
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην πιλοτική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης.
Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών.
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις θεματικές ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους 17 Παγκόσμιους Δείκτες Βιώσιμης Ανάπτυξης
- Θεματική Ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον»
- Θεματική Ενότητα «Δημιουργώ & Καινοτομώ -Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία»
- Θεματική Ενότητα – Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
- Θεματική Ενότητα – Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
Η εμπλοκή των μαθητών στα δίμηνα σχέδια δράσης ανά θεματικό κύκλο έχουν σαν αποτέλεσμα να καλλιεργήσουν:
α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs): Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα κ.α.
β) Δεξιότητες ζωής: Αυτομέριμνα, Κοινωνικές Δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα κ.α.
γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης : Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών), Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο) και Ρομποτική
δ) Δεξιότητες του νου: Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περίπτωσης (case studies), Πλάγια σκέψη, Ρουτίνες σκέψης και Αναστοχασμός
Πιο συγκεκριμένα στο νηπιαγωγείο τα σχέδια δράσης θα εστιάσουν σύμφωνα με το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας:
Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας – Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχολικό έτος 2021 – 22
1ο Σχέδιο Δράσης Τμήματος Α’
2ο Σχέδιο Δράσης Τμήματος Α’
3ο Σχέδιο Δράσης Τμήματος Α’
4ο Σχέδιο Δράσης Τμήματος Α’
Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας – Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχολικό έτος 2022 – 23
Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας – Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχολικό έτος 2023 – 24
1η Θεματική Ενότητα : ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
2η Θεματική Ενότητα: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Το παιδί σκέφτεται για το παιδί – Γίνε ο εθελοντής ήρωας του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχολικό έτος 2024-5
Β3 Θεματικός Κύκλος «Ενδιαφέρω και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» (1)
Β4. Σχέδιο Δράσης του Τμήματος – Θεματικός Κύκλος «Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Β1 ΕυΖην: Οι Διατροφούληδες
Οι Ταπερίστας του 4ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς για το σχολικό έτος 2024 – 25
Με αφορμή μια θεατρική παράσταση σχετικά με τη διατροφή οι μαθητές μας ασχολήθηκαν με την υγιεινή διατροφή. Δόθηκε φύλλο καταγραφής στο σπίτι όπου καταγράφονται για μία εβδομάδα οι διατροφικές συνήθειες των μαθητών. Οι μαθητές κατέγραψαν σε ιστόγραμμα τις ιδέες τους για τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Χωρίστηκαν σε ομάδες τροφών από τη διατροφική πυραμίδα και συνέλεξαν με τη βοήθεια των γονέων πληροφορίες (έργα τέχνης, τροφές) σχετικά με το θέμα. Περισσότερα στο ιστολόγιο των Ταπερίστας Νηπιαγωγείο https://blogs.sch.gr/periv-nipiagogeia/2025/04/14/oi-taperistas-toy-4oy-nipiagogeioy-kilkis-gia-to-scholiko-etos-2024-25/