λόγο πρέπει να μη σπαταλάμε το νερό; Μήπως το νερό είναι πολύτιμο και το χρειαζόμαστε όλοι;  Αντάλλαξαν απόψεις και προτάσεις για εξοικονόμηση του νερού.

Ζωγράφισαν ή έγραψαν μία συμβουλή και φτιάξαμε τα ταμπλώ της εξοικονόμησης για να τα βλέπουμε και να μην ξεχνάμε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε στην καθημερινότητά μας.

Παίξαμε και ένα παιχνίδι στην αυλή. Ποια ομάδα θα γεμίσει πρώτη τον κουβά της χωρίς να σπαταλίσει νερό σκορπώντας το στοην αυλή; Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες μπήκαν σε δύο σειρές . Μπροστά της η κάθε ομάδα έχει μία λεκάνη γεμάτη με νερό και ένα πλαστικό ποτήρι μέσα της. Αμέσως μετά, υπάρχουν στεφανάκια/ “βραχάκια”  και στα τέρματα τοποθετούμε άδειες ς λεκάνες. Με το σύνθημά μας, οι πρώτοι παίκτες γεμίζουν το ποτήρι τους, περπατούν πάνω στα «βραχάκια» και η σκυταλοδομία νερού αρχίζει. Ποια ομάδα θα γεμίσει τη λεκάνη της με το περισσότερο νερό χωρίς να χυθεί έξω; Όποια καταφέρει να γεμίσει τη λεκάνη της χωρίς να σπαταλήσει νερό, αυτή είναι η νικήτρια ομάδα! Διασκεδάσαμε πολύ- πολύ!

Πώς όμως φτάνει το νερό καθαρό στις βρύσες των σπιτιών μας;

Και  τι θα συμβεί αν το μολύνουμε; Είδαμε εικόνες και σχετικά βίντεο και τα παιδιά προβληματίστηκαν πολύ!

Έπειτα κάναμε τα δικά μας πειράματα  Είδαμε πώς το νερό ” της βροχής”  παίρνοντας μαζί του όλα τα σκουπίδια και τις βλαβερές ουσίες περνά από τις πέτρες και το χώμα και πάει στο υπέδαφος αν λοιπόν είναι βρώμικο θα μολύνει τα φυτά και θα φτάσει στη θάλασσα μολύνοντας ψάρια και άλλα ζωντανά της θάλασσας. Μολύναμε το νερό με διάφορα σκουπίδια όπως πλαστικά, λάδι,καφέ, χαρτί και προσπαθήσαμε να βρούμε τρόπους να το καθαρίσουμε χρησιμοποίώντας υλικά που πρότειναν κάθε φορά τα παιδιά. Φίλτρα καφέ, τούλι, ύφασμα αλλά χρειάστηκαν πολλές προσπάθειες για να “φαίνεται” το νερό κάπως καθαρό.

Δοκιμάσαμε να φυτέψουμε φακές βάζοντας καθαρό νερό, νερό με σαπουνάδα και νερό με λάδι αυτοκινήτου. Παρατηρήσαμε την πορεία τους για κάποιο καιρό. Τα παιδιά διαπίστωσαν πόσο γρήγορα μεγάλωσαν οι φακές με το νερό, πόσο ασθενικές ήταν με το νερό με σαπουνάδα και τελικά το φυτό μαράθηκε, ενώ με το λάδι αυτοκινήτου οι φακές δεν μπόρεσαν να βλαστήσουν καν.

Τελικά τα παιδιά αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία αφίσα για την εξοικονόμηση του νερού στέλνοντας το μήνυμα “Το νερό είναι πολύτιμο, μην το σπαταλάς”

20250429 104830

ab6f55466d6b80896bb895f58d9fac0e mobile wallpaper wallpaper iphone

Ήρθε η Πασχαλιά!

Πότε ήρθε το Πάσχα δεν το πήραμε είδηση! Μία ο καιρός που ήταν χάλια και μία όλα όσα είχαμε προγραμματίσει για τη γιορτή βιβλίου, για την επίσκεψη στο Μουσείο Ύδρευσης τελικά φτάσαμε στην Παρασκευή πρίν το Σάββατο του Λαζάρου και αποχαιρετιστήκαμε με πολλές πολλές ευχές!

‘Ολο το προηγούμενο διάστημα βέβαια δε γινόταν να μη μιλήσουμε για την ιστορία του Πάσχα καθώς και για τα πασχαλινά έθιμα, να διαβάσουμε πασχαλινές ιστορίες αλλά και να μετατρέψουμε τις τάξεις σε πασχαλινά εργαστήρια! Κότες, κοτοπουλάκια, λαγοί , αβγά και καλαθάκια είχαν την τιμητική τους.

Διαβάσαμε την ιστορία του Πάσχα, συζητήσαμε με τα παιδιά και τη φτιάξαμε σε βιβλίο αβγό με τα βασικά γεγονότα της όπως θυμόταν τα παιδιά.



Λήψη αρχείου

Σε ανοιχτό φύλλο αξιολόγησης τα παιδιά ζωγράφισαν τα έθιμα που θυμόταν και τους έκαναν εντύπωση

Κατασκευάσαμε τα καλαθάκια μας

Το αγαπημένο παραμύθι η Πασχαλιά και η πασχαλίτσα μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε ανάμεσα στα άλλα και για την ΑΓΑΠΗ που είναι και το μήνυμα της γιορτής του Πάσχα.

https://anyflip.com/hxbvx/ilzj

Διαβάσαμε και τη ιστορία της παπαρούνας και του κοκκινολαίμη



Λήψη αρχείου

20250411 144952

Οι πανέμορφοι χρωματιστοί λαγοί μας!

Τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί αυτό που του έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από όσα κουβεντιάσαμε αυτή την εβδομάδα!

Βάψαμε τα αβγά μας με αφρό ξυρίσματος και χρώματα ζαχαροπλαστικής και με σόδα και χρώματα ζαχαροπλαστικής και διασκεδάσαμε πολύ! Γεμίσαμε τις κοτούλες καλαθάκια αν και σπάσαμε αρκετά!!!!!

20250411 144559 1 20250411 145044 1

Στο Ολοήμερο πρόγραμμα το πασχαλινό εργαστήρι είχε υπέροχα αποτελέσματα όπως αυτά που ακολουθούν και κυνήγι πασχαλινών αβγών και κάρτα για τη νονά και το νονό …

Παιδιά πατώντας στον πίνακα  του Θεόφιλου  θα βρείτε πολλά παιχνίδια

pasxa theo THeofilos Oikogeneia pascha

 

IMG 0433 resize 1024x682 1

Oι Νεροεξερευνητές επισκέπτονται το Μουσείο Ύδρευσης της ΕΥΑΘ.

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Οι νεροεξερευνητές” επισκεφθήκαμε αυτή την εβδομάδα το Μουσείο Ύδρευσης της ΕΥΑΘ. Ήταν μία εποικοδομητική, ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική εμπειρία για τα παιδιά. Ακολουθεί φωτορεπορτάζ

Μάθαμε πολλά καινούρια πράγματα μέσα από παιχνίδια που ήταν οι αποστολές των νεροεξερευνητών: Mέσα από αφήγηση και εικόνες είδαμε πόσο δύσκολο ήταν όταν δεν υπήρχε νερό μέσα στα σπίτια και πού έβρισκαν οι άνθρωποι τότε νερό, με παντομίμα δείξαμε που και πώς χρησιμοποιούν οι άνθρωποι το νερό,  με την παρακολούθηση βίντεο είδαμε το ταξίδι του νερού ως το σπίτι μας, είδαμε αντλίες και ατμομηχανές, πηγάδια, ζωγραφίσαμε στάμνες, προσπαθήσαμε να αντλήσουμε νερό και ήταν …  μία υπέροχη εμπειρία!

20250410 141346 20250410 142421 20250410 142013 20250411 145216 20250410 141028 20250410 140924

Στο εσωτερικό του κτιρίου έχει γίνει πλήρης αναπαράσταση του κτιστού λεβητοστασίου, με καζάνι τύπου Lancashire, που λειτουργούσε στα τέλη του 19ου αιώνα. Παρουσιάζεται αναλυτικά ο τρόπος παραγωγής του ατμού για την κίνηση των ατμομηχανών του αντλιοστασίου. Στον υπόλοιπο χώρο του κτιρίου υπάρχουν εκθέματα παλαιών εξαρτημάτων, οργάνων μετρήσεων του δικτύου υδροδότησης, καθώς και εργαλεία που χρησιμοποιούνταν από τα συνεργεία επισκευών. Το μουσείο αποτελείται από δύο αίθουσες. Στην πρώτη ήταν η θέση του λεβητοστάσιου, που είχε δύο ατμοκίνητες μονάδες για την άντληση νερού την περίοδο από το 1892 ως το 1929.  Στη δεύτερη αίθουσα είδαμε τις αντλίες, τις πετρελαιομηχανές και τις ηλεκτρογεννήτριες που χρησιμοποιούνταν για την υδροδότηση της πόλης της Θεσσαλονίκης ως το 1978. Στον εξωτερικό χώρο είναι το Πάρκο του Νερού, όπου εκτίθενται ιστορικά αντλητικά συγκροτήματα και αγωγοί νερού.